Det er ikke så galt at det ikke er godt for noe

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • R

    Roysen

    Gjest
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    Det vil aldri bli snakk om å gå til sak over atlanteren. Det er helt utelukket. Advokat vil bli kontaktet for å finne ut av hvilke rettigheter jeg har og hvilke lover som gjelder (norske eller amerikanske) og hvor en evt. sak måtte føres (Norge eller USA). Dersom saken kan føres i Norge kan dette alternativet vurderes (men jeg tviler på at jeg gjør det også).

    Mvh
    Roysen
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.585
    Antall liker
    27.740
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    Dette var ille, Roysen! Min medfølelse- håper at du finner en løsning.
    mvh tkr
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    Erland skrev:
    YEL skrev:
    Hei!

    Triste greier, og med dine ambisjoner om nirvana da! Dypeste medfølelse. Forslag helt på siden, da dette er greier så langtover mitt budgett, at jeg bare kan drømme....Men: Jane... han virker det mildt sagt som om har peil( håper igen andre "peilere" føler seg støtt..). Kanskje en ide å få han til å smekke sammen noe for det samme budgett? hvis du legger inn tiden du vil bruke, og kostnader på advokat ol. tror jeg du mildt sagt ville fått noe vanvittige greier derfa.. I beste mening!
    Lykke til!!


    -Y
    Faktisk et aldeles fabelaktig forslag (om han har tid og lyst).

    Leste litt om disse forsterkerne paa nettet. Den omtalen som ligger paa nettet er saapass teknisk dekkende at en dyktig DIY'er burde kunne bygge noe lignende. Med et budsjett paa $30.000 kan man no faa custom bygget en del trafoer av hoy kvalitet ogsaa.

    Jeg har selvfolgelig forstaaelse for eiergleden ved aa eie noe saa spesielt og ikke minst kostbart, men det forste som slaar meg med prisen, er " her er det noen som tar seg forb...... godt betalt"

    En annen sak er: Trenger du 800W?

    Med ditt budsjett (og wattbehov) ville jeg nok loeftet blikket mot sakene som Kondo har laget.

    Alt. snakket med de som custom bygger forsterkerne til Magico Utlimate. De kjoerer "multi-amping" gjennom aktivt filter.
    Nei, da. Jeg har egentlig ikke behov for 800W. Andre forsterkere kan også benyttes og båndpassfilterne kan endre/lages nye evt. kan en DEQX benyttes i stedt for båndpassfilterne. Det er imidlertid surt at et slikt godt kjøp av et slikt fenomenalt produkt går i vasken når jeg har gjort en avtale om kjøp. Bitterheten ligger ikke først og frermst i at dette koster meg noen penger å få høytalerne tilpasset til andre forsterkere, men at dette kjøpet går i vasken på denne måten.

    Mvh
    Roysen
     
    N

    nb

    Gjest
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    Ikke bra dette her...

    Så lenge selger er privatperson tror jeg ikke man har så veldig mye rettigheter, jeg er ingen jurist, men mye av "kjøpers rettigheter" gjelder ikke om selger er privatperson. Om du kjøper fra selger i USA vil jeg regne med det er amerikansk regelverk som gjelder - jeg regner med at dette er en ganske kjent problemstilling som er behandlet mange ganger, en kjapp telefon til forbrukerrådet e.l. kan sikkert gi deg svar på det gratis.

    Som du selv sier - sak i USA er nok bare å glemme - sannsynligvis også i Norge, det koster nesten garantert mer enn det smaker. Jeg vil også anta at amerikanere har VELDIG god beskyttelse mot å bli stevnet i utlandet.

    Edit: Jeg tviler også på at domstol, politi eller lignende i noen av landene vil legge veldig mye energi i saken så lenge du faktisk ikke har lidd noe monetært tap, motparten kan jo bare parere med forklaring ala Rhesus, du er uansett ikke låst til en bestemt forsterkertype, og selger av produkt A kan neppe holdes ansvarlig for utlegg du har hatt for å få bygd om produkt B til å passe til A når A er noe så generisk (i praktiske, ikke audiofile termer ;) ) som en effektforsterker.

    Jeg tror du har en svært dårlig sak...
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    Surt, Roysen! Absolutt ikke en situasjon jeg misunner deg.

    Produktet du higer etter derimot .... http://tinyurl.com/2u4res :eek:

    Jeg skal verken føye spott til skade, eller gi deg noen råd for hvordan du skal takle videre fremdrift: du har etter min forstand fått mange gode råd og anvisninger på hvordan du kan takle både jussen, andre amp-forslag og re-etablere høyttalerne til originalsskikk.

    Men skulle jeg gi deg et eneste råd med på veien i all din forbannede sinnstemning så måtte det være å telle langsomt frem og tilbake fra 10 .... slappe av .... og se det hele som en av livets uungåelig erfaringer. Du har vel nå U$30k (?) til disposisjon: søk videre! Jakten kan også være av gledeskarakter.

    Uansett! Lykke til videre uansett hva du gjør :)

    mvh

    JackX
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    21.008
    Antall liker
    6.236
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    Kjedelig sak. Jeg tror ikke det er mye du kan gjøre med dette. Men jeg er imponert over spareevnen.
     

    HC

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2002
    Innlegg
    4.120
    Antall liker
    2.616
    Torget vurderinger
    16
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    Surt men glem rettsak. Jeg vil helt klart tro at du har retten på din side men en rettsak er kostbar og selvom du vinner er det ikke sikkert du får dekket saksomkostninger, i hvertfall ikke i Norge. Tviler også på at noen i USA gidder å ta saken på 'no cure no pay' basis da det ikke er snakk om noen stor erstatningssak.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    Jo mer jeg leser om denne Winston Ma personen jo mer heller jeg mot at du kanskje har en annen, muligens uprøvd måte å gå frem på.

    Men først litt URL's:

    http://www.positive-feedback.com/Issue3/maroom.htm

    Som du kan lese på denne siten så er fyren en absolutt perfeksjonist.
    For eksempel nøyer han seg ikke med de 'gjengse' mål for Det Gyldne Snitt når han får sitt lytterom laserkontrollert:

    These dimensions had to be absolutely accurate, and so were checked by a laser measuring device. Note that the "golden ratio" of 1:1.618:2.588 (height x width x depth) is employed which is more precise than the normal golden ratio commonly used, i.e.: 1:1.6:2.5 (direct proportional calculation).
    Dette er bare ett av flere 'sære' eksempler på hvor nøye og korrekt denne mannen er, og som verdsetter dedikasjon og rettmesse til fingerspissene. Hans egen business (inntektskilde) vet jeg ikke mye om, men en pekepinn kan kanskje være salg av lyd-media ?

    http://www.fimpression.com/aboutfim.htm

    --------------

    Så, hvordan kan dette være en eventuell hjelp for deg for å kunne legge vantene på godsakene ?

    Om du ikke har gjort kommunisert det tidligere, ville jeg ha formulert en email som går langs de samme banene som han selv tenker: omtanke for lytterommet, fokus på selv de minste detaljer, selv med limited økonomi rydder du unna 'uvesentlige, daglige kostnader' for å kunne ha råd til å søke det beste (altså det han solgte til deg). Repetere hvordan du tenkte i detaljer da du fikk dine høyttalere moddet for å tilpasse seg ampene. Trekke veksler på at målet er musikken, og for å nå dette føler du at disse ampene er rette vei å gå. Muligens snakke om konkrete musikkstykker du liker (les: undersøk hva han liker og se om du ikke finner en parallell), og hva for detaljer og gleder du forventer å kunne få med deg i det tenkte oppsett. Du har sikkert mange momenter du kan flette inn ... alt dette for å 'harmonere' din egen lydfilosofi med hans egen.

    Jeg bare tenker høyt her nå, men kan det være seg slik at han ser på ampene som sine 'barn', og han er opptatt hvor de skal havne, og hos hvem ? Fra egen erfaring vet jeg at jeg ofte tenker på min Audio Research D300 (kun 299 produsert) .. og de når ikke Ma's 'babies' til leggene engang. Ville ikke bli det minste forbauset om han har slike tanker også!

    Dette er vel ikke mere enn 2 cent i det store regnskapet, med du får dem helt gratis :D

    Som alltid: Lykke til!

    mvh
    JackX
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    nb skrev:
    Ikke bra dette her...

    Så lenge selger er privatperson tror jeg ikke man har så veldig mye rettigheter, jeg er ingen jurist, men mye av "kjøpers rettigheter" gjelder ikke om selger er privatperson. Om du kjøper fra selger i USA vil jeg regne med det er amerikansk regelverk som gjelder - jeg regner med at dette er en ganske kjent problemstilling som er behandlet mange ganger, en kjapp telefon til forbrukerrådet e.l. kan sikkert gi deg svar på det gratis.

    Som du selv sier - sak i USA er nok bare å glemme - sannsynligvis også i Norge, det koster nesten garantert mer enn det smaker. Jeg vil også anta at amerikanere har VELDIG god beskyttelse mot å bli stevnet i utlandet.

    Edit: Jeg tviler også på at domstol, politi eller lignende i noen av landene vil legge veldig mye energi i saken så lenge du faktisk ikke har lidd noe monetært tap, motparten kan jo bare parere med forklaring ala Rhesus, du er uansett ikke låst til en bestemt forsterkertype, og selger av produkt A kan neppe holdes ansvarlig for utlegg du har hatt for å få bygd om produkt B til å passe til A når A er noe så generisk (i praktiske, ikke audiofile termer ;) ) som en effektforsterker.

    Jeg tror du har en svært dårlig sak...
    Slik jeg ser det har jeg en bindende avtale med selger (som kan dokumenteres via e-post korrespondanse) som er et firma. At selger videreselger et produkt for en privatperson er en avtale de i mellom som ikke berører meg. Selger har bekreftet et salg til meg og jeg bør kompenseres for de tap jeg har hatt ved at han ikke kan levere evt. at han skaffer tilsvarende produkt til tilsvarende pris.

    Dette er etter min mening på linje med dersom et selskap inngår en kontrakt om en leveranse og ikke leverer (f.eks i IT-bransjen). Jeg har da vært i tilfeller der leverandør ikke bare må dekke tap for kunden, men også gå på dagbøter (selv om jeg skjønner at dagbøter har mer med daglig tapt fortjenste og ikke blir aktuellt i denne sammenhengen).

    Mvh
    Roysen
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    JackX skrev:
    Jo mer jeg leser om denne Winston Ma personen jo mer heller jeg mot at du kanskje har en annen, muligens uprøvd måte å gå frem på.

    Men først litt URL's:

    http://www.positive-feedback.com/Issue3/maroom.htm

    Som du kan lese på denne siten så er fyren en absolutt perfeksjonist.
    For eksempel nøyer han seg ikke med de 'gjengse' mål for Det Gyldne Snitt når han får sitt lytterom laserkontrollert:

    These dimensions had to be absolutely accurate, and so were checked by a laser measuring device. Note that the "golden ratio" of 1:1.618:2.588 (height x width x depth) is employed which is more precise than the normal golden ratio commonly used, i.e.: 1:1.6:2.5 (direct proportional calculation).
    Dette er bare ett av flere 'sære' eksempler på hvor nøye og korrekt denne mannen er, og som verdsetter dedikasjon og rettmesse til fingerspissene. Hans egen business (inntektskilde) vet jeg ikke mye om, men en pekepinn kan kanskje være salg av lyd-media ?

    http://www.fimpression.com/aboutfim.htm

    --------------

    Så, hvordan kan dette være en eventuell hjelp for deg for å kunne legge vantene på godsakene ?

    Om du ikke har gjort kommunisert det tidligere, ville jeg ha formulert en email som går langs de samme banene som han selv tenker: omtanke for lytterommet, fokus på selv de minste detaljer, selv med limited økonomi rydder du unna 'uvesentlige, daglige kostnader' for å kunne ha råd til å søke det beste (altså det han solgte til deg). Repetere hvordan du tenkte i detaljer da du fikk dine høyttalere moddet for å tilpasse seg ampene. Trekke veksler på at målet er musikken, og for å nå dette føler du at disse ampene er rette vei å gå. Muligens snakke om konkrete musikkstykker du liker (les: undersøk hva han liker og se om du ikke finner en parallell), og hva for detaljer og gleder du forventer å kunne få med deg i det tenkte oppsett. Du har sikkert mange momenter du kan flette inn ... alt dette for å 'harmonere' din egen lydfilosofi med hans egen.

    Jeg bare tenker høyt her nå, men kan det være seg slik at han ser på ampene som sine 'barn', og han er opptatt hvor de skal havne, og hos hvem ? Fra egen erfaring vet jeg at jeg ofte tenker på min Audio Research D300 (kun 299 produsert) .. og de når ikke Ma's 'babies' til leggene engang. Ville ikke bli det minste forbauset om han har slike tanker også!

    Dette er vel ikke mere enn 2 cent i det store regnskapet, med du får dem helt gratis :D

    Som alltid: Lykke til!

    mvh
    JackX
    Takker jeg skal forsøke, men problemet er at jeg ikke kommuniserer direkte med vedkommede og må da sende dette til selger som jeg egentlig ikke vet hvor mye filterer i denne saken.

    Mvh
    Roysen
     
    N

    nb

    Gjest
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    Roysen skrev:
    Slik jeg ser det har jeg en bindende avtale med selger (som kan dokumenteres via e-post korrespondanse) som er et firma. At selger videreselger et produkt for en privatperson er en avtale de i mellom som ikke berører meg. Selger har bekreftet et salg til meg og jeg bør kompenseres for de tap jeg har hatt ved at han ikke kan levere evt. at han skaffer tilsvarende produkt til tilsvarende pris.

    Dette er etter min mening på linje med dersom et selskap inngår en kontrakt om en leveranse og ikke leverer (f.eks i IT-bransjen). Jeg har da vært i tilfeller der leverandør ikke bare må dekke tap for kunden, men også gå på dagbøter (selv om jeg skjønner at dagbøter har mer med daglig tapt fortjenste og ikke blir aktuellt i denne sammenhengen).

    Mvh
    Roysen
    Og da misforsto jeg litt - selger kan dog sikkert slippe unna med å tilby et "tilsvarende" produkt, og en audiofils definisjon av det og en rettslig definisjon er nok ganske ulik...

    Prøver ikke å strø salt i såret her, jeg skjønner veldig, veldig godt at dette er veldig kjipt for deg, men jeg tror det kan være vanskelig (og dyrt) å vinne frem ad formelle kanaler. Jeg vil også bli veldig overrasket om det ikke er amerikanske regler som gjelder her, og selv om det er norske regler, så har nok både du, norsk rett / tvistenemnd eller hva som nå måtte være aktuelt svært få sanksjonsmidler mot en person/firma som befinner seg i USA. Tror ikke du får norske myndigheter til å kreve vedkommende utlevert til Norge akkurat...

    Og særlig siden selger kun har sagt han skal "holde den av til" deg og du faktisk ikke har betalt for varen.

    Amerikansk kontraktsrett tror jeg er stygt, for å si det mildt.
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    Roysen skrev:
    Takker jeg skal forsøke, men problemet er at jeg ikke kommuniserer direkte med vedkommede og må da sende dette til selger som jeg egentlig ikke vet hvor mye filterer i denne saken.

    Mvh
    Roysen
    Hm ... hvorfor ikke ta en 'shortcut' og maile Ma direkte ? Vise litt 'dedication' og slikt ;)

    mvh

    JackX
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    det er vel bare å innse at du har blitt BLÅST
    og

    KOMME deg VIDERE

    ikke verdt å ergre seg over; bortkastet tid

    JG kan sikkert med letthet tilpasse filteret til en annen kandidat

    IMO

    Mvh
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    JackX skrev:
    Roysen skrev:
    Takker jeg skal forsøke, men problemet er at jeg ikke kommuniserer direkte med vedkommede og må da sende dette til selger som jeg egentlig ikke vet hvor mye filterer i denne saken.

    Mvh
    Roysen
    Hm ... hvorfor ikke ta en 'shortcut' og maile Ma direkte ? Vise litt 'dedication' og slikt ;)

    mvh

    JackX
    Det ville jeg gjerne gjort, men jeg har ikke hans e-post adresse eller tlf.nr.

    Mvh
    Roysen
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    LMC skrev:
    det er vel bare å innse at du har blitt BLÅST
    og

    KOMME deg VIDERE

    ikke verdt å ergre seg over; bortkastet tid

    JG kan sikkert med letthet tilpasse filteret til en annen kandidat

    IMO

    Mvh
    Det er mulig at jeg har blitt BLÅST og JG kan tilpasse filteret, men jeg har ikke tenkt å gi meg enda. Selger sier nå at eier ikke har sendt forsterkerne ennå og at det finnes en liten åpning for at eier kan forandre mening.

    Mvh
    Roysen
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    Roysen skrev:
    JackX skrev:
    Roysen skrev:
    Takker jeg skal forsøke, men problemet er at jeg ikke kommuniserer direkte med vedkommede og må da sende dette til selger som jeg egentlig ikke vet hvor mye filterer i denne saken.

    Mvh
    Roysen
    Hm ... hvorfor ikke ta en 'shortcut' og maile Ma direkte ? Vise litt 'dedication' og slikt ;)

    mvh

    JackX
    Det ville jeg gjerne gjort, men jeg har ikke hans e-post adresse eller tlf.nr.

    Mvh
    Roysen

    Prøv dette:
    support@fimpression.com or call (425) 868 5326. Fax: (425) 836-9061

    Til hans firma i USA

    mvh

    JackX
     

    LMC

    Æresmedlem
    Ble medlem
    03.08.2006
    Innlegg
    24.956
    Antall liker
    13.299
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    45
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    har du tenkt over rørbytter,varmeutvikling etc på de monsterne?
    det er jo faktisk en grunn til at de går SÅ mye under s.k.nypris
    mvh
     

    el_mariachi

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    5.636
    Antall liker
    394
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    Dette var jo surt da, men tenk med deg selv:
    1. Du kan få solgt forsterkersettet umiddelbart betalt i cash, eller
    2. Du kan vente på at en dude på et annet kontinent får skrapt sammen pengene.

    For å si det slik så hadde vel de fleste gått for alternativ 1.
     

    JORFIN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.09.2004
    Innlegg
    1.765
    Antall liker
    15
    Torget vurderinger
    22
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    el_mariachi skrev:
    Dette var jo surt da, men tenk med deg selv:
    1. Du kan få solgt forsterkersettet umiddelbart betalt i cash, eller
    2. Du kan vente på at en dude på et annet kontinent får skrapt sammen pengene.

    For å si det slik så hadde vel de fleste gått for alternativ 1.
    ikke når man faktisk sier man skal holde den av! er mangel på forlkesjikk det, jeg vil ivertfall ikke handle med folk som opptrer slik...
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    LMC skrev:
    har du tenkt over rørbytter,varmeutvikling etc på de monsterne?
    det er jo faktisk en grunn til at de går SÅ mye under s.k.nypris
    mvh
    Selvfølgelig har jeg det - jeg legger ikke ut slike beløp uten at det er gjennomtenkt. Har ikke bestilt ved i år - kanskje jeg bør forlange kompensasjon for det også ;D

    Mvh
    Roysen
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    JackX skrev:
    Roysen skrev:
    JackX skrev:
    Roysen skrev:
    Takker jeg skal forsøke, men problemet er at jeg ikke kommuniserer direkte med vedkommede og må da sende dette til selger som jeg egentlig ikke vet hvor mye filterer i denne saken.

    Mvh
    Roysen
    Hm ... hvorfor ikke ta en 'shortcut' og maile Ma direkte ? Vise litt 'dedication' og slikt ;)

    mvh

    JackX
    Det ville jeg gjerne gjort, men jeg har ikke hans e-post adresse eller tlf.nr.

    Mvh
    Roysen

    Prøv dette:
    support@fimpression.com or call (425) 868 5326. Fax: (425) 836-9061

    Til hans firma i USA

    mvh

    JackX
    I følge selger er han pt. i Japan og foretar nye innspillinger, men e-post er sendt både til denne e-post adressen og til selger.

    Mvh
    Roysen
     

    Snickers-is

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    05.02.2004
    Innlegg
    18.316
    Antall liker
    16.397
    Sted
    Østfold
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    Jeg har mange ganger fått med meg at du har forsøkt å selge de høyttalerne, men har ikke klart å snappe opp hva de kostet nye og hva du har forlangt for dem.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    Dette var da for jævli da..............

    Har skumlest igjennom innleggene.

    Det vil jo alltids være en mulighet å ta flyet ned å spore opp fyren å bare gi han en "pekepinn" om hvor forbannet en kan bli av slike ting.
    Har selv blitt lurt men fikk overtalt vedkommende til å begynne å oppføre seg. :mad:

    vel vel lykke til Roysen.

    MVH Johnny
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    Det kan virke som om eier (Winston Ma) er på gli. Det viser seg nemlig at han tilfeldigvis har lillebroren til disse monoblokkene også (300 watteren) helt nye og jeg har blitt tilbydt disse + referanse preampen for en usedvanlig hyggelig pris. Jeg har imidlertid ikke gitt opp håpet om de store monoblokkene ennå. Kanskje finnes det en mulighet for at den andre selgeren også kan være interessert i de mindre monoblokkene i stedet.

    Mvh
    Roysen
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    Snickers-is skrev:
    Jeg har mange ganger fått med meg at du har forsøkt å selge de høyttalerne, men har ikke klart å snappe opp hva de kostet nye og hva du har forlangt for dem.
    Jeg ville ha 70.000,- for de. Jeg tror aldri de har vært tilgjengelige i det norske markedet. I Stor-Britania kostet de £25.000,-, i USA $50.000,- og i Tyskland kostet de Eur 25.000,-.

    Mvh
    Roysen
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    Roysen skrev:
    Det kan virke som om eier (Winston Ma) er på gli. Det viser seg nemlig at han tilfeldigvis har lillebroren til disse monoblokkene også (300 watteren) helt nye og jeg har blitt tilbydt disse + referanse preampen for en usedvanlig hyggelig pris. Jeg har imidlertid ikke gitt opp håpet om de store monoblokkene ennå. Kanskje finnes det en mulighet for at den andre selgeren også kan være interessert i de mindre monoblokkene i stedet.

    Mvh
    Roysen
    Meget bra!

    Det er von i hangande snøre, vett'u ;)

    Håper det løser seg ... skrev du noe til ham ?

    mvh
    JackX
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    JackX skrev:
    Roysen skrev:
    Det kan virke som om eier (Winston Ma) er på gli. Det viser seg nemlig at han tilfeldigvis har lillebroren til disse monoblokkene også (300 watteren) helt nye og jeg har blitt tilbydt disse + referanse preampen for en usedvanlig hyggelig pris. Jeg har imidlertid ikke gitt opp håpet om de store monoblokkene ennå. Kanskje finnes det en mulighet for at den andre selgeren også kan være interessert i de mindre monoblokkene i stedet.

    Mvh
    Roysen
    Meget bra!

    Det er von i hangande snøre, vett'u ;)

    Håper det løser seg ... skrev du noe til ham ?

    mvh
    JackX
    Ja, det gjorde jeg. Jeg har imidlertid ikke fått svar direkte på det. Jeg fikk svaret fra selgeren og det svaret var sendt fra Mr. Ma før jeg sendte min henvendelse.

    Mvh
    Roysen
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    De store monoblokken er visst sendt til den andre kjøperen allerede. Da spørs det om jeg skal ta til takke med de mindre monoblokkene og preampen eller hva jeg skal gjøre.

    Mvh
    Roysen
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.585
    Antall liker
    27.740
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    Hvis prisen er hyggelig, ville jeg slått til på 300-watterne. De trekker helt sikkert Medeaene de også.
    mvh
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    tkr skrev:
    Hvis prisen er hyggelig, ville jeg slått til på 300-watterne. De trekker helt sikkert Medeaene de også.
    mvh
    Prisen er USD $18.000,- for både preamp og monoblokker. Preampen alene koster ny USD $50.000,-. Monoblokken har også samme inngangsimpedanse som de største monoblokkene. Jeg tror egentlig valget sier seg selv. ;)

    Mvh
    Roysen
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    Roysen skrev:
    tkr skrev:
    Hvis prisen er hyggelig, ville jeg slått til på 300-watterne. De trekker helt sikkert Medeaene de også.
    mvh
    Prisen er USD $18.000,- for både preamp og monoblokker. Preampen alene koster ny USD $50.000,-. Monoblokken har også samme inngangsimpedanse som de største monoblokkene. Jeg tror egentlig valget sier seg selv. ;)

    Mvh
    Roysen
    du tar vel den, om jeg ikke misforsto deg helt? det hadde jeg gjort hvis jeg hadde den typen penger.. 8)
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    Roysen skrev:
    tkr skrev:
    Hvis prisen er hyggelig, ville jeg slått til på 300-watterne. De trekker helt sikkert Medeaene de også.
    mvh
    Prisen er USD $18.000,- for både preamp og monoblokker. Preampen alene koster ny USD $50.000,-. Monoblokken har også samme inngangsimpedanse som de største monoblokkene. Jeg tror egentlig valget sier seg selv. ;)

    Mvh
    Roysen
    Jeg tror nok at dette kan være en god løsning, du må ikke ha det største av alt ;D
    Husk også på at det likevel blir varmt nok ::)
    Mvh.KW
     
    R

    Roysen

    Gjest
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    KW skrev:
    Roysen skrev:
    tkr skrev:
    Hvis prisen er hyggelig, ville jeg slått til på 300-watterne. De trekker helt sikkert Medeaene de også.
    mvh
    Prisen er USD $18.000,- for både preamp og monoblokker. Preampen alene koster ny USD $50.000,-. Monoblokken har også samme inngangsimpedanse som de største monoblokkene. Jeg tror egentlig valget sier seg selv. ;)

    Mvh
    Roysen
    Jeg tror nok at dette kan være en god løsning, du må ikke ha det største av alt ;D
    Husk også på at det likevel blir varmt nok ::)
    Mvh.KW
    300 watt er mer enn nok, men jeg vil gjerne forsikre meg om at utgangstrafoene er de samme som benyttes i de større monoblokkene først.

    Mvh
    Roysen
     

    tkr

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.03.2007
    Innlegg
    20.585
    Antall liker
    27.740
    Sted
    Nede i fjæresteinene
    Torget vurderinger
    2
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    Roysen skrev:
    KW skrev:
    Roysen skrev:
    tkr skrev:
    Hvis prisen er hyggelig, ville jeg slått til på 300-watterne. De trekker helt sikkert Medeaene de også.
    mvh
    Prisen er USD $18.000,- for både preamp og monoblokker. Preampen alene koster ny USD $50.000,-. Monoblokken har også samme inngangsimpedanse som de største monoblokkene. Jeg tror egentlig valget sier seg selv. ;)

    Mvh

    Roysen
    Jeg tror nok at dette kan være en god løsning, du må ikke ha det største av alt ;D
    Husk også på at det likevel blir varmt nok ::)
    Mvh.KW
    300 watt er mer enn nok, men jeg vil gjerne forsikre meg om at utgangstrafoene er de samme som benyttes i de større monoblokkene først.

    Mvh
    Roysen
    GO FOR IT! :D
    Det var en virkelig hyggelig pris.
    mvh
     

    DAChild

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.01.2004
    Innlegg
    1.217
    Antall liker
    118
    Torget vurderinger
    2
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    tkr skrev:
    Roysen skrev:
    KW skrev:
    Roysen skrev:
    tkr skrev:
    Hvis prisen er hyggelig, ville jeg slått til på 300-watterne. De trekker helt sikkert Medeaene de også.
    mvh
    Prisen er USD $18.000,- for både preamp og monoblokker. Preampen alene koster ny USD $50.000,-. Monoblokken har også samme inngangsimpedanse som de største monoblokkene. Jeg tror egentlig valget sier seg selv. ;)

    Mvh

    Roysen
    Jeg tror nok at dette kan være en god løsning, du må ikke ha det største av alt ;D
    Husk også på at det likevel blir varmt nok ::)
    Mvh.KW
    300 watt er mer enn nok, men jeg vil gjerne forsikre meg om at utgangstrafoene er de samme som benyttes i de større monoblokkene først.

    Mvh
    Roysen
    GO FOR IT! :D
    Det var en virkelig hyggelig pris.
    mvh
    Pass på at han ikke selger til andre ;D
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    Og hva vil skje med 33H blokkene????

    MVH Johnny
     

    pks

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.10.2006
    Innlegg
    3.451
    Antall liker
    3
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    Det er vel til anlegg nr 2.. ;)

    Pk
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    pks skrev:
    Det er vel til anlegg nr 2.. ;)

    Pk
    Da har han for stort hus ;D ;D ;D

    MVH Johnny
     

    JackX

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2002
    Innlegg
    2.428
    Antall liker
    1.377
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    Håper det ordner seg !

    Lykke til !!

    mvh

    JackX

    ---------

    (unødvendig å si, men .. keep us posted! ;D )
     

    olav_larsen

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.01.2004
    Innlegg
    538
    Antall liker
    84
    Faen altså - hvilke rettigheter har jeg - noen som vet?

    Hyggelig at dette ser ut til å løse seg!
    Gleder oss til "høre" de første lytteinntrykkene.

    Skal vi se her litt, forforsterker ca 50k$ ny, kjøpt av Roysen med monoblokker på kjøpet for 18k$. Det betyr norsk bruktbørspris om et år på ca 43 234 NOK. Kan utstyret reserveres i dag? :)

    Hilsen,
    Olav
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn