Devialet vennetråd

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Hei fry.
    Du kan kun bruke en profil pr minne kort. Når du legger inn flere, så vet ikke Devialet hvem som er prioritert. Selv bruker jeg 3 stk SD kort til div konfrig. 4GB SD koster ikke mye pr stk. Mulig det kommer!

    Devialet sier at filter skal ikke være nødvendig. Vil påstå at dem vil noe si noe annet når dem tester det ut her hjemme på berget:)

    Ja! Den ser fabelaktig ut!!

    Mvh
    Morten N.A.T



    Har du invitert dem?? Ikke noe problem med strømmen her i Blærum I alle fall liker jeg å tro det. Tyst som graven når det skal være tyst. Så la dem teste i Oslo og ikke her ute.

    Air går det fortsatt dårlig med. Får stadig "error 740" ved nedlasting og "streaming is disabled", selv om jeg kjører programmet som administrator.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Jeg ser stadig at Devialet-forsterkere selges på bruktbørsen i Norge og utlandet, men aldri 200-modellen. Har Devialet 200 noen lydmessige egenskaper som de andre modellene ikke har? Til nå har jeg fått inntrykk av at eiere av 200 er jevnt over meget fornøyde, mens bildet er langt mer blandet når det kommer til de andre modellene (mer analytiske og kjedelige?)
     

    Petterone

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.02.2010
    Innlegg
    1.394
    Antall liker
    725
    Sted
    Rogaland
    Torget vurderinger
    4
    Det er jo bare 120 og 200 i handelen så ? og 200 blir vel mye brukt i ett dual mono set up

    D Premiervar jo rimelig kostbar og oppfradere koster en 30 lapper + ,noe du er helt avhengig av for og bruke de nye funksjonene i Devialet nå og i fremtiden
    Da er vel valget enkelt og selge og heller gå for 200

    240 er jo en 200 i bedre chassis ,men kan kun fåes igjennom en oppgradering av D premier

    Det er jo de ulike fabrikk sett up som har tunet lyden så det ville vært rart med foskjeller ? eneste forskjellen er mer watt fra 120 til 200 til 240

    Og det med analytiske er noe som man klistret på D Premier for noen år siden,leser du deg opp på forumet for Devialet er dette ikke nevnt i en tråd
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Jeg har også sett påstanden om at 200 har noe magisk som de andre ikke har. Tviler på om det er riktig, selv om 200 låter vanvittig bra.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Ifølge Morten i NAT er det ikke tvil om at 2X200 låter bedre enn 1X250 - det sier nesten seg selv.

    Er det noen som har prøvd Devialet som pre?
     

    Destiny

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.03.2007
    Innlegg
    2.276
    Antall liker
    227
    Torget vurderinger
    1
    Hei Devaliet folkens :) jeg har en venn som har en 120 på vei. Og etter som jeg forstår så gir den 120watt i 6 om? Er det noen som vet hva den gir i 4 og 8 om? Han vurderer å kjøpe seg et sett Dynaudio Focus 340 som er en 4 ohms belastning med driftseffekt på 87 db. Vil det være en grei last for Devialet 120, eller bør han da heller ta en 200 ? Og i tilfelle er det noen høyttalere som har litt punch i mellombassen som dere kan anbefale til Devialet 120? Destiny :)
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    God morgen.

    Med en 200 punds badevegt ankommet til Nat, håber jeg i har plads til en til her.
    Har et par spørsmål som jeg vil komme tilbage til ut over helgen,- vedrøende valg av opset og diverse produkter for tilslutning som undertegnede håber, at i kan vere behjelpelig med at få belyst.

    Ha en god helg.

    Mvh.

    Hi-rex
     

    MortenHM

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.09.2011
    Innlegg
    75
    Antall liker
    29
    Sted
    Bodø
    Torget vurderinger
    8
    Hei Devaliet folkens :) jeg har en venn som har en 120 på vei. Og etter som jeg forstår så gir den 120watt i 6 om? Er det noen som vet hva den gir i 4 og 8 om? Han vurderer å kjøpe seg et sett Dynaudio Focus 340 som er en 4 ohms belastning med driftseffekt på 87 db. Vil det være en grei last for Devialet 120, eller bør han da heller ta en 200 ? Og i tilfelle er det noen høyttalere som har litt punch i mellombassen som dere kan anbefale til Devialet 120? Destiny :)
    Jeg kan bidra med min opplevelse av Devialet 120 og Marten Django L. Jeg er veldig godt fornøyd, og masse trøkk i bassen. I det rommet jeg spiller nå er det for mye bass - men det er rommet. Snart ferdig med renovering av stua med diverse akustikktiltak og Furutech strømkabler helt fra sikringsskapet. Veeeldig spent på hvordan det blir der!
    Jeg er glad i god trøkk i bassen, og denne komboen leverer så det holder for meg. På alle områder. Det er rett og slett gøy som aldri før å spille musikk:) Dypbassen får meg til å tro på SAM målingene til Devialet på 14,4Hz. Helt vilt når jeg finner dypbasslåter, og ellers på gode innspillinger opplever jeg mye mer enn tidligere å være i rommet de spiller i. Høres kanskje rart ut, men noen ganger må jeg skru ned og sjekke hva som skjer i hust fordi jeg opplever noe ultra lavfrekvent (nesten vibrasjon) som jeg tror kan være noe som skjer et helt annet sted i huset. Det er en ny opplevelse for meg, men så langt har jeg bare merket dette på gode innspillinger.
    Devialet 200 osv oppover er sikkert enda bedre, men når det gjelder "lyd for penga" så tror jeg denne komboen er vanskelig å slå. Føler ikke behov for å teste/sammenligne mer. Har hørt en del runt omkring, og opplever at jeg lander her. Så det blir bare tuning med rom, strøm, kabler, kilder, vibrasjon ol. etterhvert som har tid og lyst.

    Morten
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Jeg skal få lånt meg en Devialet 400 denne uka, og har et spørsmål i forhold til å koble til en analog kilde. Er det mulig å kjøre den analog rett gjennom Devialeten, slik at det kun er volumkontrollen som "påvirker" signalet.

    Tanken er å prøve den innebygde riaaen i Devialet mot min egen, men hvis signalet likevel blir konvertert til digitalt og tilbake til analogt igjen, så er det jo liten vits å koble til en ekstra riaa.

    Noen som vet?

    Roy
     

    Brummund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.11.2007
    Innlegg
    450
    Antall liker
    284
    Sted
    Fredrikstad
    Jeg skal få lånt meg en Devialet 400 denne uka, og har et spørsmål i forhold til å koble til en analog kilde. Er det mulig å kjøre den analog rett gjennom Devialeten, slik at det kun er volumkontrollen som "påvirker" signalet.

    Tanken er å prøve den innebygde riaaen i Devialet mot min egen, men hvis signalet likevel blir konvertert til digitalt og tilbake til analogt igjen, så er det jo liten vits å koble til en ekstra riaa.

    Noen som vet?

    Roy
    Devialet er vel heldigital, så du vil ikke ha noen ren analog vei igjennom.

    Testen din vil ha verdi uansett. Du kan teste om det er verdt å bruke ekstern RIAA mot den interne i Devialeten, selvom begge resulterer i digitalisering. Videre kan du jo justere på parameterne i Devialets RIAA-trinn, hvis det skulle være en uønsket forskjell, og se hva du får til. Burde være mulighet for mye moro der, hvis man liker å fikle litt. :)

    Du ender opp med følgende resultater:

    1. Ekstern RIAA høres bedre ut
    - Juster parametere på Devialet. Evaluer på nytt. Behold evt ekstern RIAA.
    2. Intern RIAA høres bedre ut
    - Eksternt RIAA-trinn -> Torget
    3. Ingen forskjell
    - Eksternt RIAA-trinn -> Torget

    Win/win!
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Det er ikke riktig. Det finnes en pass-through-mode som gjør at du kan kjøre alt gjennom, f.eks. i et hjemmekino-oppsett.

    https://help.devialet.com/entries/23430058-How-to-integrate-a-Devialet-in-a-Home-Cinema-set-up

    Men det betyr vel at lydnivået må styres utenfra, og at Devialet'en brukes som en ren effektforsterker. Har man f.eks. en Manley Steelhead med volumkontroll, er det jo ikke noe problem.

    Betyr det at volumkontrollen på Devialet fungerer i det digitale domenet, ikke det analoge?

    Roy
     

    Brummund

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.11.2007
    Innlegg
    450
    Antall liker
    284
    Sted
    Fredrikstad
    Devialets volumkontroll er digital.

    Du bruker de samme inngangene som ellers når du kjører med pass-through, så jeg er rimelig sikker på at det også går igjennom ADA.
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Devialet er bygget rundt en adc/dac, og alle signaler blir konvertert, også om man bruker "pass thru".

    Gå litt tilbake i tråden og se hva som er skrevet om dette for noen uker siden - og vær forsiktig så du ikke ødelegger høyttalerne.

    RIAA'en i Devialet er ok, men kommer ikke opp mot virkelig gode eksterne RIAA'er.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Trenger muligens litt hjelp av folk som har Devialet 400. Jeg har fått låne en hjemme nå, og den kom ferdig satt opp fra Morten. Selvsagt måtte jeg inn og prøve å leke litt med innstillingene i riaa-trinnet, og nå får jeg bare lyd i den ene kanalen.

    Samtidig står det på slaven at "link status: None"

    Men jeg har bare endret fila i master-kortet, så hva er det jeg skal stille inn slik at de får kontakt med hverandre igjen? Noen som vet?

    Roy
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Du må trolig sette opp begge to på nytt. Men det er jo enkelt....? Klikke "add a Devialet" og stille inn det man ønsker. Deretter lagre Master-kortet - og så slavekortet.
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Hei

    Visste ikke at jeg måtte laste opp slavekortet på nytt også. Nå fungerer det utmerket.

    Roy
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    bilde av routern

    Here is a screenshot taken from the video showing the Dialog device with its connections:



    A.Er det mulig at streame Wimp/ Tidal/ Deezer, ect i 16bit/ 44Khz format fra foreksemper en Ipad direkte over dialog og in i en Devialet 200 uten brug av kabler med mac Air, eller kan man benytte sig av Devialet Spark

    B. Har jeg forstået følgende ret : At man med en Ipad kan benytte Dewialet air til at streame (wifi) direkt til en Mac airport expres og koble denne op optisk til devialet 200?
    B-C. er det også mulig at benytte foreksempel airport extreme i stedet for express og da overføre signalet til Devialet Air( wifi ingangen på D 200) ?

    Mvh.

    Hi-rex
     

    Totalsindre

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    06.12.2013
    Innlegg
    72
    Antall liker
    8
    Sted
    Kristiansand
    Torget vurderinger
    5
    Moen som har bestilt Phantom og fått leveringsdato?
    Hvis den blir så bra som den er hauset opp til, skal alt her selges og heller gå for Phantom :)
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Devialet 400 gir for øvrig et veldig bra inntrykk i stua mi og på Wilson-høyttalerne mine.

    Roy
     

    plinius

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    609
    Antall liker
    75
    Sted
    Drammen
    Torget vurderinger
    54
    Var innom og lyttet litt hos R.E.S i går og ble virkelig imponert. Kombinasjon med Devialet 400 og W Sophia 3 spilte vanvittig bra.
    Skikkelig "kontakt" i mellomtonen, homogent og ultraoppløst.
    Tror det er det beste jeg har hørt hos han :)
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Var innom og lyttet litt hos R.E.S i går og ble virkelig imponert. Kombinasjon med Devialet 400 og W Sophia 3 spilte vanvittig bra.
    Skikkelig "kontakt" i mellomtonen, homogent og ultraoppløst.
    Tror det er det beste jeg har hørt hos han :)
    Det verste er at jeg tror du har rett, og i dag skal jeg bytte ut de medfølgende "nettlakrislissene" med LessLoss DFPC Signature nettkabler. Det kan bli et ytterligere løft.

    Roy
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    805
    Antall liker
    351
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    De har godt av strømrens også ;)
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    De er allerede koblet til en Isotek GII Titan strømrenser.

    Roy
     

    Sober

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.07.2008
    Innlegg
    805
    Antall liker
    351
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    27
    dreper den dynamikken? Hadde en PS Audio P5 og den funket ikke ilag med Devialet...
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Merker absolutt ingen dynamisk degradering her.
    SAM varierer jeg litt på. Noen innspillinger trenger ikke hundre prosent.
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Merker absolutt ingen dynamisk degradering her.
    SAM varierer jeg litt på. Noen innspillinger trenger ikke hundre prosent.
    SAM reguleringen Of/on (0-100%) 10-150 Hz

    Jeg tolker denne regulering/ korrektion av frekvenser, fase ect,- på følgende måtte:

    100% fuld regulering av alle frekvenset i området fra 10-150 Hz
    65% fuld regulering av alle frekvenser i området fra 10- 100 Hz
    30% ---------------------------------------------------------- 10- 50 Hz

    ER det korrekt tolkning av hvordan det virker ?
     
    Sist redigert:

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Hei RES.

    Har du prøvet at streame hi-rez filer i op til 24 bit/ 192Khz ukomprimeret med Devialet Air/ itunes/ Jriver,- Wireless til Devialet ?

    Det intersante her er hvordan det går med det!.

    Vis du har prøvet det ut,- hvordan går det? drop outs, ect. og ikke minst, hvilke opset brukte du: router, opset i Wifi hjemme net verk, ect.

    Ps: Sjønner ikke hvorfor du er så interseret i at teste ut lyden fra Plate spiller( analog) på Devialeten, da denne er en hel digital løsning.

    Efter hva jeg har hørt, kan man bruge Devialet til at rippe den analoge lyd over til digital format;- ville det ikke vere lurere?

    Mvh.

    Hi-rex
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Devialet 400 gir for øvrig et veldig bra inntrykk i stua mi og på Wilson-høyttalerne mine.

    Roy
    Jeg håper du kan gi en dyptgående test av (lyd)forskjellene mellom modellene 120, 200 og eventuelt 400 i neste Watt. Artiklene dine er den eneste grunnen til at jeg fremdeles abonnerer på bladet. Devialet virker absolutt veldig lovende etter de siste omtalene jeg har lest. Jeg er (som mange?) lei av å ha store forsterkere som ruver i stua med en haug av tileggskomponenter - dersom man heller kan klare seg med en "liten dings" som Devialet 120 eller 200 - uten at det låter sterilt eller kjedelig :)
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Hei RES.

    Har du prøvet at streame hi-rez filer i op til 24 bit/ 192Khz ukomprimeret med Devialet Air/ itunes/ Jriver,- Wireless til Devialet ?

    Det intersante her er hvordan det går med det!.

    Vis du har prøvet det ut,- hvordan går det? drop outs, ect. og ikke minst, hvilke opset brukte du: router, opset i Wifi hjemme net verk, ect.

    Ps: Sjønner ikke hvorfor du er så interseret i at teste ut lyden fra Plate spiller( analog) på Devialeten, da denne er en hel digital løsning.

    Efter hva jeg har hørt, kan man bruge Devialet til at rippe den analoge lyd over til digital format;- ville det ikke vere lurere?

    Mvh.

    Hi-rex
    Jeg vil tippe at Roy tenker som mange andre: Dersom Devialet også fungerer bra for de som har platespiller, så er det langt flere som kan komme til å bytte ut sine eksisterende anlegg med en liten Devialet som et "alt mulig"-produkt (tross en ganske høy innstegspris).
     

    Hi-rex

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.05.2012
    Innlegg
    2.541
    Antall liker
    781
    Sted
    Etne
    Torget vurderinger
    4
    Hei RES.

    Har du prøvet at streame hi-rez filer i op til 24 bit/ 192Khz ukomprimeret med Devialet Air/ itunes/ Jriver,- Wireless til Devialet ?

    Det intersante her er hvordan det går med det!.

    Vis du har prøvet det ut,- hvordan går det? drop outs, ect. og ikke minst, hvilke opset brukte du: router, opset i Wifi hjemme net verk, ect.

    Ps: Sjønner ikke hvorfor du er så interseret i at teste ut lyden fra Plate spiller( analog) på Devialeten, da denne er en hel digital løsning.

    Efter hva jeg har hørt, kan man bruge Devialet til at rippe den analoge lyd over til digital format;- ville det ikke vere lurere?

    Mvh.

    Hi-rex
    Jeg vil tippe at Roy tenker som mange andre: Dersom Devialet også fungerer bra for de som har platespiller, så er det langt flere som kan komme til å bytte ut sine eksisterende anlegg med en liten Devialet som et "alt mulig"-produkt (tross en ganske høy innstegspris).
    Vi prater her om 1 prosenterne ell.;) Helt ærlig:

    I gamle (morfar tid) var/blev inspilningerne foretaget med analoge spolebåndoptagere for skæring av master formen for presning av vinyl, til avspilling ved hjelp en ren analog av spillings kæde.

    Idag er master mix hel digital, så lad os benytte en hel digital avspillings kæde her.

    Digital master mix pr idag benyttes for convertering over i det analoge domene for presning av ny udgivelser på LP.

    Hva er ideen med at gå fra et digital domæne til analog for derefter at conventere tilbage i det hel digitale domæne.

    Vis det drejer sig om max lyd gengivelse, tror jeg det er klogt at den analoge og den digitale holder sig adskilt i signal behandlingen.

    Ser slet ikke ideen/ formålet med at springe frem og tilbage i det analoge/ digitale domæne.
     
    Sist redigert:

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Hei RES.

    Har du prøvet at streame hi-rez filer i op til 24 bit/ 192Khz ukomprimeret med Devialet Air/ itunes/ Jriver,- Wireless til Devialet ?

    Det intersante her er hvordan det går med det!.

    Vis du har prøvet det ut,- hvordan går det? drop outs, ect. og ikke minst, hvilke opset brukte du: router, opset i Wifi hjemme net verk, ect.

    Ps: Sjønner ikke hvorfor du er så interseret i at teste ut lyden fra Plate spiller( analog) på Devialeten, da denne er en hel digital løsning.

    Efter hva jeg har hørt, kan man bruge Devialet til at rippe den analoge lyd over til digital format;- ville det ikke vere lurere?

    Mvh.

    Hi-rex
    Jeg vil tippe at Roy tenker som mange andre: Dersom Devialet også fungerer bra for de som har platespiller, så er det langt flere som kan komme til å bytte ut sine eksisterende anlegg med en liten Devialet som et "alt mulig"-produkt (tross en ganske høy innstegspris).
    Vi prater her om 1 prosenterne ell.;) Helt ærlig:

    I gamle (morfar tid) var/blev inspilningerne foretaget med analoge spolebåndoptagere for skæring av master formen for presning av vinyl, til avspilling ved hjelp en ren analog av spillings kæde.

    Idag er master mix hel digital, så lad os benytte en hel digital avspillings kæde her.

    Digital master mix pr idag benyttes for convertering over i det analoge domene for presning av ny udgivelser på LP.

    Hva er ideen med at gå fra et digital domæne til analog for derefter at conventere tilbage i det hel digitale domæne.

    Vis det drejer sig om max lyd gengivelse, tror jeg det er klogt at den analoge og den digitale holder sig adskilt i signal behandlingen.

    Ser slet ikke ideen/ formålet med at springe frem og tilbage i det analoge/ digitale domæne.
    Selvfølgelig er ikke det noen god ide i det hele tatt, med mindre man ønsker å lagre musikk fra analoge medier digitalt, eller å manipulere musikken på en eller annen måte. :) Jeg går ut fra at det er andre grunner til å kjøpe Devialet enn å spille av LP-plater.
     

    Academic_South

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    23.10.2013
    Innlegg
    874
    Antall liker
    401
    Selvfølgelig er ikke det noen god ide i det hele tatt, med mindre man ønsker å lagre musikk fra analoge medier digitalt, eller å manipulere musikken på en eller annen måte. :) Jeg går ut fra at det er andre grunner til å kjøpe Devialet enn å spille av LP-plater.
    +1
     

    R.E.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    31.05.2006
    Innlegg
    5.978
    Antall liker
    6.153
    Torget vurderinger
    32
    Jeg har dessverre hatt Devialeten bare på et kort opphold her hjemme (fikk den på tirsdag og leverte den i går), så vanskelig å si noe med hundre prosent sikkerhet.

    Men inntrykket er at når det gjelder digital avspilling er Devialet helt kanon. Den er nok enda råere i bassen enn T+A, muligens pga SAM-muligheten, men opplever nok mitt eget sett som noe bedre på mikrodetaljnivå, særlig i mellomtonen, som kan bli en liten tanke glattere i dette området.

    På vinyl synes jeg T+A-forsterkeren og Plinius Koru-riaaen som jeg bruker er bedre med min platespillerkombo.

    Drømmen er vel egentlig en Devialet med analog pass-through fra inngang til volumkontroll. Da kunne man koblet en riaa til Devialeten. Likevel sikler jeg veldig på en 400. Ikke lett dette her.

    Roy
     

    grammofon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    06.02.2011
    Innlegg
    5.646
    Antall liker
    2.853
    Sted
    Bærum
    Du kan jo uansett koble en ekstern RIAA til Devialet. Hvis RIAA'n er god, blir sluttresultatet bedre enn med Devialets innebygde. Dersom du i tillegg benytter pass thru, kan resultatet bli enda litt bedre, men da RIAA'n ha volumkontroll. Jeg har forsøkt å sende signalet både gjennom RIAA og rørpreamp før Devialet, og det ble ikke så hugærent når jeg samtidig brukte bypass.

    Slik Devialet er konstruert, tror jeg det er liten sjanse for en analog bypassfunksjon.

    For meg ble løsningen enkel: Jeg brukte Devialet på digitale kilder, og mitt gamle oppsett på analoge kilder.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn