div diy

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Hei :)
    Jeg har en DC100 A. Det var iaf. det Erno kalte den. Skjema er borte, men jeg tror jeg har funnet etterfølgeren, DC102. (EB-1091/117)
    Ser klin lik ut, bortsett fra at - Input. ikke er lagt ut på kortet for bal. input. Tenkte jeg skulle gi den litt etterlengtet TLC.

    Vis vedlegget 977871
    Legger ved skjema.
    Mvh.
    Johnny
    [/QUOTE

    Da hopper vi dit
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Litt problemer med ene dsp boxen,men etter en oppdatering av pc program og dsp så ble alt bra,skal bruke denne til sub og kanskje til mid høyttalere i tv stereoen.
    Testet hifimediy t3 på 15 sub,hadde regnet med masse vreng og at den ikke klarte å drive denne i det hele,men ble overasket over at det ble såpass med trykk.
    Prøvde tidligere på midbassene og deling med dsp,det ble for lite effekt ved høyt vol,men imponerende fin mellomtone i hifimediy t3.
    20231230_160930.jpg
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Zinamp lateral fet forsterkerkortene skal få seg nytt kabinett og psu.
    Vis vedlegget 974407
    Fikk laget en front til kabinettet og forsterkerkortene blir byttet ut og lagt i skrotkassen til en annen gang.
    Front er av edeltre(mdf) som er sprayet med filler og foliert,kanter og hull til vu meter er avrundet med fres.
    Kabinett er fra en tidligere primare cdspiller
    Se bort i fra fettmerker på folie.
    20240106_200356.jpg


    20240106_201500.jpg
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Min jlh 1969 forsterker fant ut at den skulle sprenge sikringen på psu,målte litt runt om og fant ikke noe galt,men tipper på den ble lei av å starte opp kondensatorbanken.
    Må være den kjipeste (rimelig) forsterkeren jeg har laget,spiller uforskammet bra/fint på det meste av høyttalere som feks patos lyric/epos es/klipsh /rf5/rf/62/rf7 og kompdrivere/horn + en del andre høytt,ingen sus eller annen støy.
    Rett å slett veldig glad i den lille forsterkeren.
    Er en veldig god forsterker til ingen penger..
    Ser til og med kjip ut innvendig😂
    Den har vært trofast i ca 9 år nå.

    20240117_001232.jpg
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Produksjone er i gang : ) Du har som alltid noen fine bygger "
    BTW Åssen ble lyden i zinampen ,,,den ble jo kul . )
     
    Sist redigert:

    duc916

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.09.2005
    Innlegg
    2.283
    Antall liker
    2.475
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    3
    Min jlh 1969 forsterker fant ut at den skulle sprenge sikringen på psu,målte litt runt om og fant ikke noe galt,men tipper på den ble lei av å starte opp kondensatorbanken.
    Må være den kjipeste (rimelig) forsterkeren jeg har laget,spiller uforskammet bra/fint på det meste av høyttalere som feks patos lyric/epos es/klipsh /rf5/rf/62/rf7 og kompdrivere/horn + en del andre høytt,ingen sus eller annen støy.
    Rett å slett veldig glad i den lille forsterkeren.
    Er en veldig god forsterker til ingen penger..
    Ser til og med kjip ut innvendig😂
    Den har vært trofast i ca 9 år nå.

    Vis vedlegget 987094
    Den orginale brukte vel 2N3055 (?) i utgangen, er det det i denne også (?)
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Produksjone er i gang : ) Du har som alltid noen fine bygger "
    BTW Åssen ble lyden i zinampen ,,,den ble jo kul . )
    Ble hvertfall en liten reprasjon av jlh,er den jeg bruker på beyma komp driverene mine.
    zin ampen er det ikke blitt gjort noe mer med en at kretskortene er demontert og lagt i skrotkassen pga utrolig vonde kretskort og lodde på,så tålmodigheten tok slutt,men de virket fint i forige prosjekt.
    Kabinettet ble ganske bra.
    Blir nok til å montere esp p101 i stede for zin amp,vil tro det vil fungere ok.
    Fikk 2 kondensatorer som jeg manglet i posten i dag,så den blir muligens ferdig i nærmeste framtid om jeg ikke begynner på noen nye prosjekt😆🙂🙂
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Uten deg her nå hadde det blitt stusselig i DIY gården ,, keep up the good work . )
    Hehe,ja det hadde kanskje det🙂
    Er jo kjekt å holde på,håper jo andre kan få lyst til å begynne med diy hifi,trenger jo ikke altid bli dyrt heller om en har litt fantasi..
    Loddet hvertfall esp kortene ferdig i kveld,manglet 2stk 100uf 100v kondiser,så fikk bestilt opp en del andre verdier jeg manglet.
    Så da ble kondis lageret fyllt opp.

    20240118_210557.jpg
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Ja jeg selv trengte ett avbrekk og liten pause fra allt en stund .

    Løsningen ble mer utflukter på MC , litt trening og mest musikk kos
    Dette samt jobben holdt meg i gange . Ja samt noen trøste kjøp . )

    2024 . Nytt år nye blanke ark og tegne stifter " Jeg har minst 10 prosjekter og i år
    vil jeg prioritere mer kvalitets tid ,,,, for meg selv så plutselig er jeg tilbake på DIY
     
    Sist redigert:

    mvno_subscriber

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.03.2020
    Innlegg
    1.129
    Antall liker
    2.089
    Sted
    Asker
    Torget vurderinger
    1
    Pratet med en kompis her forleden, unger og tenåringer osv. Hver alder har sin sjarm. Så spurte jeg ham hva sjarmen var med 40? Svaret var enkelt og kort. "DIY"

    Kunne ikke vært mer enig!
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Ja jeg selv trengte ett avbrekk og liten pause fra allt en stund .

    Løsningen ble mer utflukter på MC , litt trening og mest musikk kos
    Dette samt jobben holdt meg i gange . Ja samt noen trøste kjøp . )

    2024 . Nytt år nye blanke ark og tegne stifter " Jeg har minst 10 prosjekter og i år
    vil jeg prioritere mer kvalitets tid ,,,, for meg selv så plutselig er jeg tilbake på DIY
    Veldig greit å gjøre noe annet av og til,sikkert helt fantastisk å komme seg ut på mc tur,synes selv det er helt fantastisk å komme seg ut i naturen,men nå har det faktisk blitt trening istede for tur i skog og mark,er jo så mye snø her og ski er ikke noe for meg.
    Har vurdert mc lappen,men er kanskje ikke vokse nok for det enda😆
    Altid kjekt å kjøpe noe greier🙂
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Veldig greit å gjøre noe annet av og til,sikkert helt fantastisk å komme seg ut på mc tur,synes selv det er helt fantastisk å komme seg ut i naturen,men nå har det faktisk blitt trening istede for tur i skog og mark,er jo så mye snø her og ski er ikke noe for meg.
    Har vurdert mc lappen,men er kanskje ikke vokse nok for det enda😆
    Altid kjekt å kjøpe noe greier🙂

    Alldri for sent for mye egentlig ,, jeg har flere kunder ,, de hadde gamle sertifikatet som tillot lett MC
    og startet karriæren på en 125 i godt voksen alder 40 +

    Etter noen år har vi en nå med gsxr 1000 annen på XC 1200 triumph, tredje mann på ST 1300
    Værstingen av alle her hoppa rett fra tempo sachs 50 rett oppi en xx 2 ,,, :love:

    For meg selv kan det jevnstilles som medisinering ,,, men jeg har alltid mer eller mindre kjørt MC ,
    Spesiellt nå som jeg endelig fant en dream bike " komputor less "" Dvs den har , men den teller runder tider og lap.
    Resten må man gjøre selv . ) Fullt Inneforstått og happi med
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Hehe,ja det hadde kanskje det🙂
    Er jo kjekt å holde på,håper jo andre kan få lyst til å begynne med diy hifi,trenger jo ikke altid bli dyrt heller om en har litt fantasi..
    Loddet hvertfall esp kortene ferdig i kveld,manglet 2stk 100uf 100v kondiser,så fikk bestilt opp en del andre verdier jeg manglet.
    Så da ble kondis lageret fyllt opp.

    Vis vedlegget 987332

    Ps og du kunne alltis sjekket med meg ,,, jeg har mye rart i hyller og skap og noe har jeg mye av : )
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Alldri for sent for mye egentlig ,, jeg har flere kunder ,, de hadde gamle sertifikatet som tillot lett MC
    og startet karriæren på en 125 i godt voksen alder 40 +

    Etter noen år har vi en nå med gsxr 1000 annen på XC 1200 triumph, tredje mann på ST 1300
    Værstingen av alle her hoppa rett fra tempo sachs 50 rett oppi en xx 2 ,,, :love:

    For meg selv kan det jevnstilles som medisinering ,,, men jeg har alltid mer eller mindre kjørt MC ,
    Spesiellt nå som jeg endelig fant en dream bike " komputor less "" Dvs den har , men den teller runder tider og lap.
    Resten må man gjøre selv . ) Fullt Inneforstått og happi med
    Enig,nesten aldri forsent,er det liv er det håp🙂
    Har noen kompiser med mc og vil vel si at det går ganske fort til tider,men skjønner det egentlig godt.
    Har jo også kjørt en del ekstrem biler og er jo fort gjort at det går galt.
    Skulle jeg hatt mc måtte det blitt noe litt primitivt,liker godt ombyggde sykler cafe racer,rat stuk osv,alt som vårt kjære vegvesen ikke liker😆
    Hvilken mc har du?
    Ikke bare polet og vårt apotek som selger medisiner,finnes andre ting som kan hjelpe på mye.
    Kjenner litt på at jeg er kanskje litt lei av diy hifi til tider og at diy kjøretøy frister mer og mer,men kanskje ikke så rart etter å hatt det som hobby og jobb i alle år.
     
    Sist redigert:

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Ps og du kunne alltis sjekket med meg ,,, jeg har mye rart i hyller og skap og noe har jeg mye av : )
    Takker for tilbudet 👍
    Du må jo også bare ta kontakt om du også skulle trenge noe,har en god del greier liggende.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Enig,nesten aldri forsent,er det liv er det håp🙂
    Har noen kompiser med mc og vil vel si at det går ganske fort til tider,men skjønner det egentlig godt.
    Har jo også kjørt en del ekstrem biler og er jo fort gjort at det går galt.
    Skulle jeg hatt mc måtte det blitt noe litt primitivt,liker godt ombyggde sykler cafe racer,rat stuk osv,alt som vårt kjære vegvesen ikke liker😆
    Hvilken mc har du?
    Ikke bare polet og vårt apotek som selger medisiner,finnes andre ting som kan hjelpe på mye.
    Kjenner litt på at jeg er kanskje litt lei av diy hifi til tider og at diy kjøretøy frister mer og mer,men kanskje ikke så rart etter å hatt det som hobby og jobb i alle år.
    min absolutte favoritt for tiden : )

    the new r8lle.JPG
     

    møffe

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.02.2016
    Innlegg
    443
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Lolland, i udkanten af Danmark
    Så jo flotte ut,hvilke transistorer er det i de?
    Fornøyd?
    Resized_20240122_191125_4292.jpeg
    Resized_20240122_191150_5518.jpeg
    Resized_20240122_191228_6775.jpeg



    Resultat af en byttehandel. "Bygget sammen af diverse moduler", dette har intet med konstruktion at gøre, blot samling af dimser. Har man ingen forståelse for hvad man laver, havner det som dette: Et skrottet projekt. Efter udredning kunne det konstateres at der var indkøbt en meget forkert transformator, og manglende forståelse af sammensætningen. F.eks. en DC detektor med relæ tilkobling på udgangen, giver problemer når overføringskondensatoren ikke er udstyret med en bleeder-modstand. Således gik der tyve minutter før indkobling, med 4,5Watt udgangs effekt. Når disse dumheder er afluset, har man faktisk en udemærket effektforstærker, med den charme og unoder denne konstruktion medfører. Lyder fremragende. Med korrekt transformator giver den snildt 17Watt i Class-A

    M
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Vis vedlegget 988523 Vis vedlegget 988524 Vis vedlegget 988525


    Resultat af en byttehandel. "Bygget sammen af diverse moduler", dette har intet med konstruktion at gøre, blot samling af dimser. Har man ingen forståelse for hvad man laver, havner det som dette: Et skrottet projekt. Efter udredning kunne det konstateres at der var indkøbt en meget forkert transformator, og manglende forståelse af sammensætningen. F.eks. en DC detektor med relæ tilkobling på udgangen, giver problemer når overføringskondensatoren ikke er udstyret med en bleeder-modstand. Således gik der tyve minutter før indkobling, med 4,5Watt udgangs effekt. Når disse dumheder er afluset, har man faktisk en udemærket effektforstærker, med den charme og unoder denne konstruktion medfører. Lyder fremragende. Med korrekt transformator giver den snildt 17Watt i Class-A

    M
    Så at det var montert speaker protection og det trenger en jo ikke siden det er kondensator på utgangen og skal vistnok fungere fint.
    Men hva er galt med trafo?feil volt?
    Ser den har samme utgangs transistorer som min,anbefaler å skifte inngangs kondis om den røde er kina kondis.
    Stor forskjell i oppløsning i diskant.
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Trafo. var til 12volt. Dette giver ikke mere opwer, end en gammeldags autoradio. 24volt trafo monteret.

    Vil senere prøve din anbefaling...
    Ved 12v vil du jo få veldig lite effekt,bruker 18v på min og yter ca 6w.
    Jeg er ikke sånn som må ha audiofile kondensatorer og jeg tror at standard kondensatorer er gode nok,men var veldig stor forskjell fra audiophiler kondensatoren som fulgte med til en standard scr kondensator.
    Var som et grått slør som forsvant fra diskantene.
    Regner med det blir varmt med 24v trafo🙂
     

    HasseBasse

    OVK-Generalkonsul of Jutland :-)
    Ble medlem
    29.10.2016
    Innlegg
    7.990
    Antall liker
    20.054
    Sted
    Hjortshøj, Danmark.
    Torget vurderinger
    2
    veldig stor forskjell fra audiophiler kondensatoren som fulgte med til en standard scr kondensator.
    Det finnes Mundorf M-Cap med påskriften "Audiophiler", og så finnes det de røde Kina-dritt cap´s
    med navnet "Audiophiler". Om du ser en sånn i signaloverføring, da er det bare å kaste.
    Verdiløst dritt ;)
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Da var esp p101 ferdig,virker fint og så fint ut på oscilloscopet ,i hvertfall etter min begrensede kunnskap med oscilloscop.
    Låter fett og mer oppløst på test høyttalerene i forhold til zinamp når den virket.
    Fine kretskort fra esp og fantastisk enkelt og monteret/justere.
    Men plagdes litt med ca 10v dc på utgangene,feilen var at jeg hadde byttet ut bare😆 10 motstandere med verdi 560r med 560k og til og med gjort feil på begge kretskort😆😆😆
    Men greie kretskort og lodde av komponenter i forhold til zinamp kortene.
    målte sånn kjapt ca 140w 8r og 190w 4r uten klipping.
    blir spennede og prøve den på 12 midbassene,bruker samson servo 550 på disse nå,den låter veldig nøytralt og kanskje litt kjedelig(hegel).
    håper esp p101 låter litt mer fett en samson servo.
    https://sound-au.com/project101.htm

    20240208_232419.jpg
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Ser helt rått ut det der , gjennomtenkt lay out :love:

    Ps og jeg som har fått sansen for hegel : )
    I tillegg til å bruke the newest of all tech så bruker de egne HQ akustiske music samples og lytte sessions

    I tillegg måler så bra at spesiellt måle utstyr må til kalles eller lages for å gjøre målinger
    De gjør egene regulatorer og klokker samt og sin egen sound engine"
    Har din amp den ?
    Studio master Jan erik kongshaug RIP sverget til hegel

    Sonisk er de ikke langt unna min preferanse
    HA30 en fullstendig killer
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Ps hva heter utgangs transistorene ? hva er idle eller tomgangen ? nysjerrig bare . )
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Ser helt rått ut det der , gjennomtenkt lay out :love:

    Ps og jeg som har fått sansen for hegel : )
    I tillegg til å bruke the newest of all tech så bruker de egne HQ akustiske music samples og lytte sessions

    I tillegg måler så bra at spesiellt måle utstyr må til kalles eller lages for å gjøre målinger
    De gjør egene regulatorer og klokker samt og sin egen sound engine"
    Har din amp den ?
    Studio master Jan erik kongshaug RIP sverget til hegel

    Sonisk er de ikke langt unna min preferanse
    HA30 en fullstendig killer
    Bare begynner en plass ,prøver å skille litt på feks ac og input.
    Er foresten trafo fra en hegel i denne..
    Har egentlig ikke så mye mot hegel,men tror jeg har vært uheldig med match av høyttalere,hegel har ofte hørtes super oppløst ut ,men blitt sliten i ørene og kjapt lei av lyden,men dette har ofte vært med klipsch og b&w høyttalere.
    Men dette gjelder litt eldre hegel utstyr,har ikke hørt noe av det nyere de har produsert.
    Liker best når det låter litt fett og ikke nøytralt🙂
     
    Sist redigert:

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Ps hva heter utgangs transistorene ? hva er idle eller tomgangen ? nysjerrig bare . )
    Det blir brukt exicon,på tomgang så måler jeg 15mv over 0.33r motstanderen,har ikke regnet ut hvor mange w det blir.
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Bare begynner en plass ,prøver p skille litt på feks ac og input.
    Har egentlig ikke så mye mot hegel,men tror jeg har vært uheldig med match av høyttalere,hegel har ofte hørtes super oppløst ut ,men blitt sliten i ørene og kjapt lei av lyden,men dette har ofte vært med klipsch og b&w høyttalere.
    Men dette gjelder litt eldre hegel utstyr,har ikke hørt noe av det nyere de har produsert.
    Liker best når det låter litt fett og ikke nøytralt🙂
    Ja det er en gylden middel vei der . Levd med borbelys fets topologier siden 86 og funnet ut av kodexen

    Jeg bruker ; kun industrielle komponenter dog .Selv om mye eletronikk måler særs bra, så lyder de ikke alltid det imo . Det er en balanse gang . Og erno forstod den ,, feed backen fikk han av oss som bygget mange av tingene hans "

    Derfor er yndlings uttrykket til pbn dekkende ; targeted use of ,,,
    Alle mine allfet konstruksjoner har og tuo " min egen . Å ja ,,,men nei det kan ikke måles ,
    dette er subjektivt .
    Det som er sikkert,, det er at feten er noe av det mest linjære og når den i tillegg får
    optimale arbeid forhold er den en killer ,,
    I dag brukt i mange andre high end input stages ,,
     
    Sist redigert:

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Det blir brukt exicon,på tomgang så måler jeg 15ma over 0.33r motstanderen,har ikke regnet ut hvor mange w det blir.
    Ps tror Zin ampen er bra . ESP er seriøse gjennom topologier

    Ja hvis d mener 15mV blir det 45mA x2

    Erno likte at det skulle være varmt ,,,hans grunn regel ang forsjellige bygger og heat sinker :
    juster opp tomgangen til du har 50gr C ved 20gr rom temp " . )

    Kos deg m nye ampen . )
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Ps tror Zin ampen er bra . ESP er seriøse gjennom topologier

    Ja hvis d mener 15mV blir det 45mA x2

    Erno likte at det skulle være varmt ,,,hans grunn regel ang forsjellige bygger og heat sinker :
    juster opp tomgangen til du har 50gr C ved 20gr rom temp " . )

    Kos deg m nye ampen . )
    Zin amp er sikkert bra,plutselig så blir kretskortene reparert🙂
    Stod 15ma,men mente 15mv,virker som temp er fin nå,men kan kanskje ha litt høyere bias,men må se hvor varm den blir i racket først,så muligens det blir justert litt opp etterhvert.
    Muligens test av forsterker i kveld,whoho🙂
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    Du får finne fram favorittene , det pleier jeg : ) Gleden med å lage tingen og ikke minst gleden med å lytte på det " etterpå ,,, det er det som er moroa med hobbien , I tillegg til at man kan oppgradere seinere
    Som regel er kvaliteten og ikke mist levetiden på diy ,, nesten ubegrenset .Min første servo 100 fra 86 lever enda
     

    El-retur

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2012
    Innlegg
    2.317
    Antall liker
    1.880
    Sted
    Sauda
    Torget vurderinger
    14
    Du får finne fram favorittene , det pleier jeg : ) Gleden med å lage tingen og ikke minst gleden med å lytte på det " etterpå ,,, det er det som er moroa med hobbien , I tillegg til at man kan oppgradere seinere
    Som regel er kvaliteten og ikke mist levetiden på diy ,, nesten ubegrenset .Min første servo 100 fra 86 lever enda
    Ble ikke så mye spilling av heidi hauge😄(lytting) i kveld,måtte justere hornene mye ned pga lavere gain i esp forsterkeren,ble også satt opp 2 sub kanaler i dsp,måtte dempe horn med 5.6db i dsp for å få lyden ca der det var før. .
    Må også måle en dag med umic og se om alt er ok,synes det er veldig greit å ha et flatest mulig frekvens før jeg legger på hengekøye eq osv🙂
    Etter det lille jeg fikk hørt så låt det bra,litt mindre nøytral bass og litt mer saftig mellomtone,virket også som det var mye mer futt i den i forhold til Zin amp.
    Har nå 8 kanaler med dsp så da er det mulighet for at det kanskje blir mellomtoner også i diy høyttalerene mine,men har utsatt det litt,liker de godt som toveis høyttalere.
    Nesten ingen av mine ting som jeg har bygget lever enda,kretskortene ender ofte opp i skrotkassen.
    20240209_210809.jpg
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn