div diy

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Snart ferdig,mangler en liten dusj med svart lakk på gitter.
    Test etterhvert,vet ikke helt hva jeg skal gjøre med sonab od11 høyttalerene,men altid syntes de var stilige på sin sære måte,var vel kanskje derfor de ikke gikk i bosset.

    20231114_132352.jpg


    20231113_234401.jpg
     

    Torvbakkane

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    17.01.2019
    Innlegg
    844
    Antall liker
    916
    Sted
    Alver
    @El-retur 🙂
    Dette du viser her er vel ein hyllest for høytalere som var i vinden for mange år siden 😊
    Ja og da er blitt eit bra resultat du viser fram.
    Var da på 70 tallet dei hadde si storhetstid, og konstruktøren var vel Carlson eller blandes korta litt nå?
    Men fine blir dei og det er verd å ta vare på 😎
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    @El-retur 🙂
    Dette du viser her er vel ein hyllest for høytalere som var i vinden for mange år siden 😊
    Ja og da er blitt eit bra resultat du viser fram.
    Var da på 70 tallet dei hadde si storhetstid, og konstruktøren var vel Carlson eller blandes korta litt nå?
    Men fine blir dei og det er verd å ta vare på 😎
    Tror de var i populær litt før min tid🙂, tror resultatet ble ganske bra,men ikke perfekt.De var sjelden slitte,men diskantene virket fint,slik jeg har forstått det så pleier de ikke å virke.
    Kan ikke carlsson/sonab historien så er ikke sikker.
    Men er jo veldig kjekt når ting blir bra.
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Fikk testet sonab od11 kjapt i dag på hifimediy t3 klasse d forsterker,imponerende mye lyd i så små høyttalere,mye bass var det også,lette å like,men aldeles ikke hiend på noen måte,men kunne fint hatt de som nød høyttalere.

    20231114_145404.jpg
     
    Sist redigert:

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Testing av strømforsyning og
    Tyning av tpa 3255, Den blir hvertfall veldig varm ved høy spenning og høyt effektutak.
    Bestilte egentlig helt lik tpa3255 som andre her på forumet har,men fikk en super oppgradert med vifte og en on/off knapp, skulle vistnok være en bedre versjon en den uten vifte sa kina mannen som solgte den til meg😆🙂🙂
    Strømforsyningen gav det den skulle og forsterkeren virket fint.

    20231118_234003.jpg
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Er de fra 3 E audio ?
    Mine gamle " 3255 derfra tok fyr " dvs flere incidents der power supply ntc ne tok kvelden

    Helt tilfeldig lesning på nettet fant jeg dette ;
    Det viser seg at on bord " reggen på 3255 ikke var specca for mer enn 36 v .PCB og anvisningen sier 24 -51 v

    Begge modulene ble hos meg kjørt med 48 v som og var for mye : (
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Fikk du spenningen justert ned til 48v?
    Slapp å justere den jeg testet,den var justert ned til 48v,fungerte helt supert og klarte å dra ut akkurat så mange amp den var spesifisert til før den slo seg av.
    Takker for handelen.
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Er de fra 3 E audio ?
    Mine gamle " 3255 derfra tok fyr " dvs flere incidents der power supply ntc ne tok kvelden

    Helt tilfeldig lesning på nettet fant jeg dette ;
    Det viser seg at on bord " reggen på 3255 ikke var specca for mer enn 36 v .PCB og anvisningen sier 24 -51 v

    Begge modulene ble hos meg kjørt med 48 v som og var for mye : (
    Har ikke peiling🙂kjøpte den som var en av di rimeligeste og med fine utgangspoler.
    Har fått det med meg at de ikke liker mer en 36v,men etter de lovordene fra kina mannen så valgte jeg å prøve😆
    Men blir nok til å bruke en smps på 36v til tpa3255,tror jeg faktisk var opp i 140w 8r på en kanal under test,tror ikke viften klarer å holde den kjølig med så høyt effekt.
    Men ved tomgang og moderat belastning så var det lite varme.
    Skal bruke de 48v strømforsyningene på hifimediy t3 (tk2050)
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Det er ikke noe i veien m lyden fra 3255, m rette spolene vel å merke
    Jeg bygget fler amper m versjoner 3255 m mods , sist var en original ev board : )
    Den har til dag dato ikke laget noe krøll
    Lav forvrengning og superlav støy i ev board . Enste de har plagsomt lav gain , selv brokoblet

    Selv om TK 2050 selv i original har noe mer støy enn 3255 er den mer organisk og ikke minst mere
    dynamisk IMO

    Kina versjonene vet jeg at jeg hadde hum " på flere av Tripath modeller mens QEM var hum frie "

    Det at kinserne sitter på verden lager av komponenter er ikke det samme som at kopiene har lik eller bedre kvalitet enn qem ,erfart
     

    Steinkare

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.06.2004
    Innlegg
    1.005
    Antall liker
    363
    Torget vurderinger
    10
    Har ikke peiling🙂kjøpte den som var en av di rimeligeste og med fine utgangspoler.
    Har fått det med meg at de ikke liker mer en 36v,men etter de lovordene fra kina mannen så valgte jeg å prøve😆
    Men blir nok til å bruke en smps på 36v til tpa3255,tror jeg faktisk var opp i 140w 8r på en kanal under test,tror ikke viften klarer å holde den kjølig med så høyt effekt.
    Men ved tomgang og moderat belastning så var det lite varme.
    Skal bruke de 48v strømforsyningene på hifimediy t3 (tk2050)
    Har du sjekka hvor langt ned du får justert ned spenningen på de strømforsyningene du fikk av meg?
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Det er ikke noe i veien m lyden fra 3255, m rette spolene vel å merke
    Jeg bygget fler amper m versjoner 3255 m mods , sist var en original ev board : )
    Den har til dag dato ikke laget noe krøll
    Lav forvrengning og superlav støy i ev board . Enste de har plagsomt lav gain , selv brokoblet

    Selv om TK 2050 selv i original har noe mer støy enn 3255 er den mer organisk og ikke minst mere
    dynamisk IMO

    Kina versjonene vet jeg at jeg hadde hum " på flere av Tripath modeller mens QEM var hum frie "

    Det at kinserne sitter på verden lager av komponenter er ikke det samme som at kopiene har lik eller bedre kvalitet enn qem ,erfart
    tror lyden kan være veldig bra,men vil tro at ev kortene er legendarisk i forhold til kinaclonenelcheapo kortene,de ev kortene er vel også settes opp som 4ch 2ch og mono om jeg har forstått riktig?
    Men de er vel også veldig mye dyrere og derfor også mye bedre.
    men kina kortene er jo så rimelige at det gjør det litt kjekt ,ca 1kr per watt.
    men man får jo det en betaler for.
    Har noen hifimediy t3 tk2050 tas516b,liker lyden i disse,men kan ikke bruke de på kompdriverene mine,blir altfor mye støy,men tror de skal fungere greit på bassene mine,skal prøve de etter hvert.
    Kineserene lager jo mye komponenter,men å tro at en får 1sortering blir jo litt feil,tror det nok er sistesortering og de kjipeste deler + enklest utvei på det meste om de kan spare penger.
    Men veldig kjekt er det jo hverfall..
     
    Sist redigert:

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Noen målinger av hifimediy t3
    Trodde de skulle ha ganske lav forvregning ved lav effekt?
    Men fin lyd i de alikevel.
    Imponerende kalde ved høy belastning.
    8ohm
    1w 0.7%
    105w 1%
    153w 10%

    4ohm
    1w0.85%
    187w 1%
    204w 1.8% smps kutter så fikk ikke dratt opp til 10% vreng🙂

    20231119_225509.jpg
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Litt skremmende egenlig så stort avvik : (
    Her er speccen på original varen "Den skal ha super lav distortion 35 /70 w respektivt

    Min qem var faktisk så vellydenede og støy svak at jeg kunne bruke den som head amp , med super lyd

    Connex electronic har ødelaget denne " med en opamp i tillegg slik at den derfor har mer støy og hum i tillegg , og de er sikkert ikke alene om å degradere kvalitets prudukter

    her er qem ta 2050

     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Litt skremmende egenlig så stort avvik : (
    Her er speccen på original varen "Den skal ha super lav distortion 35 /70 w respektivt

    Min qem var faktisk så vellydenede og støy svak at jeg kunne bruke den som head amp , med super lyd

    Connex electronic har ødelaget denne " med en opamp i tillegg slik at den derfor har mer støy og hum i tillegg , og de er sikkert ikke alene om å degradere kvalitets prudukter

    her er qem ta 2050

    Ja er litt store avik,men mulig det gammle utstyret mitt også har litt avik😆
    Greit med litt avik når det ikke koster så mye penger,men tror ikke jeg hadde godtatt om det var på noe dyrt og fint utstyr.
    Hum og andre ulyder og slikt er jo absolutt ikke greit uansett pris synes jeg.
    Nå har jeg ikke peiling i hele tatt på
    Klasse d,høres kanskje litt dumt ut,
    Men mine tk2050 har en annen forsterkerting også på kretskortet(sta516b),kanskje den som gjør det?
    [/URL]
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Tas5630 (kina)
    Ok bass,låter lite oppløst i diskant og melomtone låter papp.
    Forvregning veldig høy ved lav effekt og minker ved høyere effekt og lavere ohm
    Tas5630 lager lite varme med tanke på den bittelille kjøleprofilen.
    Kanskje kina tas5630 ikke er best😆


    8ohm
    1w 7.5%
    105w 1.5%
    148w 10%

    4ohm
    1w 6.5%
    10w 3.5%
    190w 1.5% strømforsyning kutter.

    Om noen har lyst å forklare oscilloskop bildene på en enkel måte hadde det vært kjekt🙂

    20231120_225852.jpg


    1khz 1w
    20231120_232441.jpg


    10khz 1w
    20231120_232553.jpg
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    For meg så ser det ut som en rørforsterker uten feedback som er på ville veier?
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    ja jeg har sett D amper der de bruker tripaths vellydenede små chipper og booster dem opp med STA power utganger . Ideen er egentlig genial . Men sman henter flere av dem sliter med kjøling på disse små chippene ( her so 36 ) som skal håntere 2-300 w
    Skal man hente disse effekten blir nok en dicrete component design veien å gå .
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    For meg så ser det ut som en rørforsterker uten feedback som er på ville veier?
    Uten å måle mine kina D amps så gjorde bedre specca spole og utgangs filter stor forsjell
    på 3020 discrete ampen " Men flere kretsene hadde avvik fra original , da er det ikke originale lenger mener jeg , og nesten alle komponenter hadde under rated spec ,,

    De rette utgangs spolene har en egen metnings grad egnet for switching ,,Over svinget og spiken kan nok trimmes med spolen og kondensatoren i viss grad
    Du vil og se at loaden og impedansen har innflytelse på scoop bildet ,,, altså load dependent , som på mange amper ,,, unntagen vera amper ala . )
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    ja jeg har sett D amper der de bruker tripaths vellydenede små chipper og booster dem opp med STA power utganger . Ideen er egentlig genial . Men sman henter flere av dem sliter med kjøling på disse små chippene ( her so 36 ) som skal håntere 2-300 w
    Skal man hente disse effekten blir nok en dicrete component design veien å gå .
    Høres egentlig veldig lurt ut,mener jeg husker å ha sett sta516 i noen sub amper etter et eller annet forsteg.
    Trodde også at det skulle bli mye varme ved høy effekt på hifimediy t3(tk2050), men de utviklet nesten ikke varme i det hele under test.(ca30min)
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Uten å måle mine kina D amps så gjorde bedre specca spole og utgangs filter stor forsjell
    på 3020 discrete ampen " Men flere kretsene hadde avvik fra original , da er det ikke originale lenger mener jeg , og nesten alle komponenter hadde under rated spec ,,

    De rette utgangs spolene har en egen metnings grad egnet for switching ,,Over svinget og spiken kan nok trimmes med spolen og kondensatoren i viss grad
    Du vil og se at loaden og impedansen har innflytelse på scoop bildet ,,, altså load dependent , som på mange amper ,,, unntagen vera amper ala . )
    Stemmer nok det du sier om spole og utgangsfilter ,tror det er store avik i kina kretser og komponenter som ikke holder spec.så at load og ohm hadde påvirkning.
    Kan sikkert bli bra ved mye modding osv,men er vel like greit å kanskje kjøpe ev board for min del,for jeg kan ikke modde klasse d forsterker🙂
    Begynnte å måle litt på tpa 3255 men den så grapsen ut,veldig mye grums på oscilloskopet.
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Tpa3255 (kina)
    Ikke hørt lyden i denne,blir veldig varm veldig fort ved litt belastning,viften klarer ikke å kjøle den ned,på tomgang blir det litt lunk men ikke farlig.
    Rar sinus bølge på oscilloskop, tykk sinus bølge ved 1w 1khz,men avtar en del jo høyere efekten blir.
    Mye grums på toppen av sinusbølgen leeenge før klipping.

    8ohm
    1w 10%
    138w 10%
    Skulle måle vidre litt etter at den hadde kjølt seg ned på tomgang så ble den plutselig stille.
    God kina amp?

    20231118_234003.jpg

    1w 1khz 8ohm
    20231120_235608.jpg


    Zomet inn på sinusbølgen.
    1khz 1w 8ohm
    20231120_235906.jpg

    Grums ved lbelastning,men lenge før klipping.
    20231121_000035.jpg

    21.11.2023 R.I.P
    20231121_010437.jpg
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    De tykke linjene i scoop bildet er typisk på parralell kopplede utganger som har dårlig match
    Dette bøtes på med bedre komponent match eller en større linjær " motstand source /emmitor .Trade off eller ikke ,,da med større utgangs impedans

    Rip , til en av maaaange kina amper .Etter utallige incidents valgte jeg å fade ut alle dem .
    Jeg har i dag bare mine rene EV board som enda virker ,,,,
    Tripath , hypex , ice power , TI og cold amp
    Andre nye spennnende er mhz switcherne fra GAN ,,gallium arsenid og LC

    Det virke lig intresante er når de D ampene blr rene power dacs og kan ta digitale signaler formats usb og i2 s feks dac /streamer og behandler dem digitalt . )
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    De tykke linjene i scoop bildet er typisk på parralell kopplede utganger som har dårlig match
    Dette bøtes på med bedre komponent match eller en større linjær " motstand source /emmitor .Trade off eller ikke ,,da med større utgangs impedans

    Rip , til en av maaaange kina amper .Etter utallige incidents valgte jeg å fade ut alle dem .
    Jeg har i dag bare mine rene EV board som enda virker ,,,,
    Tripath , hypex , ice power , TI og cold amp
    Andre nye spennnende er mhz switcherne fra GAN ,,gallium arsenid og LC

    Det virke lig intresante er når de D ampene blr rene power dacs og kan ta digitale signaler formats usb og i2 s feks dac /streamer og behandler dem digitalt . )
    De tykke linjene,hvordan vil det høres ut i høyttalerene?
    Takker for infoen jeg skjønner ikke helt hvordan klasse d fungerer,men blitt bittelitt klokere nå.
    Mye mulig kina tpa3255 hadde overlevet ved lavere spenning,men lurer hva man skulle ha brukt den til? måtte jo i såfall ha blitt til feks rumperister ellet noe.målte den regulatoren som ligger ved opamene,den virker fint enda,trodde kanskje det var en form for temp protection som slo ut🙂
    Virker jo spennende og bra alle de forsterkere du ramser opp,men litt for dyre noen av de😄
    Hypex og ice virker fristende,men har ikke blitt til at jeg har kjøpt enda,blir nok til å prøve det også en dag.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Min utgang som tusjet" de tykke linjene , der ble mosfett byttet til andre typer samt bedre matchet . ) Cure

    Først å fremst paralelling av utgangs noder og utganger generellt er jo for å hente mer effekt .Bare med nøye selektering og matching av flere parametre kan de bli like rene " som en en single output pair ,,, som nettopp flere horn entusiaster elsker nettopp derfor.
    Min erfaring matched utgang kontra ikke matched er først å fremst den bedre bass og definsjon gjennom hele frekvens området ,,,,Til med source / emmittor resistorene er på krevd å matche da,,,

    Derfra videre til å bruke lavkapasitans og raskere mosfet /bjt samt med hyper matched utgang kan videre minimeres emmitor og source motstanden og på noen mosfet helt eleminert , da får man enda mindre utgangs impedans og mere linjaritet sammens med klA drift ,

    PS Akkurat for kapasitans problemet med multiparalelling av bjt /mosfet blir minimert montert på kobber heat sinker som i augostini og aavik . )
     
    Sist redigert:

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Tok en liten kjapp test av en rimelig lm3886 stereo amp,denne har også ne5532p opamp og upc1237 speaker protection.
    Aldri testet denne før,har sikker ligget i skrotkassen rundt 9år.
    Lm3886 pleier å låte veldig bra,mye bedre en hva en skulle tro.


    Psu 2x27v


    8ohm
    1w = 0.065%
    27w = 1%
    35w 10%

    4ohm
    1w = 0.075%
    38w = 1%
    50w = 10%

    20231122_003317.jpg


    1khz 1w 8ohm
    20231122_005233.jpg


    20231122_005223.jpg
     
    Sist redigert:

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Fant en hypex ucd400mp i skrotkassen,har ikke testet den før nå,koblet opp og virker fint.
    Men får ikke i nærheten av 400w 1%thd,det er jo litt rart ? alt ser fint ut.
    Kaskje litt tykk sinus på denne også.
    Noen tips?
    Glemte å måle vreng ved 1w.
    Alt målt ved 1khz.

    8ohm
    1%= 139w
    10%=166w
    1w?

    4ohm
    1%=277w (skulle vært 400w)
    10%=361w
    1w=?

    20231125_221101.jpg

    1khz 1w 8r
    20231125_223303.jpg

    1khz 1w 8r
    20231125_221824.jpg
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Her tror jeg både amp switching frekvensen og power supply spiller inn
    Her er ett bilde en d amp ,,,, , rød er sinus inn , ut amp er grønn
    1clip_image002_065-1261395403.gif


    Har ikke sjekket scoop bilder av andre D amps ,,,TA 0105 Tripath copierer sinus inn kurven

    Her er en inntresant tråd om subjektet : )


     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Her tror jeg både amp switching frekvensen og power supply spiller inn
    Her er ett bilde en d amp ,,,, , rød er sinus inn , ut amp er grønn Vis vedlegget 973077

    Har ikke sjekket scoop bilder av andre D amps ,,,TA 0105 Tripath copierer sinus inn kurven

    Her er en inntresant tråd om subjektet : )


    Takk for info,så da er det grumset som vises på den nederste sinus, switching frekvensen på smps og amp man ser?
    Kunne se det på ucd400mp(smps) også.
    Men ble litt skuffet over hypex og effekt,kan det ha noe med at jeg kjører ubalansert inn og ikke balansert?
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Husk nå at du dealer med en amp som occillerer hele tiden , selv uten musik ,,,
    fixed frequency eller pwm , triangular
    Flere i dag jobber fra rundt 400 - 600 khz ,,, Noen tidligere sågar så lavt som 200khz

    ,, Uansett utgangs filter vil signlaet ikke bli like presist som en linear amplifier . Høyere switch hastihet ville bedre på på det
    som feks tripath som varierer fra 0,6 til 1,3mhz . Gan amplifierne er oppe i over 1 mHz og muligens og LC audios top model .Ønskelig var om de kunne switche enda høyere .Da begynner vi snakke radar teknikk som ikke er tilgjengelig consumer varer : )

    En annen viktig ting ting ; power supply rejection ratio er de eneklte ampenes evne til å undertrykke spennings variasjoner dertil støy . De mer påkosta ICE engine 400 og hypex nc400 /1200 og nilai serien er vel noe av det bedre på akkurat det , samt super low distortion

    Av og til får man det man betaler for : ) Det er mye dritt av linear amplifiers og . )

     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Bare 100 % balansert topologi kan bli bedre en single ended ,, (rett bygget ) som kanselering av støy jord sløyfer og fra lange lednings trekk mm
     
    Sist redigert:

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Fått fyrt opp forsterkeren og justert dc på utgangene,den ene kanalen var litt vanskelig å justere men gikk fint til slutt,fin temp i kjøleribbe etter 1t.
    Tester enn kanal og den virker perfekt,plutselig så slår speaker protection in på en kanal?
    Etter litt fram å tilbake så finner jeg ut at alle fire utgangs fet på det ene kortet er kaputt😑😔
    Det var litt surt og litt rart?
    Bestilte selfølgelig nye mosfet + noen ekstra.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Fått fyrt opp forsterkeren og justert dc på utgangene,den ene kanalen var litt vanskelig å justere men gikk fint til slutt,fin temp i kjøleribbe etter 1t.
    Tester enn kanal og den virker perfekt,plutselig så slår speaker protection in på en kanal?
    Etter litt fram å tilbake så finner jeg ut at alle fire utgangs fet på det ene kortet er kaputt😑😔
    Det var litt surt og litt rart?
    Bestilte selfølgelig nye mosfet + noen ekstra.

    Veldig kjipt ,,, men kunne vært unngått

    Det kan være lurt å dra dem opp med en variac og scoop oppkoblet
    En stabil power amp begynner å sette opp arbeids spenningene og drain allrede helt nede i 5 -10 v

    Som oftest kan man grov trimme allrede tidlig , viktig følge med tomgang opp over til max spenning
    Stoppe om unoter opptrer ,,, som feks bias drar seg opp markant eller start på occilering
    Normalt kommer tomgang strømmen ganske tidlig på " men skal ikke gjøre noen hopp eller unoter videre oppover

    Det er noen ganger slik at allt kansje funket på trefjøla " , mens inni kabinett og ny hook up lager problem
    Du kjører vel seff med kort sluttings inputter i oppstart ?

    Hvilke mos fet bruker du ?
    Har du sjema på den ?
    Er feeedback og ller utgangs filter intakt , ? ( ofte grillet om occilasjon )
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Veldig kjipt ,,, men kunne vært unngått

    Det kan være lurt å dra dem opp med en variac og scoop oppkoblet
    En stabil power amp begynner å sette opp arbeids spenningene og drain allrede helt nede i 5 -10 v

    Som oftest kan man grov trimme allrede tidlig , viktig følge med tomgang opp over til max spenning
    Stoppe om unoter opptrer ,,, som feks bias drar seg opp markant eller start på occilering
    Normalt kommer tomgang strømmen ganske tidlig på " men skal ikke gjøre noen hopp eller unoter videre oppover

    Det er noen ganger slik at allt kansje funket på trefjøla " , mens inni kabinett og ny hook up lager problem
    Du kjører vel seff med kort sluttings inputter i oppstart ?

    Hvilke mos fet bruker du ?
    Har du sjema på den ?
    Er feeedback og ller utgangs filter intakt , ? ( ofte grillet om occilasjon )
    Ja,hadde vært lurt med variac,men det har jeg ikke,pleier å starte opp med motstandere i serie med rail,men her tok jeg kjangsen og startet opp kortene hardt og brutalt med stikkontakten rett i støpsel pga de virket i forige kabinett.
    Det ene korte var inngang korstsluttet på og sjekket det med oscilloscopet,det så fint ut både på firkat bølge og sinus.
    1w 4r =0.05%
    Vet egentlig at det er lurt å kortslutte alle inganger ved oppstart og justering,men satset på at det gikk greit. 😆
    Men stusset litt på at det ene kortet var det vanskelig å få nullet ut dc på utgangen,varierte veldig mellom +250mv til ÷250mv men fikk det ok til slutt.
    Bias er fast med motstand og valgte å kjøre med litt varme i kjøleribbe.
    Ingen brente motstander eller noe.
    Bruker 2 par exicon ecx10n20 og ecx10p20.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn