Dolbytor's anlegg og (mange) planer

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Focal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Antall liker
    6.513
    Torget vurderinger
    1
    SÄ pÄ tv i gÄr at nÄ forsvinner YX stasjonen pÄ Bykle :oops: No more Hamburgers. Hva nÄ.

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    35.724
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    SÄ pÄ tv i gÄr at nÄ forsvinner YX stasjonen pÄ Bykle :oops: No more Hamburgers. Hva nÄ.
    Ja den stengte dessverre 05.10. og er allerede et stort savn. Det er trist Ă„ kjĂžre forbi og se lukkede dĂžrer
 â˜č

Da er det slutt pĂ„ lokale hamburgere og man fĂ„r trĂžste seg med det man finner pĂ„ den lokale Coop’en
(y)

IMG_4910.jpeg
    IMG_4911.jpeg

Sevald

Avviker.
    Ble medlem
    27.02.2005
    Antall liker
    28.642
    Sted
    Aksdal, Rogaland
    Torget vurderinger
    1
    Ja den stengte dessverre 05.10. og er allerede et stort savn. Det er trist Ă„ kjĂžre forbi og se lukkede dĂžrer
 â˜č

Da er det slutt pĂ„ lokale hamburgere og man fĂ„r trĂžste seg med det man finner pĂ„ den lokale Coop’en
(y)

Vis vedlegget 1154414 Vis vedlegget 1154415
    Lungemos, med bacon, potet og lĂžk blandet sammen er helt ok. Men rett pĂ„ skiven
. Skeptisk 😆

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    35.724
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Blast from the past! Savnes ei her i heimen.
    Husket Ă„ gjennomvarme farsen i 10 minutter fĂžr inntak?
    Nei ingen gjennomvarming her i gĂ„rden. Fruen (som ogsĂ„ er sykepleier) minner meg stadig pĂ„ at ting bĂžr/mĂ„ gjennomvarmes, men jeg hĂžrer ikke alltid sĂ„ godt etter
🙉 😅

ragwo

Mud-fi freak
    Ble medlem
    02.05.2007
    Antall liker
    23.244
    Sted
    El-returen
    Torget vurderinger
    44
    Nei ingen gjennomvarming her i gĂ„rden. Fruen (som ogsĂ„ er sykepleier) minner meg stadig pĂ„ at ting bĂžr/mĂ„ gjennomvarmes, men jeg hĂžrer ikke alltid sĂ„ godt etter
🙉 😅
    StĂžtter kona di fullt ut. Som enhver fornuftig sykepleierske bruker Ă„ si; RTFM or get magasjau.
    Screenshot_20251022-222810.png

X-Cell

Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Antall liker
    11.256
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    12
    Ja nÄr man har en bensinstasjon, en butikk og ett hotell i bygda sÄ blir det meget merkbart om en av disse forsvinner. Det er trist Ä kjÞre forbi nÄ med en mÞrklagt bensinstasjon som sÄ mange hadde glede av.

Vel man fĂ„r trĂžste seg med andre ting og sĂ„ blir det vel snart en tur i kjelleren for Ă„ teste ut mer av den nye verden med Lossless 😅

Vis vedlegget 1151122 Vis vedlegget 1151123
    Godt Ă„ se du spiser lokalmat fra nord 😁 skikkelig kvalitet da de har kjĂžpt litt utstyr hos meg til fabrikken 😍

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    35.724
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det er langt fra Bykle til Horten sĂ„ jeg tviler pĂ„ at Jostein har orket Ă„ dra seg helt bort dit, men man vet jo aldri. Bompenger mĂ„tte han ogsĂ„ ev. ut med, men han hadde jo muligheten til Ă„ ta noen snarveier
 :unsure: 😅

SĂ„ konstaterer jeg at de gikk hardere til verks pĂ„ Østlandet enn her! Jeg tok opp kampen pĂ„ ĂŠrlig vis (man against beaver, last man or beaver standing etc
), men her sĂ„ har de rett og slett gjort kort prosess og skutt beveren
😬

SĂ„ var lungemosen tom og det var like godt i dag som i gĂ„r. Blodpudding er jeg usikker pĂ„ om jeg har smakt, sĂ„ den skal jeg ikke uttale meg om
😅

IMG_4913.png
    IMG_4912.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    35.724
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    SÄ mÄ jeg vel se om jeg fÄr tatt en ny runde med Yamaha CX-A5100 ila helgen. Jeg brukte denne 3-kanten til kalibreringen, men fant ut i ettertid at den kun skulle brukes hvis man Þnsker Ä kalibrere for hÞyde/vinkel pÄ hÞyttalerne. Er det noe poeng i Ä kalibrere for dette?

SĂ„ fikk jeg litt rare resultater med bassen nĂ„r den gĂ„r i gjennom miniDSP SHD som er koblet mellom CX-A5100 og subbene. NĂ„r jeg kobler ut miniDSP’en sĂ„ fungerer det sĂ„nn noenlunde som forventet, men det dukker opp div. problemer nĂ„r den kobles inn igjen. Jeg gadd ikke Ă„ styre mer med det pĂ„ sĂžndag og har da litt Ă„ styre med i helgen hvis "Ă„nden" skulle dukke opp igjen
 😅

IMG_4888.jpeg

Peter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2002
    Antall liker
    1.536
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Nei, latkuker leser ikke bruksanvisningen.

MÄ tro jeg ble overrasket under fÞrste kalibrering da det plutselig skulle mÄles i 4. posisjon! Hva fa.. skulle rotoren brukes til egentlig?

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    35.724
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nei, latkuker leser ikke bruksanvisningen.

MÄ tro jeg ble overrasket under fÞrste kalibrering da det plutselig skulle mÄles i 4. posisjon! Hva fa.. skulle rotoren brukes til egentlig?
    Ja jeg stod ogsĂ„ med denne rotoren/staget i hĂ„nda uten Ă„ vite hva det skulle brukes til, men fant jo ut av det etterpÄ  😅

Jeg fÄr se om jeg ikke fÄr tatt en ny runde ila helgen. Hvor mange posisjoner har du brukt under kalibrering? Er det 5100 du har?

Peter

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2002
    Antall liker
    1.536
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    5
    Hei. Jeg har den eldre 5000-modellen. Tror det ble 9 posisjoner totalt pluss rotor til hĂžyde/vinkel.
    Det skjedde mye rart under de fÞrste kalibreringene, blant annet ble signalet til hÞyre front sinnsykt hÞyt, ble livredd for Ä sprenge elementene. Men plutselig etter 3-4 kalibreringer ble lydnivÄet likt de andre kanalene. Og resultatet av kalibreringen ble ogsÄ plutselig bra
 Uansett veldig fornÞyd nÄ.

Blir kanskje en oppgradering pÄ prosessorsiden nÄr ungene flytter ut om noen Är, slik at jeg kan fÄ sub bÄde front og bak, men stresser ikke.

Karmana

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Antall liker
    83.534
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    NĂ„r vi er i det alternativt gastronomiske hjĂžrnet, sĂ„ anbefales stekt blodpudding med sukker. Funket knall i hine hĂ„rde dager, og jeg har ikke daua enda (selv om onde tunger sikkert vil kunne pĂ„stĂ„ at jeg har pĂ„dratt meg noen senskader av puddingen) 😆😊

IMG_1202.jpeg

Dalix

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    14.04.2019
    Antall liker
    170
    NĂ„r vi er i det alternativt gastronomiske hjĂžrnet, sĂ„ anbefales stekt blodpudding med sukker. Funket knall i hine hĂ„rde dager, og jeg har ikke daua enda (selv om onde tunger sikkert vil kunne pĂ„stĂ„ at jeg har pĂ„dratt meg noen senskader av puddingen) 😆😊

Vis vedlegget 1154839
    Evt blodpannekaker/blodpþlse 👍

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    35.724
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    NĂ„ begynner jeg Ă„ bli lei denne Yamahaen eller va det nĂ„ er som kuker det til her og problemet er subber foran og bak. Med miniDSP SHD innkoblet i kjeden sĂ„ fĂ„r jeg ikke lyd i subbene bak, men jeg fĂ„r lyd i dem hvis jeg kun bruker Yamahaen. Dette var ikke noe problem med Onkyoen sĂ„ dette skjĂžnner jeg lite av. Det var de samme "problemene" nĂ„r jeg koblet opp forrige sĂžndag, men jeg tenkte at det sikkert var noe jeg fant ut av etterhvert. NĂ„ har jeg veldig liten greie pĂ„ kalibrering og den slags, men dette gĂ„r i alle fall langt ut over den lille kunnskapen jeg mĂ„tte haâ€ŠđŸ€Ż đŸ€Ż đŸ€Ż

Jeg har forsĂžkt alle innstillingene for subbene med front/rear, right/left og monaural x2 med samme resultat. NĂ„r jeg kjĂžrer testsignal sĂ„ er det alltid kraftig bass pĂ„ sub-utgang 2, men veldig lavt nivĂ„ pĂ„ sub-utgang 1 og all bass kommer fra subbene i front. Tror jeg kobler Onkyoen opp igjen og tar noen ekstra Tuborg i stedetâ€ŠđŸ»đŸ»đŸ» 😅

C80A1606-BB2D-45A7-BA38-8A1AF9D15AA8.jpeg

Focal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Antall liker
    6.513
    Torget vurderinger
    1
    SÄ det funker dÄrlig dette med Yamaha , vel jeg har sagt det fÞr Tor bare sett alt utafor sÄ kommer jeg for bi om litt Ä tar det med meg.
    Ha ellers en strĂ„lende fin helg sammen med Tuborg Ă„ noe munn godt.:LOL: đŸ» đŸ» đŸ» đŸ»

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    35.724
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Yamahaen fungerer sĂ„nn sett fint den og spiller bra, men akkurat dette med to sub-soner fungerer ikke helt etter hva jeg kan skjĂžnne og det var nĂ„ derfor jeg kjĂžpte den. Jeg tenkte jo at jeg fort kunne surre litt ( det har skjedd fĂžr og kommer garantert til Ă„ skje igjen
) og koblet like godt opp igjen Onkyoen. Den har ikke to sub-soner og kjĂžrer samme signal pĂ„ begge utgangene. Dette fungerer i alle fall og jeg har bass pĂ„ tubene bak samtidig som pĂ„ subene foran. Sist sĂ„ dukket for Ăžvrig ikke Onkyoen opp i Spotify Connect, men det gjĂžr den nĂ„ sĂ„ den hadde kanskje godt av en liten pause
:unsure: 😅

EFC821FC-BB73-4E5B-8F11-A2EE422402B4.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    35.724
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    NÄ var jeg lei "trÞbbel" og skulle bare en tur innom stereorommet fÞr fruen legger seg i soverommet rett over. Etter Ä ha senket Tuborgen sÄ fant jeg fort ut at noe ikke var som normalt! WTF, WTF, WTF, HOLY MOTHERFUCKER :eek::eek::eek:

Nei nĂ„ mĂ„ Toskefabrikken skjerpe seg. Her sist sĂ„ var den ene MC451’en "dĂžd" etter Ă„ ha tatt ut rĂžrene for testing, men den kom seg heldigvis av seg selv. NĂ„ er den ene MI502’en "dĂžd" og den ser ikke ut til Ă„ komme seg. Jeg har sjekket sikringen og den er like hel. Jeg mistenker at @ragwo har sent Murphy sydover som straff for at jeg spiser lungemos som ikke er oppvarmet, men jeg skal ikke ta forhastede konklusjoner enda
:unsure: đŸ» đŸ» đŸ» 😬

69CD5A8F-1838-40F7-882C-F070F8B85F29.jpeg
    43100013-8646-4907-B2B8-017FAB7D0F5A.jpeg
    73F0896A-CD47-4408-A0A8-F83391D8849E.jpeg

• Laster inn

DiskusjonstrÄd Se trÄd i gallerivisning

• Laster inn

Topp Bunn