Den store kabel misnøye tråden, for oss som må kødde til andres tråder med jamring..

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Kjendis

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Innlegg
    2.777
    Antall liker
    718
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Jeg tror det er forskjell på forsterkeres kabelfølsomhet. F. eks min forsterker kan man fint høre forskjell på ulike typer kaaaabler. :D Plopp!
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    At det er forskjeller på kabler ja det er det, men trenger man og bruke 160000 kr for et par på 1,5 meter nei det er bare tull. Jeg har vert litt rundt om i det siste, og fått hørt fete stereo oppsett til fete hjemmekino oppsett med hoved fokus på 2 kanals musikk. Jeg har fått opp sansen for monster sin platinum serie når det kommer til hdmi kabler, coaxial kabler og vanlige stereo kabler fra monster. Jeg synes kablene fra monster er så nøytrale i lyden. Di passer egentlig uansett hvilken anlegg du bruker di på, og så er prisen grei nok. Jeg kommer til og holde meg til monster på alle kabler, om det er høyttaler kabler, coaxial kabler, usb kabler, hdmi kabler osv osv.
    Har monsterkabler selv,(rca) funker knallbra likebra lyd som kabler til 10 ganger prisen av eksotisk merke.
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.889
    Antall liker
    13.920
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Jeg tror det er forskjell på forsterkeres kabelfølsomhet. F. eks min forsterker kan man fint høre forskjell på ulike typer kaaaabler. :D Plopp!

    Tekniske data for min forsterker

    Measured data Integrated amplifier Audionet SAM G2

    Output power:
    Nominal output power @ 4 ohms (1% THD): 178 W
    Nominal output power @ 8 ohms (1% THD): 105 W

    Distortion:
    Distortion (THD+N, 10 watts @ 4 ohms): 0.0010 %
    IM distortion SMPTE (5 watts @ 4 ohms): 0.0035 %
    IM distortion CCIF (5 watts @ 4 ohms): 0.0006%

    SNR specifications:
    Unweighted S/N ratio (- 20 kHz): -106.7 dB
    Unweighted S/N ratio (- 250 kHz): -90.3 dB
    S/N ratio (A-weighted): -109.5 dB

    Additional data:
    Upper limit frequency (-3dB / 10 W @ 4 ohms): > 185 kHz
    Channel deviation: 0.1 dB

    Cable sensitivity: 1,67 %

    Input resistance: 7.9 kohms
    DC output offset: < 0.5 mV

    Power consumption:
    Off: 0 W
    Stand-by: < 1 W
    On: 34 W

    Dimensions (W x H x D): 43 x 11 x 36.5 cm
    Weight: 16 kg
     

    Leikis Lyd

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2006
    Innlegg
    5.464
    Antall liker
    2.120
    Sted
    Kyrksæterøra
    Torget vurderinger
    12
    Har Monster M1 høyttaler kabler, av den gammle sorten. Tjukke gode kabler. Og MIT 750, også den gammle gode sorten uten de jævla boksene som de begynte med senere. Lager også signal kabler av de samme lederne som høyttaler kablene i MIT 750.
    Og det holder for meg :cool:
     

    RojohII

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.02.2011
    Innlegg
    4.423
    Antall liker
    1.850
    Sted
    Karmøy - Rogaland
    For nye lyttere, Bjartes legendariske innlegg

    "Ånei.. ikke en gang til.

    Noen burde lage en kabel-template som sjefen her kunne auto-poste hver gang et kabelspørsmål dukket opp. Det kunne kanskje være omtrent slik :

    Sven Palvig :
    ;);):D;D > ;D:D;):D;);) Du bare MÅ ha de kablene som jeg tifeldigvis selger. De er laget av sølv, og surret i gamle filler og dyppet i vann^H^H^H^H hemmelige væsker. Det blir bare så utrolig mye hull gjennom, altså. ;);):D;D > ;D:D;):D;);)

    Robert Blindheim:
    Uansett hva du velger, må det i alle fall være tykke greier. Og sølv. Ikke så rent ulike de jeg selv lager og selger, egentlig.

    Ivar Løkken:
    Ser man på geometriegenskapene til induktansbærende konstruksjoner, i relasjon til 3.generasjons linchousen-forgreininger, er det åpenbart at zzzzzz...zzzzzzz

    Grace:
    Det kan på nåværende tidspunkt ikke utelukkes at herværende person, på et gitt tidspunkt i frem- eller fortid kan påtvinges et indre ønske om å uttale seg i relasjon til metalliske ledere i den hensikt å gi en yttring i sakens anledning. Konklusjonen i så henseende blir at nevnte produkt ikke kan rettferdiggjøres i et nøkternt kost/nytte perspektiv, untatt i de tilfeller der konklusjonen blir fremsatt i motsatt fortegn.

    R Solhaug:
    Den superbillige kabelen som jeg selv har laget er den beste. Uansett! Selv mot kabler som koster 3.1415 ganger mer pr cm. Hvis du ikke skjønner det er du enten halvt døv, kjører på billig anlegg eller så er du dum i hodet. Sannsynligvis det siste.

    Duelund:
    har nå laget en mk.3 av verdens beste kabler, som bare jeg (og nesten Sven) skjønner noe av. I tillegg til å dyppe dem i vann^H^H^H^H hemmelig væske, sover jeg med dem under puta i en uke. I tillegg til å måtte spilles inn, må kablene også ligges inn. Hvorfor kan ikke vitenskapen forklare, men for meg fremstår det som den rene selvfølgelighet.

    Listen kunne vært lengre, men nå har jeg vel stukket hodet langt nok ut ? ;) "
    Du bommer total på Grace. Han var og er(?) kongen av semikolon. Rett skal være rett - her manglet alt for mange semikoloner!
     

    _RoDa_

    Ikke så veldig hifi-freak lengre
    Ble medlem
    06.02.2010
    Innlegg
    12.889
    Antall liker
    13.920
    Sted
    Østfold
    Torget vurderinger
    8
    Ikke skyt sendebudet, RojohII, det var Bjarte som lagde dette herlige innlegget for mange år siden.
    Jeg synes Graceparodien er den beste i hele innlegget, semikolon eller ei ;)
     

    Kramer1

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    08.02.2012
    Innlegg
    199
    Antall liker
    71
    Sted
    Ytre Arna
    Torget vurderinger
    1
    POPCORNPARTY !!! :eek:

    Eg har noen dyre kabler selv. Eg skulle ønske at eg ikke hørte forskjell på kabler, høyttalere, forsterkere osv....Og det håper ALLE andre fornuftige mennesker og, for da hadde vi alle sammen sluppet jævlig billig unna.

    Desverre er ikke virkeligheten slik. Det er forskjeller på alle komponenter og alle kan høre den forskjellen stort sett. Men menneskers oppfatning og følsomhet varierer.





    Eg tror mennesker som ikke hører forskjell på kabler egentlig ikke har tatt en seriøs test/samenligning. Samtidig skal man huske at følmsomhet/oppfatning er veldig forskjellig. Disse folka må også huske at når dem ikke klarer å høre forskjell på kabler betyr ikke det at di er ute av audiofil kategorien. Kabler er ikke det som gjør størst forskjell i et anlegg, og selv hardcore old school audiofile som Michael Fremer og Dan D`agostino har først i senere år fått opp ørene for forskjellen i kabler, mennesker med mer kunnskap og erfaring en di fleste av oss.
    Godt forsøk, men du må nok provosere litt hardere hvis du skal fyre opp debatten her nå ser det ut til. Prøv deg på noe med innbrenning eller innspilling av kabler, det pleier å få opp stemningen litt. :rolleyes:
    Eg tror mennesker som ikke hører forskjell på kabler egentlig ikke har tatt en seriøs test/sammenligning.
    Eg tror mennesker som hører forskjell på kabler egentlig ikke har tatt en seriøs test/sammenligning.

    ;)
    Vel det var ikke meningen å provosere bare å si min mening.

    3 SIDER ALLEREDE !?!? ...GLiMRENDE! :eek:

    Eg tror at forskjellen på kabler kan være stor slik den og kan på høyttalere og forsterkere. Men pågrunn av at oppfatningen av lyd varierer så mye og at kabler ikke er noe av det som har mest å si for lyden i et anlegg, tror eg at en person kan være like fornyød med et par kabler til 3000 kr som til 30000 kr. Hvis han er like fornøyd med di til 3000 kr så er det jo fint for han og ingen kan kritisere han for å ha feil. Det er hans oppfatning av lyden og hvis han liker di til 3000 kr like godt så fint for han da slipper han billig unna.

    Men eg tror alle bør gå opp litt på kabler og iallefall ikke glemme dem helt. Di fleste er enige i at monster til 30 kr meteren og en i200 til 200 kr meteren er en dårlig løsning og steget mellom det og kabler til 3000 kr paret til høytallere og 1500 kr meteren til signalkabel er større en fra 3000 til 30000 eller 1500 til 15000.

    Man bør ikke glemme kabler helt og bør ha et vist nivå på det ellers så er det for dårlig standard mellom komponentene og man har egentlig sløst penger på å kjøpe en forsterker til 30000 kr for så å glemme kabler og ikke får videreført det beste av forsterkeren foreksempel
     

    X-Cell

    Lorden av Nord!
    Moderator
    Ble medlem
    23.10.2006
    Innlegg
    10.263
    Antall liker
    9.053
    Sted
    Narvik
    Torget vurderinger
    11
    For nye lyttere, Bjartes legendariske innlegg

    "Ånei.. ikke en gang til.

    Noen burde lage en kabel-template som sjefen her kunne auto-poste hver gang et kabelspørsmål dukket opp. Det kunne kanskje være omtrent slik :

    Sven Palvig :
    ;);):D;D > ;D:D;):D;);) Du bare MÅ ha de kablene som jeg tifeldigvis selger. De er laget av sølv, og surret i gamle filler og dyppet i vann^H^H^H^H hemmelige væsker. Det blir bare så utrolig mye hull gjennom, altså. ;);):D;D > ;D:D;):D;);)

    Robert Blindheim:
    Uansett hva du velger, må det i alle fall være tykke greier. Og sølv. Ikke så rent ulike de jeg selv lager og selger, egentlig.

    Ivar Løkken:
    Ser man på geometriegenskapene til induktansbærende konstruksjoner, i relasjon til 3.generasjons linchousen-forgreininger, er det åpenbart at zzzzzz...zzzzzzz

    Grace:
    Det kan på nåværende tidspunkt ikke utelukkes at herværende person, på et gitt tidspunkt i frem- eller fortid kan påtvinges et indre ønske om å uttale seg i relasjon til metalliske ledere i den hensikt å gi en yttring i sakens anledning. Konklusjonen i så henseende blir at nevnte produkt ikke kan rettferdiggjøres i et nøkternt kost/nytte perspektiv, untatt i de tilfeller der konklusjonen blir fremsatt i motsatt fortegn.

    R Solhaug:
    Den superbillige kabelen som jeg selv har laget er den beste. Uansett! Selv mot kabler som koster 3.1415 ganger mer pr cm. Hvis du ikke skjønner det er du enten halvt døv, kjører på billig anlegg eller så er du dum i hodet. Sannsynligvis det siste.

    Duelund:
    har nå laget en mk.3 av verdens beste kabler, som bare jeg (og nesten Sven) skjønner noe av. I tillegg til å dyppe dem i vann^H^H^H^H hemmelig væske, sover jeg med dem under puta i en uke. I tillegg til å måtte spilles inn, må kablene også ligges inn. Hvorfor kan ikke vitenskapen forklare, men for meg fremstår det som den rene selvfølgelighet.

    Listen kunne vært lengre, men nå har jeg vel stukket hodet langt nok ut ? ;) "

    Nei nei nei.. her var det mye tull gitt.. de sølvkabla jeg har her fra Blindheim er da ikke tjukke? :p hehehe
     

    Bartesam

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2002
    Innlegg
    11.982
    Antall liker
    11.843
    Sted
    Hus
    Gir stort sett beng i kabler. Har greie HT kabler og signalkabler og det får holde. Bruker heller penga på LP`r i stedet for :)
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.947
    Antall liker
    19.800
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Å nei, ikke enda en popcorn tråd :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:
    Personlig synes jeg disse kabeltrådene er så dørgende kjedelige og like at det ikke er mye å ta frem popcornet for :p
    kanskje vi skal diskutere popcorn i stedet? ;D
    Ja, for pokker! Micropop stinker! Blir jo aldri bra, for svarte! Enten popper ikke mer enn halve posen eller så begynner posen å brenne!

    Og dette jævla kino-popcornet?! Gult! Hva pokker er det for noe da?
     

    TT.

    The smooth jazz guy! 😉🇳🇴
    Ble medlem
    15.11.2007
    Innlegg
    40.439
    Antall liker
    84.042
    Sted
    Knapstad
    Torget vurderinger
    97
    Popcornet på Disney on Ice showet var jo ille dyrt, 160,- for en liten bøtte eller så... (Sånn, da lover jeg å holde meg unna tråden noen timer) God natt godfolk!
     

    Yelll

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    187
    Antall liker
    54
    Jeg tror det er forskjell på forsterkeres kabelfølsomhet. F. eks min forsterker kan man fint høre forskjell på ulike typer kaaaabler. :D Plopp!

    Tekniske data for min forsterker

    Measured data Integrated amplifier Audionet SAM G2

    Output power:
    Nominal output power @ 4 ohms (1% THD): 178 W
    Nominal output power @ 8 ohms (1% THD): 105 W

    Distortion:
    Distortion (THD+N, 10 watts @ 4 ohms): 0.0010 %
    IM distortion SMPTE (5 watts @ 4 ohms): 0.0035 %
    IM distortion CCIF (5 watts @ 4 ohms): 0.0006%

    SNR specifications:
    Unweighted S/N ratio (- 20 kHz): -106.7 dB
    Unweighted S/N ratio (- 250 kHz): -90.3 dB
    S/N ratio (A-weighted): -109.5 dB

    Additional data:
    Upper limit frequency (-3dB / 10 W @ 4 ohms): > 185 kHz
    Channel deviation: 0.1 dB

    Cable sensitivity: 1,67 %

    Input resistance: 7.9 kohms
    DC output offset: < 0.5 mV

    Power consumption:
    Off: 0 W
    Stand-by: < 1 W
    On: 34 W

    Dimensions (W x H x D): 43 x 11 x 36.5 cm
    Weight: 16 kg

    Med sånn specs, Rolf, er det strengt tatt ikke nødvendigvis lurt med kabler...
    De roter det bare til, spesielt, om du skulle finne på å nevne at du bruker stuper av slikt, både inn i denne SAM saken, og til alt overmål, ut igjen også.. Kan bli stygt. På en annen side.... Ja.


    -y
     

    Yelll

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    187
    Antall liker
    54
    Å nei, ikke enda en popcorn tråd :rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes:
    Personlig synes jeg disse kabeltrådene er så dørgende kjedelige og like at det ikke er mye å ta frem popcornet for :p
    kanskje vi skal diskutere popcorn i stedet? ;D
    Ja, for pokker! Micropop stinker! Blir jo aldri bra, for svarte! Enten popper ikke mer enn halve posen eller så begynner posen å brenne!

    Og dette jævla kino-popcornet?! Gult! Hva pokker er det for noe da?

    Hvis bare halve posen popper i Microen din, så sjekk nettkabelen... Kan være den er fra Kina, og er beregnet på popris? Da går det ikke med popcorn. Opp i tverrsnitt og skikkelig kabele hele veien inn til sikringskapet. Gjerne derfra til traff også. Send gjerne bilder av cornet, før og etter kabel bytte. Jeg bytta på min micro, og jeg hørte heøt tydelig forskjell, på selve poppet.. Mer slam, og smekk, og nesten full pose. Hadde jeg visst dette, skulle jeg kosta på en ennå bedre kabel. Ønsker meg en til jul.
    Sparer den dessuten fort inn, da du får mer spiselig popcorn ut av hver pose.. Og de trengs!



    -y
     

    Yelll

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.05.2012
    Innlegg
    187
    Antall liker
    54
    Bytta forresten kabel nå, til lampe borte i hjørnet. Den lyser! Mulig det hjalp at kabelen var lang nok? Kanskje fargen gjør lyset litt lunerer i fargen også. Skal prøve en kort, sort etterpå.. Blir sikkert mørkt da? Tror ikke den er lang nok heller...

    hm... Jo faen, jeg bytter!
     

    Distinctive

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.12.2006
    Innlegg
    11.063
    Antall liker
    3.589
    Sted
    Stavanger
    Det morsomste med denne diskusjonen er faktisk at begge parter sitter inne med oppfatniningen av at enkelte debattanter burde vært beskyttet mot seg selv :rolleyes:
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Hei, hører du forskjell eller ikke på kabler. Denne tråden er for alle, slik at vi kan samle sure kabeloppstøt her. Både for de som hører forskjell.... Tror de hører det, for de som påstår det ikke er forskjell, og for de som... Osv...������������. Kjør debatt?


    -y
    +1
     

    lovemusikk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.11.2009
    Innlegg
    9.577
    Antall liker
    2.935
    Torget vurderinger
    8
    Utfra hvordan denne tråden går så ser jeg at dere bare er inne i kabeltrådene å krangler.

    Her finnes ikke diskusjoner dere holder på med i kabeltrådene. :rolleyes:
     

    E.I.A.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.07.2004
    Innlegg
    5.278
    Antall liker
    3.331
    Torget vurderinger
    49
    For nye lyttere, Bjartes legendariske innlegg

    "Ånei.. ikke en gang til.

    Noen burde lage en kabel-template som sjefen her kunne auto-poste hver gang et kabelspørsmål dukket opp. Det kunne kanskje være omtrent slik :

    Sven Palvig :
    ;);):D;D > ;D:D;):D;);) Du bare MÅ ha de kablene som jeg tifeldigvis selger. De er laget av sølv, og surret i gamle filler og dyppet i vann^H^H^H^H hemmelige væsker. Det blir bare så utrolig mye hull gjennom, altså. ;);):D;D > ;D:D;):D;);)

    Robert Blindheim:
    Uansett hva du velger, må det i alle fall være tykke greier. Og sølv. Ikke så rent ulike de jeg selv lager og selger, egentlig.

    Ivar Løkken:
    Ser man på geometriegenskapene til induktansbærende konstruksjoner, i relasjon til 3.generasjons linchousen-forgreininger, er det åpenbart at zzzzzz...zzzzzzz

    Grace:
    Det kan på nåværende tidspunkt ikke utelukkes at herværende person, på et gitt tidspunkt i frem- eller fortid kan påtvinges et indre ønske om å uttale seg i relasjon til metalliske ledere i den hensikt å gi en yttring i sakens anledning. Konklusjonen i så henseende blir at nevnte produkt ikke kan rettferdiggjøres i et nøkternt kost/nytte perspektiv, untatt i de tilfeller der konklusjonen blir fremsatt i motsatt fortegn.

    R Solhaug:
    Den superbillige kabelen som jeg selv har laget er den beste. Uansett! Selv mot kabler som koster 3.1415 ganger mer pr cm. Hvis du ikke skjønner det er du enten halvt døv, kjører på billig anlegg eller så er du dum i hodet. Sannsynligvis det siste.

    Duelund:
    har nå laget en mk.3 av verdens beste kabler, som bare jeg (og nesten Sven) skjønner noe av. I tillegg til å dyppe dem i vann^H^H^H^H hemmelig væske, sover jeg med dem under puta i en uke. I tillegg til å måtte spilles inn, må kablene også ligges inn. Hvorfor kan ikke vitenskapen forklare, men for meg fremstår det som den rene selvfølgelighet.

    Listen kunne vært lengre, men nå har jeg vel stukket hodet langt nok ut ? ;) "
    Ah det var tider, takk for at du la den ut igjen:)
    Du har ikke link til hele tråden ?
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    At det er forskjeller på kabler ja det er det, men trenger man og bruke 160000 kr for et par på 1,5 meter nei det er bare tull. Jeg har vert litt rundt om i det siste, og fått hørt fete stereo oppsett til fete hjemmekino oppsett med hoved fokus på 2 kanals musikk. Jeg har fått opp sansen for monster sin platinum serie når det kommer til hdmi kabler, coaxial kabler og vanlige stereo kabler fra monster. Jeg synes kablene fra monster er så nøytrale i lyden. Di passer egentlig uansett hvilken anlegg du bruker di på, og så er prisen grei nok. Jeg kommer til og holde meg til monster på alle kabler, om det er høyttaler kabler, coaxial kabler, usb kabler, hdmi kabler osv osv.
    Har monsterkabler selv,(rca) funker knallbra likebra lyd som kabler til 10 ganger prisen av eksotisk merke.
    Enig med deg her, monster er utrolig bra, rart ikke flere har lagt øye på når det, kommer til monster sine kabler.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Det morsomste med denne diskusjonen er faktisk at begge parter sitter inne med oppfatniningen av at enkelte debattanter burde vært beskyttet mot seg selv :rolleyes:
    Ja det kunne blitt problemer om en hadde hatt splittet personlighet der den ene ville ha Zensati og den andre ville hatt lakris.. - :eek:
     

    LA8PV

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    07.11.2012
    Innlegg
    272
    Antall liker
    287
    Vi kan jo gå skridtet videre og nedlægge hele vores hobby, og vore mål om at få en optaget begivenhed så livagtigt ind i stuen som muligt.
    Det er alligevel fuldstændig meningsløst, da det ikke kun er kabler som der ingen forskel er på , nej det er alt viser denne blindtest Matrix HiFi --> Blind testing high end full equipments
    Ikke alt. Hvis man skal bruke resultatene fra blindtester med negativt resultat som en guide innen denne hobbien er det vel omtrent bare høyttalere som det er særlig forskjell på. Platespillere (vinyl) regner jeg også med at det er hørbare forskjeller på men her har jeg ikke sett noen blindtester.

    Dette burde være en tankevekker og viser uansett at den største investeringen bør ligge i det svakeste leddet; høyttalerne og at akustikktiltak er svært viktig.
     

    Imagine

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    25.02.2014
    Innlegg
    3.656
    Antall liker
    859
    Sted
    osøyro
    At det er forskjeller på kabler ja det er det, men trenger man og bruke 160000 kr for et par på 1,5 meter nei det er bare tull. Jeg har vert litt rundt om i det siste, og fått hørt fete stereo oppsett til fete hjemmekino oppsett med hoved fokus på 2 kanals musikk. Jeg har fått opp sansen for monster sin platinum serie når det kommer til hdmi kabler, coaxial kabler og vanlige stereo kabler fra monster. Jeg synes kablene fra monster er så nøytrale i lyden. Di passer egentlig uansett hvilken anlegg du bruker di på, og så er prisen grei nok. Jeg kommer til og holde meg til monster på alle kabler, om det er høyttaler kabler, coaxial kabler, usb kabler, hdmi kabler osv osv.
    Har monsterkabler selv,(rca) funker knallbra likebra lyd som kabler til 10 ganger prisen av eksotisk merke.
    He he men til dere som er litt kabel skeptikere, det jeg kan anbefale til dere, dra litt rundt om og få høre på fete stereo oppsett der di skifter litt kabler, samme er det på hjemmekino fronten med hoved fokus på 2 kanals musikk, jeg var litt skeptisk selv. Men og få hørt noen oppsett fra kabler til 1000 kr og opp til 200000 kr, så tenker jeg at dere vil få et annet syn på det. Jeg har en kamerat nå, som nylig kom hjem fra utlandet og har kjøpt seg psb imagine t3 og samme i center, og 6 par med psb imagine s surround høyttalere. Og han bruker største av reciveren fra onkyo og ati sin at 6007, og jeg kan si det vi prøvde ut kabler alt i fra blu jeans, nordost heimdal 2, osv osv han ble bare ikke fornøyd . Men så sa jeg til han har du prøvd monster sine rca kabler, coaxial kabler, usb kabler og høyttaler kabler, nei sa han. Så spurte jeg om jeg kunne få låne huset hans en helg, så skulle jeg fikse dette med kabler, og jeg lovde han ikke skulle bli skuffet når han kom tilbake. Fikk med 1 kamerat til vi koblet opp alt som var innen monster sin black platinum serie, og han kom nå hjem etterhvert og vi skjulte kablene så ikke han skulle se hvilket merke det var. Så begynte lytte runden vi begynner med litt musikk, så følte jeg med ansikt utrykket hans, han ble så borte inne i musikken at jeg fikk ikke kontakt med han, jeg måtte spørre han 4 ganger om hvordan han syntes lyden var nå, og da sa han dette var helt himmelsk, men at den lyden vi klarte og få fram, hadde han sikkert ikke råd til, så sa jeg bare slapp av vi har brukt monster sitt merke hele veien, og dette koster ikke halv parten av di kablene du har prøvd, og nå kan du kjøpe subwoofrene som du har alltid ønsket deg og det var 2 stk jl 212 1 på hver side i hjørnene i front. Har ikke hørt anlegget etter han fikk di i hus, men har fått meldinger om at jeg måtte komme på besøk til han, og få høre det på film, og det har jeg tenkt og gjøre for jeg skal ha akkurat di psb høyttalerene han har.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    He he men til dere som er litt kabel skeptikere, det jeg kan anbefale til dere, dra litt rundt om og få høre på fete stereo oppsett der di skifter litt kabler, samme er det på hjemmekino fronten med hoved fokus på 2 kanals musikk, jeg var litt skeptisk selv. Men og få hørt noen oppsett fra kabler til 1000 kr og opp til 200000 kr, så tenker jeg at dere vil få et annet syn på det.
    Been there, done that :)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Når skilnadene blir så små blir det da ikke nærmest en umulig oppgave å vite hva som er en forbedring og ikke ? Tar du med forventingsbias og dagsform kan den lille skillnaden du hørte være omvendt neste dag.

    Hvor mye er den skillnaden verdt, 20.000 Euro - 2.000 - 200.. ?
     

    LESSisdox@

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2006
    Innlegg
    706
    Antall liker
    242
    Sted
    Åkrehamn,karmøy
    Torget vurderinger
    1
    Venter på de som påstår at optiske kabler trenger innspillingstid
    Noen fryser de ned også, vet ikke hva som er verst eller best alt etter som.
    Alle vet når kobber fryses ned så legger kobber korer seg pent i Nord - Sør retning ( men kun i nedfryst tilstand ) :D
    Betyr dette at kablene blir retningsbestemt da ?
    Selvfølgelig blir de det Nor /sør finne frem kompass å begynne å sette opp stereoen på ny
    Har nå altid vert sånn når det er retnings bestemt,,,,,,eller ;)
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn