Den store solidcore tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • eiv

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.01.2009
    Innlegg
    293
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    1
    Bruker bananer jeg har strammet godt rundt hver leder. Jeg mener selv at det sitter godt ja.

    Kan godt være at det er mer å hente her. Tips til terminering bortsett fra kabelsko fra elfa.
     
    L

    larkus

    Gjest
    Bananplugger har lite kontaktareal mot terminalene. Innsnevring i signalveien, Styggedom!!
     

    KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.176
    Antall liker
    4.370
    Torget vurderinger
    1
    eiv skrev:
    Bruker bananer jeg har strammet godt rundt hver leder. Jeg mener selv at det sitter godt ja.

    Kan godt være at det er mer å hente her. Tips til terminering bortsett fra kabelsko fra elfa.
    Hva er galt med kabelsko fra elfa ? ... bortsett fra at det ikke glitrer.

    mvh
    KJ
     

    eiv

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.01.2009
    Innlegg
    293
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    1
    I dag stappet jeg kåre rett i terminalene. Eller det vil si at jeg tvinnet dem rundt terminalene (jævlig jobb forresten). Da ble det mer trykk i bassen, og ja den ble strammere faktisk.

    Men jeg synes mellomtone/diskant har blitt litt mer pågående enn tidligere faktisk.

    Jeg skal la kåre stå en stund og se hva som skjer.
     

    Vidar Øierås

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.01.2003
    Innlegg
    3.202
    Antall liker
    341
    R.Solhaug skrev:
    lille hiawata skrev:
    Ja Rs jeg vet at metall leder strøm. Men dette er vel et spørsmål om matching. Det er jo et mangfall av kabelvarianter på sentralen tilfeldig? Mvh Geir.
    .....klipp............

    Kabler skal ideelt sett ikke påvirke den tonale balansen om de er riktig konstruert. Gjør de det er de ikke egnet til audiobruk.

    ................klipp...........
    Mvh. RS
    Gid om dette kunne fungert på høyttalere også. "Høyttalere skal ideelt sett ikke påvirke den tonale balansen om de er riktig konstruert. Gjør de det er de ikke egnet til audiobruk."

    Altså er det fortsatt en meeeeeeget lang vei å gå før vi er framme ved målet. Det får'n si!

    Vidar
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Low-Q skrev:
    R.Solhaug skrev:
    lille hiawata skrev:
    Ja Rs jeg vet at metall leder strøm. Men dette er vel et spørsmål om matching. Det er jo et mangfall av kabelvarianter på sentralen tilfeldig? Mvh Geir.
    .....klipp............

    Kabler skal ideelt sett ikke påvirke den tonale balansen om de er riktig konstruert. Gjør de det er de ikke egnet til audiobruk.

    ................klipp...........
    Mvh. RS
    Gid om dette kunne fungert på høyttalere også. "Høyttalere skal ideelt sett ikke påvirke den tonale balansen om de er riktig konstruert. Gjør de det er de ikke egnet til audiobruk."

    Altså er det fortsatt en meeeeeeget lang vei å gå før vi er framme ved målet. Det får'n si!

    Vidar

    Du har ikke hørt mine du, dakar :-*



    Mvh. RS
     

    Vidar Øierås

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.01.2003
    Innlegg
    3.202
    Antall liker
    341
    R.Solhaug skrev:
    Low-Q skrev:
    R.Solhaug skrev:
    lille hiawata skrev:
    Ja Rs jeg vet at metall leder strøm. Men dette er vel et spørsmål om matching. Det er jo et mangfall av kabelvarianter på sentralen tilfeldig? Mvh Geir.
    .....klipp............

    Kabler skal ideelt sett ikke påvirke den tonale balansen om de er riktig konstruert. Gjør de det er de ikke egnet til audiobruk.

    ................klipp...........
    Mvh. RS
    Gid om dette kunne fungert på høyttalere også. "Høyttalere skal ideelt sett ikke påvirke den tonale balansen om de er riktig konstruert. Gjør de det er de ikke egnet til audiobruk."

    Altså er det fortsatt en meeeeeeget lang vei å gå før vi er framme ved målet. Det får'n si!

    Vidar

    Du har ikke hørt mine du, dakar :-*



    Mvh. RS
    Skulle gjerne gjort det. Sett på kaffen en dag du, så stikker jeg gjerne innom.

    Vidar
     

    Høvdingen

    The big chief
    Administrator
    Ble medlem
    01.01.2001
    Innlegg
    6.883
    Antall liker
    5.728
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har tatt bort de siste innleggene, jfr. regel 1. Hyggelig om diskusjonen kan pågå uten useriøse innlegg.

    Mvh
    Høvdingen
     
    L

    Lydarne

    Gjest
    eiv skrev:
    I dag stappet jeg kåre rett i terminalene. Eller det vil si at jeg tvinnet dem rundt terminalene (jævlig jobb forresten). Da ble det mer trykk i bassen, og ja den ble strammere faktisk.

    Men jeg synes mellomtone/diskant har blitt litt mer pågående enn tidligere faktisk.

    Jeg skal la kåre stå en stund og se hva som skjer.
    Ja, der skal nok kommer et tidspunkt hvor du har vennet dig til lyden.
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Low-Q skrev:
    R.Solhaug skrev:
    lille hiawata skrev:
    Ja Rs jeg vet at metall leder strøm. Men dette er vel et spørsmål om matching. Det er jo et mangfall av kabelvarianter på sentralen tilfeldig? Mvh Geir.
    .....klipp............

    Kabler skal ideelt sett ikke påvirke den tonale balansen om de er riktig konstruert. Gjør de det er de ikke egnet til audiobruk.

    ................klipp...........
    Mvh. RS
    Gid om dette kunne fungert på høyttalere også. "Høyttalere skal ideelt sett ikke påvirke den tonale balansen om de er riktig konstruert. Gjør de det er de ikke egnet til audiobruk."

    Altså er det fortsatt en meeeeeeget lang vei å gå før vi er framme ved målet. Det får'n si!

    Vidar
    ;D
     

    ohorne

    Medlem
    Ble medlem
    14.10.2007
    Innlegg
    26
    Antall liker
    8
    Torget vurderinger
    6
    Er spent på om andre har testet disse kablene og har noen erfaringer: http://www.hoium.no/audiomagic/kabler.shtml

    Jeg har gått til anskaffelse av 6mm2 varianten av høyttalerkablene, og syns de funker godt til mine Dynaudio contour 1.8 mk2. Skikkelig tykke solide kobberledere som jeg har satt uterminert rett i terminalene både på høyttalerne og Arcam A32 forsterker. Har inntrykk av bedre dynamikk og mer kraftfull bassgjengivelse. Det eneste negative er at kablene er så stive at jeg nesten er bekymret for at terminalene skal ta skade hvis kablene skulle komme i skade for å stå "i spenn" mot terminalene.

    Vurderer å prøve signalkablene også...
     

    eiv

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.01.2009
    Innlegg
    293
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    1
    3 dagen nå. Hørte gjennom loftgren acoustic live på "live volum" istad. Kåre blir ;)
     

    eiv

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    19.01.2009
    Innlegg
    293
    Antall liker
    7
    Torget vurderinger
    1
    hvorfor ikke bare kjøpe på elfa? Halv pris. Og du kan få 4x6mm2 for biwiring hvis du trenger det.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    eiv skrev:
    hvorfor ikke bare kjøpe på elfa? Halv pris. Og du kan få 4x6mm2 for biwiring hvis du trenger det.
    Ja hvorfor ikke ;)
    Bruker EKKJ i dag, 6kv.
    Koster ikke mere for de der enn at jeg skal få tatt meg råd til de.
    600,- kr i kabler + litt porto, greit nok.

    /jan
     

    Rune.U

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.10.2006
    Innlegg
    1.054
    Antall liker
    15
    Ja,nå er visst mine dager som sterk kabelskaptiker talte.. Vel-ennå hører jeg ikke nevneverdig forskjell på det meste,og tiltror ørene mine såpass at det sannsynligvis betyr at der er minimale forskjeller på det aller meste,faktisk.Jeg KAN jo nevne at siste hørselstest ble passert med glans ;D.
    OK:Det kom en pakke i posten her en dag.Skikkelig forseggjorte solidkåre signalkabler,Jeg trengte en hel del sett pga sammensetningen av anlegget,så jeg koplet sammen de aktuelle "boksene",og fyrte løs...Næææei-egentlig ikke veldig imponert,så jeg satte på en CD på repeat,og dundret på butikken en tur.Spiste da jeg kom hjem,og tok en lur.
    Såvel,da jeg etter flere timer igjen satte meg foran anlegget,så smatt sjegget lynraskt opp av postkassa gitt.Her hadde det skjedd store ting.Veldig mye i forhold til hvordan de hadde innvirket på lyden med det samme jeg koplet de på,og nok ikke så mye i forhold til de gamle,men duverden:Rikelig nok til at jeg innser at dette faktisk ER veien å gå om man skal vektlegge kablene i særlig grad i utgangspunktet.
    Solidkåre digitalkabel utgjorde den desidert største forbedringen,og løftet det analoge inntrykket flere hakk.Jeg må legge til at jeg benytter en utmerket DAC i tillegg,men det har jeg altså gjort i flere år,så dette kom som en svært hyggelig bonus.

    Vel.Dette skjedde altså i mitt anlegg ved omlegging til solid.core signalkabel,og er å regne som mitt mest vellykkede tweak på 25 år.(Det forrige som virket,var hylle til platespilleren)
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Jeg tror også Solidcore er det eneste rigtige det skal bare være sølv.
     

    Rune.U

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.10.2006
    Innlegg
    1.054
    Antall liker
    15
    Leikis. skrev:
    Rune.U skrev:
    Solidkåre digitalkabel utgjorde den desidert største forbedringen,og løftet det analoge inntrykket flere hakk.

    Hvilken kabel benytter du her da ?
    Jeg er litt usikker på hvordan det stiller seg med reklame og sånn,men med forhåpentligvis Høvdingens velsignelse,så kan jeg vel røpe at opphavsmannens identialer er RS,og alle kablene er av hans produksjon-Etter å ha lest denne tråden,så kan jeg vel legge til:Lik det eller ikke! ;) :)
     
    L

    Lydarne

    Gjest
    Rune.U skrev:
    Ja,nå er visst mine dager som sterk kabelskaptiker talte.. Vel-ennå hører jeg ikke nevneverdig forskjell på det meste,og tiltror ørene mine såpass at det sannsynligvis betyr at der er minimale forskjeller på det aller meste,faktisk.Jeg KAN jo nevne at siste hørselstest ble passert med glans ;D.
    OK:Det kom en pakke i posten her en dag.Skikkelig forseggjorte solidkåre signalkabler,Jeg trengte en hel del sett pga sammensetningen av anlegget,så jeg koplet sammen de aktuelle "boksene",og fyrte løs...Næææei-egentlig ikke veldig imponert,så jeg satte på en CD på repeat,og dundret på butikken en tur.Spiste da jeg kom hjem,og tok en lur.
    Såvel,da jeg etter flere timer igjen satte meg foran anlegget,så smatt sjegget lynraskt opp av postkassa gitt.Her hadde det skjedd store ting.Veldig mye i forhold til hvordan de hadde innvirket på lyden med det samme jeg koplet de på,og nok ikke så mye i forhold til de gamle,men duverden:Rikelig nok til at jeg innser at dette faktisk ER veien å gå om man skal vektlegge kablene i særlig grad i utgangspunktet.
    Solidkåre digitalkabel utgjorde den desidert største forbedringen,og løftet det analoge inntrykket flere hakk.Jeg må legge til at jeg benytter en utmerket DAC i tillegg,men det har jeg altså gjort i flere år,så dette kom som en svært hyggelig bonus.

    Vel.Dette skjedde altså i mitt anlegg ved omlegging til solid.core signalkabel,og er å regne som mitt mest vellykkede tweak på 25 år.(Det forrige som virket,var hylle til platespilleren)
    Det er da fint du har fået varmet anlægget godt op, så plejer det jo også at lyde noget bedre, men det var måske kablerne der lige skulle indbrændes/køres til, nej den gå ikke, hvis et kabel virkelig har kvalitet høres det fra første sekund, det er muligt det kan blive en lille smule mere letflydende med tiden.
    Sjovt alle de vidnesbyrd der har været om disse tykke kobber kabler, der har ingen rigtig kunne hører nogen forbedring lige da de satte dem til, nogen har en-da sagt det blev dårligere, men efter de så har varmet anlægget godt op i en del time ja så er sagen pludselig en hel anden, og de er lige pludselig helt utrolig gode, jeg har selv prøvet den type kabler og de er da ok og sikkert en opgradering for mange men så fantastiske er de altså heller ikke.

    Men solidkåre er det rigtige ingen tvivl om det, det skal bare være sølv og evt. udformet som litze tråd og pakket ind i silke og linolie og et par andre småting efter Steen Duelund forskrifter, så kører det.
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.614
    Antall liker
    3.146
    Torget vurderinger
    0
    Rune.U skrev:
    Jeg er litt usikker på hvordan det stiller seg med reklame og sånn,men med forhåpentligvis Høvdingens velsignelse,så kan jeg vel røpe at opphavsmannens identialer er RS,og alle kablene er av hans produksjon-Etter å ha lest denne tråden,så kan jeg vel legge til:Lik det eller ikke! ;) :)
    Du er hjertelig velkommen til Den STORE Kabeltesten - og ta gjerne med deg de nye kablene - slik at vi kan oppleve hvilke kvaliteter de har å by på.
     

    Rune.U

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.10.2006
    Innlegg
    1.054
    Antall liker
    15
    Flageborg skrev:
    Rune.U skrev:
    Jeg er litt usikker på hvordan det stiller seg med reklame og sånn,men med forhåpentligvis Høvdingens velsignelse,så kan jeg vel røpe at opphavsmannens identialer er RS,og alle kablene er av hans produksjon-Etter å ha lest denne tråden,så kan jeg vel legge til:Lik det eller ikke! ;) :)
    Du er hjertelig velkommen til Den STORE Kabeltesten - og ta gjerne med deg de nye kablene - slik at vi kan oppleve hvilke kvaliteter de har å by på.
    He-he.Skulle jeg gjerne gjort,men jeg orker ikke.Det er for langt,og det er også "storarbeid" å kople de av,slik anlegget er satt opp etterhvert.

    Det ble nevnt mulig "innbrenning" over her også.Det er ikke mine ord.
    Jeg har ikke anlegget stående på hele tiden,pga de rådende værforhold i området,så jeg tror nok gjerne at det er en mer sannsynlig grunn til at det tok en stund før alt fallt på plass.Det er en del som trenger å bli varmt først!

    Jeg skal mer enn gjerne ta høyde for at sølv kan ha andre og bedre egenskaper enn kobber,og Duelunds "innpakningspatent "har jeg absolutt aldri hørt.-men sølv i diverse utgaver i diverse kabler har det ikke skortet på forsøk med i årenes løp,og de har jeg aldri hørt nevneverdig forskjeller med.Et lite unntak en gang for flere år siden da jeg forsøkte Bi-viring med noen feite greier fra Van den Huul.Det ga ikke et løft,for å si det sånn,men jeg hørte da i alle fall en forskjell!!
     
    L

    Lydarne

    Gjest
    Rune.U skrev:
    Flageborg skrev:
    Rune.U skrev:
    Jeg er litt usikker på hvordan det stiller seg med reklame og sånn,men med forhåpentligvis Høvdingens velsignelse,så kan jeg vel røpe at opphavsmannens identialer er RS,og alle kablene er av hans produksjon-Etter å ha lest denne tråden,så kan jeg vel legge til:Lik det eller ikke! ;) :)
    Du er hjertelig velkommen til Den STORE Kabeltesten - og ta gjerne med deg de nye kablene - slik at vi kan oppleve hvilke kvaliteter de har å by på.
    He-he.Skulle jeg gjerne gjort,men jeg orker ikke.Det er for langt,og det er også "storarbeid" å kople de av,slik anlegget er satt opp etterhvert.

    Det ble nevnt mulig "innbrenning" over her også.Det er ikke mine ord.
    Jeg har ikke anlegget stående på hele tiden,pga de rådende værforhold i området,så jeg tror nok gjerne at det er en mer sannsynlig grunn til at det tok en stund før alt fallt på plass.Det er en del som trenger å bli varmt først!

    Jeg skal mer enn gjerne ta høyde for at sølv kan ha andre og bedre egenskaper enn kobber,og Duelunds "innpakningspatent "har jeg absolutt aldri hørt.-men sølv i diverse utgaver i diverse kabler har det ikke skortet på forsøk med i årenes løp,og de har jeg aldri hørt nevneverdig forskjeller med.Et lite unntak en gang for flere år siden da jeg forsøkte Bi-viring med noen feite greier fra Van den Huul.Det ga ikke et løft,for å si det sånn,men jeg hørte da i alle fall en forskjell!!
    Det er altid en god regel at prøve at skifte tilbage til de gamle kabler efter et stykke tid nogen gange er det en overraskelse fordi man måske har villet bilde sig selv noget ind, jeg må indrømme jeg ikke rigtig tror at der er nogen forbedring af betydning hvis du ikke har kunnet hører det med det samme.

    Men et helt anlæg kan lyde dårligt når det lige tændes, og det er forbløffende at side og høre hvordan det flyder bedre efter et kvarter til en halv time og igen efter et par timer sker der noget.

    Når man så kommer hen til aften timerne, ja så lyder det igen bedre, sandsynligvis fordi netstrømmen er blevet renere og den længere opvarmning har nok heller ikke skadet.
    Her vil jeg give blindtest tilhængerne ret her er virkelig en situation hvor man skal passe på ikke at komme til drage forkerte konklusioner.
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    På dette tidspunktet trer moderator inn i tråden og introduserer dagens øvelse: on-topic. Det betyr at dere skal diskutere det som er topic, også kjent som meningen, poenget, kall-det-hva-dere-vil, i denne tråden. Oppfordrer alle deltakere til å forsøke på det, i stedet for å snakke om drømmer.

    Mbare - moderator
     
    L

    Lydarne

    Gjest
    R.Solhaug skrev:
    Du har lov til å drømme Lydarne :-*




    Mvh. RS
    Men jeg kan så forstå at du er enig i at når man sætter dine kabler på, så kan man først ikke hører nogen forbedring enda i nogle tilfælde en forringelse, men efter at anlægget har stået på fuld hammer i mange timer. så er det pludselig et helt andet kabel og helt utroligt godt.
    RS jeg troede godt nok at du var en af de sidste der ville tro på sådan noget hokus pokus/snakolie som i vist kalder det
     

    Rune.U

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.10.2006
    Innlegg
    1.054
    Antall liker
    15
    Nei dette blir bare tull.Grunnen til min utbrodering var kun å fortelle en liten historie,og med forhåpentlig humoristisk tilsnitt.Jeg kjenner i midlertid mitt anlegg såpass godt at jeg vet hvordan det lyder med de gamle kablene,og strengt tatt er kabler noe jeg forlengst har sluttet å bry meg om.Dette var kun et siste forsøk nærmest bare for moro skyld,som viste seg å være svært vellykket.Dere vet: selv etter hundrevis av uvirksomme tweaker,er det ikke godt å styre seg etter en tid likevel,for det kaaan jo hende.........
    Jeg pleier aldri å lytte på musikk heller når anlegget er kaldt,da er det radioen som står på i mellomtiden.Mao.jeg mener absolutt ingenting om "kalde/varme kabler".Jeg er teknisk uvitende om hva eller hvorfor det er slik,eller ikke er slik,og ikke bryr det meg heller!.Jeg konstaterer kun at de gjør en bedre jobb enn de gamle i anlegget når anlegget er blitt varmt.Punktum!
     
    L

    Lydarne

    Gjest
    Rune.U skrev:
    Nei dette blir bare tull.Grunnen til min utbrodering var kun å fortelle en liten historie,og med forhåpentlig humoristisk tilsnitt.Jeg kjenner i midlertid mitt anlegg såpass godt at jeg vet hvordan det lyder med de gamle kablene,og strengt tatt er kabler noe jeg forlengst har sluttet å bry meg om.Dette var kun et siste forsøk nærmest bare for moro skyld,som viste seg å være svært vellykket.Dere vet: selv etter hundrevis av uvirksomme tweaker,er det ikke godt å styre seg etter en tid likevel,for det kaaan jo hende.........
    Jeg pleier aldri å lytte på musikk heller når anlegget er kaldt,da er det radioen som står på i mellomtiden.Mao.jeg mener absolutt ingenting om "kalde/varme kabler".Jeg er teknisk uvitende om hva eller hvorfor det er slik,eller ikke er slik,og ikke bryr det meg heller!.Jeg konstaterer kun at de gjør en bedre jobb enn de gamle i anlegget når anlegget er blitt varmt.Punktum!
    Kun når det er varmt? hmmmm....
     

    Rune.U

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.10.2006
    Innlegg
    1.054
    Antall liker
    15
    Som nevnt,"hører" jeg ikke etter når anlegget er kaldt,men om herren insisterer kan jeg godt forsøke ;).-Men jeg antar det ikke hjelper særlig mye hva konklusjonen måtte bli for din del,om det ikke blir den "rette",så jeg tenker jeg bare lar det ligge 8)
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    For fa*n, kan dere se å roe dere? Jeg har slettet flere innlegg i denne tråden nå og hvis dere ikke skjerper dere og legger an en bedre tone så blir tråden stengt i løpet av kvelden. Dette er siste advarsel i så måte og jeg anbefaler de deltagende om å ta det til seg.

    Mbare - moderator
     
    L

    larkus

    Gjest
    Hensikten med denne tråden var å utveksle erfaringer med SC-kabel. Det ville være synd om tråden ble stengt p.g.a. noen kranglete besserwissere som ikke er oppegående nok til å skille mellom person og sak
     
    L

    Lydarne

    Gjest
    Mbare skrev:
    For fa*n, kan dere se å roe dere? Jeg har slettet flere innlegg i denne tråden nå og hvis dere ikke skjerper dere og legger an en bedre tone så blir tråden stengt i løpet av kvelden. Dette er siste advarsel i så måte og jeg anbefaler de deltagende om å ta det til seg.

    Mbare - moderator
    Helt ærligt tro du ikke du tager din rolle lidt for alvorligt, og måske skulle slappe lidt af, det er faktisk ikke off topic det her, Rune u sætter kabler på, kan ikke hører nogen særlig forskel eller forbedring i forhold til de gamle, pludselig når anlægget har drønet derud i flere timer, så er kablet pludselig helt utroligt meget bedre, det passer overhovedet ikke med mine erfaringer, der kan man på et split sekund hører om kablet godt eller dårligt også når anlægget er koldt.
    Der er tre ting her der kan forklarer det.

    Som sagt anlægget er blevet varmt, og her kan godt ligge en stor forskel, elektronik og højtaler arbejder nu engang bedst når der er varmt lidt lige som en bil.

    Anden mulighed er at Rune U bare er begejstret for at prøve noget nyt (og det er helt almindeligt og menneskeligt) , men euforien vil lægge sig igen når der er gået et stykke tid, og så er Rune U på jagt igen efter nye forbedringer.

    En mulighed er også at kabler skal brændes ind/køres til og inden det er gjort så lyder de meget dårligere, det har jeg så aldrig oplevet i den grad som der her beskrives, men det kan jo være helt specielt for disse tykke solidcore.

    Og at der så komme lidt sidebemærkninger startet af RS hvad gør det. der er masser plads til at diskutere seriøst også
     

    Mbare

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2003
    Innlegg
    2.436
    Antall liker
    11
    Diskusjoner om modereringa tas enten med meg på PM eller under "Kommentarer" - IKKE i denne tråden.

    Mbare - moderator
     

    Rune.U

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.10.2006
    Innlegg
    1.054
    Antall liker
    15
    Vel,Jeg ble litt overrasket over den litt påpasselige modereringen,men det er vel forståelig etter hva som har vært skrevet tidligere i tråden.
    Uansett så var det Mbare som ved det inspirerte meg til å ta jobben med å skifte over til de gamle kablene en gang til,slik at nysjerrigheten kunne bli stillet.Jeg byttet kun over i signalveien fra CD og fram til forsterkerne,det får da ellers være måte på!
    Resultatet er nok fortsatt entydig,men i dag er jo anlegget varmt,etter å ha stått på hele dagen faktisk.Kåre er mer sprelsk i frasparket,og min begeistring har ikke lagt seg nevneverdig.Noe har skjedd,som ikke har skjedd før i anlegget,og det i temmelig hørbar positiv retning.Tidligere var det digitalkabelen som utgjorde størst forskjell,og etter å ha forsøkt den/de(jeg prøvde noen til..) gamle i en halvtimes tid nå,så savner jeg virkelig Kåre gitt!
    -Så nå er solidcorekablene tilbake på plass,og der blir de til jeg dumper over noe bedre til noenlunde samme pris. :)
     
    L

    larkus

    Gjest
    Rune.U skrev:
    Tidligere var det digitalkabelen som utgjorde størst forskjell,og etter å ha forsøkt den/de(jeg prøvde noen til..) gamle i en halvtimes tid nå,så savner jeg virkelig Kåre gitt!
    -Så nå er solidcorekablene tilbake på plass,og der blir de til jeg dumper over noe bedre til noenlunde samme pris. :)
    Ehemm.... For at ingen misforståelser skal oppstå: Navnet "Kåre" er forbeholdt 6 kvadrat SC høyttalerkabel ;D
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Rune.U skrev:
    Vel,Jeg ble litt overrasket over den litt påpasselige modereringen,men det er vel forståelig etter hva som har vært skrevet tidligere i tråden.
    Uansett så var det Mbare som ved det inspirerte meg til å ta jobben med å skifte over til de gamle kablene en gang til,slik at nysjerrigheten kunne bli stillet.Jeg byttet kun over i signalveien fra CD og fram til forsterkerne,det får da ellers være måte på!
    Resultatet er nok fortsatt entydig,men i dag er jo anlegget varmt,etter å ha stått på hele dagen faktisk.Kåre er mer sprelsk i frasparket,og min begeistring har ikke lagt seg nevneverdig.Noe har skjedd,som ikke har skjedd før i anlegget,og det i temmelig hørbar positiv retning.Tidligere var det digitalkabelen som utgjorde størst forskjell,og etter å ha forsøkt den/de(jeg prøvde noen til..) gamle i en halvtimes tid nå,så savner jeg virkelig Kåre gitt!
    -Så nå er solidcorekablene tilbake på plass,og der blir de til jeg dumper over noe bedre til noenlunde samme pris. :)
    Du burde prøve Niels Larsens solidcore sølv/guldkabel.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn