Doxa boxenes venner

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• wildbuck

Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    05.09.2008
    Antall liker
    112
    Tror det skal gå greit å la effekttrinn stå på, jeg gjorde i alle fall det med min 61 light. Unntak er ved tordenvær eller lengre fravær

BritFi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Antall liker
    2.581
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    Gratulerer!

Jeg lot ALDRI min 70b stå på uten å være hjemme. Ikke for å skremme, men det har vel forekommet svidde eksemplarer.
    Jeg lar aldri eldre forsterkere uansett merke stå på heller da.

ufo

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.02.2016
    Antall liker
    1.386
    støv er ikke så gale som man skulle tro. er nok tusenvis av desktop pcer rundt i landet fulle av støv, men når noe annet teknisk krøll skjer får støvet skylden. free støvet!

BritFi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    09.11.2012
    Antall liker
    2.581
    Sted
    Tilbake i Oslo, igjen.
    Torget vurderinger
    3
    No idea.
    Selger påstod i annonsen at den virker som den skal.
    Blir IKKE testet før grundig rengjøring. Rene brannbomba..
    Ingen deler er svartsvidde, ser ikke ut til å være lekkasje fra kondiser heller.
    Bra du åpnet den, obligatorisk når ny og spesielt eldre amp kommer i hus. Dette får du renset vet du, og den 70 du har her er mye finere wiret enn mange andre jeg har sett. Ser ut som noen har gjort seg flid, og hadde kunnskap. Det gjelder ikke alle som snekret sammen Doxa bokser. Er loddingene OK?

utsikta

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    16.03.2023
    Antall liker
    118
    Sted
    Grenland
    Da er doxa 70se støvsugd, renset og koblet opp. Spilt 10min med Radka Toneff og det låter behagelig bra 🤩
    Høyttalere er en annen klassiker; f3/lyd 3x 👍
    Har mye annet å teste doxa'en på også:
    Vienna acoustic mozart og et par troels gravesen seas t14rcy-p/h.

Tenker kanskje å høre med vår lokale stereoreparatør om han kan oppgradere doxa'en med softstart og noen lydmessige forbedringer. Leser mye spennende her tråden.

Vedlegg

Sist redigert:

OLedward

Medlem
    Ble medlem
    04.12.2007
    Antall liker
    39
    Etter å ha overtatt en Doxa 07 preamp er jeg veldig fornøyd og melder meg inn i vennetråden her. I mine ører spiller den fletta av Tandberg 3028A som den vikarierer for. Doxaen ligger an til å få fast stilling.

MB-S124

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.05.2012
    Antall liker
    1.540
    Spiller nok ikke så stor rolle hva man skrur på først. Da jeg hadde Doxa, så turte jeg aldri la den stå på hele tiden uten oppsyn. Så var det ampens dagsform som bestemte om den skulle underholde med å ta sikringen i sikringsskapet, slå noen gnister og/eller smelle i høyttalerne ved påslag 😂

For all del, så låt det bra på de høyttalerne jeg hadde da :D Men jeg ble aldri helt fortrolig med den.

nma

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Antall liker
    623
    Torget vurderinger
    1
    Jeg hadde bokstavelig talt flammer inni min 70signature, eller.. jeg tipper hukommelsen dramatiserer litt. Det var nok ikke flammer (er jo bare luft inni og ikke mye som kan «brenne»), men flammelignende gnister. Etter rep. ble den umiddelbart solgt. Det har jeg aldri angret på :)

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn