DP menigheten

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.692
    Antall liker
    3.224
    Torget vurderinger
    0
    Kan det ikke være enklere med litt mer moderne løsning ?
    App å greier..... 👍

    Vis vedlegget 1016712
    Når Kraftverket har feil i systemet slik at strømmen faller ut og kommer tilbake, enten plutselig og varig eller
    hurtig og ofte, så er bryteren i OFF til man starter den selv igjen med appen når strømmen har stabilisert seg.
    Det er en grei beskyttelse av utstyret der jeg har valgt å bruke slike fjernstyrte dingser
    som kan betjenes fra der man har mobildekning rundt hele kloden........👍
     

    Todani

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.211
    Antall liker
    2.305
    Innmaten står garantert til gull, men jeg fikk litt Doxa-vibber av den store, anonyme frontplata..
     

    Todani

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.211
    Antall liker
    2.305
    Husker jeg måtte snakke med Lauvland for nesten 30 år siden. Han sa med silkebløt stemme "- og så tilsetter jeg omkring halvannen prosent harmonisk forvrengning"
    Lengre unna DPs filosofi går det knapt an å komme. Leif brukte mye tid på å forklare at hans forsterkere ikke forskjønnet musikken.
     

    Transistor

    Medlem
    Ble medlem
    19.02.2013
    Innlegg
    9
    Antall liker
    32
    Sted
    Hordaland
    Har spilt på DP DAC 8.0 og mod versjon av 8.01 i mange år. Her om dagen måtte 8.01 kobles ned.
    Den spilte med en kraftig ca 400 Hz konstant tone gjennom resten av lydbildet?
    Skiftet DAC til 8.0. Deretter fungerte alt som normalt.
    Har noen i menigheten opplevd tilsvarende?
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.662
    Antall liker
    1.544
    Sted
    Sunndalsøra
    Har spilt på DP DAC 8.0 og mod versjon av 8.01 i mange år. Her om dagen måtte 8.01 kobles ned.
    Den spilte med en kraftig ca 400 Hz konstant tone gjennom resten av lydbildet?
    Skiftet DAC til 8.0. Deretter fungerte alt som normalt.
    Har noen i menigheten opplevd tilsvarende?
    Du kan kontakte RJEL og høre hva det kan være. Har en DAC 8.0 som var omgradert av Leif Ernstsen en gang. Er helt støyfri etter sin alder. Men funker ikke med noe moderne USB dac link fra laptop og overgang til spdif og AES digital inngangene, for da ble det støy. LE var bastant motstander av PC avspilling.
     

    pedal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.02.2007
    Innlegg
    5.640
    Antall liker
    3.656
    Torget vurderinger
    1
    Har spilt på DP DAC 8.0 og mod versjon av 8.01 i mange år. Her om dagen måtte 8.01 kobles ned.
    Den spilte med en kraftig ca 400 Hz konstant tone gjennom resten av lydbildet?
    Skiftet DAC til 8.0. Deretter fungerte alt som normalt.
    Har noen i menigheten opplevd tilsvarende?
    Hva er signalkilden? Har du justert VCXO? Kan hende er den litt usentrert?
     

    Musico

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.06.2022
    Innlegg
    84
    Antall liker
    349
    Sted
    Trondheim
    Hei, menigheten. Pusser noen av dere messingplata foran på DP (type A1/A1S/A1S ebw) av og til? Hva bruker dere for å få den fin og blank?
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    814
    Antall liker
    1.016
    Jeg toucher ikke messingplata på mine A1s med noe som helst. Tenker det er best slik.
    Den ene jeg har er lys og fin i glansen(i riktig fargetone), sannsynligvis aldri klådd på. Den andre har nok blitt tørket av med klut ved en eller fler anledninger. Det ser ut til at det har oksidert litt i etterkant av dette, det vil si at den er litt mattere og litt mørkere i fargen.
    Dette ser man best i et spesielt lys.

    Det platene er behandlet med for å holde riktig utseende blir nok fort borte og det oksiderer.
     

    Musico

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.06.2022
    Innlegg
    84
    Antall liker
    349
    Sted
    Trondheim
    Jeg toucher ikke messingplata på mine A1s med noe som helst. Tenker det er best slik.
    Den ene jeg har er lys og fin i glansen(i riktig fargetone), sannsynligvis aldri klådd på. Den andre har nok blitt tørket av med klut ved en eller fler anledninger. Det ser ut til at det har oksidert litt i etterkant av dette, det vil si at den er litt mattere og litt mørkere i fargen.
    Dette ser man best i et spesielt lys.

    Det platene er behandlet med for å holde riktig utseende blir nok fort borte og det oksiderer.
    Min plate er litt matt og har et par fingermerker, så skulle gjerne hatt den til å gjenoppstå i all sin prakt :)
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    814
    Antall liker
    1.016
    Om jeg skulle forsøkt noe, så ville det kun vært en fuktig klut, deretter en tørr. Minst mulig gnikking.
    Vet at Final sendte sine til behandling for en liten refresh på et tidspunkt.
     

    Musico

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.06.2022
    Innlegg
    84
    Antall liker
    349
    Sted
    Trondheim
    Om jeg skulle forsøkt noe, så ville det kun vært en fuktig klut, deretter en tørr. Minst mulig gnikking.
    Vet at Final sendte sine til behandling for en liten refresh på et tidspunkt.
    Det er forsøkt, men fikk ikke ønsket resultat bare med dette.
     

    Todani

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.211
    Antall liker
    2.305
    De mister brillansen. Blir støvete, særlig nederst. En sjelden gang i blant drar jeg en svakt, svakt fuktet fille sidelengs over den nedre delen. Kan også gjenta med tørr klut, men vær forsiktig!
    Generelt best å la den være i fred.
     

    Todani

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.05.2009
    Innlegg
    1.211
    Antall liker
    2.305
    Plata på de senere DP-produktene var forgylt. Ikke messing, i hvert fall ikke på overflaten.
     

    Final

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2013
    Innlegg
    3.165
    Antall liker
    5.251
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    4
    A1 og A1S sitt messingskilt er, i motsetning til andre modellers messingskilt, forgylt. Forgyllingen tåler ikke pussing, da kommer du raskt ned på messingen som raskt oksiderer. Det blir flekkete og stygt.
     

    Musico

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    24.06.2022
    Innlegg
    84
    Antall liker
    349
    Sted
    Trondheim
    Takker for innspill. Jeg får lukke øynene og nyte musikken i stedet. Lydkvaliteten er det i alle fall ingen feil på, etter at RJEL oppgraderte "interiøret" og byttet terminaler på baksiden, for et drøyt år siden 🎶
     

    Motorhome

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.06.2018
    Innlegg
    1.662
    Antall liker
    1.544
    Sted
    Sunndalsøra
    Jeg har brukt mildt sunlight vann og en coop mikro glass klut med svært fine fibre. Bare en lett bevegelse over uten trykk. Da forsvinner alt støvbelegg og fettflekker. Lett for at logo og malt skrift kan forsvinne når man knikker med slipemiddel. fjern kontrollen til C1 blir som ny ved bruk av dette middelet. Skrifta er der fortsatt :)
     

    Dharmabum

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.03.2010
    Innlegg
    1.225
    Antall liker
    1.477
    Torget vurderinger
    11
    Har koblet til diverse elektronikk på 6.4 og må si pass labs xp 20 passer sammen med DP som hånd i hanske. Ikke nødvendigvis estetisk sett, men lyden! Xp 20 er i likhet med 6.4 veldig nøytral, støyfri og dynamisk.
    20240619_175145.jpg
     

    MB-S124

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Innlegg
    814
    Antall liker
    1.016
    DP er flotte greier. Det er sånt man ikke selger :) Er det noe jeg angrer mest på er alle de PA402ene jeg har solgt..
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.453
    Antall liker
    2.677
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Leif ville fylt 82 år i dag.
    I morgen tar jeg den årlige juni-turen til Harstad. Vemodig å ikke kunne besøke han som før.
    Hvil i fred gamle venn.
    …en bauta som aldri blir glemt…

    (Skulle du finne på å kjøre bil et år istedenfor fly, må du gi meg er vink, så du får lagt inn en pitstop :) )
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn