Den store kabelavledningstråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.662
    Antall liker
    21.475
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ^På bildet er The Black Knight redusert til bare å ha det i kjeften ja.
     

    mediakjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.11.2010
    Innlegg
    1.885
    Antall liker
    663
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har trolla hele tiden, klart jeg er enig med dere.
    Har hele tiden hatt 2 stk av disse i eget fulldempet rom satt opp i stereo. Aktive høyttalere er definitivt veien å gå, batteridrevet og med innebygget blåtann.
    Tro det eller ei, men det er helt tyst, så her snakker vi kvalitet i highend klassen! God bass med horn oppover i frekvens er noe helt spesielt. Kjører sveip og kalibrer i medfølgende app så det spiller og måler perfekt! ☺
    Har stilt så diskanten yter så mye som 110db så dette spiller fletta av det meste!
    Jeg hører det er noe mer kapasitet i hovedanlegget, men fytti helvete for en lyd! Glad jeg endelig har forstått alt jeg har drevet med før var tull og dere førte meg på rett spor! Hjertelig takk for gode innspill! ❤

    Vis vedlegget 863793
    Da er det bare og selge det andre rasket.
     

    HAREPUSEN

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2009
    Innlegg
    3.183
    Antall liker
    2.648
    Sted
    telemark
    Torget vurderinger
    2
    "Den som kun tar spøk for spøk og alvor kun alvorligt, han og hun har faktisk fattet begge deler dårlig"
    Regner med du vet bildet Valentino postet er fra "Monty Python and the Holy Grail - Black Knight"?
    Jeg tolket poenget fra Valentino om å ha en viss grad av selvinnsikt og en fornuftig tilnærming av verden rundt seg, noe som vel kan være greit å ha i tråder som dette.
    Nei alldri sett en MP film ,,,, Da kan jeg bare si sorry til Valentino ,,,,Det er en spesiell grunn for meg å reagere på den tilsynelatende first sight likheten " still bilde av en ren IS henrettelse : (

    No more comment on that
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.136
    Antall liker
    10.612
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Viktig å få med seg at den reklamen ikke har noe å gjøre med "no nonsense" firmaet Benchmark men det er brukt i navnet på kabelen.
    Her er powerkablene som kan får kjøpt hos Benchmark

    "IS THE new standard for affordable"....
    Prisen er nok i overkant av 3k for en "new standard" kabel.
     

    Arelli

    Medlem
    Ble medlem
    21.12.2010
    Innlegg
    5
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Hei Lars Martin Fikk din kontakt via Oslo HiFi senter og de sa at du har mye kult. Jag er ute efter Gryphon Pendragon eller dyl. Mvh Anders 99508827
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.783
    Antall liker
    5.431
    Sted
    Holmestrand
    Viktig å få med seg at den reklamen ikke har noe å gjøre med "no nonsense" firmaet Benchmark men det er brukt i navnet på kabelen.
    Her er powerkablene som kan får kjøpt hos Benchmark

    "IS THE new standard for affordable"....
    Prisen er nok i overkant av 3k for en "new standard" kabel.
    Man kjøper da ikke ledning som er spesifisert i AWG?
     
    P

    parafinoksen

    Gjest
    Man kjøper da ikke ledning som er spesifisert i AWG?
    Du gir deg ikke :ROFLMAO:

    Nå brukes altså AWG i USA og bl.a. i engelspråklig hifi-presse. Ikke så mye å få gjort med? Og ikke så vanskelig å forholde seg til, hvis en ikke vil være vanskelig ...
     

    xerxes

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.01.2005
    Innlegg
    9.783
    Antall liker
    5.431
    Sted
    Holmestrand
    Du gir deg ikke :ROFLMAO:

    Nå brukes altså AWG i USA og bl.a. i engelspråklig hifi-presse. Ikke så mye å få gjort med? Og ikke så vanskelig å forholde seg til, hvis en ikke vil være vanskelig ...
    😂
    Nei, jeg gir meg ikke.
    Ikke så vanskelig, men det er en fullstendig dustete enhet som det ikke finnes en eneste grunn til å benytte.
    Akkurat som furlong eller svenske, danske, norske tommer eller andre arkaiske måle-«systemer».
    « This gauge system originated in the number of drawing operations used to produce a given gauge of wire.»
    Tallet er altså basert på hvor mange ganger du har dratt lederen gjennom et hull.
    Men hva kan du forvente av et land som har mile og surveyor mile.
    På 1609m så skiller det faktisk hele 3,2mm. Men de bruker begge enhetene.
     

    jifbaderom

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.03.2022
    Innlegg
    1.296
    Antall liker
    1.208
    Sted
    Stavanger
    Hvis dere vil lese dere opp på fakta fra en 3part,/ikke hifi relatert.
    les om apparater og strømforsyninger til labratoriebruk og helse medisin..
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.911
    Antall liker
    11.300
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Nå har jeg brukt et langt yrkesliv i et sammensurium av meter, kilometer, miles, millimeter, tommer, kvmm og AWG... tildels samme ulla med skruer og bolter...
    Må man, så må man.... og man blir vant til å snu seg fra det ene til det andre....
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    6.583
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Nå har jeg brukt et langt yrkesliv i et sammensurium av meter, kilometer, miles, millimeter, tommer, kvmm og AWG... tildels samme ulla med skruer og bolter...
    Må man, så må man.... og man blir vant til å snu seg fra det ene til det andre....
    Svakt på tema, jeg har alltid lurt på hvorfor det er fjorten forskjellige stjerneskrutrekker-varianter, slik at uansett hvilken skrue og stjernetrekker du har så passer den akkurat ikke. 😅 :geek:
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.662
    Antall liker
    21.475
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    Tett me about it! Jeg drev med nuts and bolts (og limsniffing) hos elbilprodusenten Think. Et herlig sammensurium av DIN og JIS der. Det var en bil som var skrudd sammen. Blir slik når chassis er i stål, kupérammen i aluminium og alle karosseriplatene i mykplast.

    Kabelbuntene var spesifisert for bruken. Dere skulle sett kobberskinnene i kraftfordeleren. Tror den dingsen endte opp hos BMW, forresten, sammen med Pininfarinas utkast til neste generasjons Think City. i3 er snytlik.
     

    Aurora

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.06.2004
    Innlegg
    14.911
    Antall liker
    11.300
    Sted
    Ytterst i havgapet...
    Svakt på tema, jeg har alltid lurt på hvorfor det er fjorten forskjellige stjerneskrutrekker-varianter, slik at uansett hvilken skrue og stjernetrekker du har så passer den akkurat ikke. 😅 :geek:
    Nå er det vel strengt tatt bare to typer stjernetrekkere i vanlig omløp... Philips og pozidrive, selv om japanske skruer er litt si-så-där.... :cool:
     

    SigbergAudio

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.08.2005
    Innlegg
    3.141
    Antall liker
    6.583
    Sted
    Østlandet
    Torget vurderinger
    1
    Nå er det vel strengt tatt bare to typer stjernetrekkere i vanlig omløp... Philips og pozidrive, selv om japanske skruer er litt si-så-där.... :cool:
    Men mange varianter av de igjen da? Jeg er sikker på at jeg har minst ti forskjellige stjernetrekkerbits.
     

    Powercon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.09.2022
    Innlegg
    1.403
    Antall liker
    1.289
    Sted
    Horten
    Finnes sikkert 4-5 pozidrive størrelser, og helt sikkert det samme antall i Phillips. :cool:
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.377
    Antall liker
    35.127
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    Spørsmålet er vel egentlig : Hvilken stjerneskrutrekker-variant låter best?
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn