Etter å ha siklet på DeVore O/baby en stund, men innsett at prislappen på mer enn 85K er litt utenfor rekkevidde, kom jeg tilfeldigvis over Fantorang-byggetråden her inne + at jeg fant denne ganske detaljerte videoen om hvordan de ekte faktisk bygges.
Og da var det gjort, her skal det bygges høytalere!
Jeg er foreløpig i startgropa med å skaffe meg materialer, litt mer verktøy, lære meg VituixCAD osv., men nå er det snart på tide å bestille elementer.
I videoen nevner DeVore selv at bassene er laget av SEAS og diskantene av Vifa, så jeg har litt lyst til å være tro mot den komboen. Nå virker det som det er litt krøkkete å skaffe Vifa/Peerless-diskanter, så jeg vurderer om jeg skal gå for komboen SEAS H1217-08 CA18RLY og SEAS H1280-06 22TFF.
Er det noen her inne som har noen erfaring med disse elementene og har kommentarer til om det kommer til å funke i det hele tatt? Forslag til andre SEAS/Vifa-kombinasjoner mottas med takk.
Det er flere ting jeg er usikker på her:
/torbjørn
Og da var det gjort, her skal det bygges høytalere!
Jeg er foreløpig i startgropa med å skaffe meg materialer, litt mer verktøy, lære meg VituixCAD osv., men nå er det snart på tide å bestille elementer.
I videoen nevner DeVore selv at bassene er laget av SEAS og diskantene av Vifa, så jeg har litt lyst til å være tro mot den komboen. Nå virker det som det er litt krøkkete å skaffe Vifa/Peerless-diskanter, så jeg vurderer om jeg skal gå for komboen SEAS H1217-08 CA18RLY og SEAS H1280-06 22TFF.
Er det noen her inne som har noen erfaring med disse elementene og har kommentarer til om det kommer til å funke i det hele tatt? Forslag til andre SEAS/Vifa-kombinasjoner mottas med takk.
Det er flere ting jeg er usikker på her:
- Er dette elementer som vil "trives" i en kasse med samme dimensjoner som O/baby? (590x375x245mm, ca 37 liter volum)
- Vil det funke å montere diskanten på insiden av frontbaffelen, med en sånn traktformet åpning?
- Må diskanten evt. demonteres først?
- Funker det bra å bestille fra lydkonsept.no (da blir det bare SEAS), eller er det soundimports.eu som gjelder?
/torbjørn
Vedlegg
-
115.4 KB Visninger: 19