Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Haha. Det har vel skjedd ting der og fårn håpe. I parken, der jeg altså skal starte med økologisk jordruk, er det knapt ugras å se likevel.

    CDWMcInSpots skrev:
    I min barndom pleide vi å si at de som drev med økologisk jordbruk, hadde kønn i ugraset.

    Jeg kjøper gjerne din avdøde (?) gyngestol slik at jeg kan sitte og se det spire med full fuglesang på ørene.

    hansen48 skrev:
    skal selge min gamle,gyngestol(1897-2012)passer ikke sammen med mine denon klokker.(for mye knirk)
    kun 750 ved henting.bildet kommer senere.mye mer info,på finn.no
    PS: En god tråd sporer alttid av med jevne mellomrom.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Budsjettforsterker
    Forresten har jeg akkurat kjøpt en Pro-Ject Head Box II (veil. 1200) for andre gang i mitt liv. Den skal videre til svigerfar, men dæven døtte, dette er mye for penga. Den driver HE-500 aldeles strålende, ja faktisk kan jeg anbefale dem sammen. Headboxen gjør ikke skam på HE-500.
    http://www.project-audio.com/main.php?prod=headbox
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    ardilla skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    I min barndom pleide vi å si at de som drev med økologisk jordbruk, hadde kønn i ugraset.
    Haha. Det har vel skjedd ting der og fårn håpe. I parken, der jeg altså skal starte med økologisk jordruk, er det knapt ugras å se likevel.
    Det skyldes nok at Oslo kommune neppe driver økologisk parkdrift. De har nok noen sprøytemidler på lur.

    Forøvrig kan det være vanskelig for ufaglærte å skille ugras fra nytteplanter i en mer eller mindre slitt/sliten parkplen.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    ardilla skrev:
    Budsjettforsterker
    Forresten har jeg akkurat kjøpt en Pro-Ject Head Box II (veil. 1200) for andre gang i mitt liv. Den skal videre til svigerfar, men dæven døtte, dette er mye for penga. Den driver HE-500 aldeles strålende, ja faktisk kan jeg anbefale dem sammen. Headboxen gjør ikke skam på HE-500.
    http://www.project-audio.com/main.php?prod=headbox
    Jeg har også lest ros av Pro-Ject Head Box SE II, og de har visst lansert enda en, Pro-Ject Head Box S.

    Ifølge http://www.needledoctor.com/Pro-Ject-Head-Box-II er utgangsimpedansen til Pro-Ject Head Box II urovekkende 20 ohm. Jeg vet ikke hvor Needle Doctor har informasjonen fra, for Pro-Ject selv ser ut til å ha utelatt dette fra vevsider og PDF-dokumentasjon.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Hvem andre enn ardilla har / har hørt LCD-3?

    Da var det ingen vei utenom - så LCD-3 er da bestilt. Det betyr ikke at mine LCD-2 (rev. 1 og rev. 2) selges. Faktisk tvertimot.
     

    Vedlegg

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    Hvem andre enn ardilla har / har hørt LCD-3?

    Da var det ingen vei utenom - så LCD-3 er da bestilt. Det betyr ikke at mine LCD-2 (rev. 1 og rev. 2) selges. Faktisk tvertimot.
    Loevhagen: Jeg er ikke i det minste tvil om at du har funnet dine favoritt hodetelefoner..... ;D Sender de pronto ?

    Hva betyr tvert imot, murer du de inne .. ?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Planen er å samle LCD-(n+1). Noen samler på biler. Andre samler på fyrstikkesker. Det er nok huleboergenene som gjør at vi samler på ting.

    Du har dermed rett at jeg (tror sterkt) at jeg har funnet min head-fi grein.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    Planen er å samle LCD-(n+1). Noen samler på biler. Andre samler på fyrstikkesker. Det er nok huleboergenene som gjør at vi samler på ting.
    Håper du kan komme med noen fornuftige inntrykk mellom de forskjellige modeller, de inntrykkene som har vært til nå har vært sprikende for å si d pent, følger jo med på bloggen din innimellom og har lest der med stor interresse.
    Jeg ser jo ikke bortifra at det kan plumpe inn ettpar her og etterhvert...
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Årsaken til at inntrykkene har vært sprikende for LCD-3 skydles nok at det vitterlig har vært to versjoner. Purrin og Tyll har via målinger (på god vei) bekreftet dette. Audeze har derfor oppgradert tildigere solgte versjoner vha. RMA, og alle som tilbys i det siste er oppgradert. Derfor var det rett tid for meg å bestille nå.
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Grattis med LCD-3 underveis Loevhagen :)

    Min Sunrise amp skal i hennhold til planen bli skrudd sammen denne uken. Sunrise passer best til hodetelefoner fra 16-120 ohm. Nå har designeren kommet med en ny amp basert på de samme prinsippene som skal passe best for hodetelefoner fra 120-600 ohm.

    Videre skriver han: Anyone (meaning RG members based in Europe) that are interested in auditioning or reviewing any of these amps can PM me.
    Try before you buy is also a possibility.
    Greit å vite om noen flere skulle være nysgjerrige.

    Her står mer om forskjellene mellom ampene: http://rockgrotto.proboards.com/index.cgi?board=b&action=display&thread=7968
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Takk. :)

    Skal du bygge den Sunriseampen selv, eller får du den ferdig bygget (tipper den er ferdig)? Og, hvilken hodetelefon tenker du å benytte den med?
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Audio-Technica W Series

    Også kjent som:
    • Audio-Technica ATH-W
    • Audio-Technica Woodies
    • Audio-Technica Wooden Headphones


    Seriens første modell: Audio-Technica ATH-W10VTG "Vintage"


    ÅrModellKallenavnAntallAnledningKommentar
    1996ATH-W10VTGVintageUbegrenset
    1997ATH-W10LTDLimited200035 årsjubileum
    1998ATH-W11JPNJapan2000
    1999ATH-W100Ubegrenset
    2000ATH-W11RLimited800
    2001ATH-W2002Japan100040 årsjubileum
    2002ATH-W1000SovereignUbegrenset
    2003ATH-L3000500 + 501)Leather by Conolly
    2005ATH-W5000RaffinatoUbegrenset
    2009ATH-W1000XGrandiosoUbegrenset
    2011ATH-W3000ANVJapan200050 årsjubileum


    1) 500 med brunt og 50 med grønt lær


    Seriens sjeldneste modell: Audio-Technica ATH-L3000 med grønt lær

    Kilder:

    Lenker:
    http://www.head-fi.org/t/412723/audio-technica-woodies
    http://www.head-fi.org/t/272034/rank-your-audio-technica-woodies
    http://zh3us.wordpress.com/2009/09/04/audio-technica-sea-hq/
     

    Vedlegg

    M

    Morpheus

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    Takk. :)

    Skal du bygge den Sunriseampen selv, eller får du den ferdig bygget (tipper den er ferdig)? Og, hvilken hodetelefon tenker du å benytte den med?
    Jeg får ampen ferdigbygget og testet. Den koster vel 179 dollar som DIY-kitt og ca 250 dollar ferdig bygget. Ampen har fått meget gode tilbakemeldinger på rock grotto. Jeg er litt spent på å høre en forsterker med rør og synes dette er en billig inngangsbilett.

    Jeg bruker noen Shure 940 klokker som ble merkbart bedre med litt enkle modifikasjoner. Jeg tenker på ortho etterhvert siden de passer meget godt til denne ampen bla. mtp. ohm.

    Fikk etter 4 ukers  ::) venting fra Kina noen nye op-amps basert på Purrins eksprimenter og anbefalinger. Artig å høre hvordan signaturen i M-stagen endrer seg med forskjellige op-amps (Har brukt Purrins modifikasjoner på M-stagen også med stort hell). Klasse A modden har absolutt noe for seg :). Lurer på hvordan det blir når jeg får muligheten til å rolle rør.. ;D

    Det som holder meg tilbake mtp. å kjøpe ortho er at de er kliss-åpne og dermed gir fra seg mye egenlyd, men min bedre halvdel sier det ikke spiller noen rolle for henne så vi får se etterhvert  ;).
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    554
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    johnnygrandis skrev:
    KML skrev:
    Hehe ;D

    Edit: Er da ikke så gale pris mtp at de kun er en mnd gammel vel? :p
    Nei det er ikke det.. ;)



    Er Staxene så mye bedre altså..?
    Ja, for mitt vedkommende er det ingen over eller ved siden av. De gir en meget unik og komplett opplevelse. Sjeldent jeg har kost meg så mye med lyd som med disse. :)
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    554
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    Hvem andre enn ardilla har / har hørt LCD-3?

    Da var det ingen vei utenom - så LCD-3 er da bestilt. Det betyr ikke at mine LCD-2 (rev. 1 og rev. 2) selges. Faktisk tvertimot.
    Gratulerer Loevhagen! ;D

    Hva forventer/håper du å få med LCD-3 sammenliknet med dine nåværende LCD-2'er?
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Hehe. Strålende. Gled deg ;D

    Loevhagen skrev:
    Hvem andre enn ardilla har / har hørt LCD-3?

    Da var det ingen vei utenom - så LCD-3 er da bestilt. Det betyr ikke at mine LCD-2 (rev. 1 og rev. 2) selges. Faktisk tvertimot.
    edit:

    Du må nok skaffe deg den "første" versjonen av LCD-3 også, da ;) Det var tross alt den som tok verden med storm...... (Med unntak av dem som IKKE funka som de skulle...)

    Loevhagen skrev:
    Årsaken til at inntrykkene har vært sprikende for LCD-3 skydles nok at det vitterlig har vært to versjoner. Purrin og Tyll har via målinger (på god vei) bekreftet dette. Audeze har derfor oppgradert tildigere solgte versjoner vha. RMA, og alle som tilbys i det siste er oppgradert. Derfor var det rett tid for meg å bestille nå.
    Ser frem til å kunne komme på besøk i Norges trolig eneste Audez'e-museum. Kanskje kombinert med en kaffe/tesalong og whiskeybar?
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Hyggelig med besøk, og når LCD-2,3,4 og 5 er i hus så kan vi jo avholde et lite jubileum. :)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Til de dagene så drar vi frem den gamle HE-6 - eller et par K701... ;)

    Med Audezes tempo (og andre produsenter også for den saksskyld) så er det nok et utall modeller før den tid.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Børdu ikke bare vente og se hvordan du liker rørene som sitter i, så vet du hvilken retning du vil trekke det (hvis det er til Ray, altså) ?

    johnnygrandis skrev:
    Vurderer disse, noen innspill ?



    http://tubedepot.com/ts-12au7.html


    Bruker denne som en slags veiledning...:
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Jo sikkert, leser bare bare at det kan være ytterligere mer å hente på rørbytte, bare litt ivrig her nå.. :D Skal la pengekamerat kontoen hvile litt nå.


    ardilla skrev:
    Børdu ikke bare vente og se hvordan du liker rørene som sitter i, så vet du hvilken retning du vil trekke det (hvis det er til Ray, altså) ?

    johnnygrandis skrev:
    Vurderer disse, noen innspill ?



    http://tubedepot.com/ts-12au7.html


    Bruker denne som en slags veiledning...:
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Det er alltid ytterligere å hente.... Men ha litt is i magen. Ray sender deg ikke noe tull, så la det ankomme og kjøre seg inn før du tweaker.. Eller bare kjøp en haug med rør og bytt i vei - jeg hverken vil eller kan stoppe deg i det ;D

    johnnygrandis skrev:
    Jo sikkert, leser bare bare at det kan være ytterligere mer å hente på rørbytte, bare litt ivrig her nå.. :D


    ardilla skrev:
    Børdu ikke bare vente og se hvordan du liker rørene som sitter i, så vet du hvilken retning du vil trekke det (hvis det er til Ray, altså) ?

    johnnygrandis skrev:
    Vurderer disse, noen innspill ?



    http://tubedepot.com/ts-12au7.html


    Bruker denne som en slags veiledning...:
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Høre fornuftig ut, begge deler. ;D Skål !

    ardilla skrev:
    Det er alltid ytterligere å hente.... Men ha litt is i magen. Ray sender deg ikke noe tull, så la det ankomme og kjøre seg inn før du tweaker.. Eller bare kjøp en haug med rør og bytt i vei - jeg hverken vil eller kan stoppe deg i det ;D

    johnnygrandis skrev:
    Jo sikkert, leser bare bare at det kan være ytterligere mer å hente på rørbytte, bare litt ivrig her nå.. :D


    ardilla skrev:
    Børdu ikke bare vente og se hvordan du liker rørene som sitter i, så vet du hvilken retning du vil trekke det (hvis det er til Ray, altså) ?

    johnnygrandis skrev:
    Vurderer disse, noen innspill ?



    http://tubedepot.com/ts-12au7.html


    Bruker denne som en slags veiledning...:
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Rørfolk - bare rør - alt er bare rør. ;D

    Minner meg om når jeg hadde en røramp i stereoanlegget og kjøpte rør fra nettbutikker - og satte meg ned på kjøkkenet for å pusse / rense alle pinnene på rørene - kona trodde jeg var gone mental. Pusse lyspærer. Makan til nerdedusteri. ::)
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Noen gnikker på båter, biler, hunder, katter, kjerringa, luksusludder. Andre gnukker på lyspærer, det er da en snill hobby, eller :eek:
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Haha. Tenk at noen ikke ser forskjell på rør og pærer. Hallo?!?!

    Jeg merker at du er på glid, Loevhagen. Det er ingen vei rundt, er det vel? ;)



    Loevhagen skrev:
    Minner meg om når jeg hadde en røramp i stereoanlegget og kjøpte rør fra nettbutikker - og satte meg ned på kjøkkenet for å pusse / rense alle pinnene på rørene - kona trodde jeg var gone mental. Pusse lyspærer. Makan til nerdedusteri. ::)
     

    Vedlegg

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    ^^ Like ^^

    Ett bilde av hele og, mulig ?
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    554
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Utseende alene gjør jo at man får lyst på både rørkonstruksjoner og Woo Audio sine produkter! ;D
     

    KapteinUfattelig

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    29.01.2005
    Innlegg
    501
    Antall liker
    146
    Torget vurderinger
    4
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Jeg har hatt mine Hifiman HE-500 noen uker nå og står overfor valget å beholde dem eller oppgradere til Audeze LCD-2.

    I løpet av disse ukene har jeg hatt mange gode stunder med HE-500, bare glemt hifi og kost meg stort med musikken. Vel, "glemt hifi" og "glemt hifi" . Mye vil ha mer og når man leser om andres enorme opplevelser med LCD-2 lurer jeg på om jeg gikk glipp av noe når jeg prøvelyttet til dem i butikken.

    Klart, de låter ulikt. I mine ører er HE-500 sprudlende, frisk, har en kontant, kjapp bass og det hele henger veldig godt sammen. LCD-2 er mildere, har en del mindre romfølelse, men har en deilig, deilig mellomtone til å dø for, samt en fyldig bass; kanskje en ørliten smule rund og lite punchy.

    Så, før jeg foretar siste sammenligning med egne ører:
    Dere som har hørt begge, hva er det som gir dere ulik OPPLEVELSE med dem og hvordan vil dere beskrive denne forskjellen?

    Jeg håper dere har tid til å svare før dette innlegget drukner i alle de andre svært gode innleggene i tråden her :)
     
    T

    Tittentei

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Sieveking har et hodetelefonstativ som kalles Omega. Disse er ganske fine, men meget dyre. Jeg vet at det eksisterer kopier av disse rundt forbi, blant annet i plexiglass, men det ser ikke ut til at noen selger dem på eBay lenger.



    Er det noen som kan tipse om leverandører?
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    554
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    I likhet med deg KapteinUfattelig oppfatter jeg HE-500 som mer åpen og med mer informasjon/energi i toppregisteret. De oppfattes som mer luftig/diffus, samt at lydbildet virker større. De er også litt lettere i bunnregisteret enn LCD-2.
    LCD-2 oppfatter jeg som mer fyldig over hele linja, men med et lydbilde hvor elementer i musikken i større grad plasseres i midten av lydbildet. Dette gjør at lydbildet virker smalere. Det foregår dog mye både i bredden og høyden i lydbildet på dem, men av en eller annen grunn dras mye av informasjonen inn mot midten sammenliknet med andre hodetelefoner. Mistenker at det kan være på grunn av filten som dekker elementets bakside og skråstillingen inn mot øret på grunn av formen på lærputene, men det er ren spekulasjon. Om det er "korrekt" at lyden skal formidles slik eller ikke skal jeg heller ikke uttale meg om, men jeg må innrømme jeg foretrekker et større og mer tredimensjonalt lydrom i lyttesammenheng. :)
    Bassen og mellomtonen i LCD-2 er fantastisk, og man blir aldri lyttetrett med dem egentlig, med mindre man irriterer seg over den litt heftige (overdrevne) fylden og at man ikke får med seg detaljer man gjerne er vant til å få servert (i mitt tilfelle Stax).

    Ergonomisk sett fant jeg HE-500 bedre når det gjaldt hodebøylen da denne fordeler vekten bedre utover kraniet. Ved LCD-2 blir vekten fordelt på toppen av kraniet, samt at trykket mot siden av kraniet er større. Dog, ved å tweake med de ergonomiske innstillingene på 'fonene endte jeg opp med å nesten ikke legge merke til å ha dem på hodet. Nå opplever jeg dem som veldig komfortable. Personlig syntes jeg også putene på LCD-2 også var langt mer behagelig enn HE-500, men alt er jo preferansesak.

    Vil for ordens understreke at dette er rent subjektive oppfatninger. Basert på egen og andres erfaring innen denne hobbyen kan det godt være du synes noe annet.

    Edit: Måtte jo legge ved noen bilder av dem, utseende er det ikke noe å si på. Bildekvaliteten derimot, den beklager jeg ::)

    Edit 2: Kan legge til at ved direkte A/B testing var det også overraskende mange likheter mellom LCD-2 Rev.2 og HE-500.
     

    Vedlegg

  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn