Politikk, religion og samfunn Det er en gal, gal verden...

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Finn frem popcorn, og foliehatten...og sett av god tid.

Her kommer en samling filmer som burde gi noen noe å tenke på...


Deretter;
https://www.bitchute.com/channel/tts/
Historie-time(r) skrevet av de som IKKE vant... : Europe, The Last Battle.
10x episoder på ca timen hver...finnes også som en ca 3-timers samling


WWG1WGA

Q
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.522
Antall liker
10.054
Det er gale, gale folk i denne verden, ja.
Du vil jeg skal bruke av mine gjenværende dager på å la nazi-sympatisører forklare meg hvordan verden egentlig ser ut.

BitChute og alle deres jævla møkkaspredere kan dra til helvete i åpen båt for min del.

Men jeg har fått høre at vi behøver disse stemmene, visstnok. Jada. Jeg behøver de stemmene like mye som jeg behøver stemmer i hodet.

EDIT:
Merker meg de siste bokstavene i innlegget over, WWG1WGA, og deretter Q. Da er faen meg galskapen komplett, spesielt når man har vokst opp i et opplyst samfunn.
«Where we go one we go all» er et mye brukt slagord for QAnon, ofte skrevet som "WWG1WGA". WWG1WGA brukes også som navn på grupperingen bak boken QAnon: An Invitation to The Great Awakening.
 
Sist redigert:

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.472
Antall liker
9.606
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
Det gir meg noe å tenke på ja. Men som så mye annet på denne sentralen, tenker jeg mer på den som poster enn på hva vedkommende poster.
 
Sist redigert:

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Jeg er faktisk mest overrasket over at så mange har orket å lage alle disse filmene.

Ellers; om 0,01% er tilnærmet sant...er det fremdeles noe å gruble på...
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.522
Antall liker
10.054
Jeg er faktisk mest overrasket over at så mange har orket å lage alle disse filmene.

Ellers; om 0,01% er tilnærmet sant...er det fremdeles noe å gruble på...
Som du sier i overskriften, det er en gal verden. Er man religiøs eller fanatisk på andre måter, finnes det knapt grenser for hvor mye energi man legger i å spre "det glade budskap". Folk trur på de sjukeste ting, som du ser. Men som erato sier, hvorfor ønsker du å fremlegge denne driten?

Og spekulasjoner om hvor mange promille eller prosent som stemmer er irrelevant; dersom du kan underbygge en av påstandene som vil endre verdensbildet, da har du min fulle interesse.
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Du burde legge deg litt lavere i terrenget. Gikk rett i fella med første svar. Og klarer fremdeles ikke skille sak fra person.

Selvhøytidelige ******* - tolk det som det passer.

God helg.
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
"Før i tiden" ble folk kalt bygde-tullinger, eller fylliker, som bare kom med vrøvl.

At slike ikke er akseptert som mennesker og medlemmer av et samfunn lenger, er noe av poenget med mitt innlegg.

Segregering - kamuflert av moderne omskrivinger...
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.849
Antall liker
19.681
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
"Før i tiden" ble folk kalt bygde-tullinger, eller fylliker, som bare kom med vrøvl.

At slike ikke er akseptert som mennesker og medlemmer av et samfunn lenger, er noe av poenget med mitt innlegg.

Segregering - kamuflert av moderne omskrivinger...
Du er antivaxxer. Ergo er du dømt til å være både nazist, ikke- nazist, være idiot, ha podagra, lukte vondt, lide av trombose.

At du hadde gode grunner til å bli skeptisk til vaksiner, er uinteressant i så måte.
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.522
Antall liker
10.054
Du er antivaxxer. Ergo er du dømt til å være både nazist, ikke- nazist, være idiot, ha podagra, lukte vondt, lide av trombose.

At du hadde gode grunner til å bli skeptisk til vaksiner, er uinteressant i så måte.
Har ingen sammenheng med vedkommendes vaksinestatus. Det dreier seg om spredning av nazi-propaganda.
Jeg er av den oppfatning at det ikke appellerer til meg, og dessuten finner jeg det nødvendig å si fra når jeg møter sånne avskyeligheter.
Noen mener det er nødvendig å få sånt ut i blant oss uten innsigelser. Jeg deler ikke et slikt ståsted.
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.522
Antall liker
10.054
"Før i tiden" ble folk kalt bygde-tullinger, eller fylliker, som bare kom med vrøvl.

At slike ikke er akseptert som mennesker og medlemmer av et samfunn lenger, er noe av poenget med mitt innlegg.

Segregering - kamuflert av moderne omskrivinger...
Ekstremister er selvfølgelig mennesker med samme verdi som mer moderate. Dessverre har de snublet et sted underveis, og da må noen voksne peke ut en grei kurs.
Bygdetullingene var noe helt annet. Uskyldig, kreativt, uforutsigbart. Dvs. fullstendig motsatt av nazi-inspirerte nettroll.
 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.522
Antall liker
10.054
Du burde legge deg litt lavere i terrenget. Gikk rett i fella med første svar. Og klarer fremdeles ikke skille sak fra person.
Da foreslår jeg at du forklarer hvorfor du har lagt inn referanser til Q-anon, så kommer vi kanskje videre her.
 

lars_erik

Rubinmedlem
Ble medlem
19.10.2006
Innlegg
34.849
Antall liker
19.681
Sted
Hades
Torget vurderinger
0
Har ingen sammenheng med vedkommendes vaksinestatus. Det dreier seg om spredning av nazi-propaganda.
Jeg er av den oppfatning at det ikke appellerer til meg, og dessuten finner jeg det nødvendig å si fra når jeg møter sånne avskyeligheter.
Noen mener det er nødvendig å få sånt ut i blant oss uten innsigelser. Jeg deler ikke et slikt ståsted.
Hvem mener at det ikke skal møtes med innsigelser?
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Ha et ÅPENT sinn. Ikke fordøm alt som ikke passer. Ellers: hvem eller hva, er frivillig.
Og slik burde det være for alle.
Det er ikke min eller din oppgave å være "nanny" for resten av befolkningen. Faktisk heller ikke statens oppgave.
Men i disse "politisk-korrekte tider" er det "plutselig" ikke lov å ha en mening som kan være "støtende".
Til-og-med ekte "rent" hat, har blitt kriminelt, under loven.

Q var bare en provokasjon, jeg har liten tro på å møte JFK, (men Elvis lever?)
(morro med alle slike "hemmelige" tegn som alle kan...)
YNWA
(og har ikke sett foppall på de 20 siste år)
 

Naphtali

Hi-Fi interessert
Ble medlem
07.12.2021
Innlegg
52
Antall liker
30
Sted
Her
Det er gale, gale folk i denne verden, ja.
Du vil jeg skal bruke av mine gjenværende dager på å la nazi-sympatisører forklare meg hvordan verden egentlig ser ut.

BitChute og alle deres jævla møkkaspredere kan dra til helvete i åpen båt for min del.

Men jeg har fått høre at vi behøver disse stemmene, visstnok. Jada. Jeg behøver de stemmene like mye som jeg behøver stemmer i hodet.

EDIT:
Merker meg de siste bokstavene i innlegget over, WWG1WGA, og deretter Q. Da er faen meg galskapen komplett, spesielt når man har vokst opp i et opplyst samfunn.
Mneeeih..dette holder ikke.
Du må først se filmene det linkes til (aaalle ti timene)
før du forteller oss hva som sjenerer følelsene dine..punkt for punkt..Mmh..hjah.
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
For de som føler seg støtt, er det jo alltids mulig å bli godvenn med J.Epstein,(ooopppssss, for seint) , og ha kose-turer til hans private øy.
For det er ingenting galt i den moderene "siviliserte" verden?
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.323
Sted
Smurfeland
Turning and turning in the widening gyre
The falcon cannot hear the falconer;
Things fall apart; the centre cannot hold;
Mere anarchy is loosed upon the world,
The blood-dimmed tide is loosed, and everywhere
The ceremony of innocence is drowned;
The best lack all conviction, while the worst
Are full of passionate intensity.

Surely some revelation is at hand;
Surely the Second Coming is at hand.
The Second Coming! Hardly are those words out
When a vast image out of Spiritus Mundi
Troubles my sight: somewhere in sands of the desert
A shape with lion body and the head of a man,
A gaze blank and pitiless as the sun,
Is moving its slow thighs, while all about it
Reel shadows of the indignant desert birds.
The darkness drops again; but now I know
That twenty centuries of stony sleep
Were vexed to nightmare by a rocking cradle,
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
 

Alek264

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.06.2017
Innlegg
2.671
Antall liker
1.837
Sted
Høyjord
Torget vurderinger
1
Nazi propaganda, har ikke sett episodene. Men jeg har sett noe tidligere. Jødene starta WW2 osv, innrømmelser, Hitler var "the good guy", drevet gal av hatet jødene hadde for han, jødene skulle ødelegge Tyskland.

Vet ikke om dette er samme propaganda som det som linkes her men det er så lite troverdig at det er til å bli svett av. At folk faktisk tror på dette sier litt om tilstanden i verden, ja det er en gal gal verden.
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Alt er motsatt, sort er hvitt, opp er ned...

-og jeg ønsket bare en kveld med fifty shades...

Det er lett å fordømme Hitler, mens nasjonal-sosialisme "blomstrer" rundt oss. New wrapping, -same shit.
 
Sist redigert:

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Noe av det jeg ville frem til, er kort forklart her:

Stopp totalitarismen

 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.323
Sted
Smurfeland
Å linke til bitchute som kilde for noe som helst er å diskvalifisere seg selv IMO.
 

Baard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
2.154
Antall liker
684
Torget vurderinger
1
Like troverdig som Kari Jaqcuesson og www.nyhetsspeilet.no
Jepp - vi må pass oss for Cobra han er jo reptil! Forklart her hos nyhetsspeilet.no

"Hensikten med denne artikkelserien er å belyse følgende: Er David Icke sin påstand om at menneskeheten holdes nede bevissthetsmessig av reptilindivider korrekt? "

Det er så mye søppel er der ute, det tar aldri slutt. Kan vi være så snill å gå tilbake til tiden før internett.......
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.323
Sted
Smurfeland
Før internett fikk jo mye av disse greiene stå uimotsagt, men på den annen side sirkulerte det tilsynelatende i små, lukkete, og marginaliserte miljøer.

Nå har jeg folk på facebook som har følgere som linker til shite som dette ustanselig, og kommentarene om 'saueflokken' og 'the great reset' o.s.v. florerer fritt. Jeg syns det er greit at det er sånn, da vet man hvor man har folk på en måte.

Og internet er en fantastisk kilde til informasjon hvis man bruker et minimum av kildekritikk, eller bare lurer på mindre sinister stuff som matlaging eller hvordan fikse noe på bilen.
 

Baard

Hi-Fi freak
Ble medlem
17.04.2002
Innlegg
2.154
Antall liker
684
Torget vurderinger
1
Joda - men hjertesukket har sin bakgrunn i at i gamle dager kunne man også ytre radiakle meninger men det måtte gå igjennom en avisredaksjon. Det er ingen redaktører på jobb lengre og tullingene som driver "folkeopplysning" har fritt spillerom og har blitt mer synlige enn før!
 

Audiophile-Arve

Æresmedlem
Ble medlem
28.11.2002
Innlegg
20.682
Antall liker
7.922
Sted
Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
Torget vurderinger
0
Det er nok slik at Internett er ei kommunikasjonsform som gjer at tidlegare svært så marginale interesser no kan dyrkast i større nettsamfunn. Til dømes hifi. Eller nazisme. Einaste nazisten eg kjende til i oppveksten var rimeleg åleine frå krigen slutta til han døydde ein gong på slutten av 70-talet. Men han var handverkar, gjorde jobben sin, og eg opplevde aldri at han diskuterte noko som helst med nokon. I eit større samfunn hadde han nok funne eit fellesskap på ein eller annan måte.
Alt var betre før, trur eg...
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.323
Sted
Smurfeland
At de har blitt mer synlig enn før, det tenker jeg er en bra ting. Da vet man som sagt mer hva som rører seg rundt omkring.

Og jeg syns framveksten av internett må også sees som en like stor revolusjon som når Johann Gutenberg fant opp bokpressen og demokratiserte informasjonsflyten.

Jeg vet ikke hvorfor så mange er mottagelige for konspirasjoner og annet vås, men jeg vil ikke legge skylden for det på fri flyt av informasjon. Tror heller det har noe med politiske strømninger og opplevd livskvalitet, ting som det. Men nå trenger ikke landsbyidiotene stå på en såpekasse i parken lenger, nå favner de verden rundt med noen tastetrykk isteden.

Alikevel, ting har blitt bedre. Internet setter alle slags mennesker i kontakt med hverandre.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.323
Sted
Smurfeland
Det også! :D Internet har gitt meg innsikt i ting jeg ellers kanskje aldri hadde funnet ut av bare ved hjelp av bøker, blader, og aviser.

Bakdelen er kanskje at jeg bruker altfor mye tid på nett, og har sluttet å lese bøker.
 

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.323
Sted
Smurfeland
Det er mulig. Jeg har tenkt litt på det, og har lurt på om man ikke har blitt mer vant til instant gratification og fått mindre ro til å fordype seg i ting. For meg selv tror jeg iallfall at det er litt sånn.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
10.994
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
1
Leser ca. ei bok i uka fremdeles...
 

OKA

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.03.2002
Innlegg
1.272
Antall liker
418
Det er noe eget med å sette seg ned og kose seg med en bok. Men det blir langt mer tid på nettet enn før, men til gjengjeld ser jeg ikke lengre på lineær-tv. Omtrent det eneste jeg har sett siste år har vært sjakksendinger som har vært på hele tiden og en og en annen nyhetssending. Noen fotballkamper når de har gått på en kanal som vi har. Ungene har knapt nok sett på barne-tv og julekalenderen som visstnok var god så de heller ikke på. Streaming/youtube og arkiv alt sammen.

Men slik sett lever jo alle i sin egen medievirkelighet og det er fritt frem for å leve i et ekkokammer. Når informasjonsflyten for enkelte er bestemt av algoritmer som fremelsker det mer ekstreme/klikkbare er det ikke rart at vi får antivaksere, flat-earthers etc som tror på alt mulig rart men ikke vitenskap, fakta eller fagkunnskap...
 

Cobra2

Hi-Fi freak
Ble medlem
26.02.2003
Innlegg
4.980
Antall liker
1.055
Sted
Stavanger
Torget vurderinger
75
Birchute har fremdeles marginal sensur...i motsetning til yt.
Demokratiet i forfall:

"Den som sover i demokratiet - vil våkne opp i diktaturet...."

(Du finner den ennå på YT; her;
)
 
Sist redigert:

bambi

Æresmedlem
Ble medlem
27.01.2011
Innlegg
16.384
Antall liker
12.323
Sted
Smurfeland
Apropos bøker, så husker jeg denne om om konspirasjonsteorier som ganske artig. Kan anbefale å lese noen av forfatterens andre bøker også.


Kan fåes her f.eks.:

 

Disqutabel

Æresmedlem
Ble medlem
28.09.2016
Innlegg
10.522
Antall liker
10.054
Noe av det jeg ville frem til, er kort forklart her:

Stopp totalitarismen

Har sett på videoen, og på generelt grunnlag har mannen en del poenger, problemet er bare at de kreftene han støtter opp om, ønsker i prinsippet gjeninnføring av "hard totalitarism". Ikke sikker på at de skjønner det selv, men det er nå uansett tilfellet.
Oppdemming i mot "soft totalitarism" , (eller hard, for den del), ligger i en sterk, fri og uavhengig presse.

I Ungarn og USA ser vi at konsentrering av makt, undertrykking av pressen, løgner og undertrykkelse av annerledes tenkende er på sterk fremmarsj. Men av årsaker jeg ikke helt begriper, vil altså folk som herren i nevnte video, at nettopp denne makten skal få plass i våre samfunn. De fremmer altså nettopp løgn, maktkonsentrasjon, løgner og rene konspirasjoner.

Det er en tragedie.
 

Voff

Æresmedlem
Ble medlem
03.11.2006
Innlegg
10.994
Antall liker
8.165
Torget vurderinger
1
Vi lever i en tid med krav om totaliarisme på alle kanter. Politisk korrekthet, safe-space, og no-plattforming, for å nevne noe, er i grunnen samme greia...
 
Topp Bunn