Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • E. Largo

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2007
    Innlegg
    8.835
    Antall liker
    16.057
    Sted
    Disco Volante
    Torget vurderinger
    2
    Det er uansett fotballkamp i morgen kveld, så jeg sa at jeg kunne være med i dag til i morgen hvis jeg fikk være alene hjemme fra lørdag til søndag. Selv om det er lite å glede seg over som United supporter om dagen, så skal uansett "alle" kampene ses. Jeg går kanskje glipp av et par kamper Ila en sesong. Sånn har det alltid vært og sånn blir det :giggle:
    Etter all euforien med alenehelg og nye subber så må det være greit å komme seg ned på jorda igjen ;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.195
    Antall liker
    22.855
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Som du nevnte på oppe i tråden her, er det United match, skal den sees!
    Får satse på bedre resultat mot revene enn sist, det var vel nesten starten på Ole Gunnars undergang, med begredelig forsvarsspill mm.
    Ellers blir jeg bare mer og mer imponert over riggene dine, kan tenke meg det låter rått på heavy metal og mer ekstreme greier.

    Vil også greit tippe at du kan få deg en hakesleppsoverraskelse når du manner deg opp og bruker DSP på bassene dine.
    Du har vel en fin dag, regner jeg med? :D
    Ja vi får håpe at det blir noe å glede seg over i kveld, men forventningene er som vanlig veldig lave :( ;)

    Anleggene er satt sammen etter beste evne for å rocke. Hvordan det spiller på klassisk eller Kari Bremnes aner jeg ikke. Hvis en eller annen komponent ikke spiller AC/DC på en måte som jeg liker, så går den ut. Jeg spiller mye annet også, men det er det som avgjør om jeg er fornøyd eller ikke. Jeg regner også med at jeg har mye å hente med DSP på subbene :)

    Jeg har en veeeeeldig fin dag ja :love:
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.195
    Antall liker
    22.855
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Da har den ene hunden vært på tur og hanen/hønene fått mat. Veldig fint vær i dag selv om det var kaldt i dag tidlig. Det er ikke det kalde "norda-gufset" som har vært her resten av uka. Må snart ut med hund nr. 2 og så nærmer det seg nok en Tuborg eller to…:giggle:

    6B0FC2BF-607F-4337-9789-31D0C62B1170.jpeg
    7E7ED6DC-43B5-4957-81D8-CBD91611BC66.jpeg
    F4B4CF14-E3A9-41AE-82C4-58A9AE400D9A.jpeg
    13C4B168-ED2E-471B-9326-9827D7B09867.jpeg
    A05BF2A4-C458-40B7-AF56-DD39DE10D358.jpeg
    6CDD5F21-7A73-459F-B156-671A2ABFDA0C.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.195
    Antall liker
    22.855
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Om man ikke er direkte gammel enda, så er man ikke ung heller. Etter at hund nr. 2 hadde vært på tur, så fikk jeg handlet litt og fylt opp kjøleskapet, så ble det mat for både meg og hundene. Etter maten ble jeg så trøtt at jeg anså sofaen som eneste fornuftige alternativ. Jeg og den ene hunder lå langflate der ganske lenge, mens den andre lå på gulvet uten en lyd :sleep: 👴

    Nå er den første Tuborg’en åpnet og jeg er snart klar for kamp. Som Altibox kunde har jeg mistet alle TV2 kanalene, men nevøen min som kommer har heldigvis TV2 Play. TV2 lager stadig et styr når de skal forhandle på nytt med div. aktører. Ikke vet jeg hvem som "kuker" dette til, men jeg blir litt forbanna. Til neste sesong blir det TV2 Play og Viaplay som gjelder :rolleyes:

    12E2282C-58AA-4DCE-8827-0EDDD0AD1A6C.jpeg
    2FB10D66-DB0A-4F2F-B49F-8126EDE5B6F0.jpeg
    F6E4014D-6BD5-4057-A964-FC1818C9504B.jpeg
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.481
    Antall liker
    899
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Om man ikke er direkte gammel enda, så er man ikke ung heller. Etter at hund nr. 2 hadde vært på tur, så fikk jeg handlet litt og fylt opp kjøleskapet, så ble det mat for både meg og hundene. Etter maten ble jeg så trøtt at jeg anså sofaen som eneste fornuftige alternativ. Jeg og den ene hunder lå langflate der ganske lenge, mens den andre lå på gulvet uten en lyd :sleep: 👴

    Nå er den første Tuborg’en åpnet og jeg er snart klar for kamp. Som Altibox kunde har jeg mistet alle TV2 kanalene, men nevøen min som kommer har heldigvis TV2 Play. TV2 lager stadig et styr når de skal forhandle på nytt med div. aktører. Ikke vet jeg hvem som "kuker" dette til, men jeg blir litt forbanna. Til neste sesong blir det TV2 Play og Viaplay som gjelder :rolleyes:

    Vis vedlegget 806019 Vis vedlegget 806018 Vis vedlegget 806020
    Spent på hvordan prisene blir på PL når Viasat tar over til høsten, neppe billigere. :cautious:
     

    storab

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.12.2013
    Innlegg
    537
    Antall liker
    790
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    6
    Godt oppsummert om TV2

    Jeg er ikke interessert i å betale for fotball og reality dere andre vil se ;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.195
    Antall liker
    22.855
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Godt oppsummert om TV2

    Jeg er ikke interessert i å betale for fotball og reality dere andre vil se ;)
    Reality??? Helst ikke bland meg inn i det… :eek: :ROFLMAO:
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.481
    Antall liker
    899
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Godt oppsummert om TV2

    Jeg er ikke interessert i å betale for fotball og reality dere andre vil se ;)
    Sikkert noe du vil se som vi ikke vil betale for også. :cautious: Jeg ser bare fotball og litt annen sport og det betaler jeg dyrt for.:cool:
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.195
    Antall liker
    22.855
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Gamle haner legger seg sjeldent tidlig, eller var det motsatt??? :unsure: :sleep: :ROFLMAO:

    Har uansett ikke lagt meg og kommer heller ikke til å gjøre det med det første! Så fotballkampen med nevøen min med tilhørende øldrikking. Nå har de unge gått hjem og lagt seg mens de gamle fremdeles holder ut…🍻 🔊🔊

    FC0694F5-FA12-4FB0-8680-5DB61038EFE3.jpeg
    4BF9AA50-1B3B-443C-8C67-41F81FE1E8FF.jpeg
    D5D0BC45-18C7-4581-A92D-7540502A358A.jpeg
    928E383C-6F8A-4E08-A4FF-483161DDFC91.jpeg
    B360865E-DB3E-46DD-9EFE-1000870B0294.jpeg
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.607
    Antall liker
    14.536
    Sted
    Langesund
    Håpet jo på at du fortsatt satt i mine subbers rom, men du hadde jo 2 min på å flytte deg over til kinorommet igjen ser jeg. hehe:)
    Sandheten kommer jo fra unger og fulle folk ;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.195
    Antall liker
    22.855
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Håpet jo på at du fortsatt satt i mine subbers rom, men du hadde jo 2 min på å flytte deg over til kinorommet igjen ser jeg. hehe:)
    Sandheten kommer jo fra unger og fulle folk ;)
    Ja jeg satt nok i "ShyHorn rommet" :giggle:

    Om man kan stole på hva fulle folk sier er vel heller tvilsomt, men lyden er uansett bedre der inne. Jeg liker foreløpig ShyHorn bassen bedre, men jeg har generelt bedre lyd i stereorommet enn i hjemmekinoen. Pga. en feilkoblet mellomtone i Klipschorna så har jeg alltid hatt dårligst lyd i det rommet de har stått, men nå er dette ordnet og da blir andre ting mer merkbart. Jeg mistenker at det er en del forskjell i lyden mellom stereopre'en og surroundprosessoren, men så har man en haug med innnstillinger/tweake muligheter i surroundprosessoren som man ikke har i stereopre'en. Jeg kommer nok til å teste ut med en stereopre i hjemmekino oppsettet en eller annen gang, men det kan bli en stund til...;)

    Forøvrig så ble det alt for sent på lørdagskvelden (igjen) og dermed ble sofaen vanskelig å komme ut av på søndagen. Hadde jeg bare gått og lagt meg da nevøen min dro så hadde alt vært ok, men den gang ei. Til min unnskyldning så blir jeg bare i så godt humør når jeg setter meg til i stereorommet. Khorna spiller omsider veldig bra og sammen med ShyHorna har jeg fått ett oppsett som jeg liker utrolig godt. Når man så topper dette med noen lekre McIntosh'er (IMO) så blir det vanskelig å løsrive seg. Timene flyr av sted og "plutselig" så våkner man og finner ut at man ikke er 18 år lenger...o_O :ROFLMAO:
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.195
    Antall liker
    22.855
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har vært ganske lei på jobb en stund, men nå er det heldigvis påskeferie i morgen. Fruen er på kveldsvakt så da tar jeg likegodt og tjuvstarter litt med noen Tuborg og litt spilling i kveld. Det blir litt småsjauing også, men mest spilling 🍻 🔊
     

    Multikanal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    1.481
    Antall liker
    899
    Sted
    Nordfjordeid
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har vært ganske lei på jobb en stund, men nå er det heldigvis påskeferie i morgen. Fruen er på kveldsvakt så da tar jeg likegodt og tjuvstarter litt med noen Tuborg og litt spilling i kveld. Det blir litt småsjauing også, men mest spilling 🍻 🔊
    Hvilke spill er det du spiller?
     
    • Haha
    Reaksjoner: KMR

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.195
    Antall liker
    22.855
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå er forhåpentligvis kveldens sjauing over. Når jeg koblet opp Thunderstruck subbene så var det enkleste å klemme inn en Crown K2 på hver side av stacken. Det var uansett en midlertidig løsning, men nå ble det en ny midlertidig løsning ved å klemme inn en K2 bak hver stack. Det er såvidt det går pga tilkoblingene på den nederste subben, men det er vel ca. 1cm klaring mellom Speakon pluggen og K2...

    Foreløpig plan er å bruke en Midgard Oberon 6.1 blokk pr. UM18-22. Jeg har "bare" 7 stk. nå, så jeg er nok i markedet for 2 til (må jo ha en i reserve…🙈). Så må jeg få noen til å lage en slags "kassett" for 4 stk. Oberon bak hver stack sånn at jeg kan dra dette ut og inn hvis det skulle være nødvendig. Skulle hatt inselwind i nærheten nå kjenner jeg…:unsure: ;)

    FC9C39DB-9EBB-4A36-AB83-C0AD11411C18.jpeg
    C6366863-C764-41E1-9090-0233E56E6DC1.jpeg
    4F93178D-F4F9-4AC0-A374-C42ED5239A35.jpeg
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.195
    Antall liker
    22.855
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Hvor effekt-sultne er disse 18"
    De er jo en god del mer "tung drevne" enn både PD og BMS elementene, men en Crown K2 på hver side er null problem.
    Jeg har seriekoblet spolene på UM elementene og da skal de være 4 Ohm (målte 5 Ohm pr. sub inkl. kort kabel og plugg). Ved parallellkobling av to elementer er man jo på 2 Ohm og jeg er usikker på hvor glade disse Kl. D ampene er i så lav belastning. De fleste oppgir god økning/dobling fra 8 til 4 Ohm, men så faller de markant ved 2 Ohm. Siden jeg først har 7 stk. av disse blokkene så er ikke veien lang til 8 stk. De resterende K2’ene tenker jeg som "evigvarende" backup på ShyHorna…:unsure:
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.195
    Antall liker
    22.855
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg sjekker for øvrig ut div. opplegg som løfter lyden i hjemmekinoen, men det får jeg la være å skrive noe om inntil videre… ;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.195
    Antall liker
    22.855
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå kommer "smellene" oftere enn jeg skifter sokker og det er ikke bra. Mer McIntosh utstyr er på vei inn i stereorommet og en del utstyr må/bør ut i den anledning. MX122 er allerede lagt ut for salg og MC2000 blir forhåpentligvis lagt ut Ila kvelden...🙊🙈
     

    Bergfinn

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.07.2013
    Innlegg
    9.005
    Antall liker
    12.886
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    6
    Jeg sjekker for øvrig ut div. opplegg som løfter lyden i hjemmekinoen, men det får jeg la være å skrive noe om inntil videre… ;)
    Slemme midbasser, og større horn gjør ofte mye riktig...i en skikkelig hjemmekino.
    Dette kan du få hjelp til av HFS medlemmer som bor i samme region som deg.
    Du gidder jo ikke å mekke noe slikt selv.

    ;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.195
    Antall liker
    22.855
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Slemme midbasser, og større horn gjør ofte mye riktig...i en skikkelig hjemmekino.
    Dette kan du få hjelp til av HFS medlemmer som bor i samme region som deg.
    Du gidder jo ikke å mekke noe slikt selv.

    ;)
    Jeg har ingen umiddelbare planer om å endre noe på høyttalersiden hverken i hjemmekinoen eller i stereorommet ;)

    Nei jeg gidder ikke å mekke noe selv. Jeg følger med i tråden din og er mektig imponert over ditt pågangsmot, men jeg er ingen DIY’er. De nærmeste HFS medlemmene bor vel 20-25 mil herfra og jeg hverken kan eller vil være avhengig av hjelp fra noen som bor så langt vekk.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.195
    Antall liker
    22.855
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Skink_123 er en veldig hyggelig fyr, men det er mye billigere å snakke med advokater i telefonen. Etter en relativt kort telefonsamtale i dag, så ble jeg "plutselig" eier av et par MC2301. Jeg har sprengt alle budsjetter, men der er håp. Jeg har bare betalt et lite depositum og blokkene står hos Neby for en gjennomgang før salg. Ut ifra egen erfaringer så det er ikke sikkert at jeg ser noe til dem før nyttår :ROFLMAO:
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.195
    Antall liker
    22.855
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har "kjesket" litt på disse MC2301 blokkene en stund, men prislappen har stagget meg. Etter litt "chatting" med BigSwifty i går så spurte jeg om han hadde noen erfaring med dem. Det hadde han og så avsluttet han med "Har du råd så løp og kjøp". Som sagt så gjort… Jeg løp riktignok ikke, men en sms til Skink_123 resulterte i en innkommende telefonsamtale som igjen resulterte i et nytt impulskjøp... 🙈

    Etter å ha ligget i fosterstilling i dusjen og skreket av full hals i går kveld, så fikk jeg omsider jekket meg noen Heineken. Da vendte livet tilbake og jeg fikk mannet meg opp og lagt ut annonser på både MX122 og MC2000. I tillegg så har jeg 2 stk. MC2000 og 1 stk. C2200 hos Neby, men når jeg får dem igjen er dessverre ikke godt å vite. Jeg regner uansett med å selge utstyr for prisen av MC2301.

    Nå gleder jeg meg veldig og ser virkelig frem til å få dem. Dette kan da ikke bli feil…:unsure: 😬 😅

    56A998A8-5A80-4A3E-A87E-6ABFB5F01D17.jpeg
    5C948714-CAA4-408E-B9AA-2A8873135427.jpeg
     

    oct

    Æresmedlem
    Ble medlem
    09.04.2009
    Innlegg
    12.260
    Antall liker
    8.269
    Sted
    Oslo
    Vurderte også dem, da jeg kjøpte 1,2 kW.


    mvh
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn