Jeg har to "prosjekter" i kinorommet og det er økt forsterkerkraft på sub-tårna foran og få koblet opp de to SVS tubene bak. Jeg bruker 2 stk. Midgard Oberon 6.1 blokker i begge rommene og er fornøyd med dem. Til forskjell fra disse nye Kl. D blokkene så avgir disse nesten ikke varme og kan da plasseres "hvor som helst". Jeg hadde 1 stk. 6.1 blokk i reserve, men fikk tak i en til i vår og hadde dermed 2 stk. liggende. Det mest naturlige var å bruke dem i kinorommet og i dag så fikk jeg mannet meg opp til dette som jeg har gruet meg litt til…
Forsterkerne i kinorommet er gjemt bak subtårna og baki der så er det ganske trangt. Jeg er alt for tjukk, lite atletisk og stiv som en stokk. Å få på plass den ene forsterkeren som ligger der fra før gikk ganske greit i sin tid, men å få satt inn en til der bak anså jeg som "problematisk". For å gjøre en lang historie kort så fikk jeg dem omsider på plass etter mye svetting og banning. Etter en kjapp test der alt tilsynelatende var ok så dro jeg på skikkelig og da har jeg selvfølgelig fått en ulyd fra to av elementene. Jeg orket ikke å styre mer med det, men det minner jo om at det er feil på en forsterker siden jeg nå har koblet to og to elementer pr. forsterker. I morgen kommer
@supercharger2 på besøk og jeg burde kanskje heller prioritert å få koblet opp tubene, men jeg valgte å ta "dritjobben" først og det endte jo ikke så bra…
En ulykke kommer visstnok sjelden alene og etter koblingen så måtte jeg lide meg gjennom nok en forferdelig foppallkamp. Da forsvant også motivasjonen til videre feilsøking, men jeg burde ha nok bass selv om jeg må koble vekk noen for å få balanse i lydbildet...