Litt mer harmonisk med ensfarget teppe. Nå gjenstår bare siste finpuss av finish og delefilter. Ganske så fornøyd, faktisk.
|
Ja det har du all grunn til å være, kjempebraGanske så fornøyd, faktisk
HeiLitt mer harmonisk med ensfarget teppe. Nå gjenstår bare siste finpuss av finish og delefilter. Ganske så fornøyd, faktisk.
Vis vedlegget 1097093
Hun er veeldig lik vår gutt!
Så fint!Litt mer harmonisk med ensfarget teppe. Nå gjenstår bare siste finpuss av finish og delefilter. Ganske så fornøyd, faktisk.
Vis vedlegget 1097093
Det er litt merkbar forskjell fra NAD sin Dirac til JBL sin, selv om det gjøres likt og høyttalere på akkurat samme plassering. Men kurven på JBL er litt høyere i bunnen enn det er på NAD, på NAD så justerer jeg litt opp i bunnen irundt 80-120Hz og nedover. På JBL så følte jeg ikke at jeg trengte det. Så mulig de har litt forskjellige huskurver integrert på Dirac. Du finner nok utav selv om man trenger noe justering, bare husk å lagre grunn setupen og justeringene man gjør manuelt så man slipper å ta hele måleprosessen på nytt igjen om man gjør noen feil på target så man har grunn setup urørt som backup. Forrykende kjapt på NAD å bytte imellom presets på Dirac også.Interessante greier altså. Langt mer brukervennlig enn de andre Dirac/Anthem/RoomPerfect løsningene jeg har hatt. Satt opp og kalibrert på «no time».
Veldig lett å bytte mellom forskjellige kurver under avspilling.
Lydmessig er det også veldig lovende, men av erfaring så lovpriser jeg ikke noe så tidlig i prosessen. NAD/Dirac Live Bass Control/Purifi Eigentakt virker som en vel sammensydd kombinasjon.
yepp, alt er lagret. Fint å kunne sitte i sweetspot og vekselvis lytte og justere uten å løfte ræva ut av stolen!Det er litt merkbar forskjell fra NAD sin Dirac til JBL sin, selv om det gjøres likt og høyttalere på akkurat samme plassering. Men kurven på JBL er litt høyere i bunnen enn det er på NAD, på NAD så justerer jeg litt opp i bunnen irundt 80-120Hz og nedover. På JBL så følte jeg ikke at jeg trengte det. Så mulig de har litt forskjellige huskurver integrert på Dirac. Du finner nok utav selv om man trenger noe justering, bare husk å lagre grunn setupen og justeringene man gjør manuelt så man slipper å ta hele måleprosessen på nytt igjen om man gjør noen feil på target så man har grunn setup urørt som backup. Forrykende kjapt på NAD å bytte imellom presets på Dirac også.![]()
Grattis med gromme NAD bokser forresten, har hatt M33 selv i noen år nå og er fortsatt svært fornøyd med den og det er en keeper for min del.yepp, alt er lagret. Fint å kunne sitte i sweetspot og vekselvis lytte og justere uten å løfte ræva ut av stolen!
Verdens beste hunder. Mer meneskeglade hunder finnes ikke.Så fint!
Til og med bikkja er stilmessig koordinert!
hmmmm .... kanskje platene burde strammes opp litt i rekkene ....
Nei da, bare tuller!
Kjempefint som sagt, liker bildene dine.
Vannhund?Verdens beste hunder. Mer meneskeglade hunder finnes ikke.
Australian CobberdogVannhund?
Jeg tror kanskje det er litt tilfeldig hvordan default kurven ble. Jeg har to stk MiniDSP SHD som har blitt brukt i forskjellige anlegg. Der ser jeg at det varierer hvor mye heving som kommer som default i bassen og hvor mye fall det er oppover. Når jeg kjørte DL i går så ble kurven veldig basstung, så jeg justerte den ned med totalt 4dB i bunnen. For øvrig så funker det slik at man først kjører vanlig DL, så kan man kjøre BC kalkulasjonene etterpå Og dermed lagre kurver basert på de forskjellige utgangspunktene.Det er litt merkbar forskjell fra NAD sin Dirac til JBL sin, selv om det gjøres likt og høyttalere på akkurat samme plassering. Men kurven på JBL er litt høyere i bunnen enn det er på NAD, på NAD så justerer jeg litt opp i bunnen irundt 80-120Hz og nedover. På JBL så følte jeg ikke at jeg trengte det. Så mulig de har litt forskjellige huskurver integrert på Dirac. Du finner nok utav selv om man trenger noe justering, bare husk å lagre grunn setupen og justeringene man gjør manuelt så man slipper å ta hele måleprosessen på nytt igjen om man gjør noen feil på target så man har grunn setup urørt som backup. Forrykende kjapt på NAD å bytte imellom presets på Dirac også.![]()
Yepp. Den kom med egen mic. Ville bruke umik-1 da jeg kan bytte direkte til REW.Forresten, jeg kom på nå at på NAD så har jeg alltid brukt den medfølgende mikrofonen koblet direkte på boksen. På JBL brukte jeg MiniDSP usb miccen koblet til laptop.
Og det er nok der forskjellen i bunnen ligger, fulgte det med mic på M66? NAD har ferdig kalibrert denne i hw også. Mulig det blir mindre basstungt med den, den kan sikkert også kobles til laptop direkte da den har USB.
Hva skal man si? Lækkert, kanskje? Dritlekkert er mer dekkende!Litt justeringer i frontrekka. NAD M66 og M23. Har tatt en runde med Dirac Live Bass Control. Får lytte litt da… Vis vedlegget 1127783