Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    10.499
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Det prates jo mye om dyrtid og da sparer man der man kan. I alle fall på ting man ikke forventer å få problemer med innen en generøs norsk reklamasjonsperiode.

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.193
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Hei! Har skrevet en test av Audeze LCD-X, den fortjener det selv om den ikke er ny!

1000047251.jpg

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.242
    Torget vurderinger
    9
    Hadde LCD-X en stund, men fikk aldri denne til å spille slik at den gav meg noe. Kanskje denne hadde fungert bedre med de forsterkerne jeg har nå?
    Kjøpte mitt par nyere brukt høsten 2021, og forrige eier hadde bare hatt de i kort tid og de var kjøpt direkte fra Njål Hansson, så regner med disse var siste modell...

Men som alltid, en meget god og grundig test!

Costanza76

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    25.11.2012
    Antall liker
    211
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Grado er gode greier - selv om de omtales relativt sjelden i disse kretser. Har gått på en Grado-smell og anskaffet SR-325x - toppmodellen i Prestige-serien. Jadda jadda - verken byggekvalitet eller komfort er i nærheten av toppklassen. Men lyden! Lyden, dere. I mine noe tilårskomne ører, hvis frekvensoppfattelse sikkert er blitt noe begrenset, blåses nytt liv i gammelt materiale. I jakten på objektivt balansert lyd har moroa forsvunnet. Med X-versjonen har grado funnet sin helt egen balanse - mellom ren moro og musikalitet.
    Forvarsel: Nå ryker klassikeren Hifiman HE-500 på Brukt’en :) Jeg bare sier det.

Bonus

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    23.09.2024
    Antall liker
    365
    Sted
    Trondheim
    Så gøy 😊 Eide sjøl Grado RS1 for mange år siden. Det var noe besnærende med dem som fortsatt sitter i hukommelsen.

Zulu

Til avvenning!
    Ble medlem
    30.04.2003
    Antall liker
    2.698
    Sted
    Vestre Toten
    Torget vurderinger
    12
    Her er mine hodetelefoner som jeg er veldig fornøyd med. Det er altså Aune SR7000. For øyeblikket bruker jeg de sammen med en TempoTec M3. Bassen var nesten bra nok, men jeg justerte litt på med en low shelf på 3dB ved 125 Hz, og Q på 3. Da satt lyden som en kule. Eneste ulempen med SR7000 er at ørene til tider blir veldig varme.

20250224_094435.jpg

ardilla

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Antall liker
    1.193
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Da har jeg skrevet en test/sammenligning av Audeze LCD-X vs Dan Clark Audio Ether 2

Håper noen finner det interessant :)

wp-17441865667048839556949157075938-1140x911.jpg

Momentum

Fersking
    Ble medlem
    13.01.2025
    Antall liker
    3
    Sted
    Bergen
    Får stadig opp reklamer for Ecoute dine hodetelefoner. Nokon som har erfaring med disse?
    Trådlause hodetelefoner med innebygd Amp/dac.

211.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Antall liker
    1.648
    Torget vurderinger
    2
    Jeg har nettopp begynt å utforske dette kaninhullet igjen etter mange års fravær med kun noen Sennheiser, AKG og Audio Technica som alle egentlig hadde fast opphold i en skuff…så fikk jeg det for meg at jeg faktisk savnet det å ta på et par gode hodetelefoner og lytte «tilnærmet» uforstyrret til musikk. Som jeg så ofte hadde gjort med bl.a. Audioquest, Onkyo og nevnte AKG. Jeg har nå skaffet meg en passende forsterker (Schiit Jotunheim) og et sett til å ha på hodet (SJY Starry Night). Må si jeg er imponert! Dette spiller over all forventning bra. Men kjenner jeg får lyst på mer, og andre ting…tror hullet er ganske så dypt når jeg begynner å grave.

Sist redigert:

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    3.077
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Samler deler og venter..... :rolleyes: Dette blir vel mitt første seriøse og egne headfi-oppsettet mitt.
    Har dog hatt Senneiser HD650 for maaaaange år siden.

Det som blir mitt oppsett nå, er følgende:

Topping A70 For/forsterker
    Wiim Pro Pluss
    Fosi i5 (jeg er med på kickstarter der.. og venter på den utti juni engang)

Jeg har null nevroser når det kommer til kabling, men dere kan jo godt komme med tips i den rimelige enden om dere mener det kan utgjøre en virkelig forskjell. Det følger med kabler til i5 til info.

Musikkmannen

Helårsstemmer
    Ble medlem
    11.11.2006
    Antall liker
    24.999
    Sted
    I kjelleren
    Torget vurderinger
    2
    Angående kabler, så har jeg ennå ikke klart å høre noe forskjell fra de jeg har kjøpt vs originale, grunnen til jeg kjøper kabler er fordi jeg trenger.
    1) lengre kabler
    2) synes ofte de som følger med er for tunge.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    10.499
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Eneste grunn til å kjøpe customkabler er strengt tatt hvis du trenger customlengder og/eller andre plugger enn de som følger med.

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    3.077
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Jeg håper og få oppsettet rett ved siden av lyttestol, så får jeg se om det holder eller enn må ha lengre.

Må si at jeg er spent på hvordan de Open-Back Planar Magnetic Headphones vil fungere, dem har tweaket endel i det siste for og få med dypere bassgjengivelse, idet det har vært et punkt flere som har testet dem har klaget på.

KJ

Æresmedlem
    Ble medlem
    10.10.2004
    Antall liker
    5.199
    Torget vurderinger
    1
    Bortsett fra riktig lengde. Noe ledninger til hodetelefoner kan overføre irriterende mye mekanisk støy når de "gnisser" med omgivelsene (klær, møbler mv). Det kan typisk være litt for stive, ev flettede ledninger, med "hard" strømpe. Myke ledninger med glatt overflate er som regel mye bedre i så måte.

Mvh
    KJ

SiSt

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.01.2021
    Antall liker
    1.824
    Sted
    Hamar
    Noen av dere som har tro på det oppsettet ? Basert på lykke & fromme ;)
    God forsterker, god streamer. Har ikke brukt DAC i Wiim Pro Plus, men den er helt sikkert bra.

Bruker parametrisk EQ i min, med oratory1990 sine kurver som utgangspunkt. Tror det vanskelig kan bli noe særlig bedre.

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    3.077
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har jo etter og lest en hel om disse merkene herinne, og jeg har Wiim Amp (tv / stueanlegg), og er fornøyd sånn sett.
    Men det er disse ørevarmerne da, gleder meg til og høre hva dem har fått til der!

Deng1

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2024
    Antall liker
    3.077
    Sted
    VestBredden
    Torget vurderinger
    1
    Den er knall !! Og jeg har sett videosnutten :cool:

Marco Pierre er skikkelig bøs!! Får Hell`strøm til og fremstå som en lærling...

• Haha
    Reaksjoner: JK

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.242
    Torget vurderinger
    9
    Eneste grunn til å kjøpe customkabler er strengt tatt hvis du trenger customlengder og/eller andre plugger enn de som følger med.
    Min erfaring er at kabler KAN ha innvirkning på lyden. Noen ganger litt, noen ganger mye, og noen ganger blir det verre. Sølv og kobber låter ofte ikke likt.
    Jeg har handlet inn en god del kabler til de forskjellige hodetelefonene jeg har og jevnt over er ikke standard kablene mye å skryte av, kanskje med unntak av Abyss, men der er vel produsenten opprinnelig kabelprodusent (JPS Labs)

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.178
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Mulig kjettersk, men har denne noe som helst å by på i dette selskapet av seriøse hdtlf?

Bowers & Wilkins Px7 S3

ptb

Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Antall liker
    19.933
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    14
    Har ikke lyttet til de, men har tilgode å oppleve støykansellerende, trådløse osv som yter i nærheten av "ordinære" i samme prisklasse.
    I tillegg er det jo aberet at de hele tiden må ha oppladet batteri.

The Gunner

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2010
    Antall liker
    19.178
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    7
    Har ikke lyttet til de, men har tilgode å oppleve støykansellerende, trådløse osv som yter i nærheten av "ordinære" i samme prisklasse.
    I tillegg er det jo aberet at de hele tiden må ha oppladet batteri.
    Ser den.
    Her er det imidlertid mulighet til å slå av NC og bruke kabel om man ønsker det.

JMM

Slava Ukraini!
    Ble medlem
    27.11.2016
    Antall liker
    10.499
    Sted
    Fredrikstad
    Torget vurderinger
    4
    Plenty tester å finne, så det burde være mulig å danne seg et bilde av hvor gode de er.

• Liker
    Reaksjoner: ptb

Facebook

Sivilimpertinent
    Ble medlem
    09.01.2021
    Antall liker
    1.618
    Sted
    Kolbotn
    Torget vurderinger
    2
    Dette er www, og til og med en spesialavdeling for hifi, så helt naturlig å spørre her.
    😎
    Mulig kjettersk, men har denne noe som helst å by på i dette selskapet av seriøse hdtlf?

Bowers & Wilkins Px7 S3
    Klart du kan spørre👍 Jeg har et par slike og de gjør en glimrende jobb. Det skal sies at de har en høy party-faktor i bassen men som jobb/bil/reiseheadsett er det helt topp. Øreputene er et kapittel for seg. Jeg skal hente par nr 3 nå men det er en garantisak. Dog litt irriterende. Sum=helt grei lyd, bra bærekomfort, veldig bra batterilevetid.

211.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.01.2004
    Antall liker
    1.648
    Torget vurderinger
    2
    Sant nok. Man finner det meste på www. Helt unødvendig å spørre her.
    Det finnes ikke dumme spørsmål...hva har man et forum som dette til om det ikke er for å stille spørsmål? Ute på internettet forøvrig finner man svar på det meste, men mye av det er ikke relevante svar selv om de utgir seg for å være det (les: kjøpt og betalt info) og da er det jo fint å ha et sted hvor man deler egne erfaringer og kan få råd/info på de tingene man selv lurer på. Om ikke er det jo bare å legge ned hele forumet!! ;)

JK

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.02.2002
    Antall liker
    1.242
    Torget vurderinger
    9

Bowers & Wilkins Px7 S3
    Jeg har PX8 selv, og sammenlignet med forrige modell PX7 S2, og der var PX8 fullstendig overlegen, men mulig S3 er kommet nærmere PX8 i lydkvalitet.
    Men i klassen for trådløse og støydempende hodetelefoner er dette noen av de beste jeg har testet. De har lyd som er lett å like. Mine PX8 har bare et problem og de er at de kan egentlig ikke brukes kablet da dette blir bare tull da en kommer ikke utenom den interne forsterker/DAC, og derfor har jeg et sett Bose som blir helt passive når de brukes med kabel, men er ikke i nærheten av PX8 når jeg bruker de med Bluetooth.

Men dette er hodetelefoner til et noe spesielt bruk og er etter min erfaring et stykke fra rene standard hodetelefoner, naturlig nok....

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn