Diagonal kobling av jumpere?

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.470
    Antall liker
    35.313
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    OK, ser forsåvidt det - noe må dyret hete, og dette er vel like godt navn som noe annet. "Kortslutningsbøyler for biwire-kontakter" på norsk.

    Poenget er fortsatt at dette er single wiring av en høyttaler som er bygget for biwiring. Det ligger i selve ordet: "bi-wire" = "dobbel kabel". Her er det bare ett kabelstrekk fra forsterker til høyttaler. I stedet drar man noen ledningsstumper på utsiden av høyttaleren mellom høypass- og lavpassdelen av delefilteret. Hvis man først skal single-wire, hadde vært bedre å gjøre den koblingen med å lodde ledninger på innsiden for å slippe det ekstra paret utvendige høyttalerterminaler og tilhørende kontaktpunkter.

    Trådstarter kan jo spørre en tilfeldig valgt Nordost-selger: "Er det bi-wiring hvis jeg bruker disse jumperne?" Jeg tipper at selgeren vil si nei, og så forsøke å pushe et ekstra par Heimdall 2 høyttalerkabler for å få "ekte bi-wiring". Eller kanskje Valhalla eller Odin Reference, bare for "å være på den sikre siden".
     
    Sist redigert:
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Er det ikke å 'jumpe' over biwiring de mener? Eller 'jumpe' mellom høy- og lavpassdel på biwiringsterminalene?

    Forvirrende kanskje, men hva skulle de kalt dem for å unngå begrepsforvirring? Tror ikke akkurat dette er ment som en frekkhet, eller lurendreieri.

    Ellers er vel siste dille fra NordOst å bruke disse jumperne mellom terminalene og kablene. Fra forsterkerterminal til kabel, og fra kabel til høyttalerterminal. Som skjøtestykke. Da trenger man for et biwiringssett i stereo følgende; et par høyre lav, et par høyre høy, et par venstre lav et par venstre høy i forsterkerenden, og det samme i høyttalerenden. Det er åtte par (NordOst Reference Biwire Jumpers 3995,- pr. par hos OHC). Det skal visst hindre at vibrasjoner forplanter seg fra komponentene til kablene, og muligens visa versa, med bedre lyd som resultat.

    Man kan prise seg lykkelig over å være tunghørt, for denslags blir dyrt!
     
    Sist redigert av en moderator:

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.702
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Galskap satt i system:)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Hmmm. Lurer man andre gjøremål mellom knottinga på et innlegg, så har gjerne halvparten blitt overflødig underveis... ;)
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Og når det gjelder å gjøre single wire ut av et sett biwiringsterminaler, det har jeg gjort. Delefilteret var på et print skrudd fast i terminalene. Jeg lodda lus mellom printbanene på passende sted. Tror de ble hele 3-4 millimeter lange. Jeg har forlengst fortrengt de sikkert skyhøye kostnadene med dette prosjektet. Men bra ble det.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.470
    Antall liker
    35.313
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Jeg loddet høyttalerkablene direkte til høyttalerelementene, forbi både delefilter og terminaler, og gjør delefiltreringen digitalt før D/A-konvertering og effektforsterkere. Det kan ikke komme noe godt ut av flere kontaktpunkter enn høyst nødvendig.
     
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    Sant nok. ;)

    Med mindre man tenker litt på fleksibilitet, da. Jeg synes det er greit å kunne fjerne kablene fra utstyret om det skulle bli behov for å flytte rundt på greiene, eller om man skulle trenge kortere eller lengre eller hva. Av samme grunn har jeg fått forsterkerne mine modifisert med Powercon til nettkablene. Man vet aldri.
     

    kortvarig

    Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Innlegg
    2.237
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    Undersøger man hvor der virkelig trækkes effekt så vil man opdage at der trækkes voldsomt meget energi ved bækkener og lille tromme, faktisk tit mere end i bassen i korte øjeblikke.

    Så det er ikke utænkeligt at det har en effekt at ændre forholdene i wirringen mellem bas og mellemtone/diskant i forhold til generatoren/forstærkeren.
    Det kommer til at se ca. sådan ud:

    biwiringsymetri.jpg


    Og ses højtaleren som en flydende transducer så giver den diagonale kobling vil mere symmetri mellem bas og diskant, og typisk nok lidt mindre ohmsk modstand til diskant-delen set fra forstærkeren, så umiddelbart virker det ikke helt åndssvagt. En forskel i lyd kan det sikkert give.
     
    Sist redigert:

    POB

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.09.2003
    Innlegg
    2.986
    Antall liker
    2.910
    Sted
    Kulturhovedstaden
    Torget vurderinger
    31
    Kan man bi-wire/tri-wire diagonalt med samme resultat også?

    Eller sette på en "skjøt" som deler signalet, slik at alle kontaktpunktene får like lang ledning?
     
    Sist redigert:

    Morten Petterson

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2013
    Innlegg
    125
    Antall liker
    40
    Sted
    Østfold
    Jeg synes ikke at 4000 kroner er dyrt for noen Nordost Referrence jumpere, en jumper laget fra Nordost Odin kabel klassen.
    Lyd er en hobby vi alle driver med, og alle ting koster kroner, og mange ting er dyrt innen denne hobbyen vi har, og det forventer jeg at de fleste her vet.
    Kunne ikke bruke System Audio sine orginale stål tråd jumpere lenger til mellomtone og diskantene sitt delefilter, da det er en svak løsning på et par dyre System Audio Explorer Master høytalere, så når man har brukt 45 tusen kroner på et par SA høytalere, så kan man vel også bruke 4000 kroner på et par solide jumpere fra Nordost.

    Ja det gjorde lyden i stua mi mye bedre, mellomtone og diskant fikk et helt nytt nytt liv, og høytaleren spiller nå slik den er tenkt skal spille fra SA, ihvertfall noen hakk nærmere hva høytalerene mine er gode for.
    Det er det vel ikke så rart at jeg hadde lyst til å få mine SA til å spelle hva de er gode for, eller?

    Dere kan bruke hva dere vil av kabler og jumpere, ståltråder og gamle kobber tråder, men spar dere for dritt prat om priser og om mine kabel valg løsninger takk, og mine høytalere speller i dag mye bedre med kabel / jumpere koblet diagonalt enn med begge kablene rett i bass portene med jumpere opp til mellomtone / diskant portene som er det tradisjonelle. Det diagonalt kobling trikset funker på noen høytalere, men ikke på alle.

    Ha en god helg!

    Hepp fra Morten
     

    Morten Petterson

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2013
    Innlegg
    125
    Antall liker
    40
    Sted
    Østfold
    20140902_220815.jpg


    Dere ser forskjellen på de orginale SA ståltrådene som ble levert med høytalerene, og mine nye Nordost Reference jumpere, hva trur dere gir best lyd i porter / innganger til mellomtone og diskanter, på et par System Audio Explorer Master?
    Ståltrådene eller Nordost Odin jumpere?


    Morten
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Er ikke de øverste, som du kaller ståltråder, monofilamentledere fra Nordost uten de, ikke forbedrende, bananene??
     

    McLaren

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2002
    Innlegg
    1.911
    Antall liker
    273
    Torget vurderinger
    11
    4k er vel mye spør du meg, meg bryr meg forøvrig ikke noe om din økonomi.

    Her i huset spilles det på 3 par singelwire høytalere, men tidligere erfaringer sier at det nyttet å bytte ut medfølgende skinne. Her har jeg benyttet meg av pn/rk og koblet kabling fra amp rett inn i disk/bass.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.702
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    De ståltrådene så ut som de "reference bi-wire jumpers" fra sist side. Reference bi-wire jumpers fra det siste bildet så annerledes ut, men heter dog det samme. Kanskje alt fra Nordost er reference, reference på ripoff:)
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.470
    Antall liker
    35.313
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Er ikke de øverste, som du kaller ståltråder, monofilamentledere fra Nordost uten de, ikke forbedrende, bananene??
    Ja, så sannelig. SA skryter av Nordost monofilament internkabling. Den store forbedringen i dette tilfellet består i å bytte fra korte biter Nordost Norse monofilament til litt lengre biter Nordost Valhalla monofilament med plugger og pyntestrømper på. "Stålet" er sølvbelagt kobber.

    Det nye delefilteret og den forbedrete akustikken har medført at en av verdens beste kabler, Nordost Monofilament har funnet veien til diskanthøyttaleren i Explorer Master. I tillegg er de fire bass/mellomtone elementene forbundet med Nordost Wyrewizard kabler.
    System Audio Explorer Master Gulvstående høyttaler - Sort høyglans - Gulvstående høyttaler - Høyttaler

    Logoen på boksen viser forøvrig at dette er jumpere fra Valhalla-serien, ikke Odin.
    Nordost | Manufacturer of High End Audio Cable, Video Cable & Speaker Cable
     
    Sist redigert:
    Z

    Zomby_Woof

    Gjest
    4k er vel mye spør du meg, meg bryr meg forøvrig ikke noe om din økonomi.

    Her i huset spilles det på 3 par singelwire høytalere, men tidligere erfaringer sier at det nyttet å bytte ut medfølgende skinne. Her har jeg benyttet meg av pn/rk og koblet kabling fra amp rett inn i disk/bass.
    Det har jeg også gjort, eller noe lignende. Helt vanlig 'solid core' fra roteskuffen (lurer på om det var kapp fra noe Tara Labs). Brukte det i stedet for messingskinnene frem til jeg først biwiret med Canare, og siden biampet høyttalerne.

    Forøvrig står alle og enhver fritt til å mene hva de vil om hva som er dyrt og ikke. De skisserte 8 parene med jumpere som skjøtestykker kommer på kroner 32.000,-. Tilfeldig eller ikke, mine to brukte og nyservede DP 6.4 kom på det samme (12 for den ene, 13 for den andre, og 7 for service på begge). Jeg synes det er dyrt for jumperne...
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.470
    Antall liker
    35.313
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er også omtrent det samme som jeg betalte for en DEQX HDP4 med seks analoge og digitale innganger med datarater opp til 24 bits/192 kHz, A/D-konvertering på de analoge inngangene, digital høyttalerkorreksjon med 32 bits oppløsning, ti-bånds parametrisk eq, faselineære delefiltre med opptil 300 dB/oktav, seks-kanals DAC, seks-kanals analog volumkontroll, og seks trafobalanserte XLR-utganger. Den boksen har mer regnekraft enn en gammel Cray supercomputer.

    http://www.deqx.com/product-hdp4-overview.php
     
    Sist redigert:

    Morten Petterson

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2013
    Innlegg
    125
    Antall liker
    40
    Sted
    Østfold
    Har dere sett en Nordost kabel uten en Nordost logo?
    Nordost Monofilament er kabelen fra delefilter til diskanten inne i høytaleren, og Nordost Wyrewizard har SA brukt fra delefilter til bass og mellomtone elementer.
    Uansett så var byttet fra de orginale jumpere til Reference et kjempe løft i lydbildet på mine SA, så da føler jeg også at jeg har fått en god valuta for kronene, da en Odin type kabel allltid vil spelle bedre enn en ståltråd.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.470
    Antall liker
    35.313
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hva får deg til å tro at SA har brukt ståltråder som jumpere på Master? Har du prøvd å holde en magnet inntil dem? I så fall er det første gang jeg har sett ståltråd med monofilament teflonisolasjon.

    Ut fra bildet ser disse "ståltrådene" ut som korte, uterminerte biter av Nordost Norse 2 jumpere med farget monofilament-tråd i isolasjonen. Mener du at Nordost Norse faktisk er lagd av ståltråd, og ikke av sølvbelagt OFC-kobber som de påstår på web-siden? Det ville ikke forundre meg, men en slik anklage bør nok bevises.
    Norse Series Bi-Wire Jumpers Product Information
     
    Sist redigert:

    Morten Petterson

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2013
    Innlegg
    125
    Antall liker
    40
    Sted
    Østfold
    Er ikke de øverste, som du kaller ståltråder, monofilamentledere fra Nordost uten de, ikke forbedrende, bananene??
    Ja, så sannelig. SA skryter av Nordost monofilament internkabling. Den store forbedringen i dette tilfellet består i å bytte fra korte biter Nordost Norse monofilament til litt lengre biter Nordost Valhalla monofilament med plugger og pyntestrømper på. "Stålet" er sølvbelagt kobber.

    Det nye delefilteret og den forbedrete akustikken har medført at en av verdens beste kabler, Nordost Monofilament har funnet veien til diskanthøyttaleren i Explorer Master. I tillegg er de fire bass/mellomtone elementene forbundet med Nordost Wyrewizard kabler.
    System Audio Explorer Master Gulvstående høyttaler - Sort høyglans - Gulvstående høyttaler - Høyttaler

    Logoen på boksen viser forøvrig at dette er jumpere fra Valhalla-serien, ikke Odin.
    Nordost | Manufacturer of High End Audio Cable, Video Cable & Speaker Cable
    Nå er det vel slik at den logoen er den samma for Odin, Valhalla, og Thor, da det er de tre som er topp modell serien fra Nordost..
    Husk at det er Thor som er sjefen i Valhalla !
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.470
    Antall liker
    35.313
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Linken til Nordosts produktportefølje viser noe annet. Logoen til Odin-serien er valknuten, tre triangler flettet inn i hverandre. Logoen på din boks er Valhalla. Norse-serien bruker en stilisert Thorshammer. (Forøvrig var det Óðinn som regjerte i Valhall, ikke Þórr.)

    Se her: Nordost | Manufacturer of High End Audio Cable, Video Cable & Speaker Cable

    Har forhandleren solgt deg Valhalla Reference og tatt betalt/utgitt det for Odin Supreme Reference?
     
    Sist redigert:

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Er ikke de øverste, som du kaller ståltråder, monofilamentledere fra Nordost uten de, ikke forbedrende, bananene??
    Ja, så sannelig. SA skryter av Nordost monofilament internkabling. Den store forbedringen i dette tilfellet består i å bytte fra korte biter Nordost Norse monofilament til litt lengre biter Nordost Valhalla monofilament med plugger og pyntestrømper på. "Stålet" er sølvbelagt kobber.

    Det nye delefilteret og den forbedrete akustikken har medført at en av verdens beste kabler, Nordost Monofilament har funnet veien til diskanthøyttaleren i Explorer Master. I tillegg er de fire bass/mellomtone elementene forbundet med Nordost Wyrewizard kabler.
    System Audio Explorer Master Gulvstående høyttaler - Sort høyglans - Gulvstående høyttaler - Høyttaler

    Logoen på boksen viser forøvrig at dette er jumpere fra Valhalla-serien, ikke Odin.
    Nordost | Manufacturer of High End Audio Cable, Video Cable & Speaker Cable
    Nå er det vel slik at den logoen er den samma for Odin, Valhalla, og Thor, da det er de tre som er topp modell serien fra Nordost..
    Husk at det er Thor som er sjefen i Valhalla !
    Odin var æsenes konge som stod for kunnskap og visdom, Tor var den rølpete sønnen hans som rånet rundt i kjerra si og pælmet hammeren sin etter ting han ikke likte.
     

    Morten Petterson

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2013
    Innlegg
    125
    Antall liker
    40
    Sted
    Østfold
    Linken til Nordosts produktportefølje viser noe annet. Logoen til Odin-serien er valknuten, tre triangler flettet inn i hverandre. Logoen på din boks er Valhalla. Norse-serien bruker en stilisert Thorshammer. (Forøvrig var det Óðinn som regjerte i Valhall, ikke Þórr.)

    Se her: Nordost | Manufacturer of High End Audio Cable, Video Cable & Speaker Cable

    Har forhandleren solgt deg Valhalla Reference og tatt betalt/utgitt det for Odin Supreme Reference?
    Hehe trur Du det?
    Er jo en fin tanke da, men trur det er Odin jumpere ut fra bildene !
     

    Morten Petterson

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2013
    Innlegg
    125
    Antall liker
    40
    Sted
    Østfold
    Hvis jumperene på linken er Valhalla og ikke Odin, så stemmer det.
    Men jeg trur ikke mine jumpere koster 75.00 kroner, og trur ikke min selger av high end utstyr kan ta så feil?
    Men det er en fin tanke Asbjørn !
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.470
    Antall liker
    35.313
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Mulig det, men i reklamen er Valhalla = "Reference" og Odin = "Supreme Reference".

    Fortsatt nysgjerrig: Hvordan vet du at de gamle jumperne dine er ståltråder? Hvorfor skulle System Audio bruke ståltråder der? Stål er jo et magnetisk materiale som vil tilføre målbar forvrengning i kjeden. De stumpene ser fortsatt ut som uterminerte biter av Nordost Norse 2 for meg. Er Norse lagd av ståltråd i stedet for forsølvet OFC kobber som Nordost påstår i reklamen?

    Det er i så fall ikke første gang en kabel&tweak-produsent gjør akkurat det, men tidligere har det handlet om kobberdekket ståltråd i signalkabler og innmaten i Bybee-filtre. Ståltråd i høyttalerkabler vil være et nytt lavmål for produsenter av "referansekabler".

    Edit: Slik ser Norse 2 ut med terminering påsatt:
    large-BiWire-speaker-banana2connectors.jpg


    Ligner fælt på stumpene på ditt bilde, gjør de ikke?
     
    Sist redigert:

    Morten Petterson

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2013
    Innlegg
    125
    Antall liker
    40
    Sted
    Østfold
    Mulig det, men i reklamen er Valhalla = "Reference" og Odin = "Supreme Reference".

    Fortsatt nysgjerrig: Hvordan vet du at de gamle jumperne dine er ståltråder? Hvorfor skulle System Audio bruke ståltråder der? Stål er jo et magnetisk materiale som vil tilføre målbar forvrengning i kjeden. De stumpene ser fortsatt ut som uterminerte biter av Nordost Norse 2 for meg. Er Norse lagd av ståltråd i stedet for forsølvet OFC kobber som Nordost påstår i reklamen?
    Ja er enig i dette, men det er en ståltråd som tydelig i belagt med noe som ser ut som sølv, så det kan stemmme!
    Jeg trur SA sin jumper løsning er laget slik løsning slik at kunden selv kan velge kabel / jumper løsninger, da dette er en dyr høytaler. Å da mener nok SA at kunden sjøl har løsningen. Jo dyrere komponenter man kjøper jo mindre utstyr følger med, er min erfaring, og sikkert deres også!
    Nordost kablene fra delefilter til elementer i høytaleren, de er meget bra, men jumper løsningen var dårlige saker!
    Som sagt det var et stort løft i lydbildet å bytte fra "ståltrådene" til de nye Reference jumperene, diskant og mellomtone fikk et stort løft. Nesten like stor forskjell i lyden som forskjellen på jumperene på bildet mitt...
     

    Morten Petterson

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2013
    Innlegg
    125
    Antall liker
    40
    Sted
    Østfold
    Mulig det, men i reklamen er Valhalla = "Reference" og Odin = "Supreme Reference".

    Fortsatt nysgjerrig: Hvordan vet du at de gamle jumperne dine er ståltråder? Hvorfor skulle System Audio bruke ståltråder der? Stål er jo et magnetisk materiale som vil tilføre målbar forvrengning i kjeden. De stumpene ser fortsatt ut som uterminerte biter av Nordost Norse 2 for meg. Er Norse lagd av ståltråd i stedet for forsølvet OFC kobber som Nordost påstår i reklamen?

    Det er i så fall ikke første gang en kabel&tweak-produsent gjør akkurat det, men tidligere har det handlet om kobberdekket ståltråd i signalkabler og innmaten i Bybee-filtre. Ståltråd i høyttalerkabler vil være et nytt lavmål for produsenter av "referansekabler".

    Edit: Slik ser Norse 2 ut med terminering påsatt:
    Vis vedlegget 293564

    Ligner fælt på stumpene på ditt bilde, gjør de ikke?
    Nei ligner ikke på de jeg bruker, da dette er jumperne til 999,- kroner.
    Men jeg la ut et bilde av dem åsså i et tideligere bilde, da jeg har et par nye Nordost jumper esker i skapet som de som er er avbildet på ditt bilde!
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.470
    Antall liker
    35.313
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ja, jeg så det. De du har kjøpt er Valhalla Reference, etter bildene å dømme.

    Men det jeg spør om er de "ståltrådene" som du også tok med på bildet. De som fulgte med høyttalerne. Ligner ikke de veldig på korte stumper av disse, Nordost Norse med røde og blå plasttråder under isolasjonskappen og sølvblank overflate på lederen? Hvordan vet du at de er ståltråder?
     
    L

    Larkus

    Gjest
    På tide med litt ekspertise her i tråden:cool:
    De "ståltrådene" som fulgte med høyttalerene til Morten er av samme type ledning som sitter mellom delefilter og diskantelement i høyttalerene, og om Norse-jumperene er laget av. Nordost monofilament.
    Sølvbelagt OFC-kobber, ikke ståltråd:)

    Valhalla-jumperene er laget av det som er innenfor den flettede skjermen på Tempflex-coaxen på bildet under. Hvis en også skreller vekk folieskjermen har en materialet som Norse-jumperen er laget av
    tempflex.jpg
     
    Sist redigert:

    Morten Petterson

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    31.07.2013
    Innlegg
    125
    Antall liker
    40
    Sted
    Østfold
    20141206_153607.jpg


    Dere må ikke tru at jeg har Valhalla jumpere, jeg har Odin jumpere, de til en pris av 4000 kroner, og ikke til 75.000 kroner...
    Er litt forskjel på de jumperene jeg bruker på mine SA og de andre som ligger nye i esken, som koster 999,- kroner.
    Larcus, rart at mine Nordost kabler fra delefilter til diskantene er noen helt myke kabler, mens jumperene er helt stive som ståltråd, rare greier !
     
    Sist redigert:
    L

    Larkus

    Gjest
    Det står "Norse" på den esken der. Jumperene som sitter på høyttalelerene på bildet er Valhalla.
    Kan du vise et bilde av ledningene fra delefilter til diskant-element?
     
    Sist redigert:

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.470
    Antall liker
    35.313
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Odin "Supreme Reference" jumpere finnes ikke på hjemmesiden til Nordost, bare Valhalla Reference og Norse. De du viser tilkoblet på bildet er Valhalla Reference, og de i esken er Norse. Hvis det var Odin ville det stått "Supreme Reference" på esken, og symbolet ville vært tre sammenflettede trekanter.

    Min ærbødige påstand er at de "ståltrådene" dine er uterminerte biter av Nordost Norse. Hvordan vet du at de er lagd av ståltråder? Var det noe han som solgte de Valhalla-jumperne til deg påsto?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.470
    Antall liker
    35.313
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Sjekket prisene på Oslo Hifi-asyl. De Valhalla Reference som er vist på Nordosts hjemmeside koster 4000, ja.
    Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 - Nordost Reference Bi-Wire Jumpers

    Edit: SA har forresten gjort oss den tjenesten å legge ut bilde av internkablingen på produktsiden. Slik ser de ut, de kablene som går fra delefilter til diskant:
    monofilamentCable.jpg

    http://system-audio.com/product/sa-explorer-master/

    Ståltråder? Ihvertfall ligner de også fælt både på Norse jumpers og på de "ståltrådene" trådstarter kvittet seg med. Rart at det skal gi sånn oppgradering av lyden å bytte ut en kort stump som sitter synlig på utsiden av høyttaleren, når det er metervis av samme greia inni.


    Hyggelig å ha deg tilbake, larcus! Her er ting ved det gamle, men jeg mistenker at du har holdt et øye med oss i all stillhet.
     
    Sist redigert:

    KoperViking

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.03.2005
    Innlegg
    399
    Antall liker
    415
    Sted
    Kopervik, Karmøy.
    Er dette en spøk?

    Ingen høyttalerprodusenter bruker ståltråd mellom biwire-terminaler.
    Dette er solid-core av kobber el. sølv/sølvbelagt (alt: gull/rhodium-belagt): Den aller korteste -og beste lasken!!

    Lange jumpere med overganger til plugger her og der + pene innpakninger og møl til flere tusen er renspikka humbug!!
    Reference-svindel utført av Nordost!

    Beklager, hvis jeg virker krass :) -Det er kun fordi jeg er 100% sikker!
     
    Sist redigert:
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn