Dolbytor's anlegg og (mange) planer

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    34.861
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det var tydeligvis mer liv i tråden etter at jeg logget av, men det er jo flott at hjulene holdes i gang (y) 😅

Selv om jeg fikk lagt meg tidlig, så har jeg likevel vært litt "småpjusk" i dag og det er jo litt skuffende. Nå skal jeg snart til mor og få ribbe så det ser jeg fram til 😋 :giggle:

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    34.861
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Mange tiår med rutine og erfaring.
    Selv om jeg mangler ett tiår eller to i forhold til eliten her så har jeg også noen tiår med erfaring, men å sitte oppe hele nettene nytter ikke lenger for min del. Da stiger selvfølgelig inntaket og så blir man automatisk dømt til mange timers sofatjeneste etter at man har stått opp...😬 🥵 🥶 🤒 🤕 😴 . Jeg er mer glad i å begynne tidlig og heller komme seg i seng på et mer normalt tidspunkt...(y) 😅

Lagga

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2005
    Antall liker
    36.439
    Sted
    Sarpsborg
    Torget vurderinger
    3
    Selv om jeg mangler ett tiår eller to i forhold til eliten her så har jeg også noen tiår med erfaring, men å sitte oppe hele nettene nytter ikke lenger for min del.
    Natta er en fin tid på døgnet, men selvfølgelig, rolige formiddager følger.
    - eller vinn - vinn da, som jeg tenker om det.

4B71E908-C22D-4229-9DA1-7C8D8964680C.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    34.861
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Fruen var jo bortreist fra onsdag til søndag og i går så dro hun på kurs og blir til borte til i morgen. I stedet for å spille musikk og drikke Tuborg så hanket jeg inn hjelp fra min bror og benyttet anledningen til å få ned 4 bjørketre som har produsert plagsomt mye avfall i tunet hver høst. Hva fruen sier når hun kommer hjem er uvisst, men det kan bli månelyst i Bykle i morgen kveld! Til helgen så blir det en tur til Ålborg, men jeg burde kanskje reist i morgen før fruen kommer hjem…:unsure: 😬

Så har jeg strukket mine kokkekunster til bristepunktet og skeiet ut med stekt elgkjøtt og sjampinjonger inntil et par brødskiver. Jeg har selvfølgelig middagspølse i kjøleskapet, men tok den skikkelig ut i kveld…😝

Hundene roer ned til natten og KoKo-hunden slapper selvfølgelig av oppå buret i stedet for inni…🤪

IMG_9055.jpeg
    IMG_9059.jpeg
    IMG_9087.jpeg
    IMG_9095.jpeg

Vedlegg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    34.861
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Full fres i Jomfru Ane Gade i går. Kan ikke huske at der har vært så mye folk ute før på denne årlige turen. Gammel som jeg er så får jeg selvsagt ikke sove lenger, så jeg har like godt dusjet og gjort meg klar til en ny og lang dag… 🍻 🍻🍻🍻

IMG_9124.jpeg
    IMG_9125.jpeg
    IMG_9126.jpeg
    IMG_9127.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    34.861
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Matvrak som jeg er så kjenner jeg meg veldig godt igjen på det bildet der… 🙈 😂

Det ble mye god mat og drikke i Ålborg sist helg og vi fant til og med en bar der det var lov å smugrøyke inne :love:. Jeg har fremdeles ikke lyst på Tuborg, men det snur nok i morgen når Helga kommer! Da skal vi på høstfest i Trydal Grendehus der hvor vi har hytta. Jeg og KoKo-hunden er allerede på plass og fyrer opp til fruen kommer ned. Sprek som hun er så skulle hun først på trim mens jeg heller sitter å trykker på ipad’en og drikker julebrus…(y) 😬 😅

IMG_9114.jpeg
    IMG_9115.jpeg
    IMG_9121.jpeg
    IMG_9135.jpeg
    IMG_9141.jpeg
    IMG_9142.jpeg
    IMG_9143.jpeg
    IMG_9144.jpeg
    IMG_9145.jpeg
    IMG_9146.jpeg
    IMG_9149.jpeg
    IMG_9184.jpeg
    IMG_9185.jpeg
    IMG_9186.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    34.861
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Nå ble jeg sulten gitt :) Godt å se du koser deg

mvh
    Ja det ble en fin helg og som sagt mye god mat, men turen hjem til Bykle er lang, minst dobbelt så lang som turen ned! Vi dro kl. 10 fra hotellet og jeg var vel hjemme kl. 19.30. Måtte stoppe 5-6 ganger på bilturen fra Kristiansand til Bykle og følte at jeg aldri skulle kome hjem. Jeg misunner dem som har maks. en halvtimes kjøring etter en sånn helg… 🤪 😅

Så ser jeg at du også er klar for litt god mat. Pinnekjøtt er knallgodt (y) :)

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    34.861
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det er jo flott at jeg kan få noen til å føle seg slanke og spreke! Godt at tråden kan brukes til noe fornuftig (y) 😅

I går så var jeg som sagt på den årlige høstfesten til Trydal Grendelag. Det var første gang jeg var der og det var koselig med en kjempegod viltgryte og potetmos inntil. I kjent Dolbytor stil så klarte jeg ikke å slutte av og til slutt så ryddet fruen vekk tallerkenen min…:eek: :mad:

Gentleman som jeg er så fylte jeg opp sekken og lot selvfølgelig fruen få lov til å bære den. "Er du sikker på at du skal ha med så mange øl! Jeg vet ikke om jeg gidder å bære alt dette" sa hun før avreise. Jeg trykte frem at vi burde hatt med enda mer, men "pakk-eselet" mente at dette var nok i massevis. Sekken var tom da vi gikk hjem og vi måtte t.o.m. tigge noen øl på slutten så jeg fikk jo selvfølgelig rett..🥴

IMG_9223.jpeg
    IMG_9224.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    34.861
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Det er jo uungåelig, men like trist for det. Nå har vinteren kommet og i følge YR så forsvinner den nok ikke heller. Etter å ha ryddet opp i tunet og skuffet en runding på plenen for lufting av KoKo-hunden så sitter jeg i kjelleren og manner meg opp til et lite "prosjekt" i kinorommet. Det var i alle fall det påskuddet jeg brukte når jeg stakk ifra hytta for et par timer siden, så jeg bør nok få begynt i alle fall...:unsure: 😬

Hvis noen skulle lure på om hunden virkelig er KoKo så legger jeg ved noen bilder fra i går. Det snødde og KoKo-hunden angrep snøen som lavet ned med dødsforakt. Det ble en kort tur for å si det sånn…🙄 😅

281C784A-CF63-45F5-AF90-E1E3126BE90F.jpeg
    1FE7DDA9-D354-4928-B6E2-ACE843045492.jpeg
    6C813730-DBFB-461C-949D-53B8CA6D8828.jpeg
    A0E84467-D194-43E5-8BC6-80C7B4DEFBB4.jpeg
    B94552BF-1329-4F64-A2F1-77BA1433914E.jpeg
    1BD69C6E-62A4-43B5-8B17-7C3A8383B688.jpeg

Hunsbedt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    09.05.2013
    Antall liker
    4.393
    Sted
    Kvinesdal
    Torget vurderinger
    2
    Ja, var vel litt treg der. Det var jo mender av backing papir synlig på gulvet etter å ha limt de fast. Tror dette blir kanon. Husk å ettertrekke etter et par dager når alt har satt seg. Litt sånn som på bilene etter dekkskift. :p

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    34.861
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Her for en stund siden så satte jeg inn 2 stk. ekstra Midgard Oberon 6.1 blokker på subbene i kinorommet. Ved påfølgende testing så hørte jeg umiddelbart at det kom "blafrelyder" fra det ene elementet. Etter å ha mistenkt både forsterker og element så viste det seg at det var utett mellom element og kasse. Det fulgte ikke pakninger med BMS elementene og en amatør som meg antok derfor at det ikke var nødvendig. Etter å ha snakket med @Hunsbedt så var saken klar: "Du må alltid bruke pakning, ALLTID!! 😅

Han tipset meg så om en pakning som han bruker på Biltema og jeg kastet meg rundt og skulle bestille, men Biltema må være en av de siste aktørene som ikke har nettbutikk. Omsider så fikk jeg tak i en 20m rull og i dag så fikk jeg omsider mannet meg opp og lagt pakning på alle kassene. Det var kun den ene kassen som hadde "blafrelyder", men etter å ha snakket med Hunsbedt så var det uaktuelt å bare sette pakning på den ene. Nå er jobben heldigvis gjort, men jeg rakk ikke å teste noe så det får bli en annen kveld. Utrolig kjipt av BMS å selge såpass dyre elementer uten å legge ved pakning, men man lærer så lenge man lever (y) 😊

IMG_9288.jpeg
    IMG_9291.jpeg
    IMG_9292.jpeg
    IMG_9293.jpeg
    IMG_9303.jpeg
    IMG_9304.jpeg
    IMG_9301.jpeg
    IMG_9302.jpeg

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    34.861
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Helga nærmer seg og ingen planer er lagt, men to helger uten kvalitetstid i kjelleren borger for "kjellertid" ila helgen! Selv om jeg stadig må minne meg på min selvpålagte "kjøpestopp" så kommer det forhåpentligvis en spennende pakke i morgen. "Kjøpestoppen" har fått noen få knekker ila året og jeg har fremdeles to SVS tuber i kinorommet som ikke er oppkoblet. Jeg hadde satt "prosjekt pakning" øverst på listen, men nå rykket SVS’ene kraftig oppover og må snart prioriteres. All kabling ligger klart så det er fort gjort å koble dem opp, men arbeidet kommer etterpå når man med begrenset kunnskap skal prøve å justere inn dette med et brukbart resultat...😬

Focal

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2007
    Antall liker
    6.042
    Torget vurderinger
    1
    Ja ja det kommer alltid en helg vet du så om det ikke blir denne helgen, så kan du jo ta neste helg. 😁

Dolbytor

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.03.2012
    Antall liker
    34.861
    Sted
    Setesdal
    Torget vurderinger
    8
    Ja ja det kommer alltid en helg vet du så om det ikke blir denne helgen, så kan du jo ta neste helg. 😁
    Jeg har vært så sosial i det siste at det har gått ut over kvalitetstiden i kjelleren og det stopper ikke. For to uker så var jeg jo i Danmark, forrige helg så var vi på hytta inkl. fest i Trydal Grendehus og neste helg skal vi på bygdejulebord på Bykle Hotell. Dette er ganske travelt for en som er mest vant til å sitte i kjelleren og jeg håper at helgene snart vender tilbake til normalen…🍻 🔊 😅

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn