Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.224
    Antall liker
    23.030
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Kånå har nettopp sluttet å jobbe helg og kveld… Ju…….hu🙄 Joda det kan ha sine fordeler, men jeg satt pris på kvelder alene, hvor jeg kunne gå i caven med god samvittighet. God helg😅
    Jeg syns oppriktig veeeeldig synd på deg…😬 :ROFLMAO:
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.588
    Antall liker
    27.757
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Det var ikke myntet spesielt på deg, men det er tilsynelatende ikke så mange av dem med lang fartstid her inne som liker Klipsch :)
    Vel, ja, nei....
    Jeg hørte Klipsch La Scala for noen måneder siden, og ble mektig imponert. Skikkelige gøyttalere, hyperdynamiske! :) De mer konvensjonelle Klipschene er en annen skål. Der ble jeg ikke så imponert, for å si det litt forsiktig.

    mvh
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.224
    Antall liker
    23.030
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Vel, ja, nei....
    Jeg hørte Klipsch La Scala for noen måneder siden, og ble mektig imponert. Skikkelige gøyttalere, hyperdynamiske! :) De mer konvensjonelle Klipschene er en annen skål. Der ble jeg ikke så imponert, for å si det litt forsiktig.

    mvh
    Khorna mine spilte "hardt" og hadde i tillegg en feilkoblet mellomtone fra fabrikk. De spilte rett og slett elendig ganske lenge, men nå ville jeg ikke byttet dem mot (nesten) noe som helst… 🙈 :ROFLMAO:
     

    The Shy

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.04.2017
    Innlegg
    10.611
    Antall liker
    14.571
    Sted
    Langesund
    Brukte vel ikke så veldig lang tid på å konstatere en eller annen feilkobling. Mulig det tok et sekund ;)
     

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    697
    Antall liker
    1.896
    Sted
    Gilja
    Dette anlegget blir bare råere å råere! Keep up the good work!👏👍
    God helg!
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.489
    Antall liker
    35.336
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Det var ikke myntet spesielt på deg, men det er tilsynelatende ikke så mange av dem med lang fartstid her inne som liker Klipsch :)
    Nå er det ikke all Klipsch som låter likt - eller ser like ut. RP-serien osv klarer jeg å stå over. Heritage, Klipschhorn osv - det både låter og ser flott ut.
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.224
    Antall liker
    23.030
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    En blir miljøskadd av å sitte i et dempet rom å lytte til datastyrt lyd uten høyre/venstre avvik. Tror det er mer normalt å ikke reagere som meg.
    Jeg må jo innrømme at jeg hadde litt vanskelig for å tro at disse var feilkoblet, men så feil kan man ta. Jeg kjøpte dem nye og Klipsch har lagt ved et målebrev og visstnok testet alle 200 parene som ble laget av denne jubileumsutgaven. Da jeg sendte dem en mail om dette og spurte om de kunne være feilkoblet så fikk jeg beskjed om det var umulig med tanke på den grundige testingen/kontrollen disse hadde vært i gjennom. "They must have done a very poor job" eller noe sånt var vel mine siste ord til Klipsch om den saken…
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.838
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    En liten oppdatering på din tråd og W.A.S.P er tatt frem igjen fra glemselen.
    Gode 80 - 90 talls minner bringes spontant tilbake, ha en fortsatt god helg @Dolbytor 🤘🤘🎶🎶
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.224
    Antall liker
    23.030
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå er det ikke all Klipsch som låter likt - eller ser like ut. RP-serien osv klarer jeg å stå over. Heritage, Klipschhorn osv - det både låter og ser flott ut.
    Nei for all del, det kan variere ganske mye på de forskjellige modellene til de forskjellige merkene. Av Heritage serien så har jeg bare hørt mine egne og så et par Klipschorn hos Soundgarden på Forus. Av de nyere Reference modellene så tok jeg innbytte i et par RF-7 II og testet dem kjapt i stua på en McIntosh MC252 før jeg solgte dem videre. De likte jeg godt ut ifra de 2-3 dagene de stod oppe her :)
     
    • Liker
    Reaksjoner: KMR

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.224
    Antall liker
    23.030
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    En liten oppdatering på din tråd og W.A.S.P er tatt frem igjen fra glemselen.
    Gode 80 - 90 talls minner bringes spontant tilbake, ha en fortsatt god helg @Dolbytor 🤘🤘🎶🎶
    Ja de hadde mange gode slagere den tid, men det som kom etterpå har jeg nesten ikke hørt på. Ha en god helg du også 🤘🤘 :giggle:
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.224
    Antall liker
    23.030
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Da er vi på "hytta" i helgen. Det har kommet noe i veien de siste gangene vi har tenkt å ned her, men nå passet det omsider. Stille å rolig med noen Tuborg og P1+ ( :eek: ) på lavt nivå, men jeg har i det minste litt blålys i bakgrunnen her…:giggle:(y)


    50C5D81E-13C8-47F7-9D60-F64525894964.jpeg
     
    Sist redigert:

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.224
    Antall liker
    23.030
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Jeg må snart oppsøke hjelp… Hei jeg heter Tor og er McHoliker… 🙈 😬 🥶

    Jeg skulle trappe ned dette året, men det har gått dårlig. Nå skal jeg trappe ned neste år, så da må jeg skynde meg alt jeg kan…🤪

    McIntosh MA12000 ble sendt tilbake til Skink_123 og OHC for en stund siden, men det var ikke pga. at jeg var misfornøyd med lyden. Jeg fikk noen flere "lure" ideer og dermed dukker det opp en McIntosh C12000 her etterhvert. Neby har oppgitt leveringsdato til 07.01.23, men det er muligheter for at den dukker opp før jul. Jeg trenger ikke flere julegaver enn det, men nå får vi først se hvordan det går.

    Bestillingen av C12000 skapte forøvrig et nytt "problem" som heter MCD12000. Den matcher jo C12000 perfekt og jeg visste at en eller gang så kom jeg til å sprekke å kjøpe en. Etter mange "lure" vurderinger i alle retninger så endte det med en kjempesprekk for et par dager siden og en MCD12000 er dermed på vei i posten. Neby hadde 2 stk. av disse på lager med dertil kjapp levering.

    Så skapte kjøpte av MCD12000 et annet "problem" og det var min nyinnkjøpte streamer Auralic Altair G1. Jeg ville ha en med digitalt ut for å kunne kjøre den gjennom MCD12000, men det har jo ikke Altair. Skink_123 (Øystein hos OHC for de som ikke vet hvem Skink_123 er) ordnet dette galant med ett bytte av Altair G1 til en Auralic Aries G1. "Du beholder bare Altair til du mottar Aries og så legger jeg ved en returlapp for sending av Altair" sa Øystein. Kjempegod service hvis du spør meg (y)

    Jeg syns det "klassiske" utseendet til McIntosh er rålekkert, men disse 3 nye er enda ett hakk opp etter min mening. Jeg kan sikkert få like god lyd for mye mindre penger hvis jeg velger andre merker, men det er underordnet for min del. Jeg ble i godt humør bare av å se på MA12000 og jeg satser dermed på å bli i enda bedre humør når denne stacken er opp og går etterhvert… :giggle:

    52E49F13-DA86-424A-85AA-BDB62AE0B35F.jpeg
     

    ou812rh

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2006
    Innlegg
    5.510
    Antall liker
    15.394
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    10
    Gratulerer med ny(e) forsterkere🤩 McHoliker er vel ikke den værste avhengigheten du kan ha🤣 Du må bare ikke finne på å begynne å gå på sånne Mc-avholdsmøter! Da får du ikke eie en Mc resten av livet😱 En gang Mcholiker, alltid Mcholiker;)😆
     

    Trg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.08.2021
    Innlegg
    697
    Antall liker
    1.896
    Sted
    Gilja
    Gratulerer igjen😁 Morsomt å følge denne tråden. Ting skjer👍 Kjenner meg igjen i din problemstilling. Går på en smell jeg også ,om bare noen vil ha mine Adyton høytalere. Nye står å banker på døra😁😁
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.224
    Antall liker
    23.030
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer med ny(e) forsterkere🤩 McHoliker er vel ikke den værste avhengigheten du kan ha🤣 Du må bare ikke finne på å begynne å gå på sånne Mc-avholdsmøter! Da får du ikke eie en Mc resten av livet😱 En gang Mcholiker, alltid Mcholiker;)😆
    Takk for det 🤩

    Nei det er bedre å være McHoliker enn feks. Tuborgholiker…:ROFLMAO:
     

    roeng2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.05.2012
    Innlegg
    4.353
    Antall liker
    5.838
    Sted
    Møre & Romsdal
    Torget vurderinger
    8
    Spørs om du ikke burde bytte nic til MC-holik🧐
    Alltid spennende å kikke innom her, skjer stadig noe nytt og oftest innbefatter det tunge løft.
    Kos deg på hytta😁

    En ting er sikker og det er at både McHoliker og Tuborgholiker går utover lommeboka🤣😂
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.224
    Antall liker
    23.030
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Kjekt å følge tråden din. Ha ei fortsatt god helg på "hytta"!😊
    Takk for det og ha en fortsatt god helg du også :giggle:

    Jeg er forøvrig også oppflasket med nynorsk fra skolen, men skriver dessverre bare på bokmål. Da jeg kom på videregående skole så foregikk alt på bokmål og det ble lettere å konvertere til bokmål enn å holde på nynorsken. Jeg skriver forøvrig alt av sms’er og lignende på rein Setesdalsdialekt, men kun til kjensfolk…;)
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.224
    Antall liker
    23.030
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer igjen😁 Morsomt å følge denne tråden. Ting skjer👍 Kjenner meg igjen i din problemstilling. Går på en smell jeg også ,om bare noen vil ha mine Adyton høytalere. Nye står å banker på døra😁😁
    Takk for det, igjen :giggle:

    Bare kjør på, man lever bare en gang :ROFLMAO: :ROFLMAO:
     
    • Liker
    Reaksjoner: Trg

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.224
    Antall liker
    23.030
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Spørs om du ikke burde bytte nic til MC-holik🧐
    Alltid spennende å kikke innom her, skjer stadig noe nytt og oftest innbefatter det tunge løft.
    Kos deg på hytta😁

    En ting er sikker og det er at både McHoliker og Tuborgholiker går utover lommeboka🤣😂
    Takk for det! Ja det koster med både McIntosh og Tuborg 😬 :ROFLMAO:
     

    musicman

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.08.2005
    Innlegg
    3.438
    Antall liker
    2.071
    Sted
    Ålesund
    Torget vurderinger
    1
    Gratulerer med drømme preamp. Spent på hva du synes sammenlignet med C-53 som du nettopp solgte. Har C-52 selv, og lydmessig er vel den lik C-53. Er forøvrig strålende fornøyd med C-52, men du vet hvordan det er. Mye vil ha mer….
     

    Dolbytor

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Innlegg
    7.224
    Antall liker
    23.030
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Gratulerer med drømme preamp. Spent på hva du synes sammenlignet med C-53 som du nettopp solgte. Har C-52 selv, og lydmessig er vel den lik C-53. Er forøvrig strålende fornøyd med C-52, men du vet hvordan det er. Mye vil ha mer….
    Takk for det! Jeg har hatt både C52 (kjapt) og C53 og jeg var veldig fornøyd med begge to. Jeg fikk ikke sammenlignet dem direkte, men jeg tror/antar at de var tilnærmet like med unntak av den utskiftbare DAC’en. Med tanke på pris så skulle jeg helt klart beholdt C53 + effektforsterker eller MA12000, men nå hadde jeg muligheten til å få tak i C12000 og da slo jeg til. Jeg prøver å ha veldig lave skuldre og forventer ikke noen veldig store forskjeller, men jeg får bare vente og se. Ja mye vil ha mer… :giggle:
     

    erk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.01.2015
    Innlegg
    2.051
    Antall liker
    3.984
    Sted
    Tårnåsen
    Wow! Bare dødsjukt kult...!! Så utrolig vakkert! Jeg sikler selv etter slike klenodier som du vet.. det kommer nok etter hvert for det er bare så fabelaktig flott men også fabelaktig dyrt..
     

    MakkinTosken

    En kjekkas
    Ble medlem
    21.02.2020
    Innlegg
    13.585
    Antall liker
    34.310
    Sted
    og til
    Torget vurderinger
    6
    Jeg må snart oppsøke hjelp… Hei jeg heter Tor og er McHoliker… 🙈 😬 🥶

    Jeg skulle trappe ned dette året, men det har gått dårlig. Nå skal jeg trappe ned neste år, så da må jeg skynde meg alt jeg kan…🤪

    McIntosh MA12000 ble sendt tilbake til Skink_123 og OHC for en stund siden, men det var ikke pga. at jeg var misfornøyd med lyden. Jeg fikk noen flere "lure" ideer og dermed dukker det opp en McIntosh C12000 her etterhvert. Neby har oppgitt leveringsdato til 07.01.23, men det er muligheter for at den dukker opp før jul. Jeg trenger ikke flere julegaver enn det, men nå får vi først se hvordan det går.

    Bestillingen av C12000 skapte forøvrig et nytt "problem" som heter MCD12000. Den matcher jo C12000 perfekt og jeg visste at en eller gang så kom jeg til å sprekke å kjøpe en. Etter mange "lure" vurderinger i alle retninger så endte det med en kjempesprekk for et par dager siden og en MCD12000 er dermed på vei i posten. Neby hadde 2 stk. av disse på lager med dertil kjapp levering.

    Så skapte kjøpte av MCD12000 et annet "problem" og det var min nyinnkjøpte streamer Auralic Altair G1. Jeg ville ha en med digitalt ut for å kunne kjøre den gjennom MCD12000, men det har jo ikke Altair. Skink_123 (Øystein hos OHC for de som ikke vet hvem Skink_123 er) ordnet dette galant med ett bytte av Altair G1 til en Auralic Aries G1. "Du beholder bare Altair til du mottar Aries og så legger jeg ved en returlapp for sending av Altair" sa Øystein. Kjempegod service hvis du spør meg (y)

    Jeg syns det "klassiske" utseendet til McIntosh er rålekkert, men disse 3 nye er enda ett hakk opp etter min mening. Jeg kan sikkert få like god lyd for mye mindre penger hvis jeg velger andre merker, men det er underordnet for min del. Jeg ble i godt humør bare av å se på MA12000 og jeg satser dermed på å bli i enda bedre humør når denne stacken er opp og går etterhvert… :giggle:

    Vis vedlegget 867671
    Nå visste jeg jo dette kom, for vi McFools forbødrer jo oss i det stille. ❤ Gratulerer uansett, dette fortjener du! Nå venter vi bare på at du skal få slå kloa i et sett 2KW, så kan du bare lene deg tilbake med Tuborgen som den sanne McKing!

    Lenge leve kongen!🥳
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn