Den store solidcore tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.161
    Antall liker
    4.327
    Torget vurderinger
    1
    larkus skrev:
    ...
    Ehemm.... Navnet "Kåre" er forbeholdt 6 kvadrat høyttalerkabel ;D
    PingleKåre < 6 < SolideKåre (sirkumsarium)

    mvh
    KJ
     

    hagr

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    03.07.2008
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1
    Hvilke plugger anbefales her? På grunn av terminalene på høyttalerene mine har jeg ikke mulighet til spade eller å skru rett i terminalen, noe jeg har på forsterker. Jeg trenger med andre ord både bananer og spader som kan romme 2*6^2 hver. Noen som har noen tips?
     

    Haavard

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    7.019
    Antall liker
    2.109
    Sted
    Lena
    Torget vurderinger
    1
    larkus skrev:
    Hensikten med denne tråden var å utveksle erfaringer med SC-kabel. Det ville være synd om tråden ble stengt p.g.a. noen kranglete besserwissere som ikke er oppegående nok til å skille mellom person og sak
    Jeg reagerer på begrepet "kranglete besserwissere".
    Det er faktisk noen her i denne tråden som faktisk har en annen oppfatning abv denne kabelen, jeg er blant en av dem, men jeg forbeholder meg retten til å ikke bli kalt kranglete beeserwisser bare fordi jeg ikke kan like denne kabelen. De som måtte mene noe annet i denne tråden blir mer eller mindre sablet ned med små ironiske spydigheter av solid kåre sin opphavsmann (om han er det vet jeg ikke, men han skal ha æren for at den er blitt kjent og at jeg prøvde den en gang), eller med "vitenskapelig fakta".

    Lykke til med diskusjonen, men jeg tror takhøyden kunne vært høyere i begge leirer, og ikke minst utøvelsen av folkeskikken. Det er ikke ved å bygge murer mellom ulike oppfatninger det skjer framskritt.

    Håvard
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Og jeg mener stadig kobber solidcore er for folk som har problemer andre steder i kæden. På den måde får de lagt låg på problemerne. De skyder sig selv i foden fordi andre ting forbliver uløste. Med sølv derimod skal der arbejdes langt hårdere for at komme i mål. Belønningen efter endt arbejde er dog meget større.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Duelund_Support skrev:
    Og jeg mener stadig kobber solidcore er for folk som har problemer andre steder i kæden. På den måde får de lagt låg på problemerne. De skyder sig selv i foden fordi andre ting forbliver uløste. Med sølv derimod skal der arbejdes langt hårdere for at komme i mål. Belønningen efter endt arbejde er dog meget større.
    Det er det som er så flott med forum som hfs, mange meninger ;)
    Du kan selvsagt mene hva du vil om SC kobber, det er en ærlig sak.

    Eksempelvis, har vært innom billige Tara Labs, dyre Tara Labs, Wireworld og nå SC kobber (6kv) og her hos meg på mitt anlegg i mine ører så fungerer SC kobber best av de som er nevnt her.

    /jan
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    JanR skrev:
    Duelund_Support skrev:
    Og jeg mener stadig kobber solidcore er for folk som har problemer andre steder i kæden. På den måde får de lagt låg på problemerne. De skyder sig selv i foden fordi andre ting forbliver uløste. Med sølv derimod skal der arbejdes langt hårdere for at komme i mål. Belønningen efter endt arbejde er dog meget større.
    Det er det som er så flott med forum som hfs, mange meninger ;)
    Du kan selvsagt mene hva du vil om SC kobber, det er en ærlig sak.

    Eksempelvis, har vært innom billige Tara Labs, dyre Tara Labs, Wireworld og nå SC kobber (6kv) og her hos meg på mitt anlegg i mine ører så fungerer SC kobber best av de som er nevnt her.

    /jan
    Fint hvis du er kommet i mål. ;D
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Duelund_Support skrev:
    JanR skrev:
    Duelund_Support skrev:
    Og jeg mener stadig kobber solidcore er for folk som har problemer andre steder i kæden. På den måde får de lagt låg på problemerne. De skyder sig selv i foden fordi andre ting forbliver uløste. Med sølv derimod skal der arbejdes langt hårdere for at komme i mål. Belønningen efter endt arbejde er dog meget større.
    Det er det som er så flott med forum som hfs, mange meninger ;)
    Du kan selvsagt mene hva du vil om SC kobber, det er en ærlig sak.

    Eksempelvis, har vært innom billige Tara Labs, dyre Tara Labs, Wireworld og nå SC kobber (6kv) og her hos meg på mitt anlegg i mine ører så fungerer SC kobber best av de som er nevnt her.

    /jan
    Fint hvis du er kommet i mål. ;D
    Jepp, og det uten å krangle med noen ;)

    /jan
     
    L

    Lydarne

    Gjest
    Rune.U skrev:
    Vel,Jeg ble litt overrasket over den litt påpasselige modereringen,men det er vel forståelig etter hva som har vært skrevet tidligere i tråden.
    Uansett så var det Mbare som ved det inspirerte meg til å ta jobben med å skifte over til de gamle kablene en gang til,slik at nysjerrigheten kunne bli stillet.Jeg byttet kun over i signalveien fra CD og fram til forsterkerne,det får da ellers være måte på!
    Resultatet er nok fortsatt entydig,men i dag er jo anlegget varmt,etter å ha stått på hele dagen faktisk.Kåre er mer sprelsk i frasparket,og min begeistring har ikke lagt seg nevneverdig.Noe har skjedd,som ikke har skjedd før i anlegget,og det i temmelig hørbar positiv retning.Tidligere var det digitalkabelen som utgjorde størst forskjell,og etter å ha forsøkt den/de(jeg prøvde noen til..) gamle i en halvtimes tid nå,så savner jeg virkelig Kåre gitt!
    -Så nå er solidcorekablene tilbake på plass,og der blir de til jeg dumper over noe bedre til noenlunde samme pris. :)
    Fint nok Rune U, din historie lød bare ikke helt troværdig i første omgang derfor kørte jeg lidt hårdt på, men nu har du fået klarhed over forbedringen, og ved at du ikke er blevet snydt af eller andet, og det er jo ikke så dårligt. Jeg vil dog sige som Duelund_support, kommer du til penge så vil NLE kablet være en god opgradering, det er godt nok lidt halv dyrt men man får mere sølv end i noget andet kabel til prisen
     
    L

    larkus

    Gjest
    Low-Q skrev:
    Du må se på R i HELE kretsen inkludert talespolen. Sett at du dobler tverrsnittet og beholder lengden. Da halverer du faktisk R i kabelen, men hva skjer med R-endringen i HELE kretsen? Relativt sett: Hvor mye har du å vinne på å gå fra f.eks 6,5 ohm og ned til 6,49 ohm?

    Altså endrer du ledningsevnen med svært få promille ved å gå opp nokså mye i tverrsnitt på kabelen.

    Vidar
    Det stemmer når man ser kretsen fra forsterkerens side. Sett fra høyttaleren som gjerne ser en utgangsimpedans i forsterkeren på 0,001 ohm, får en halvering av kabelens R en helt annen betydning. Stikkordet er "dempingsfaktor".
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    larkus skrev:
    Low-Q skrev:
    Du må se på R i HELE kretsen inkludert talespolen. Sett at du dobler tverrsnittet og beholder lengden. Da halverer du faktisk R i kabelen, men hva skjer med R-endringen i HELE kretsen? Relativt sett: Hvor mye har du å vinne på å gå fra f.eks 6,5 ohm og ned til 6,49 ohm?

    Altså endrer du ledningsevnen med svært få promille ved å gå opp nokså mye i tverrsnitt på kabelen.

    Vidar
    Det stemmer når man ser kretsen fra forsterkerens side. Sett fra høyttaleren som gjerne ser en utgangsimpedans i forsterkeren på 0,001 ohm, får en halvering av kabelens R en helt annen betydning. Stikkordet er "dempingsfaktor".


    Vidars regnestykke rimer svært dårlig med virkeligheten. Såkalt "dempingsfaktor" er et ganske uinterressant tall ettersom det kun er basert på impedansforhold.


    Mvh. RS
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Troede det netop var derfor du bruger "kraftige Strømbaner" og trafoer med kraftig tråd. ???
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Kan vi ikke bare bli enig om at vi aldri blir enig ?

    Og prøve noe nytt og spennende....gå på sak ikke person 8)

    /jan
     
    L

    larkus

    Gjest
    larkus skrev:
    Low-Q skrev:
    Du må se på R i HELE kretsen inkludert talespolen. Sett at du dobler tverrsnittet og beholder lengden. Da halverer du faktisk R i kabelen, men hva skjer med R-endringen i HELE kretsen? Relativt sett: Hvor mye har du å vinne på å gå fra f.eks 6,5 ohm og ned til 6,49 ohm?

    Altså endrer du ledningsevnen med svært få promille ved å gå opp nokså mye i tverrsnitt på kabelen.

    Vidar
    Det stemmer når man ser kretsen fra forsterkerens side. Sett fra høyttaleren som gjerne ser en utgangsimpedans i forsterkeren på 0,001 ohm, får en halvering av kabelens R en helt annen betydning. Stikkordet er "dempingsfaktor".
    Eksempel: 3 meter Kåre (6 kv.) har en R på ca 0.01 ohm. Utgangsimpedansen på H200 er i størrelsesorden 0,008 ohm (oppgitt dempingfaktor 1000). Høyttaleren (8 ohm) "ser" da en total impedans på 0,018 ohm som gir en dempingsfaktor på 444.

    Går vi ned i 2,5 kvadrat kabel med samme lengde får kabelen en R på 0,02 ohm, som gir en total impedans sett fra høyttaleren på 0,028 ohm og en dempingsfaktor på 285. Betydelig forskjell spør du meg :)
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Hovhov du må tage seriespolen med i regnestykket så ser det væsentligt anderledes ud.
    Hvis nu spolen er så lav som 0,04 ohm lavere er det ikke muligt at komme så er kablets modstand stadig lidt uvæsentligt. Normalt er spoler måske 0,2-0,5 ohm.
     

    KW

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Innlegg
    6.388
    Antall liker
    389
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Duelund_Support skrev:
    Jeg tror også Solidcore er det eneste rigtige det skal bare være sølv.
    Men hvilket kvadrat er det du snakker om i dine sølvkabler til høyttaler da.
    Er det disse pinglete flatsølvkablene etter Duelundoppskriften på 1,5 kvadrat, det snakkes om her?
    Jeg regner med at disse Kåre gutta først starter på minimum 4 kvadrat med sitt kobber og de er vel mest sannsynlig runde også.
    Bare lurer slik at jeg vet hva det dreier seg om i dine anbefalinger.


    Er det forresten ikke slik at et mindre kvadrat f.eks. 2 kvadrat sammenlignet for f.eks. 8 kvadrat gir større utsving på elementet, og resultatet av det blir?

    Mvh.KW
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Jeg har ikke oplevet at det var nødvendigt med særligt mange kvadrat hvis forstærkeren ellers er lavet med en god dæmpningsfaktor. Hvis ikke så har det straks en indflydelse sammen med spolen i serie med bassen.
    Det du nævner med større udsving med mindre kvadrat har jeg aldrig hørt før og det virker bestemt ikke logisk. Jeg skal lige slå fast at jeg ikke er den helt store teoretiker men mere en der henter erfaringer gennem praktiske forsøg.

    Altså jeg mener det hele er et samspil mellem forstærkerens konstruktion, højttalerens konstruktion og sidst kommer kabelet.
     

    Rhesus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2006
    Innlegg
    2.466
    Antall liker
    11
    Duelund_Support skrev:
    Hovhov du må tage seriespolen med i regnestykket så ser det væsentligt anderledes ud.
    Hvis nu spolen er så lav som 0,04 ohm lavere er det ikke muligt at komme så er kablets modstand stadig lidt uvæsentligt. Normalt er spoler måske 0,2-0,5 ohm.
    Det totale bilde får man først når man også regner med talespolens resistans. Det sier seg selv, en gitt serieresistans vil påvirke et lavimpedant element mer enn et høyimpedant.
    Endring i elektrisk Q faktor (demping) er proporsjonal med endringen i total resistans i kretsen, og total Q domineres vanligvis av Qes.

    Slik vil en prosentvis endring i total resistans påvirke total Q omtrent like mye.

    Før man gir seg i kast med å knipe de siste milliohmene i serieresitans, og kjøpe forsterkere med høy dempingsfaktorer, tenk på at en talespole lett øker temperaturen noen titalls celsius når man spiller musikk. En økning i 10 grader celsius vil på en talespole med 5 ohms resistans gi en økning i resistans på 0.2 ohm. Liker man å spille litt høyt, øker temperaturen mye mer. Da hjelper det lite med 0-ohms spoler.
     

    frans

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.12.2003
    Innlegg
    1.457
    Antall liker
    2
    Du får det til å høres ut som om det ikke er noen poeng med lav resistans i spolen. Det er vel ikke noe poeng i å ha flere "flaskehalser" enn det som strengt tatt er nødvendig?
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Det er utrolig hvor mye folk som ikke har prøvet ut sakene alikevel mener å vite ;)



    Mvh. RS
     

    Rhesus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2006
    Innlegg
    2.466
    Antall liker
    11
    frans skrev:
    Du får det til å høres ut som om det ikke er noen poeng med lav resistans i spolen. Det er vel ikke noe poeng i å ha flere "flaskehalser" enn det som strengt tatt er nødvendig?
    Flaskehalser er vel feil ord vil jeg si. Serieresistans endrer Q på nøyaktig samme måte som intern resistans i spolen. Kalkulerer man inn serieresistans i designet, så spiller det liten rolle om resistansen sitter i talepolen, delefilter, kabel eller effektforsterker.
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Rhesus skrev:
    frans skrev:
    Du får det til å høres ut som om det ikke er noen poeng med lav resistans i spolen. Det er vel ikke noe poeng i å ha flere "flaskehalser" enn det som strengt tatt er nødvendig?
    Flaskehalser er vel feil ord vil jeg si. Serieresistans endrer Q på nøyaktig samme måte som intern resistans i spolen. Kalkulerer man inn serieresistans i designet, så spiller det liten rolle om resistansen sitter i talepolen, delefilter, kabel eller effektforsterker.

    Så definitivt galt. Eller skal vi gjøre en prøve på det?



    Mvh. RS
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Rhesus skrev:
    Duelund_Support skrev:
    Hovhov du må tage seriespolen med i regnestykket så ser det væsentligt anderledes ud.
    Hvis nu spolen er så lav som 0,04 ohm lavere er det ikke muligt at komme så er kablets modstand stadig lidt uvæsentligt. Normalt er spoler måske 0,2-0,5 ohm.
    Det totale bilde får man først når man også regner med talespolens resistans. Det sier seg selv, en gitt serieresistans vil påvirke et lavimpedant element mer enn et høyimpedant.
    Endring i elektrisk Q faktor (demping) er proporsjonal med endringen i total resistans i kretsen, og total Q domineres vanligvis av Qes.

    Slik vil en prosentvis endring i total resistans påvirke total Q omtrent like mye.

    Før man gir seg i kast med å knipe de siste milliohmene i serieresitans, og kjøpe forsterkere med høy dempingsfaktorer, tenk på at en talespole lett øker temperaturen noen titalls celsius når man spiller musikk. En økning i 10 grader celsius vil på en talespole med 5 ohms resistans gi en økning i resistans på 0.2 ohm. Liker man å spille litt høyt, øker temperaturen mye mer. Da hjelper det lite med 0-ohms spoler.
    Jeg giver Solhaug ret. Mærkelig påstand når man intet har prøvet i praksis.
     
    L

    larkus

    Gjest
    Nå er iallefall jeg i villrede! Med så mye R ute og går i både seriespole og talespole ser det jo ut som om det ikke er noen vits i det hele tatt med lav utgangsimpedans på forsterkeren. Når jeg tenker meg om mener jeg å huske at rørforsterkere har en utgangsimpedans rundt 8 ohm, som gir en dempingsfaktor på 1.
     

    Rhesus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2006
    Innlegg
    2.466
    Antall liker
    11
    larkus skrev:
    Nå er iallefall jeg i villrede! Med så mye R ute og går i både seriespole og talespole ser det jo ut som om det ikke er noen vits i det hele tatt med lav utgangsimpedans på forsterkeren. Når jeg tenker meg om mener jeg å huske at rørforsterkere har en utgangsimpedans rundt 8 ohm, som gir en dempingsfaktor på 1.
    Rørforsterkere har vanligvis en dempingsfaktor på 5 og høyere, men pentode gitarforsterkere kan ha utgangimpedanser opptil ca 20 ohm, eller en dempingsfaktor på ca 0.4.
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Jeg havde en 250 w forstærker med 5 sæt Sanken. Jeg havde problemer med upræcis bas. Dernæst byggede jeg en forstærker med dæmpningsfaktor på 1300. Bassen blev ultra præcis. Dernæst skiftede jeg spolen fra en på 0,5 ohm til 0,1. Nu kunne den første forstærker også. Den med den høje dæmpningsfaktor blev faktisk for tynd så jeg bruger den første nu. Se det er en erfaring fra det virkelige liv udenom alle teorier.
     

    Rhesus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2006
    Innlegg
    2.466
    Antall liker
    11
    Duelund_Support skrev:
    Jeg havde en 250 w forstærker med 5 sæt Sanken. Jeg havde problemer med upræcis bas. Dernæst byggede jeg en forstærker med dæmpningsfaktor på 1300. Bassen blev ultra præcis. Dernæst skiftede jeg spolen fra en på 0,5 ohm til 0,1. Nu kunne den første forstærker også. Den med den høje dæmpningsfaktor blev faktisk for tynd så jeg bruger den første nu. Se det er en erfaring fra det virkelige liv udenom alle teorier.
    Det er da også helt i tråd med teorien. Du kunne kanskje økt kabinettvolumet en anelse for samme effekt. Poenget mitt er at man ikke skal se seg blind på en enkelt del av systemet. Man skal se hele bildet.
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Rhesus skrev:
    Duelund_Support skrev:
    Jeg havde en 250 w forstærker med 5 sæt Sanken. Jeg havde problemer med upræcis bas. Dernæst byggede jeg en forstærker med dæmpningsfaktor på 1300. Bassen blev ultra præcis. Dernæst skiftede jeg spolen fra en på 0,5 ohm til 0,1. Nu kunne den første forstærker også. Den med den høje dæmpningsfaktor blev faktisk for tynd så jeg bruger den første nu. Se det er en erfaring fra det virkelige liv udenom alle teorier.
    Det er da også helt i tråd med teorien. Du kunne kanskje økt kabinettvolumet en anelse for samme effekt. Poenget mitt er at man ikke skal se seg blind på en enkelt del av systemet. Man skal se hele bildet.
    Jojo man skal se på hele billedet. Kabinet størrelsen var ok. Et Qts på 0,38 i kabinet fortæller alt.
     
    L

    larkus

    Gjest
    Tilbake til topic ;D Da er det vel slått fast at det må være noe annet enn lav resistans som gjør at grovkalibret solidcore fungerer så til de grader godt som ht-kabel ;)
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Pågrund af nedsat diskant nivau ? Hvad gør kablet ? Gider du repetere for en med svag hukommelse ? ;D
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    larkus skrev:
    Tilbake til topic ;D Da er det vel slått fast at det må være noe annet enn lav resistans som gjør at grovkalibret solidcore fungerer så til de grader godt som ht-kabel ;)


    I følge visse forumtroll uten praktisk erfaring ja.


    Mvh. RS
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    Er det ikke en Doxa forstærker du har ? På 70 W ? Hvad er dæmpningsfaktoren?
    Ikke særligt høj I presume.
     
    L

    larkus

    Gjest
    Duelund_Support skrev:
    Pågrund af nedsat diskant nivau ? Hvad gør kablet ? Gider du repetere for en med svag hukommelse ? ;D
    Nedsatt diskantnivå med solidcore er en myte.

    Sitat fra meg sjøl tidligerer i tråden:
    larkus skrev:
    Lydbildet fremstår nå som veldig detaljert, homogent, klart og gjennomsiktig uten betoninger i hele frekvensområdet.
    Bassen er kontant og rein med virkelig god modulasjon av tonene. Kontrabass og basstromme føles virkelig fysisk uten at bassen dominerer lydbildet. Mellomtonen er stor, klar og nærværende med et vell av detaljer og med skikkelig dynamikk, som gjør at jeg føler at jeg kan rekke ut hånden og ta på Patricia Barber som spiller akkurat nå. Diskaten er REIN, REIN og atter REIN med svært god detaljering og utklinging, og totalt uten øretrettende tendenser.
    Duelund_Support skrev:
    Er det ikke en Doxa forstærker du har ? På 70 W ? Hvad er dæmpningsfaktoren?
    Ikke særligt høj I presume.
    Min Hegel H200 har en dempningsfaktor på 1000. Doxa 70 hadde jeg to versjoner av i det forrige århundre ;D
     
    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Duelund_Support skrev:
    Er det ikke en Doxa forstærker du har ? På 70 W ? Hvad er dæmpningsfaktoren?
    Ikke særligt høj I presume.
    Den nye Doxa73 har 38 i dempnigsfaktor
     

    Rhesus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.11.2006
    Innlegg
    2.466
    Antall liker
    11
    Min erfaring er at forsterkere med relativt lav dempingsfaktor kan låte av stålkontroll. Har selv en 'liten' 20kg klasse A sak som har en utgangsimpedans på ca 0.2 ohm, som skulle tilsi en dempingsfaktor på 40 ved 8 ohm. Den slår rimelig bra fra seg i bassen.
     

    Diy Duke

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2007
    Innlegg
    2.182
    Antall liker
    2
    larkus skrev:
    Duelund_Support skrev:
    Pågrund af nedsat diskant nivau ? Hvad gør kablet ? Gider du repetere for en med svag hukommelse ? ;D
    Nedsatt diskantnivå med solidcore er en myte.

    Sitat fra meg sjøl tidligerer i tråden:
    larkus skrev:
    Lydbildet fremstår nå som veldig detaljert, homogent, klart og gjennomsiktig uten betoninger i hele frekvensområdet.
    Bassen er kontant og rein med virkelig god modulasjon av tonene. Kontrabass og basstromme føles virkelig fysisk uten at bassen dominerer lydbildet. Mellomtonen er stor, klar og nærværende med et vell av detaljer og med skikkelig dynamikk, som gjør at jeg føler at jeg kan rekke ut hånden og ta på Patricia Barber som spiller akkurat nå. Diskaten er REIN, REIN og atter REIN med svært god detaljering og utklinging, og totalt uten øretrettende tendenser.
    Duelund_Support skrev:
    Er det ikke en Doxa forstærker du har ? På 70 W ? Hvad er dæmpningsfaktoren?
    Ikke særligt høj I presume.
    Min Hegel H200 har en dempningsfaktor på 1000. Doxa 70 hadde jeg to versjoner av i det forrige århundre ;D
    Denne var ligesom møntet på Solhaug . Kom lige efter hans indlæg. By the way så skal jeg ud og høre den nyeste Doxa i et privat hjem lørdag 24/10. Ham der Knut et eller andet vil være tilstede.
     
    L

    larkus

    Gjest
    Heisann, hva har vi her? Highend patentband i kobber, 17x0,9 mm. Hmmm......... det blir 15,3 kvadrat ;D
    Og attpåtil med integrert ringkabelsko ;D ;D
     

    Vedlegg

    8

    8x12_TOM

    Gjest
    Med så mange rundkjøringer fram mot målet, kan dette aldri gå bra ;D
     
    B

    BTS

    Gjest
    Detta har prövats, prisolrör 22mm diameter, godstjocklek 1mm... :)
    Intressant resultat.... 8)

     

    Nikko03

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.11.2008
    Innlegg
    4.429
    Antall liker
    2.857
    Torget vurderinger
    3
    8x12_TOM skrev:
    Med så mange rundkjøringer fram mot målet, kan dette aldri gå bra ;D
    Må si meg litt enig i det er redd lyden kan falle litt igjennom ;D
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn