Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Test-CDer
    ardilla skrev:
    Jeg har en bra link til en bass test cd 10-300 Hz : http://www.realtraps.com/test-cd.htm
    Takk for "RealTraps - Test Tone CD". Det finnes, som nevnt i svar #3060, flere slike test-CDer som man kan laste ned fra internett.

    ardilla skrev:
    Noen som har et slikt fase/mot-fase testspor å referere til?
    "Nordost System Set-Up & Tuning Disc" har fasekontroll på spor 2 "Phase Check". Utdrag fra vedlegget "Test CD Text.pdf":
    2 Phase Check 00.34
    In-phase and out-of-phase announcements to check connection polarity;
    the in-phase announcements should be solidly centered between the
    speakers, the out-of-phase should be diffuse and spread out.
    Informasjon om "Nordost System Set-Up & Tuning Disc":

    CDWMcInSpots skrev:
    [...]
    Hvordan jeg fant mine lydstyrketall



    Jeg benyttet referansetonen på spor 23 "Reference Level at -10dB" på "Nordost System Set-Up & Tuning Disc".
    [...]
    "Nordost System Set-Up & Tuning Disc" har forsvunnet fra Nordosts vevsider. Den ble lansert i september 2009 og selges fremdees av Soundgarden. Vedleggene inneholder informasjon jeg tror jeg har funnet på nordosts vevsider.
    [...]
     

    Vedlegg

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    The selection of tubes is made very simple, the back tubes, left to right while facing the front of the amp. The tubes numbered 1-4, the first and second being input tubes controlling the gain, the third and forth are the pre-amp drivers. You can use 1-4 12AU7 tube or any substitute that compliments that tube. Make sure tubes #1 and 2 are perfectly matched set, also tubes # three & four are perfectly matched set, in the third and forth location you can use 12AX7 matched set tubes also.





    Jeg har noen spørsmål angående hvordan de forskjellige rørene arter seg. Slik jeg leser det her er rør nr 1-2 kun input rør som er med på å kontrollere gainivået og har ikke innvirkning på lyden ? Rør 3-4 er da driver rørene og det er vel disse som da har størst innvirkning på lyden ?

    Og hva betyr "perfectly matched set" er dette noe en må be om når en bestiller rørene, og hvor er det best lurest/best å bestille slike ting. Leser det kan være ganske mye å hente på slike rørbytter. Grunnen for at ikke slike "eksotiske" rør som lyder bedre ikke kan tilbys i slike amper orginalt er visstnok at utvalget er generelt dårlig og at produsent må kunne oppdrive rørene til sine kunder/amper i ettertid og da igjen må "safe" på rør som er mulig å skaffe eller ha på lager (?)
    Og da har jeg ikke begynt å prate om rørene som selve hodetelefonampen bruker ;D
    Kanskje jeg burde ta dette i egen tråd..
     

    Vedlegg

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Jeg har da i det minste den øverste boksen til venstre i bildet. Blir jo glad av å se Caryen min i sånt selskap :D

    KapteinUfattelig skrev:
    ardilla skrev:
    enedelig har jeg fått alt i hus



    ..kødda
    Du lurte meg utpå der et lite sekund :)

    Men lekkert er det, okke som.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Rør måler forskjelig. At de er "matchet" betyr at noen har målt en haug med rør, notert hvordan hvert enkelt rør måler, og dermed satt sammen 2 eller 4 rør (eller hva som trengs) som måler så likt som mulig. Du må be spesielt om dette, men ofte selges rør som "matched pair". NOS-rør er forøvrig et begrep som kan være nyttig, det betyr New Old Stock, og betyr ganske enkelt gamle rør som ikke er brukt. Dvs. Restlagre fra 40-, 50-, 60-, eller 70-tallet. Alternativet er nyproduserte rør. Men NOS rør går selvfølgelig for å være best fordi de ble laget da dette var en stor industri. Nå må kompetansen bygges opp på nytt, så og si. Men det finnes gode nye rør også. Dette der snakk om nøyanser, og mange betaler mye ekstra for "unike" rør.

    Slik matching gjøres også med andre komponenter når man bygger forsterkere osv. Man kan matche transistorer, kondensatorer, trafoer osv.

    Alle rør påvirker lyden. Hvilke som er "viktigst" på din uforskammet deilige nye boks har jeg ingen fomening om. Men du ssiterte ikke det viktigste, kanskje
    The front four tubes, from left to right starting from the back, tube # five, six, seven & eighth are fully matched 5687. They are the drivers or buffers that power the headphones.


    Motron i norge er det beste stedet å kjøpe rør her til lands. Brynjar Kvanlid - bryn@motron.no

    Ellers er ebay en gudegave til rørelskere.

    Skal man matche rør må man forresten ha en rørtester.





    johnnygrandis skrev:
    The selection of tubes is made very simple, the back tubes, left to right while facing the front of the amp. The tubes numbered 1-4, the first and second being input tubes controlling the gain, the third and forth are the pre-amp drivers. You can use 1-4 12AU7 tube or any substitute that compliments that tube. Make sure tubes #1 and 2 are perfectly matched set, also tubes # three & four are perfectly matched set, in the third and forth location you can use 12AX7 matched set tubes also.
    Jeg har noen spørsmål angående hvordan de forskjellige rørene arter seg. Slik jeg leser det her er rør nr 1-2 kun input rør som er med på å kontrollere gainivået og har ikke innvirkning på lyden ? Rør 3-4 er da driver rørene og det er vel disse som da har størst innvirkning på lyden ?

    Og hva betyr "perfectly matched set" er dette noe en må be om når en bestiller rørene, og hvor er det best lurest/best å bestille slike ting. Leser det kan være ganske mye å hente på slike rørbytter. Grunnen for at ikke slike "eksotiske" rør som lyder bedre ikke kan tilbys i slike amper orginalt er visstnok at utvalget er generelt dårlig og at produsent må kunne oppdrive rørene til sine kunder/amper i ettertid og da igjen må "safe" på rør som er mulig å skaffe eller ha på lager (?)
    Og da har jeg ikke begynt å prate om rørene som selve hodetelefonampen bruker ;D
    Kanskje jeg burde ta dette i egen tråd..
     

    Vedlegg

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    ^
    Alle rør påvirker lyden. Hvilke som er "viktigst" på din uforskammet deilige nye boks har jeg ingen fomening om. Men du ssiterte ikke det viktigste, kanskje
    The front four tubes, from left to right starting from the back, tube # five, six, seven & eighth are fully matched 5687. They are the drivers or buffers that power the headphones.
    He he takk, det var nok mitt neste spørsmål men jeg tror du dekket det og.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Mener å huske at noen skrev du burde starte en Hodetelefonblogg, CDW - det var ingen dårlig ide. Du gjør jo all jobben allerede ;) Jeg lover å komme på besøk i så fall.

    CDWMcInSpots skrev:
    ^
    Ekstraservice? Det er HFS' hodetelefontråder det.
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Jaja, får gi deg kredit for innleggene dine CDWMcInSpots. Håper det går an å få endel av dem over på den dedikerte head-fi undergruppen som formodentligvis kommer. Er ikke alltid jeg er i modus til å gi tilbakemelding rett etter ett av dine mer vitenskapelige innlegg selv om jeg finner dem interessante. Kan bare si at jeg er helt enig med at forskjellig anatomi gir forskjellig lydopplevelse,
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Nytraktet kaffe til meg, og olje / bivoks til min første head-fi forelskelse; LCD-2 rev. 1. Etter vedlikeholdet var unnagjort, så var det å sette seg ned med god musikk og lytte til en Audezeklassiker.

    Duften av kaffe, oljet trevirke og behandlede skinnputer. En hodetelefon med sjel. Ah. Life is good. :)


    Foto: Eget
     

    Vedlegg

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    (Gjette)konkurranse: Svar, del 1

    CDWMcInSpots skrev:
    [...]
    Alle hodetelefonmodellene er i regulært salg i det jeg skriver dette innlegget (jeg har nettopp sjekket). Jeg kjøpte hodetelefon nr. 2 og 3 tidligere i år, mens hodetelefon nr. 1 (vel) ble kjøpt i fjor. Alle hodetelefonene ble kjøpt nye.

    Bildene er tatt i ettermiddag og er ikke av Loevhagen-standard. De viser 3 hodetelefoner fotografert i en blanding av dagslys og lys fra en taklampe med halogenstav som gir en blanding av indirekte lys reflektert fra hvitt tak og direkte lys gjennom frostet glass.

    Hodetelefonene nummereres fra venstre mot høyre som henholdsvis 1, 2 og 3.

    Jeg ber om firmanavn og full modellbetegnelse på hver hodetelefon.
    1:
    2:
    3:
    _________________________________________________

    [...]
    Innledning
    Jeg har ventet en god stund med dette av to grunner. Jeg håpet på flere svar, og det har tatt sin tid å samle sammen informasjonen og poengene til kommentarseksjonen.

    Fasit
    Firmanavn og full modellbetegnelse på hver hodetelefon.
    1: Denon AH-D7000
    2: Audio-Technica ATH-W3000ANV
    3: Victor HP-DX1000

    Svarene
    Deltagelsen var (ganske) mager. Det er selvsagt mulig at den kunnskapsrike Loevhagens raske svar medførte at en del andre dessverre ikke tok sjansen. Kun clabbe fattet mot etter min oppfordring i svar #2820 26.03.2012.

    Loevhagen svarte 2 ganger:

    Loevhagen skrev:
    1 Denon D7000
    2 Audio-Technica ATH-W3000ANV 50th Anniversary Headphones
    3 JVC HP-DX700

    Eller noe slikt.
    Dette er en god start. Han har slurvet (litt) med modellbetegnelsen på hodetelefon nr. 1, og hodetelefon nr. 3 er gal modell (se nedenfor). Firmanavnet for hodetelefon nr. 3 er litt vanskelig, men her er dommeren mer medgjørlig (se nedenfor).

    Loevhagen skrev:
    Nytt og forbedret / konsentrert forsøk:

    1 DENON AH-D7000 (vanskelig å skille fra D5000)
    2 Audio Technica W3000ANV
    3 JVC HP-DX1000
    Dette er et godt svar. Tvilen ang. hodetelefon nr. 1 er (helt) unødvendig (se nedenfor). Han har nå slurvet (litt) med modellbetegnelsen på hodetelefon nr. 2. Svaret for hodetelefon nr. 3 godkjennes (, men se nedenfor).

    clabbe svarte 1 gang:

    clabbe skrev:
    [...]
    Ok, jeg biter på:

    1. Denon AH-D7000
    2. Audio-Technica W3000ANV
    3. Sony Qualia R10
    Dette er et godt forsøk. Hodetelefon nr. 1 er korrekt. Han har slurvet (litt) med modellbetegnelsen på hodetelefon nr. 2. Hodetelefon nr. 3 er helt gal (se nedenfor).

    Kommentarer
    Hodetelefonene og deres kabler og plugger var bevisst plassert på bildene, og teksten var også skrevet med omhu. Tilsammen gir det informasjon nok til å skille hodetelefonene fra lignende modeller.

    1: Denon AH-D7000



    Loevhagen skrev:
    1 DENON AH-D7000 (vanskelig å skille fra D5000)
    Denon AH-D7000 og AH-D5000 er rimelig like, og (hjemme)bilder kan lyve/forvirre.



    Denon AH-D5000 har en 3,5 mm plugg + overgang til 6,25 mm som vist på bildet ovenfor. Denon AH-D7000 har 6,25 mm plugg.


    Som dette bildet viser har Denon AH-D5000 en mattere lakk enn Denon AH-D7000, og teksten er forskjellig på klokkene. Det første er nok synlig på konkurransebildene, mens det siste vel neppe er det.

    _________________________________________________

    2: Audio-Technica ATH-W3000ANV



    Loevhagen skrev:
    2 Audio-Technica ATH-W3000ANV 50th Anniversary Headphones


    Dette er som Loevhagen skriver en jubileumsmodell som kom i salg i november 2011 i forkant av Audio-Technicas femtiårsjubileum, og er laget i 2000 eksemplarer. Den tilhører Audio-Technicas hodetelefonserie med treklokker kalt "Audio-Technica ATH-W". Noen av modellene i denne serien er regulære utgaver som nylig nevnte Audio-Technica ATH-W1000x, mens andre er modeller med begrenset opplag, f.eks. i forbindelse med et jubileum.



    Klokkene er (selvfølgelig) laget av tre. De er påført urushi-lakk. Dette er klassisk japansk håndverk som er nærmere beskrevet i bl.a. artikkelen "A visit with Wajima urushi and maki-e artists". Tidligere nevnte Fostex TH900 har forøvrig også urushi-lakk.



    Modellbetegnelsen varierer litt mellom kilder, men Audio-Technica indikerer selv at det er "ATH-W3000ANV" i brødteksten på produktsiden.

    Andre navnekandidater:
    • Audio-Technica ATH-W3000ANV Japan (jfr. klokketeksten)
    • Audio-Technica ATH-W3000ANV "Japan" (jfr. klokketeksten)
    • Audio-Technica ATH-W3000ANV Limited Edition
    • Audio-Technica ATH-W3000ANV 50th Anniversary Headphones
    • Audio-Technica ATH-W3000ANV 50th Anniversary Limited Edition Headphones
    • ...



    Audio-Technica ATH-W3000ANV ble lansert sammen med hodetelefonforsterkeren Audio-Technica AT-HA5000ANV som kun er laget 200 eksemplarer.

    Man finner mye informasjon om og brukeromtaler av Audio-Technica ATH-W3000ANV i Head-Fi.org-tråden "New Flagship from Audio-Technica: ATH-W3000ANV, 50th Anniversary Headphones". Tråden er forøvrig en fin ressurs for de som er interessert i Audio-Technicas dyrere hodetelefoner fordi den har en del bidragsytere med både mye generell hodetelefonerfaring og Audio-Technica-erfaring.

    Jeg kjøpte min fra PriceJapan.com sammen med Victor HP-DX1000.

    _________________________________________________

    Så fikk jeg følgende feilmelding fra HFS slik at jeg må dele dette på flere innlegg

    Message from webpage

    "Beklager, men du har ikke tilgang til ta med flere vedlegg."
     

    Vedlegg

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    (Gjette)konkurranse: Svar, del 2

    3: Victor HP-DX1000








    Eskelokket og skiltet inne i esken har dobbelt firmanavn som bildet viser

    Vi kan begynne med firmanavnet som lett kan skape litt forvirring. Firmanavnet er Victor Company of Japan, Ltd som vanligvis forkortes til JVC. Firmaet har i Japan vært kjent som Victor t.o.m. 2011, men har i 2012 tatt i bruk JVC også i Japan.

    Jeg kjøpte min fra PriceJapan.com. Dette er dermed en hodetelefon produsert for det japanske markedet og den heter derfor "Victor HP-DX1000".

    Selv om den japanske modellen heter Victor HP-DX1000 blir den ofte også kalt Victor/JVC HP-DX1000 og kun JVC HP-DX1000. Esken benytter som ovenvist prikk istedenfor skråstrek.

    Det ble i en periode rundt 2009-2010 produsert en modell for det europeiske markedet som het JVC HA-DX1000-E. Jeg har sett den både på JVCs tyske og britiske vevsider. Dette skal i følge en del kilder være akkurat samme hodetelefon som den japanske modellen. Så langt jeg vet, er denne modellen for tiden ikke i salg.


    Victor HP-DX1000 og Victor HP-DX700

    Loevhagen skrev:
    3 JVC HP-DX700
    Det finnes altså både en Victor HP-DX1000 og HP-DX700 som ser ganske like ut. Det er mulig at Victor HP-DX700 er noe mindre, men det vet jeg ikke. Fargene ser også ut til å være noe forskjellige, men det er det ikke alltid like lett å se på (hjemme)bilder. Derimot ser vi tydelig av bildet at de har ulik plugg.


    Denon AH-D5000 og Victor HP-DX1000 fotografert av Skylab

    Victor HP-DX1000 er en stor og ikke minst vid hodetelefon, men allikevel rimelig lett. Noen av delene som ved første øyekast ser ut til å være av metall, er etter alt å dømme faktisk plast.

    Førsteinntrykket er at den er (noe) annerledes.

    oqvist har skrevet en del innlegg på Head-Fi.org om denne hodetelefonen som jeg tror det kan være verdt å lese i tillegg til (test)omtalene. Dere finner en del informasjon i svar #2500.

    _________________________________________________

    Sony?

    clabbe skrev:
    3. Sony Qualia R10
    Jeg har ikke grundig kunnskap om Sony-hodetelefoner, men jeg tror clabbe her har blandet sammen to eller tre ulike modeller: Sony Qualia 010, Sony R10 og Sony MDR-R10. Se gjerne "Review: SONY MDR-R10 vs. R10—The Dark vs. Light Side of The Bass" ang. de to siste.



    Sony R10 og Sony MDR-R10 ble produsert i årene 1989-2004 i til sammen 2000 eksemplarer. Bildet viser at Sony (MDR-)R10 avviker ganske mye fra konkurransehodetelefonene.



    Sony Qualia 010 ble lansert i april 2004. Sony stoppet produksjonen av Qualia-produktene i 2005 og 2006. Dette ser ikke ut til å være en hodetelefon med treklokker.

    CDWMcInSpots skrev:
    Alle hodetelefonmodellene er i regulært salg i det jeg skriver dette innlegget (jeg har nettopp sjekket).
    De ovennevnte Sony-modellene er altså uansett uaktuelle siden de ikke var i regulært salg 25.03.2012.
     

    Vedlegg

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.433
    Antall liker
    17.149
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    ardilla skrev:
    Ellers er ebay en gudegave til rørelskere.
    Enig, men vær litt obs! Det er dessverre noen uærlige sjeler der ute som selger fake "NOS-rør". Sjekk derfor nøye "rating" til selger før handel.

    Man betaler noe mer hos Motron, men er garantert ekte vare og god matching. Motrons garanti og håndtering av evt. reklamasjoner er også verd å ha i bakhodet :)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Takk for utfyllende svar, CDWMcInSpots :)

    En annen ting: Hvilken hodetelefon / forsterker foretrekker du til Countrymusikk?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Dere tåler ettpar bilder i denne tråden også... 8)













     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Rev.1 i våre hjerter.... Det er synd på dem som kun må til takke med 2-ern ;)

    Loevhagen skrev:
    Nytraktet kaffe til meg, og olje / bivoks til min første head-fi forelskelse; LCD-2 rev. 1. Etter vedlikeholdet var unnagjort, så var det å sette seg ned med god musikk og lytte til en Audezeklassiker.

    Duften av kaffe, oljet trevirke og behandlede skinnputer. En hodetelefon med sjel. Ah. Life is good. :)


    Foto: Eget
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    En annen ting: Hvilken hodetelefon / forsterker foretrekker du til Countrymusikk?
    Hmmm... se det:

    Gone Country?


    Utdrag fra "Country"-trådens start:

    CDWMcInSpots skrev:
    "You can take the boy out of the country, but you can't take the country out of the boy"

    [Bilde av Country Music Hall of Fame and Museum i Nashville, Tennessee]

    Emnet for denne tråden er countrymusikk i hele dens bredde og med alle dens undersjangre:
    • http://no.wikipedia.org/wiki/Country
    • http://en.wikipedia.org/wiki/Country_music
    [...]
    Country er et bredt felt med mange (under)sjangre. Den kan være akustisk eller elektrisk, gammel eller ny, tatt opp under primitive forhold eller av og med noen av musikkbransjens beste i alle ledd, kun banjo eller inkl. fullt strykeorkester.

    Country er mye større i USA enn de fleste nordmenn og europeere noen gang vil fatte. Den har påvirket mange sjangre og artister hvis norske fans ikke ville drømme om en gang å tenke på country, langt mindre ("nedlate") seg til å høre på det, men det gir heldigvis amerikanske musikere jevnt blaffen i.

    ... nuvel, tilbake til



    ... altså spørsmålet:
    Jeg bruker så langt ingen spesielle hodetelefoner, hodetelefonforsterkere eller kombinasjoner av disse til country.

    Jeg kan godt lytte til country innimellom mye annet. Det er ikke noe i veien for å skifte mellom f.eks. Dolly Parton, Lena Horne, The Bangles, Charlie Daniels, Marvin Gaye, Jerry Lee Lewis, Clannad, Johnny Horton, Dinah Washington, Muddy Waters, Elvis Presley, Eurythmics, Kyu Sakamoto, Lyle Lovett, Roger Whittaker, Stevie Ray Vaughan, Bing Crosby, Alan Jackson, Susan Tedeschi, osv. osv.

    I de siste dagene har jeg blant mye annet hørt på følgende countryartister:
    • Johnny Cash
    • Charlie Daniels
    • Johnny Horton
    • Alan Jackson
    • Alison Krauss
    • Lyle Lovett
    • Willie Nelson
    • Dolly Parton

    Siste hodetelefon ut var Victor HP-DX1000 + Grace Design m903. I det siste har jeg også benyttet Audio-Technica ATH-W3000ANV, beyerdynamic T 1, Denon AH-D7000 og Sennheiser HD 800 med Grace Design m903 eller Violectric HPA V200.

    Når dette er sagt...
    Enhver amerikansk hodetelefon eller annen hifikomponent med respekt for seg selv bør jo kunne spille country med bravur. Vi bør vel derfor kunne forvente det av Audez'e LCD-2(?)

    Hvis jeg ikke har misforstått alt for mye, vil kanskje ikke Audez'e LCD-2, og spesielt Rev. 1, gi historiens "ståleste" (kan man skrive det?) banjo, men kanskje ta det igjen med f.eks. Patsy Cline og Jim Reeves? HiFiMAN HE-6 gir kanskje mer "stålete" stålstrenger og hvassere feler?

    Hvis du ønsker, kan du jo ta det litt lenger med:


    California Headphones som Tyll Hertsens skrev om i "CES 2012: California Headphone Company".

    Kanskje du til og med blir invitert med på


    Tailgate party med


    The Charlie Daniels Band


    Jeg vil atter anbefale nettradiostasjonen HPR4 for de som liker bluegrass og ikke har jesusallergi. Den er, så langt jeg kan bedømme, velsignet fri for lydstyrkekrig, i motsetning til sine søsken HPR1-3, der det dessverre er mer varierende.
     

    Vedlegg

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Bakgrunnen for spørsmålet er at "kosetelefoner" (som du tildigere har omtalt) - og da også LCD-2 er prima valg til f. eks. country (Josh Turner, Randy Travis, Billy Currington, m.fl.). "Kosetelefoner" gir en kledelig sødme til genren, som ikke alltid har de aller beste tekniske / krevende innspillingene.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen

    Vedlegg

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    Bakgrunnen for spørsmålet er at "kosetelefoner" (som du tildigere har omtalt) - og da også LCD-2 er prima valg til f. eks. country (Josh Turner, Randy Travis, Billy Currington, m.fl.). "Kosetelefoner" gir en kledelig sødme til genren, som ikke alltid har de aller beste tekniske / krevende innspillingene.
    Nashville er da kjent for godt håndverk(?)
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    555
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Hehe, meget lekkert bilde ovenfor. ;D

    Eier du AT's ATH-W3000ANV? Hvordan synes du de låter sammenliknet med Denon's D7000? Har hatt D7000 ett års tid selv og var meget fornøyd med disse.
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    555
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Etter mye om og men i mitt "lille hue" har jeg kommet til beslutningen at jeg selger LCD-2 og Auralic'en. Jeg klarer rett og slett ikke forsvare det å sitte på disse komponentene når jeg har Stax sitt toppsystem i hus. Så hvis dere er på jakt og Taurus og LCD-2 kan friste må dere gjerne ta kontakt. Produktene ligger på bruktbørsen. :)

    NB! Si ifra hvis jeg gjorde noe galt ved å poste dette i denne tråden!
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    CDWMcInSpots skrev:
    Det japanske hodetelefonmiljøet har visst også noe á la "panserdamer".
    Jeg vet ikke hva som gjør meg mest begeistret selv om de hodetelefonene var svært fine.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    KML skrev:
    NB! Si ifra hvis jeg gjorde noe galt ved å poste dette i denne tråden!
    Nei, det er din plikt og opplyse om slike gode kjøp, selv om de er tusenlappen for dyre ;D Nå ligger det vel to slike sett ute for salg til denne prisen (?) Ser ut som det begynner å gå "sport" i å selge sine LCD-2, nå er d vel ikke lenge før Loevhagen sine selges også... :eek:

    Edit, den Auralicen har du fått prøvd den som balansert preamp ?
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    555
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Nei har dessverre ikke det. Dog, ifølge 6moon skulle denne være meget kapabel! :)
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    johnnygrandis skrev:
    Nei, det er din plikt og opplyse om slike gode kjøp, selv om de er tusenlappen for dyre ;D Nå ligger det vel to slike sett ute for salg til denne prisen (?) Ser ut som det begynner å gå "sport" i å selge sine LCD-2, nå er d vel ikke lenge før Loevhagen sine selges også... :eek:
    Jepp. Selger mine LCD-2 rev. 1 for 3.500 og mine rev. 2 for 4.000.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Loevhagen skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Nei, det er din plikt og opplyse om slike gode kjøp, selv om de er tusenlappen for dyre ;D Nå ligger det vel to slike sett ute for salg til denne prisen (?) Ser ut som det begynner å gå "sport" i å selge sine LCD-2, nå er d vel ikke lenge før Loevhagen sine selges også... :eek:
    Jepp. Selger mine LCD-2 rev. 1 for 3.500 og mine rev. 2 for 4.000.
    Give me a break ;D
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    555
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Hehe ;D

    Edit: Er da ikke så gale pris mtp at de kun er en mnd gammel vel? :p
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    KML skrev:
    Hehe ;D

    Edit: Er da ikke så gale pris mtp at de kun er en mnd gammel vel? :p
    Nei det er ikke det.. ;)



    Er Staxene så mye bedre altså..?
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Audio-Technica ATH-W3000ANV


    KML skrev:
    [...]
    Eier du AT's ATH-W3000ANV?
    Ja.

    KML skrev:
    Hvordan synes du de låter sammenliknet med Denon's D7000?
    Det er det for tidlig å si noe om. Jeg har foreløbig hørt lite på den etter at den lå til innspilling.

    Tidlig i denne uken fant jeg ut at jeg sannsynligvis bør utføre litt bøylebøying. Det er neppe noen vits i å konkludere med noe som helst før det er gjort og etterprøvd, kanskje i flere omganger.

    Jeg vet foreløbig heller ikke noe særlig om hvordan den evt. vil reagere på ulike hodetelefonforsterkere og DAKer. Heller ikke hva jeg vil synes om ulike musikksjangre osv.

    KML skrev:
    Har hatt D7000 ett års tid selv og var meget fornøyd med disse.
    Det er jeg også. Jeg liker, som tidligere skrevet, kombinasjonen Denon AH-D7000 + Grace Design m903 meget godt.
     

    Vedlegg

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    ^ nydelig finish på de Audio Technica klokkene.
     

    KML

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2005
    Innlegg
    555
    Antall liker
    83
    Sted
    Fana i Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Jah, men er litt synd at de ikke har et ledd ved klokkene slik at man slipper å bøye dem til. Det er kanskje en del av sjarmen?
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    KML skrev:
    Jah, men er litt synd at de ikke har et ledd ved klokkene slik at man slipper å bøye dem til. Det er kanskje en del av sjarmen?
    Det er jeg enig i.

    Manglende eller for liten klokkebevegelighet er et problem på en del hodetelefoner. F.eks. mangler også STAX SRM-007 klokkebevegelighet rundt én akse.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.494
    Antall liker
    1.010
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Jeg skal selge alt jeg har og starter med økologisk jordbruk i parken. Jeg kan ikke forsvare å sitte på alt dette utstyret når jeg har tilgang på ekte lyd bare ved å gå ut på trappa. Følg med.

    Loevhagen skrev:
    Jepp. Selger mine LCD-2 rev. 1 for 3.500 og mine rev. 2 for 4.000.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.242
    Antall liker
    2.388
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Jeg skal kjøpe alt dere selger og bli verdens lykkeligste mann.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    ardilla skrev:
    Jeg skal selge alt jeg har og starter med økologisk jordbruk i parken.
    I min barndom pleide vi å si at de som drev med økologisk jordbruk, hadde kønn i ugraset.


    For de uinnvidde:
    Dette er altså i motsetning til å ha (litt) ugras i åkeren.

    Ordbok:
    kønn = korn
     

    hugo25

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2010
    Innlegg
    144
    Antall liker
    13
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    skal selge min gamle,gyngestol(1897-2012)passer ikke sammen med mine denon klokker.(for mye knirk)
    kun 750 ved henting.bildet kommer senere.mye mer info,på finn.no
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn