|
Jes! Backstreet Girls !! Vi skal være så stolte av disse karene!Vel gjorde han nå det ?![]()
mvh
Takk for det og ha en riktig god helg du ogsåVår 2011 Tiguan begynte å bruke kjølevæske. Etter feilsøking og mye om og men, fant Møller lekkasje fra noen rør tilknyttet EGR kjøleren (EGR ventil integrert i kjøleren). Fikk en kyndig kjenning til å skifte enheten med mer, sparte endel lapper der. Satte inn uoriginal del, sparte kroner på det også.
Utover disse kjedelige faktamå jeg si det er en fornøyelse å følge tråden din. Ærlig, ujålete og underholdende, alt nevnt i positiv forstand.
God helg!![]()
Jo det blir min siste dieselbil, det er ikke bare VAG som har problemer. AdBlue, EGR, partikkelfilter og div. sensorer går dessverre igjen på alle merker. Min bror driver bilverksted og han sier at disse problemene dukker opp på "alle" dieselbiler. Feks. Toyota skal jo være synonymt med kvalitet, men min bror har en 2020 Hi-Lux der han har byttet samme sensor til 25K tre ganger og sist så var det en annen sensor. Han har som sagt eget verksted, men han får ikke lov til å bytte dem selv og må på Toyota verksted som ligger 20 mil vekk.Trenger ikke bli siste dieselbil.. men siste VAG produktdesverre har VAG sine dieselmotorer vært notorisk dårlige i en lang periode..
Min 24mod skoda superb som nå har rullet 26.000km har hittil fått etterfylt 12 liter olje.. og det påstår de er heeelt normalt til en som kan både bil og motor.. holdt faktisk på å le meg ihjel inne hos forhandleren![]()
Ja det er få motorer som har vært gode side 2005 og framover.. men VAG har siden 2.0 dieselen kom vært eksepsjonelt dårlige.. samme kan sies om Mazda med sin 2.0 og 2.2l diesel.Jo det blir min siste dieselbil, det er ikke bare VAG som har problemer. AdBlue, EGR, partikkelfilter og div. sensorer går dessverre igjen på alle merker. Min bror driver bilverksted og han sier at disse problemene dukker opp på "alle" dieselbiler. Feks. Toyota skal jo være synonymt med kvalitet, men min bror har en 2020 Hi-Lux der han har byttet samme sensor til 25K tre ganger og sist så var det en annen sensor. Han har som sagt eget verksted, men han får ikke lov til å bytte dem selv og må på Toyota verksted som ligger 20 mil vekk.
Uten at jeg har greie på det så virker det som at mange av disse problemene dukket opp i forbindelse med Euro 6 kravene. Jeg hadde en 2014 Caddy 140hk før og der var det bare EGR som måtte skiftes av disse tingene. Etter at den var skiftet så tunet jeg bilen og fikk samtidig koblet ut EGR. Klok av skade så er dette gjort også på Amaroken, men det hjelper jo ikke når det ryker andre ting i hytt og pine
I ditt tilfelle så er jo et sånt oljeforbruk horribelt og jeg ville kalt motoren for defekt. Jeg trengte ikke å etterfylle olje på Caddyen og har heldigvis ikke etterfylt olje på Amaroken heller, men vann må jeg dessverre etterfylle hver 3. måned eller noe sånt. Jeg liker Amaroken veldig godt, men holder det sånn så må jeg vurdere noe annet![]()
Jeg har hatt 3 av nevnte merke/ motor siden 2005 og frem til idag og kjenner meg IKKE igjen…… men VAG har siden 2.0 dieselen kom vært eksepsjonelt dårlige.