|
Gjorde en test, og der høres mer ... korrekt ut. Tok en test med en låt og dobbeltsjekket med musikerens plassering på scenen. Stemte bedre nåHeiFant detLese bruksanvisning på Preampen /eventuelt pdf fil på nettJEG derimot har en CJ-pre... hvordan snur man fasen på ht?
Mvh![]()
Ble det noe forskjell i lyden nå da
Når du koblet om Fasen på Ht
huske på å la eff stå avskrudd noen Minutter før bytte av Fase på ht
Mvh Roy
Hehe du har spilt baklengs hele veien ,,,,Gjorde en test, og der høres mer ... korrekt ut. Tok en test med en låt og dobbeltsjekket med musikerens plassering på scenen. Stemte bedre nåHeiFant det![]()
Ble det noe forskjell i lyden nå da
Når du koblet om Fasen på Ht
huske på å la eff stå avskrudd noen Minutter før bytte av Fase på ht
Mvh Roy![]()
Hvem er det som kan ta på seg slike jobber i Oslo-området?På høyttalerne, ja.
MA R652s delefilter består av 1,1mH spole, 2,2 ohm motstand og 3,3uF kondis. Hva som er i R352 vet jeg ikke, men jeg mistenker den er ganske lik. Uttern husker kanske hva som er i disse?
Mundorf Evo oil koster en hundrings pr stk i denne størrelsen, og er ei god oppgradering. Evnt en Jantzen Z-cap, som er rimeligere. Mundorf EVO Oil - DYNABEL AS
Johan-Kr
Doxa har en modell som heter 140 signature. Den har en mere engasjerende lydmessig en 70 modellene.Har dessverre ikke alternative forsterkere. Og må jeg velge, beholder jeg heller Doxa forsterker enn Doxa høyttalere. Plass har jeg heller ikke allverden av. Det vil si, jeg har, men får ikke lov til å bruke8.1 gir litt forskjellig lyd med forskjellige forsterkere.
Har du tilgang til og teste et par forskjellige kan du komme over en lyd som passer bedre dine ører.
Også er 8.1 meget glad i nok plass rundt seg![]()
![]()
Aner ikke. Har forsøkt å sende mail selv. Ikke prøvd telefon enda...Hei.
Er Doxa "oppe og går"? Har prøvd å kontakte dem både på tlf. Og mail. Dette over en periode på ca. 2 Mnd. Har ikke fått svar på mine henvendelser.
Raymond.
Trond privat? Har han sluttet hos Doxa?
Neida.. Men får en ikke tak i dei pga kanskje mange mail i boksen deira, så kan det jo være lurt å prøve bakveien? Hehe..Trond privat? Har han sluttet hos Doxa?
Ojsann, kommer det med dette frem at Lauland (evt.) ikke har avlet frem en sønn som kan overta garantiansvaret?Lauvland er 72 nå, så en kan ikke forvente at han er tilgjengelig 24/7. I lys av dette er den 25 års-garantien som det opereres med, helt urealistisk. Skal man få reparert DOXA i framtiden, så må en gå andre steder (muligens Malmin?).
Overhodet ikke - nær sagt tvert i motLauvland har ikke vært inne i bildet her.
Er han aktiv i Doxa fremdeles?
Raymond.
Ok?Overhodet ikke - nær sagt tvert i motLauvland har ikke vært inne i bildet her.
Er han aktiv i Doxa fremdeles?
Raymond.![]()
Har testet med annen pre, men med samme resultat. Skurring og lav lyd ... [emoji30].Tipper det er forforsterkeren som har fått det. Det kan være skummelt å bruke disse overgangene om man ikke er sikker på hvordan det er koblet.
Prinsippet er å kortslutte minus med jord...
Det var blokka...Gjomle: Var det blokka eller preen som begynte å ryke?? Får bare håpe det ikke har gått ut over andre deler av systemet ditt- men regn med at det har det...
Nå hadde jeg heldigvis ikke mye koblet til. En rimelig dac og den passive preen (en DP BPC 7.0).Gjomle: Altså: Et impedansproblem som mest sannsynlig har skadet resten av systemet også.Det der kan bli DYRT, G...
I hvert fall bassene. Skraper som bare juling. Så nå må jeg bare verifisere at resten av utstyret funker som det skal!kjipern. Diskantene eller bassene?
Dessverre ja... de gikk glatt til helvete!Gjomle: Samt høyttalere, vel?
Hva med en MonoPulse?Nytt spørsmål fra meg: anbefalinger til høyttalere til en Doxa 72/CJ PV11-kombo? Prisklasse 10-15-tusen. Gjerne brukt![]()
Det er høyttalere jeg aldri har hørt før. Lettdrevne greier?Hva med en MonoPulse?Nytt spørsmål fra meg: anbefalinger til høyttalere til en Doxa 72/CJ PV11-kombo? Prisklasse 10-15-tusen. Gjerne brukt![]()