Den store kabel misnøye tråden, for oss som må kødde til andres tråder med jamring..

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • KJ

    Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Innlegg
    11.161
    Antall liker
    4.327
    Torget vurderinger
    1
    Vi kan jo gå skridtet videre og nedlægge hele vores hobby, og vore mål om at få en optaget begivenhed så livagtigt ind i stuen som muligt.
    Det er alligevel fuldstændig meningsløst, da det ikke kun er kabler som der ingen forskel er på , nej det er alt viser denne blindtest Matrix HiFi --> Blind testing high end full equipments
    Med et forbehold om oversettelsen til engelsk så er det ikke samsvar mellom problemstillingen som testes og konklusjonen. Den testen gir ikke grunnlag for en konklusjon om at det ikke var hørbar forskjell. 37 % foretrakk lyden i det billige oppsettet, 26 % foretrakk det dyre oppsettet og 37% hadde ikke en entydig preferanse eller hørte ikke forskjell. For allt vi vet så kan det hende at alle lytterne faktisk hørte forskjell.

    Mvh
    KJ
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.115
    Antall liker
    3.230
    Torget vurderinger
    1
    For min egen del vet jeg at i mine ører er det forskjell på kabler når det kommer til lyden ut av høyttalerne, men jeg gidder ikke å nevne det særlig ofte da jeg vet at min mening ikke er godt nok for de som ikke evner å høre forskjell på kabler.

    Men jeg kan fortelle en sann historie som jeg tror jeg ikke har nevnt på sentralen før. På slutten av '90-tallet hadde jeg en bil med bl.a Boston Acoustics Pro 6.53, et par forsterkere og et par subwoofere. Boston Pro-serien var den gang relativt dyre høyttalere og dette 6.53 settet var 3-veis med ekstra påkostet delefilter i forhold til den vanlige Pro-serien som ellers var 2-veis. Disse hadde jeg koblet opp med noen Supra kabler som var blitt skrytt opp i skyene i den norske hifipressen, men både jeg min venninne på den tiden syntes lyden var både skarp og hard. På hjemmeanlegget brukte jeg billige installasjonskabler med godt resultat, og uten av min venninne visste om det, byttet jeg ut alle høyttalerkablene til enkeltleder installasjonskabler også i bilen. Etter noen dager når hun var innom bilen utbrøt hun spontant og uten min påvirkning at lyden var blitt mye bedre og behagelig, og lurte på hva jeg hadde gjort. Som sagt, hun visste ingenting om det, og det var ikke utført noen andre endringer eller justeringer i anlegget i bilen.
     

    Wishmaster

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.10.2002
    Innlegg
    4.115
    Antall liker
    3.230
    Torget vurderinger
    1
    Forøvrig synes jeg det er rart at de som ikke evner å høre forskjell på kabler, og ikke godtar andres meninger i så måte, uten videre godtar at man har meninger om at andre elektroniske komponenter låter forskjellig.
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.438
    Antall liker
    84.039
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Det er iallefall lett å høre forskjell mellom en høyttalerkabel og en strømkabel
     

    kortvarig

    Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Innlegg
    2.237
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    Vi kan jo gå skridtet videre og nedlægge hele vores hobby, og vore mål om at få en optaget begivenhed så livagtigt ind i stuen som muligt.
    Det er alligevel fuldstændig meningsløst, da det ikke kun er kabler som der ingen forskel er på , nej det er alt viser denne blindtest Matrix HiFi --> Blind testing high end full equipments
    Med et forbehold om oversettelsen til engelsk så er det ikke samsvar mellom problemstillingen som testes og konklusjonen. Den testen gir ikke grunnlag for en konklusjon om at det ikke var hørbar forskjell. 37 % foretrakk lyden i det billige oppsettet, 26 % foretrakk det dyre oppsettet og 37% hadde ikke en entydig preferanse eller hørte ikke forskjell. For allt vi vet så kan det hende at alle lytterne faktisk hørte forskjell.

    Mvh
    KJ
    Det er faktisk mere eller mindre korrekt , det var bare for at fortælle at de mennesker som laver disse test typisk har et ganske bestemt mål, en ganske bestemt agenda med deres hi-fi, som helt sikkert adskiller sig væsentligt fra mine egne mål og holdninger.

    Hvilket man kan forvise sig om ved at gå til deres forside , så har man allerede en klar fornemmelse af hvad dette her drejer sig om , og er det ikke nok så kan man læse om deres holdning og agenda her klik Philosophy .

    Grundpillen beviset, er blindtest og videnskab , her er det at jeg står delvis af.
    jeg fatter ikke det mål og den måde disse anti hi-fi entusiaster arbejder på, har de aldrig oplevet at der er vise ting inden for hi-fi som ikke umiddelbart kan måles og sættes på formel ,skulle det virkelig være tilfældet så vil jeg påstår at de ikke har beskæftiget sig ret meget med hi-fi på et seriøst plan.

    De har muligvis oplevet mærkelige ting , men har valgt som udgangspunkt at der må være tale om snake-oil , eller at deres hjerne har spillet dem et pus , fordi videnskaben jo påstår at det de oplever simpelthen ikke kan passe.
    Hele deres "livsopgave" bliver så at bevise og udbrede denne holdning som enhver anden religionsfanatiker/fundamentalist, og målet er umiddelbart ikke at lave bedst mulig mulig hi-fi.

    Men kunne have valgt det modsatte synspunkt, det som enhver fornuftig videnskabsmand ville gøre, når man oplever noget som virker mystisk, så mystisk at man ikke er i tvivl om at her er noget som der bør forskes yderligere i.

    Man behøver ikke blindtest osv til at bekræfte de ting som virker mystiske/magiske ved hi-fi, det er simpelthen så klart for enhver, alle siger det var sgu godt nok mærkeligt når det opleves.

    Og som sagt , kan man overhovedet bruge blindtest til noget, nej!, det er slet ikke det hi-fi drejer sig om, jeg har selv spekuleret en del over dette specielt fordi resultaterne tit åbenlyst peger i en helt forkert retning, og i bedste fald mod den laveste fællesnævner.

    Jeg er 100% sikker på at jeg aldrig selv var noget dertil med min lyd hvor jeg er i dag hvis jeg udelukkende havde taget mine beslutninger ud fra kontrollerede blindtest, plus at alt som blev anvendt skulle kunne dokumenteres fuldstændigt, det vil sige kunne måles og sættes på en formel.
    Det er helt sikkert ikke mig som laver alle disse intetsigende latterlige og ligegyldige blindtest.

    Det lader jeg tumper som Sean Oliver , og ligesindede om, personer som tilsyneladende fuldstændigt har misforstået hvad hi-fi endelig gå ud på.
    Hi-fi for dem er kommet til at handle om at få bekræftet deres egen overbevisning om hvordan tingene hænger sammen, i stedet for at observerer og forske fordomsfrit.
    Og ikke mindst være tvivlende og ydmyg, i stedet for at tro 110% på at deres egen overbevisning, når virkeligheden faktisk i mange tilfælde viser noget helt andet.

    Men det betyder ikke at videnskab er uden betydning ,overhovedet ikke , det er vigtigt at bruge fornuftige og sunde konstruktionsprincipper osv, hvis et stabilt resultat skal opnås, men det er kun cirka halvdelen af det at kunne lave hi-fi efter min mening.
    Man skal naturligvis hele tiden forsøge at finde bedre sammenhæng mellem måling og lytteindtryk, i stedet for bare at tage standpunktet at der ikke er forskel på nogen ting , alt er ligegyldigt, hvilket enhver med normal hørelse kan konstaterer ikke er tilfældet.

    Den anden del af hi-fi , det mere mystiske, er som sagt langt mere udsvævende, og har ikke fuldstændig dokumentation i teorien, noget dog mere end andet, dette her er ikke sort og hvidt .

    Man er naturligvis velkommen til at se bort fra denne del af hi-fi , og blive på det hi-fi niveau som det nu engang vil resulterer i, et hi-fi niveau omkring det Philips og Sony leverer , godt og stabilt , ikke for dyrt, såkaldt midi-hi-fi, hi-fi hvor man ikke et sekund er i tvivl om at der er tale om en elektronisk gengivelse.

    Jeg har sjovt nok også undersøgt højtalerens betydning og kommer frem til et helt andet resultat , end de fleste ville tro, det overaskede også mig selv en hel del , men endelig er det logisk nok, højtalerne bør ikke lave lyden , men kun formidle den, men det har bl.a. også den konsekvens at man eksempelvis ikke kan bruge basreflex til hi-fi, og små to vejs højtalerer er simpelthen ikke nok til realistisk hi-fi.
    Dipoler i traditionel forstand er også ubrugelige, og akustiske transformerer/horn farver lyden for meget.

    Ps. Ok så blev det vist rimeligt læsbart, jeg beklager, men jeg er som sagt ordblind, og nogen gange gå det simpelthen bare helt galt.


     
    Sist redigert:

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.705
    Antall liker
    7.947
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Når skilnadene blir så små blir det da ikke nærmest en umulig oppgave å vite hva som er en forbedring og ikke ? Tar du med forventingsbias og dagsform kan den lille skillnaden du hørte være omvendt neste dag.

    Hvor mye er den skillnaden verdt, 20.000 Euro - 2.000 - 200.. ?

    Eg prøver kvitte meg med forventningsbias, og trur denne har vorte mindre og mindre dei siste 30 åra, sidan den gong eg gjorde min fyrste kabeltest. Då høyrde eg veldig tydeleg skilnad på høgtalarkablar. Dette var snakk om Monster i ulike utgåver, litt Supra, og ein annan eg ikkje hugsar i farten. Eg kutta til sist iallfall monsterkablane i to, og meinte då at lyden vart betre med 4,5 enn 9 meter kabellengde. Eg prøvde også lang signalkabel (til Kenwood L 07M, tilkopla nokre Magnepanhøgtalarar)og korte høgtalarkablar versus det motsette, og var klar i konklusjonen på at kort høgtalarkabel var det beste, og at signalkabel hadde lite innverknad på lyden.
    Nokre år seinare vart eg forvirra, då eg opplevde at ein "Le Tube" forforsterkar kopla til ein Grang G100AS rørforsterkar hadde merkbart betre lyd ved kort signalkabel/lang høgtalarkabel enn motsett.
    I dag er eg stort sett forvirra, og vel å halde meg i tvilen utan å prøve konklusjonar ut over eigne observasjonar.
     

    kortvarig

    Banned
    Ble medlem
    29.04.2013
    Innlegg
    2.237
    Antall liker
    764
    Sted
    Danmark
    ..., eller dipoler, var det ikke så?
    Ja ganske rigtig dipoler i traditionel forstand er uegnet til hi-fi , med undtagelse af uendelig baffel, og sjovt nok opdage mange som har dipoler at det er den vej man skal bevæge sig , altså forsøge at opnår at bagside-udstrålingen ikke når øret.

    Som sagt er hi-fi/stereo meget simpelt, man skal tilstræbe at højtalersystemmet kommer til at virker som "en stor hovedtelefon", en så nøjagtig lyd som muligt direkte ind i øerne , med så lidt påvirkning fra rummet som muligt. Det bliver til det stik modsatte af PA.
     
    Sist redigert:
    L

    Laban MK2

    Gjest
    Det var i alle fall forskjell på lyden av kabler i gamle dager , men det var den gang de puttet hestesko i kobberstøpen på Moster kabel .

    Gikk ikke Monster på en stygg smell avslørt for noe juks & fanteri ? noe som husker ?
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    Det var i alle fall forskjell på lyden av kabler i gamle dager , men det var den gang de puttet hestesko i kobberstøpen på Moster kabel .

    Gikk ikke Monster på en stygg smell avslørt for noe juks & fanteri ? noe som husker ?
    Dette har ikke jeg hørt noe om , kan jo selfølgelig være sant i gamle dager. Men det har jo kommet fram ved veldig veldig dyre kabler at di har blitt tatt på det ene og det andre , som nordost odin. Dette står det vel om i den artikkelen om superkabler til 160000 kr. Men jeg har virkelig fått øynene opp for monster sin platinum serie , der for du det du betaler for og prisen er det heller ikke noe og si på + di er fine og se på. Jeg å har en grense for hva man skal betale for kabler , si jeg kjøper høyttaler kabler til 10000 kr for paret og disse er 2 meter , så trur jeg ikke vist du går opp til 160000 kr så låter det enda bedre igjen , den kan di dra lenger på landet med.
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.404
    Antall liker
    3.196
    Firmaet Monster cable er ( eller var ) kjent for å gå til rettssak mot alle og enhver for et hvert mulig eller umulig påskudd.

    Det skal sies at det kan godt hende det har forandret seg, jeg har ikke fulgt med på kabelsirkuset på 30 år eller så.
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.404
    Antall liker
    3.196
    Dersom dipolar, bassrefleks og horn er ueigna til hifi, er det lite att.....
    Så då kan vi sikkert spare inn på kabelbudsjettet.
    Dipoler og horn er jo meget egnet til å gjengi musikk i heimen. Om det er "hifi" er jo en annen sak. :)
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Firmaet Monster cable er ( eller var ) kjent for å gå til rettssak mot alle og enhver for et hvert mulig eller umulig påskudd.

    Det skal sies at det kan godt hende det har forandret seg, jeg har ikke fulgt med på kabelsirkuset på 30 år eller så.
    Monster bruker samme strategi som Scientologene, med andre ord.
     

    bambi

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.01.2011
    Innlegg
    16.382
    Antall liker
    12.325
    Sted
    Smurfeland
    Det var en sak hvor butikker i USA hadde koblet opp to skjermer ved siden av hverandre, for å "bevise" at Monster ga bedre bilde. Det de ikke opplyste om var at skjermen som var koblet med ikke-Monster cable var koblet opp med vanlig kompositt kabel, altså det kjipest mulige signalet, mens Monster-skjermen brukte HDMI kabel. Ikke rart det var lett å se forskjell. :)

    Monster "HDMI Difference" scam still kickin' in Fry's Electronics
     

    Bjørn ("Orso")

    Bransjeaktør
    Ble medlem
    03.11.2008
    Innlegg
    11.296
    Antall liker
    2.903
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    2
    Det var en sak hvor butikker i USA hadde koblet opp to skjermer ved siden av hverandre, for å "bevise" at Monster ga bedre bilde. Det de ikke opplyste om var at skjermen som var koblet med ikke-Monster cable var koblet opp med vanlig kompositt kabel, altså det kjipest mulige signalet, mens Monster-skjermen brukte HDMI kabel. Ikke rart det var lett å se forskjell. :)

    Monster "HDMI Difference" scam still kickin' in Fry's Electronics
    Oi. Duell med HDMI vs. kompositt. Da blir det grei forskjell ja. Selv for kabelfornekterne!
     

    slowmotion

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.05.2009
    Innlegg
    6.404
    Antall liker
    3.196
    Firmaet Monster cable er ( eller var ) kjent for å gå til rettssak mot alle og enhver for et hvert mulig eller umulig påskudd.

    Det skal sies at det kan godt hende det har forandret seg, jeg har ikke fulgt med på kabelsirkuset på 30 år eller så.
    Monster bruker samme strategi som Scientologene, med andre ord.
    Det vet jeg ikke noe særlig om. Men det er vel en ganske vanlig strategi for et aggressivt amerikansk firma som er i bransjen for å tjene penger.

    edit:

    Monster energy drinks benytter seg forøvrig av samme strategi ...
     
    Sist redigert:

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    HDMI kabel 10 meter fra Clasern funker flott hjemme hos meg - ikke for dyr ikke for tynn og akkurat passe svart.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.889
    Antall liker
    13.920
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ah det var tider, takk for at du la den ut igjen:)
    Du har ikke link til hele tråden ?
    Nei, den er borte i intet. Forsvant kanskje i en oppgradering av HFS?
    Mulig at de brukte noen dårlige gamle nettverkskabler som ikke slapp alt gjennom? 8)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.889
    Antall liker
    13.920
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Eg meiner å høyre skilnad på kablar. Svært små skilnadar, rett nok, men slik at eg innimellom er rimeleg sikker på at noko er betre enn anna. Men tek eg feil?
    Ikke godt å si. Men jeg husker at jeg syntes dette var en passe umulig oppgave da du herja med denne artikkelen. Bare å sortere alle disse inntrykkene er en heldagsjobb.
    Kabler - de farlige forbindelsene...
     

    Mala

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    14.03.2012
    Innlegg
    1.037
    Antall liker
    406
    Sted
    Haugesund
    Torget vurderinger
    5
    Tenkte jeg skulle handle meg 10 meter Biltema kabel i dag og smette de inn og skru de fast noen Nakamichi bananer for å teste litt med større avstand mellom høyttalerene, dagens BJC er litt i det korteste laget til sånt føler jeg. Koster vel hele 69,- kroner tror jeg på Biltema :rolleyes:
     

    Flageborg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.02.2005
    Innlegg
    6.600
    Antall liker
    3.137
    Torget vurderinger
    0
    ...uten av min venninne visste om det, byttet jeg ut alle høyttalerkablene til enkeltleder installasjonskabler også i bilen. Etter noen dager når hun var innom bilen utbrøt hun spontant og uten min påvirkning at lyden var blitt mye bedre og behagelig, og lurte på hva jeg hadde gjort.
    Solid Core er den enkleste metoden for å fjerne mest mulig informasjon i musikken, og derfor er det bedre med skikkelige kabler.....og heller jobbe med akustikken i "rommet" ;)
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.263
    Antall liker
    9.053
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    Det er forskjell på kabler.. vel bevares.. om alt kan høres eller ikke får være opp til den enkeltes ører og mening :)

    Jeg personlig føler at fra 5000-10000kr for 2x2.5 meter ht kabler hører ikke jeg noe forskjeller som rettferdiggjør et kjøp av en kabel til 160.000kr..
    Signalkabler så har jeg funnet en XLR til 1000kr for 1 meter som ikke har noen svakheter i mine ører..
    samme for nettkabler også.. 1000kr for 1.5meter gir deg de forbedringene du er ute etter kontra standar :)

    Min mening vel og merke :)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.889
    Antall liker
    13.920
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    ...uten av min venninne visste om det, byttet jeg ut alle høyttalerkablene til enkeltleder installasjonskabler også i bilen. Etter noen dager når hun var innom bilen utbrøt hun spontant og uten min påvirkning at lyden var blitt mye bedre og behagelig, og lurte på hva jeg hadde gjort.
    Solid Core er den enkleste metoden for å fjerne mest mulig informasjon i musikken, og derfor er det bedre med skikkelige kabler.....og heller jobbe med akustikken i "rommet" ;)
    Flaks for deg at ikke RS er her lengre ;)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.889
    Antall liker
    13.920
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Det er forskjell på kabler.. vel bevares.. om alt kan høres eller ikke får være opp til den enkeltes ører og mening :)

    Jeg personlig føler at fra 5000-10000kr for 2x2.5 meter ht kabler hører ikke jeg noe forskjeller som rettferdiggjør et kjøp av en kabel til 160.000kr..
    Signalkabler så har jeg funnet en XLR til 1000kr for 1 meter som ikke har noen svakheter i mine ører..
    samme for nettkabler også.. 1000kr for 1.5meter gir deg de forbedringene du er ute etter kontra standar :)

    Min mening vel og merke :)
    Har du ikke prøvd en av toppmodellene til ZenSati eller NordOst, så kan du ikke uttale deg. Dessverre.
    Det er tydelig at du ikke har erfaring med skikkelig hi-end og da vet du nok ikke hva du snakker om.
    Det er mulig det er godt nok for deg med nettkabler til 1000,-. For de som har virkelig gode ører og peiling så er det mye mer å hente, og du har nok ikke hørt hvordan musikken din egentlig kan høres ut. Den gode nyheten er at du har masse deilig lydinformasjon igjen å høre. Gled deg.

    ;D
     
    L

    Laban MK2

    Gjest
    Det er forskjell på kabler.. vel bevares.. om alt kan høres eller ikke får være opp til den enkeltes ører og mening :)

    Jeg personlig føler at fra 5000-10000kr for 2x2.5 meter ht kabler hører ikke jeg noe forskjeller som rettferdiggjør et kjøp av en kabel til 160.000kr..
    Signalkabler så har jeg funnet en XLR til 1000kr for 1 meter som ikke har noen svakheter i mine ører..
    samme for nettkabler også.. 1000kr for 1.5meter gir deg de forbedringene du er ute etter kontra standar :)

    Min mening vel og merke :)
    Har du ikke prøvd en av toppmodellene til ZenSati eller NordOst, så kan du ikke uttale deg. Dessverre.
    Det er tydelig at du ikke har erfaring med skikkelig hi-end og da vet du nok ikke hva du snakker om.
    Det er mulig det er godt nok for deg med nettkabler til 1000,-. For de som har virkelig gode ører og peiling så er det mye mer å hente, og du har nok ikke hørt hvordan musikken din egentlig kan høres ut. Den gode nyheten er at du har masse deilig lydinformasjon igjen å høre. Gled deg.

    ;D
    Ikke særlig flink til å juge nei ska sei :rolleyes:
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    ...uten av min venninne visste om det, byttet jeg ut alle høyttalerkablene til enkeltleder installasjonskabler også i bilen. Etter noen dager når hun var innom bilen utbrøt hun spontant og uten min påvirkning at lyden var blitt mye bedre og behagelig, og lurte på hva jeg hadde gjort.
    Solid Core er den enkleste metoden for å fjerne mest mulig informasjon i musikken, og derfor er det bedre med skikkelige kabler.....og heller jobbe med akustikken i "rommet" ;)
    Jeg har Solid Core hele veien, inkludert installasjonskabler til høyttalerne mine, og jeg har da pinadø masse informasjon i musikken. Mye mer enn da jeg hadde Wireworld Gold Eclipse hele veien. Så du må ikke komme her og komme her! ;)
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.889
    Antall liker
    13.920
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    ...uten av min venninne visste om det, byttet jeg ut alle høyttalerkablene til enkeltleder installasjonskabler også i bilen. Etter noen dager når hun var innom bilen utbrøt hun spontant og uten min påvirkning at lyden var blitt mye bedre og behagelig, og lurte på hva jeg hadde gjort.
    Solid Core er den enkleste metoden for å fjerne mest mulig informasjon i musikken, og derfor er det bedre med skikkelige kabler.....og heller jobbe med akustikken i "rommet" ;)
    Jeg har Solid Core hele veien, inkludert installasjonskabler til høyttalerne mine, og jeg har da pinadø masse informasjon i musikken. Mye mer enn da jeg hadde Wireworld Gold Eclipse hele veien. Så du må ikke komme her og komme her! ;)
    Liksom!
    Hvor står bikkja til Waters?
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    ...uten av min venninne visste om det, byttet jeg ut alle høyttalerkablene til enkeltleder installasjonskabler også i bilen. Etter noen dager når hun var innom bilen utbrøt hun spontant og uten min påvirkning at lyden var blitt mye bedre og behagelig, og lurte på hva jeg hadde gjort.
    Solid Core er den enkleste metoden for å fjerne mest mulig informasjon i musikken, og derfor er det bedre med skikkelige kabler.....og heller jobbe med akustikken i "rommet" ;)
    Jeg har Solid Core hele veien, inkludert installasjonskabler til høyttalerne mine, og jeg har da pinadø masse informasjon i musikken. Mye mer enn da jeg hadde Wireworld Gold Eclipse hele veien. Så du må ikke komme her og komme her! ;)
    Liksom!
    Hvor står bikkja til Waters?
    ??
     
    L

    Laban MK2

    Gjest
    ...uten av min venninne visste om det, byttet jeg ut alle høyttalerkablene til enkeltleder installasjonskabler også i bilen. Etter noen dager når hun var innom bilen utbrøt hun spontant og uten min påvirkning at lyden var blitt mye bedre og behagelig, og lurte på hva jeg hadde gjort.
    Solid Core er den enkleste metoden for å fjerne mest mulig informasjon i musikken, og derfor er det bedre med skikkelige kabler.....og heller jobbe med akustikken i "rommet" ;)
    Jeg har Solid Core hele veien, inkludert installasjonskabler til høyttalerne mine, og jeg har da pinadø masse informasjon i musikken. Mye mer enn da jeg hadde Wireworld Gold Eclipse hele veien. Så du må ikke komme her og komme her! ;)
    Liksom!
    Hvor står bikkja til Waters?
    Den den den står bakerst i bunken :D men du hvor på Beatles Abbey Road hører du tydelig bussen kjøre forbi ?

    Skal sjekke bikkja men lover ikke det blir rett , jeg bryr meg ikke så veldig om Right / Left står rett da jeg er fargeblind .
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.889
    Antall liker
    13.920
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg har Solid Core hele veien, inkludert installasjonskabler til høyttalerne mine, og jeg har da pinadø masse informasjon i musikken. Mye mer enn da jeg hadde Wireworld Gold Eclipse hele veien. Så du må ikke komme her og komme her! ;)
    Liksom!
    Hvor står bikkja til Waters?
    ??
    Informasjonen om plassering til bikkja til Waters er det ultimate innen hifi-informasjon.
    Muligens er hvem er det som ringer til Stampen like viktig.

    Ligger mye forvirrede bikkjer og ubesvarte telefoner sammen med elektronene i dårlige kabler.
     

    Steinar_Lund

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.03.2002
    Innlegg
    7.813
    Antall liker
    2.736
    Sted
    Hvalstad, Asker
    Torget vurderinger
    3
    Hjemme hos oss har vi en katt. Og vi har nok styr med den om vi ikke skal passe andres bikkjer også!;)

    Forøvrig er jeg ikke slått av "oppklaringen" din, hvis det var det den var ment som da, Roda.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn