DP menigheten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Jeg planlegger 'inntil døden skiller oss ad'. Så får vi se litt etterhvert hva de skal drive, og hvordan. Selv om heller ikke Gradientene ligger an til umiddelbar utskifting, for å si det sånn.
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Det er jo den gamle forsterkeren min:). Den har du vel ikke gjort så mye med, skulle være helt i orden den. Ser du har byttet til speakon da
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Jeg vil se etter om det er noe støv innvendig i disse forsterkerne:confused:. Her i sommer var forsterkene så varme, at jeg ikke kunne ha de stående på hele tiden. Noe som jeg vanligvis gjør. De står også noe nært både hverandre og i forhold til den varme plasmaskjermen. Må få senket de noe, for å få større sikulasjon. Kanskje jeg har fått noe uttørking av elektrolytter ?
    Må tenke på å få oppgradert den ene A1 i løpet av året. Men jeg har planer om å oppgradere høyttalerne til ennå bedre linesource bånd diskanter. Det lyder veldig bra med det oppsettet jeg allerede har. Fordelen med større bånd diskanter er at jeg kan dele ved 800hz og opp og samtidig få det mere faselinært. Vokalen vil bli betydlig bedre også. Selgeren anbefaler meg å gå for digitalisert deling, men det blir ikke aktuelt. mvh. Guit
    DP1 & DP1s EBW.jpg
     
    Sist redigert:

    fbh71

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.06.2014
    Innlegg
    2.172
    Antall liker
    1.672
    Sted
    Mo I Rana
    Torget vurderinger
    2
    Snakket med LE angående forskjellen mellom mine to dpA1s som gjorde at vokalen dro seg ut fra senter. Forslaget fra han var at gain var satt til 1 på den jeg ikke kjøpte av han. Åpnet lokkene på begge og det stemte, flyttet så på jumpere. Koblet de tilbake i mono, en A1 til hver Epicon med mono silk kabler mellom høyre og venstre forsterkerdel. Jess!! vokalen kom på plass, og det føles bra at de er like :)
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Da har 6.5'n forlatt redet. Trasige greier, men får se fremover..
    (på tur hjem etter overleveringen ble jeg liggende bak en DP registert bil.. ohh the irony!)

    Ut på nye jaktmarker og snuse frem en A1s til :)

    mvh Kai
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Da har undertegnede endelig fått internett, og da var det naturlig å få lagt ut en del stuff jeg har fått tilsendt av mine mange hjelpere :)

    Da er;
    • brukermanual til C1b
    • test av DPR 2.2
    • test av A1
    • intervju av Leif Erntsen i Folkebladet
    på plass på dpguiden.no

    Nye bilder i Arkivet kommer nok også snart :)

    Ha en god aften.

    mvh Kai
     

    Guit

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.09.2009
    Innlegg
    1.122
    Antall liker
    164
    Sted
    Sunndalsøra
    Da har 6.5'n forlatt redet. Trasige greier, men får se fremover..
    (på tur hjem etter overleveringen ble jeg liggende bak en DP registert bil.. ohh the irony!)

    Ut på nye jaktmarker og snuse frem en A1s til :)

    mvh Kai
    DP skilt kan jeg tenke meg på nybilen når jeg registrerer ut på våren:rolleyes: Det finnes en A1 et steinkast unna. Den selges/kjøpes på da'n hvis eieren ikke forlanger for mye for den. Noe mere enn 20-25k kan man ikke forlange for en som ikke er oppgradert. Disse forsterkerne er noe mer ''ryddig'' i lydsignaturen enn eldre Dp modeller. Da spesielt Dp 6,4 P mvh. Guit
     

    Hamram

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.09.2006
    Innlegg
    1.120
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    1
    DPA 6.4 og C1b, hva er en fornuftig pris på det..?
     

    KoperViking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    399
    Antall liker
    415
    Sted
    Kopervik, Karmøy.
    Da har undertegnede endelig fått internett, og da var det naturlig å fålagt ut en del stuff jeg har fått tilsendt av mine mange hjelpere :)

    Da er;
    • brukermanual til C1b
    • test av DPR 2.2
    • test av A1
    • intervju av Leif Erntsen i Folkebladet
    på plass på dpguiden.no

    Nye bilder i Arkivet kommer nok også snart :)

    Ha en god aften.

    mvh Kai
    Hei Kai.
    Må få sagt at jeg er mektig imponert over arbeidet du har lagt ned i "dp-guiden"!!
    Et praktisk og interessant oppslagsverk over Leif Erntsen's glimrende produkter!
    Takknemlig hilsen dp-fan;)
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Hei Kai.
    Må få sagt at jeg er mektig imponert over arbeidet du har lagt ned i "dp-guiden"!!
    Et praktisk og interessant oppslagsverk over Leif Erntsen's glimrende produkter!
    Takknemlig hilsen dp-fan;)
    Takker for det!
    Litt rart å tenke på nå, men med litt kjapp hoderegning kommer jeg fram til at den første utgaven av "DP oversikten" la jeg ut for ca 8-9 år siden. I ettertid har siden blir sider, med eget domene. Merk at jeg aldri har kommet så langt uten bidrag fra flere hyggelige dp entusiaster.

    Dp har stabil "fanbase" som vet hva dp står for, og det en av mange grunner til at det er svært synd at det ble nettopp EC som fikk lov å "styre skuta videre". Det EC har gjort(MERK: IKKE gjort) med dp merket er ********************** (jeg er nordlenning, så velger å selvsensurere for å ikke såre sarte sjeler..)

    Igjen, takk til alle som har bidratt.

    mvh Kai
     
    M

    MusicBear

    Gjest
    Helt aldeles amazing, kaap, hva du har gjort (& gjør) med landets kanskje råeste stykke hi-fi historie.

    Frykt ikke for banning av og overfor EC hva de ikke har gjort etter sitt oppkjøp av DP. Kan tenke meg gründeren selv er flau overfor oss hi-fi interesserte, at det ble EC som skulle bære fakkelen videre...

    Du, kaap, og todani, dere burde reist bort til Tau og høvlet de ned med nord norsk "bainnskap" og mere til :)

    Vel, vi har jo Hegel, Doxa og Music Innovation............
     

    KoperViking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    399
    Antall liker
    415
    Sted
    Kopervik, Karmøy.
    Hei Kai.
    Må få sagt at jeg er mektig imponert over arbeidet du har lagt ned i "dp-guiden"!!
    Et praktisk og interessant oppslagsverk over Leif Erntsen's glimrende produkter!
    Takknemlig hilsen dp-fan;)
    Takker for det!
    Litt rart å tenke på nå, men med litt kjapp hoderegning kommer jeg fram til at den første utgaven av "DP oversikten" la jeg ut for ca 8-9 år siden. I ettertid har siden blir sider, med eget domene. Merk at jeg aldri har kommet så langt uten bidrag fra flere hyggelige dp entusiaster.

    Dp har stabil "fanbase" som vet hva dp står for, og det en av mange grunner til at det er svært synd at det ble nettopp EC som fikk lov å "styre skuta videre". Det EC har gjort(MERK: IKKE gjort) med dp merket er ********************** (jeg er nordlenning, så velger å selvsensurere for å ikke såre sarte sjeler..)

    Igjen, takk til alle som har bidratt.

    mvh Kai

    Hei igjen Kai.

    Jeg er faktisk meget imponert over hva Electrocompaniet får til ellers; utvikling -hevde seg på verdensbasis, produksjon -i Norge, markedsføring -eksport til over 50 land! Jeg har verken innsikt/kunnskap om deres drift eller til hensikt å anklage dem.

    Allikevel er det for meg, som utenforstående, en gåte at unike DP ikke er kommet i produksjon.
    "Dp-line" måtte jo virkelig tilført EC "top of the line"!
    Eller markedsført under eget varemerke, Dynamic Precision ;) -Det hadde jo gledet maximalt :)

    Mvh
    Einar H.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Helt enig i at Kaap skal ha all mulig honnør for sitt arbeid med DP guiden. Et bidrag til norsk industrihistorie dette.

    Har man først eiet en god DP forsterker og satt den i arbeid i et ellers nogenlunde nøytralt oppsett så blir anskaffelse av noe annet lite interessant. Det blir noen aha opplevelser. Man kommer i mål rett og slett.


    Final
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.593
    Antall liker
    1.325
    Sted
    Oslo
    Noen her inne som vet om det er reguleringsmuligheter av bass og treble på Dp c1s? Om det er noen som vurderer å kvitte seg med sin en eller annen gang så er jeg interessert . Er også ute etter en Dp 6.0p .
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    5.143
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    Ikke tonekontroller på DP forforsterkere.
    C1b og C1S har imidlertid en EQ funksjon med tre innstillinger. 6db heving ved henholdsvis 33, 47 eller 60 hz.

    Dette til bruk for høyttalere som ruller av i bassen. Passer sikkert bra for stativ høyttalere. 33hz innstillingen blir normalt mest korrekt.

    Final
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Du vil nok ha større hell med deg om du sikter deg inn på en c1b istede for en c1s, for dem er det svært få av, og dermed en helt annen bruktpris enn hva du kan få en c1b for.
     

    KoperViking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    399
    Antall liker
    415
    Sted
    Kopervik, Karmøy.
    Du vil nok ha større hell med deg om du sikter deg inn på en c1b istede for en c1s, for dem er det svært få av, og dermed en helt annen bruktpris enn hva du kan få en c1b for.
    -Enig! Vokser ikke på trær dessverre. Selv måtte jeg trøste meg med Pass Labs forsyning til min A1b, men det funker bra :)
    Bysten..nei det er ikke Leif Ernstsen men Mozart; tror han hadde likt denne! :)
    Hifi d.jpg
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.593
    Antall liker
    1.325
    Sted
    Oslo
    Jeg er avhengig av en forforsterker med tonekontroller , noen som har noen gode anbefalinger ? Høyttalerne mine går helt ned til 16 hz. Betyr det da at høyttalerne ikke kan prestere det de egentlig skal ?
     

    Todani

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.158
    Antall liker
    2.113
    Jeg har kun sett en 1S på Torget de siste par årene. Skulle gjerne hatt en slik, men jeg gadd ikke å ta kontakt. - Selgeren oppga 35 000...
    Er det forresten ingen andre her som har 1B med 25, 36 og 45 Hz som boostingfrekvenser? Jeg kjøpte mitt eksemplar av LE i 2009, hvor han leverte med disse frekvensene.
     

    KoperViking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    399
    Antall liker
    415
    Sted
    Kopervik, Karmøy.
    Jeg er avhengig av en forforsterker med tonekontroller , noen som har noen gode anbefalinger ? Høyttalerne mine går helt ned til 16 hz. Betyr det da at høyttalerne ikke kan prestere det de egentlig skal ?
    Du skal jo ha "rom" for så dype frekvenser også..de laveste der kan bare "fornemmes" ;)

    Jeg har høytt.; Totem Acoustic Wind Design, 24-21000 Hz (-in room)
    Er generellt meget fornøyd -det funker! (-savner heller ingen tonekontroller.)
    Det kan bli litt "liv i huset" ved lave frekvenser/på enkelte innspillinger, men sånn hadde det blitt ved live spilling her også hehe.

    Lavfrekvente begrensninger står ihvertfall ikke på høyttalere hos deg :)
    Muligens akustisk trøbbel..kanskje du kan låne, teste ut noe?
     
    Sist redigert:

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    FullSizeRender.jpg


    Da er det på høy tid med å samle bestillinger til nye dp skjorter. Mange har etterlyst dette, men pga private ting som boligbytte m.m, så har jeg måttet utsette det til jeg fikk tid.

    Denne gangen skal jeg IKKE bare motta bestillinger noen få dager, og håper da at alle som er intr benytter muligheten. Vil nok la det være mulig å bestille i minimum 2 uker...

    Skjortene blir i sort, hvitt trykk mellomskuldrene som sist gang, prisen blir 175,- pr stk + frakt.

    Bestilling MÅ gjøres på epost (ikke pr PM eller i tråden her), til post@dpguiden.no, og bruk aller helst følgende mal i eposten;


    Navn;
    Full adresse;
    HFS nick(hvis du har);
    Størrelse - antall
    Størrelse - antall
    osv.


    Stk prisen ble noen kr dyrere en for noen år siden, men leverandøren garanterer at man ikke
    opplever det samme som trommisen i Black Snake (klassisk OMO color reklame), såfremt
    at man følger vaskeanvisningene såklart ;)
    Skjermbilde 2014-11-04 kl. 11.04.58.png


    mvh Kai
     

    Skipnes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.11.2013
    Innlegg
    2.593
    Antall liker
    1.325
    Sted
    Oslo
    Jeg er avhengig av en forforsterker med tonekontroller , noen som har noen gode anbefalinger ? Høyttalerne mine går helt ned til 16 hz. Betyr det da at høyttalerne ikke kan prestere det de egentlig skal ?
    Du skal jo ha "rom" for så dype frekvenser også..de laveste der kan bare "fornemmes" ;)

    Jeg har høytt.; Totem Acoustic Wind Design, 24-21000 Hz (-in room)
    Er generellt meget fornøyd -det funker! (-savner heller ingen tonekontroller.)
    Det kan bli litt "liv i huset" ved lave frekvenser/på enkelte innspillinger, men sånn hadde det blitt ved live spilling her også hehe.

    Lavfrekvente begrensninger står ihvertfall ikke på høyttalere hos deg :)
    Muligens akustisk trøbbel..kanskje du kan låne, teste ut noe?
    ja det var det å låne ^^ hvem gidder det :p
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Hvordan er de i størrelsene, kaap? Som Fruit of the loom/Gildan?

    Vurderer å ønske meg et par til jul.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    De er ifl leverandør normal... ikke "store eller små i størrelsene".
    Dette er en modell de leverer på tusenvis av hvert år, og de har kun gode erfaringer med disse.

    mvh kai
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Sikkert helt fine trøyer. Men 'normale størrelser' kan være så mangt. Fint om de kunne relatere til en kjent referanse som f.eks. Gildan eller Fruit of the loom. Middelaldrende nerdemenn med mer enn gjennomsnittlig antall band- /konserttrøyer har sikkert noen av de nevnte.

    :)
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Noen som har spec på DP A1B? Trafo, kondensatorbank etc?
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Trafoene (2stk) antar jeg er på 800VA
    Usikker på hvor stor "banken" er, men den eldre 6.4 hadde 16x10.000mF

    mvh
     

    KoperViking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    399
    Antall liker
    415
    Sted
    Kopervik, Karmøy.
    Stemmer på dp A1b også, 16 x 10.000 uF, 80 V. Nippon Chemicon.

    Varsel, hvis noen skal shoppe Nippon Chemicon kond. eller andre anerkjente: Det florerer av elendige Kina-kopier!!
    (Sikkert aht dårlig rykte, så opererer disse av og til med bl.a. Tyske, Engelske og US -adresser på f.eks. e-bay..)
     
    Sist redigert:

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Takk for svar! Venter spent på denne da jeg aldri har hatt noe fra DP tidligere
     

    KoperViking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    399
    Antall liker
    415
    Sted
    Kopervik, Karmøy.
    Takk for svar! Venter spent på denne da jeg aldri har hatt noe fra DP tidligere
    Gratulerer med fornuftig kjøp ;)

    Du trenger ikke vurdere & spekulere på strømreserver, den driver det meste med glans. Har f.eks. stålkontroll på mine tungdrevne Totem Acoustic Wind..86dB ;)
     

    Lieng

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    1.525
    Antall liker
    94
    Blir spennende å prøve den. Skal brukes på Magnepan 3.7
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Hvordan gikk det med t skjortene? Ble det bestillinger nok til at det blir gjennomført?
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Ja, det blir nok noe av ja. Men det er ikke kommet allverden av bestillinger. Knappe 10stk. Men skal som planlagt lå "påmeldingen" så åpen ut mnd.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn