Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.187
    Antall liker
    22.828
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Hehe jeg føler med deg, er ganske lik selv når det gjelder selvdisiplin og "spontankjøp" 😝 riktig nok generelt i noe lavere prisklasse men. Morro og spennans med noe nytt er det lell 👍😜
    Det er dessverre ALLTID morro og spennans med noe nytt :giggle: :ROFLMAO:
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.187
    Antall liker
    22.828
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    F..n i h….ette!! Jeg har ikke brukt platespilleren på all den tid og tenkte at nå var det på tide. Hørte bare litt forvrengt lyd før jeg umiddelbart fikk løftet armen igjen. Hva ser jeg, jo selve stiften er både skeiv og tilsynelatende skyvd bakover. Jeg skjønner ikke når dette kan ha skjedd, men den er nå uansett tilsynelatende ødelagt 🤬 🤬 🤬 💸

    3C0180D5-69C0-4856-BD0E-F9684DF9EC30.jpeg
    E96CD1CA-CF7A-4C28-AE3C-0FC836F44C32.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.187
    Antall liker
    22.828
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Opppsss den var ikke grei :( hva har skjedd her mon tro?

    mvh
    Det vet jeg som sagt ikke. Kan ikke erindre å vært borti spilleren på lenge med unntak av da jeg flyttet den mellom de to rommene. Det eneste jeg kan tenke meg i farten er om jeg kanskje har klart å vært borti den da jeg flyttet rundt på disse takplatene for en måneds tid siden. Jeg tenkte med meg selv da jeg holdt på der med gardintrapp og det hele at det er veldig fort gjort å komme borti ett eller annet. Kjedelig var det i alle fall og en dårlig start på påsken :(
     

    Karmana

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.06.2008
    Innlegg
    24.346
    Antall liker
    63.179
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    42
    Du er et råskinn! Gratulerer! Når laget ditt ikke spiller er det jo greit at det snør midt i april. Det finnes alltid en grunn til å kjøpe haifai 😊 God påske på hytta…….i den grad det kan kalles hytte når «hytta» er så stor 😊
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.187
    Antall liker
    22.828
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Du er et råskinn! Gratulerer! Når laget ditt ikke spiller er det jo greit at det snør midt i april. Det finnes alltid en grunn til å kjøpe haifai 😊 God påske på hytta…….i den grad det kan kalles hytte når «hytta» er så stor 😊
    Takk i like måte :giggle:

    Det er et gammelt bolighus med tilhørende låve som er "hytta". Det hadde ikke bodd folk der på 30 år da vi kjøpte det og så er det nabotomta til til svigers. Kjekt med bare 10 minutter til hytta ;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.187
    Antall liker
    22.828
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg husker ikke nøyaktig, men det var vel 7-8K ferdig montert. Jeg har faktisk ikke tenkt på forsikring en gang, men det skal sjekkes.
    Jeg betaler jo ekstra for en sånn "tabbeforsikring" på innboet, men det tenkte jeg ikke på i farten. Takk for tipset :)
    Jeg har Innbo Pluss, men jeg har også en egenandel på 12K…😅
     

    Retep

    Steine galen
    Ble medlem
    27.01.2005
    Innlegg
    23.074
    Antall liker
    20.270
    Sted
    Volda
    Torget vurderinger
    23
    Ser ikke noe Mcintosh eller klipsch på hytta... Da har du jo grunn til å kjøpe haifai
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Hvorfor vil du ha Project platespiller da? ;)... Skikkelig synd med pu, men det fort gjort.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.187
    Antall liker
    22.828
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Hvorfor vil du ha Project platespiller da? ;)... Skikkelig synd med pu, men det fort gjort.
    Det er ganske tilfeldig hvilke platespillere jeg har endt opp med. Da jeg kjøpte den første så ville jeg bare ha en enkel "plug and play" spiller som ikke var så dyr. RP40 passet flott inn der etter min mening. Så ville jeg ha en spiller til i rom nr. 2 og da dukket det tilfeldigvis opp en brukt RP8 med en eller annen Ortofon PU hos en forhandler i Oslo. Da jeg fikk pakken så var spilleren vrak. Alt bare hang og slang inni den originale innpakningen. Jeg fikk i stedet en helt ny RP8 uten PU sendt direkte til meg fra Mono. Jeg spiller nesten ikke LP lenger, så de fleste spillere hadde antageligvis vært gode nok. Jeg hadde forøvrig lyst på Nottingham spilleren din og kunne godt hatt en sånn ;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.187
    Antall liker
    22.828
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ser ikke noe Mcintosh eller klipsch på hytta... Da har du jo grunn til å kjøpe haifai
    PU’en jeg la inn bilder av er en Hana SL MC kjøpt hos Mala Audio. Vet du om det går an å retippe disse eller om det i det hele tatt er noe poeng i?
     

    metallirus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2017
    Innlegg
    122
    Antall liker
    185
    God rød påske til deg og dine.
    Forventer vel egentlig tap på påskeaften, men kampen må sees. Er rart med det...

    U.t. drar til Oslo og Inferno-festival i dag. Blir godt når festivallivet endelig kan nytes igjen, med mørke toner og festlig lag.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.187
    Antall liker
    22.828
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    God rød påske til deg og dine.
    Forventer vel egentlig tap på påskeaften, men kampen må sees. Er rart med det...

    U.t. drar til Oslo og Inferno-festival i dag. Blir godt når festivallivet endelig kan nytes igjen, med mørke toner og festlig lag.
    God påske til deg og dine også :)

    Det er veldig sjeldent at jeg dropper en United kamp uansett hvor dårlige de måtte være, men jeg får nok ikke sett kampen på lørdag. Fruen og søsteren skal lage til et eller annet opplegg for store og små på lørdag, så jeg har motvillig sagt at jeg stiller opp...😬

    Ja det blir gøy å dra på noen konserter igjen. Skal foreløpig på Guns N’ Roses og Queen :)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.187
    Antall liker
    22.828
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg forventer forøvrig seier på lørdag, men tar ingen ting for gitt…
     

    metallirus

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.12.2017
    Innlegg
    122
    Antall liker
    185
    Jeg forventer forøvrig seier på lørdag, men tar ingen ting for gitt…

    Ja, på papiret så skulle en tro det. Er bare det at alle lag som spiller mot oss om dagen stort sett fremstår som bedre på alle punkter. Sist som mot Everton, som hadde kamp i midtuka, og som ligger og kaver på bunn av tabellen. De åpna svakt, og vi burde ha satt noen av sjansene. Etter skåringa, var det stort sett bare et lag på banen, der vi igjen spilte som et lag med gamle avdanka ho..er.
    Har vært United-fan siden slutten av 70 tallet, men kan aldri huske jeg har sett det så dårlig som denne utgaven. Det virker jo ikke som de overbetalte primadonnaene bryr seg i det hele tatt lenger. En skam er det!!!
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.187
    Antall liker
    22.828
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja, på papiret så skulle en tro det. Er bare det at alle lag som spiller mot oss om dagen stort sett fremstår som bedre på alle punkter. Sist som mot Everton, som hadde kamp i midtuka, og som ligger og kaver på bunn av tabellen. De åpna svakt, og vi burde ha satt noen av sjansene. Etter skåringa, var det stort sett bare et lag på banen, der vi igjen spilte som et lag med gamle avdanka ho..er.
    Har vært United-fan siden slutten av 70 tallet, men kan aldri huske jeg har sett det så dårlig som denne utgaven. Det virker jo ikke som de overbetalte primadonnaene bryr seg i det hele tatt lenger. En skam er det!!!
    Ja jeg er helt enig. Jeg har også holdt med United siden slutten av 70-tallet, men det er vanskelig å direkte sammenligne lagene opp i gjennom. Det som er det mest provoserende er at de har mellom 1 og 5 (?) mill. i uka og så gidder de ikke å løpe en gang. Hadde de bare kjempet og stått på så skulle jeg ikke sagt så mye, men de gidder såvidt å løfte beina. Den dagen bla. Pogba drar ut porten så blir det feiring med opptil flere Tuborg. Har fått han langt opp i halsen for lenge siden. Ronaldo håper jeg også finner seg et annet sted å avslutte karrieren. Han er "dessverre" vår toppscorer, men han tar mye plass. Treg og dårlig ballkontroll er godt synlig etterhvert. Jeg vet ikke hva han tjener, men har hørt snakk om ca. 5 mill. i uka. Han er ikke verdt halvparten en gang. Nei få inn Ten Hag og la han få ro og tid til å bygge opp et lag. Det mer jeg leser om han, det mer tro får jeg på han. Så må der ut en haug med overbetalte, giddeløse og middelmådig spillere :mad:
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.719
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    Ja jeg er helt enig. Jeg har også holdt med United siden slutten av 70-tallet, men det er vanskelig å direkte sammenligne lagene opp i gjennom. Det som er det mest provoserende er at de har mellom 1 og 5 (?) mill. i uka og så gidder de ikke å løpe en gang. Hadde de bare kjempet og stått på så skulle jeg ikke sagt så mye, men de gidder såvidt å løfte beina. Den dagen bla. Pogba drar ut porten så blir det feiring med opptil flere Tuborg. Har fått han langt opp i halsen for lenge siden. Ronaldo håper jeg også finner seg et annet sted å avslutte karrieren. Han er "dessverre" vår toppscorer, men han tar mye plass. Treg og dårlig ballkontroll er godt synlig etterhvert. Jeg vet ikke hva han tjener, men har hørt snakk om ca. 5 mill. i uka. Han er ikke verdt halvparten en gang. Nei få inn Ten Hag og la han få ro og tid til å bygge opp et lag. Det mer jeg leser om han, det mer tro får jeg på han. Så må der ut en haug med overbetalte, giddeløse og middelmådig spillere :mad:
    Fa så gamle vi er.. :LOL:.. Slutten av 70 tallet...
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.187
    Antall liker
    22.828
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Her slapper vi av i meget rolige omgivelser. Fruen, hennes to søsken og ett søskenbarn er på "fuglesafari". Alle disse 4 er veldig interesserte i friluft og bla. fugler. Min interesse for fugler er vel heller liten, så valget om man skulle bli med eller ikke var enkelt… 🐥 ;)

    5137CBD1-E448-4ACD-BA39-51E1B35035A1.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.187
    Antall liker
    22.828
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja noen må jo passe på ;). God påske (y)

    Det er forøvrig nesten bare C53 + MC2301 som svirrer rundt under topplokket for øyeblikket. Det blir som sagt utrolig morsomt å få den combo’en i hus. C53 ble sendt i går, så den dukker opp i neste uke en gang. Jeg skal få oppdatering etter påske på når Neby kan få ferdig MC2301 + det jeg har hatt stående der inne i 5 måneder. Det hadde gjort seg om jeg kunne fått hentet alt samtidig om ikke så alt for lenge. Noe av det jeg henter skal selges, men jeg må selvfølgelig få det hjem først. Jeg burde også fått solgt litt utstyr, men vi får se hvordan markedet er. C70 røk med en gang, men det var også den komponenten jeg var mest i tvil om jeg ville selge eller ikke...
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.187
    Antall liker
    22.828
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Vi var på hytta t.o.m. mandag og så var det tilbake på jobb. I morgen skal C53 komme, så da har man heldigvis litt å se frem til selv om påskeferien er over...😊 (y)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.187
    Antall liker
    22.828
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg er usikker på om det er noen særlige lydmessige forskjeller på C52 og C53 og jeg tipper at den største forskjellen sitter bak. Utskiftbar DAC med HDMI inngang er hovedgrunnen til at C53 kommer inn. Jeg får vel også se om jeg får skvist inn en ny streamer. Jeg har til nå brukt en AppleTV3 som har optisk lydutgang, men Apple droppet jo den utgangen etter den modellen. Apple har sluttet å oppdatere 3’eren så da begynner det vel å brenne et blått lys der etterhvert. Å kjøpe en ny AppleTV med HDMI utgang skal uansett ikke velte lasset, så det dukker nok opp en om ikke så alt for lenge ;)

    C25BA496-5321-48C6-BE78-73413C484F4B.jpeg
    2C7C209D-D6B3-4964-B920-5F5EA12E8927.jpeg
     

    Torolan

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.07.2010
    Innlegg
    2.780
    Antall liker
    1.089
    Torget vurderinger
    2
    Spennende tider da ja 😀
    Men selv synes jeg ikke ATV er en optimal løsning for streaming av musikk i to kanaler.Har prøvd både ATV3 og ATV4 , men det gir en merkbar nedgradering ift. direkte AirPlay eller Spotify Connect for eksempel …
    Er ikke sikker på årsaken , men tror det har noe med resampling til 48khz å gjøre …
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.187
    Antall liker
    22.828
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Spennende tider da ja 😀
    Men selv synes jeg ikke ATV er en optimal løsning for streaming av musikk i to kanaler.Har prøvd både ATV3 og ATV4 , men det gir en merkbar nedgradering ift. direkte AirPlay eller Spotify Connect for eksempel …
    Er ikke sikker på årsaken , men tror det har noe med resampling til 48khz å gjøre …
    Jeg hadde tidligere en Auralic Altair og kan ikke si at jeg syns den spilte noe bedre enn ATV3 gjennom McIntosh D100.
    Jeg har ATV4 inne på det andre rommet og kommer uansett til å sammenligne der med Spotify Connect før jeg bestiller.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn