Den store hodetelefontråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Byggetiden/leveringstiden ble lengere enn først antatt så da må dere isåfall gjette i 3-4-5 uker.. ;D
    Mannen har mye å gjøre forteller han.. Hmm, det lover bra.


    ardilla skrev:
    Johnnygrandis driver og teaser oss her. Skal vi ha gjettekonkurranse liksom?


    CDWMcInSpots skrev:
    johnnygrandis skrev:
    [...]
    Valget er tatt og ventetiden ser ut til å bli mindre enn først antatt, gud dette blir morro !
    Poster sikkert ett bilde eller tjue når den kommer. Kanskje den første i Norge (?)
    Nu ble i hvert fall jeg nysgjerrig.

    johnnygrandis skrev:
    [...]
    He he, Denon klokkene er kommet for å bli men jeg fant plutselig ut hvorfor mange sitter med flere par klokker :) .........Skal ikke se bort ifra at noen Orthoer kommer inn her etterhvert men nå er det andre ting som er på vei inn. 8)
    Det baller fort på seg. ;)
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Skredder- eller målsøm! Se det.

    Noen gjettekandidater:
    • Lawton Audio
    • Darth Beyer
    • Thunderpants
    • Rastapants

    De to siste er dog basert på Fostex T50RP som er ortodynamiske, og det fikk jeg inntrykk av at først kanskje kommer senere.

    Lawton Audio er basert på Denon AH-D[257]000 og blir kanskje litt nært som første alternativ til Denon AH-D7000.

    Kanskje Loevhagen eller ardilla har noen gode forslag?
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    CDWMcInSpots skrev:
    Skredder- eller målsøm! Se det.

    Noen gjettekandidater:
    • Lawton Audio
    • Darth Beyer
    • Thunderpants
    • Rastapants

    De to siste er dog basert på Fostex T50RP som er ortodynamiske, og det fikk jeg inntrykk av at først kanskje kommer senere.

    Lawton Audio er basert på Denon AH-D[257]000 og blir kanskje litt nært som første alternativ til Denon AH-D7000.

    Kanskje Loevhagen eller ardilla har noen gode forslag?
    He he, njei..... dette er noe hodetelefonene skal puttes inn i for å få magiske musikalske øyeblikk. Også noe som skal brukes for å forsterke signalet ifra dacen før det skal over i ampen til 2-kanalsanlegget.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Haha, her er mitt hofteskudd: Ray Samuels B52!

    Bra valg. Jeg ønsker med og en slik. Haha ::)
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Da har jeg gått til det skritt og bestilt ett par nye klokker. Var litt i tvil om jeg skulle gå for HD600 eller 650. Etter en del googling falt valget på HD600, fordi mange mener de er bedre enn 650.
    Så da blir det denne komboen her etter påske. Tror det blir bra ;)
     

    Vedlegg

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.400
    Antall liker
    1.135
    Torget vurderinger
    4
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    decibelius skrev:
    Da har jeg gått til det skritt og bestillt ett par nye klokker. Var litt i tvil om jeg skulle gå for HD600 eller 650. Etter en del googling falt valget på HD600, fordi mange mener de er bedre enn 650.
    Så da blir det denne komboen her etter påske. Tror det blir bra ;)
    Gratulerer med "nye" gode hodetelefoner. Jeg har HD600 selv og liker de svært godt, i mine ører er de en del bedre enn K701
     

    decibelius

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.12.2007
    Innlegg
    7.866
    Antall liker
    1.679
    Sted
    Bislett
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Takk for det. Jeg håper de er en del bedre enn HD595 som jeg har nå.
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Vel, da har jeg brutt en viktig terskel.... Hadde vel egentlig bestemt meg for at det ikke skulle skje, men ble litt inspirert av johnnygrandis som tydeligvis ikke kunne leve med en solid state amp...  :p. Så har bestillt en liten rørsak som jeg har hatt i bakhodet en stund... Valgte den ferdigbygget. Blir min første opplevelse med rør dette...



    << mer info: http://rockgrotto.proboards.com/index.cgi?board=m&action=display&thread=6818&page=1
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Jævla PayPal ! Og når problemene dukker opp er jo å tro på support ihvertfall en uke fram i tid. AARGHH.....
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    ardilla skrev:
    Haha, her er mitt hofteskudd: Ray Samuels B52!

    Bra valg. Jeg ønsker med og en slik. Haha ::)
    Hofteskudd og hofteskudd.... ;D
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    johnnygrandis skrev:
    Jævla PayPal ! Og når problemene dukker opp er jo å tro på support ihvertfall en uke fram i tid. AARGHH.....
    Basert på min egen høyst begrensede PayPal-bruk:

    PayPal svarer ikke nødvendigvis på e-posthenvendelser. Derimot hender det at problemer bare blir borte fra en dag til en annen. Det kan m.a.o. av og til lønne seg å forsøke det samme på nytt mer enn 24 timer senere.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    CDWMcInSpots skrev:
    johnnygrandis skrev:
    Jævla PayPal ! Og når problemene dukker opp er jo å tro på support ihvertfall en uke fram i tid. AARGHH.....
    Basert på min egen høyst begrensede PayPal-bruk:

    PayPal svarer ikke nødvendigvis på e-posthenvendelser. Derimot hender det at problemer bare blir borte fra en dag til en annen. Det kan m.a.o. av og til lønne seg å forsøke det samme på nytt mer enn 24 timer senere.
    Wire transfer :)
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Rørforsterkeroppvarmingsspørsmål
    Spørsmål til de av dere som vet mer om rørutstyr enn meg, hvilket skal meget lite til. Mine tanker går i hvert fall til ardilla, men det er vel flere inkl. johnnygrandis?

    Hva er normal oppvarmingstid før man oppnår (rimelig/tilnærmet) full lydkvalitet med hodetelefonforsterkere med rør? Hvis noen vet noe spesifikt om STAX er dette ekstra fint.

    STAX SRM-007t har en lampe som blunker i ca. 30 sekunder (+/-) etter at forsterkeren slås på, men da er den jo langt fra varm. Jeg tror jeg har opplevd vesentlig lydforbedring i løpet av noen timers lytting - altså at lyden etter en eller flere timer (uvisst hvor lenge) var bedre enn like etter at forsterkeren ble slått på. Det er dog lett å lure seg selv i slike sammenhenger.

    På forhånd takk.
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Jeg har bare erfaringer med 2-kanals utstyr. Enn så lenge.

    Siden jeg en periode hadde noen Cary 805 monoblokker sjekket jeg med Cary og de mente rørutstyret deres trengte 5-10 oppvarmingstid, hvordan de kan si dette vet jeg ikke men etter 5 minutter var mine blokker såvidt begynt å bli varme (mulig de uttalte seg på generelt grunnlag selv om jeg spurte spesifikk om 805 blokkene) Uansett jeg fant ut at de trengte minimun 30 minutter før de begynte å låte nevneverdig bra, etter 1time+ syntes jeg de spilte optimalt, dette var også en av grunnene for at jeg valgte å selge de. Da var det lettere med Cary SLP03 som spilte bra etter ca 15 minutter.

    Tipper også ardilla har noen bedre synspunkter enn mine 2-k betraktninger.
    ----------------

    Nå er jeg og PayPal blitt venner igjen !!!


    STAX SRM-007t har en lampe som blunker i ca. 30 sekunder (+/-) etter at forsterkeren slås på, men da er den jo langt fra varm. Jeg tror jeg har opplevd vesentlig lydforbedring i løpet av noen timers lytting - altså at lyden etter en eller flere timer (uvisst hvor lenge) var bedre enn like etter at forsterkeren ble slått på. Det er dog lett å lure seg selv i slike
    Skal slett ikke se bortifra d.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    ErosLoveking har skrevet om sitt inntak av Earl Grey-te.



    Jeg har nå laget et stort krus Horse Head Ceylon Tea, har 7 gode hodetelefoner, 3 hodelefonforsterkere, 1 DAK, 1 USB->S/PDIF-konverter, 1 CD-spiller og 1 PC i umiddelbar nærhet (og mere i bakhånd).
     

    Vedlegg

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Ahh, CDW, du er også en te, rør og hodetelefonentusiast!? På headfi er det en egen tråd for teafi, kanskje vi skal lage en her også? :D

    Fikk du med deg mitt tea-fi-oppsett-bilde to sider tilbake ;D


    http://cdn.head-fi.org/1/1c/1c55b06b_WooWA2TESuperEdition.jpeg


    Angående rør og oppvarming; jeg lytter når de spiller , 30 sek så er de oppe og går. 5 min er vanlig å anbefale før de spiller ordentlig. Men transistorbokser trenger jo tid de også. Naim har jo ikke av-knapp :)
    Ang. SRM007 er det så små rør at det ikke trolig at de trenger mer tid enn resten av elektronikken. Men alt spiller jo bedre når det er varmt. Problemet med rør er heller at det kan bli FOR varmt hvis man spiller for lenge. Woo anbefaler pause etter 8 timer.
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    ardilla skrev:
    Ahh, CDW, du er også en te, rør og hodetelefonentusiast!?
    Som ovenantydet, anser jeg meg heller som røramatør. STAX SRM-007t er det eneste jeg har med rør etter at TV og PC-skjermer med CRT har forsvunnet. Et mulig unntak er en Radionette Duett 3000 som står på jobben. Jeg vet ikke helt hva den huser. Transistorer er på mange måter enkelt og greit å bruke.

    Jeg liker ikke kaffe, har aldri klart å svelge det, drikker meget sjelden saft og brus, og drikker ikke alkohol. Dermed går det i fermentert te, naturlig eller med bergamottolje og uten sukker og andre tilsetnnger, samt kakao.



    Remas kakao er den eneste jeg har funnet som står seg mot Freias, og kan derfor anbefales. Jeg lager også kakao uten sukker. Det er vel kanskje for viderekomne?

    ardilla skrev:
    På headfi er det en egen tråd for teafi, kanskje vi skal lage en her også? :D
    Staikje. Det har jeg ikke sett.

    Inne med hodetelefoner, og aldri sur! ;)

    ardilla skrev:
    Fikk du med deg mitt tea-fi-oppsett-bilde to sider tilbake ;D

    http://cdn.head-fi.org/1/1c/1c55b06b_WooWA2TESuperEdition.jpeg
    Ja, det var et fint bilde som jeg dessverre glemte å nevne sammen med ErosLovekings Earl Grey. Beklager.

    @ardilla og johnnygrandis:
    Takk for rør(ete)(?) råd og erfaringer. Kom gjerne med mere.
     

    Vedlegg

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Rør er heller ikke barnevennlig, her gjelder det å passe på. Min svigesøsters ettårige sønn fant jeg suttende på 845 røret som sto i ene Cary blokken, lettere sjokkskadet fikk jeg kastet meg fram reddet en katastrofe. Røret var ikke i bruk skal d sies.
    Selv syntes jeg de triode oppesettene jeg har hørt blir litt for snille med sin noe myke avrundede spillestil, jeg liker best rør i preamp biten og derifra inn i transistor. - sålangt prater jeg om mine 2-kanals erfaringer så ikke legg for mye vekt på mine betraktninger.

    ---------------------------------------------------------------------------------------------
     

    Vedlegg

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    @CDW.. Mørk kakao uten sukker er utmerket tilbehør til gode hodetelefoner.
    Men grønn te av høy kvalitet er en gudedrikk. Ev. litt Darjeling First Flush..

    @ johnnygrandis: Forsterkeri på gulvet er jo alltid utsatt. Tviler vel på om ettåringen hadde suttet på et varmt rør..

    Jeg kan legge til at jeg synes synlige rør paradoksalt nok er mindre utsatt. Det synes at man må være forsiktig. Kona drepte en transistorforsterker jeg hadde ved å sette et dampstrykejern oppå den en gang......Den stod på en skjenk og hadde riller i toppen. Det ville ikke falt henne inn og sette noe oppå Caryen.. Strykejernet var kaldt, skal presiseres.



    Grattis med vel overført til Ray, Johnny . ;D
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    ardilla skrev:
    Grattis med vel overført til Ray, Johnny . ;D
    Ja takk, vi for håpe den står til forventningene, 100T pre-burned.... ;D
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    ardilla skrev:
    @CDW.. Mørk kakao uten sukker er utmerket tilbehør til gode hodetelefoner.
    Men grønn te av høy kvalitet er en gudedrikk. Ev. litt Darjeling First Flush..
    [...]
    Grønn te har jeg liten erfaring med.

    Derimot har jeg ikke forstått hvorfor så mange mennesker kjøper "scented teas". Jeg ser for meg n-te sortering te tilsatt eplesaft eller hva det måtte være. Av en eller annen grunn ser det ut som om spesielt damene er begeistret for slikt, og jeg pleier (misbilligenede) å kalle det damete.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Anbefaler Les Palais des Thes og tehuset i Oslo og Tedragen i bergen.

    God te nytes bar, ja. Som musikk :)


    CDWMcInSpots skrev:
    ardilla skrev:
    @CDW.. Mørk kakao uten sukker er utmerket tilbehør til gode hodetelefoner.
    Men grønn te av høy kvalitet er en gudedrikk. Ev. litt Darjeling First Flush..
    [...]
    Grønn te har jeg liten erfaring med.

    Derimot har jeg ikke forstått hvorfor så mange mennesker kjøper "scented teas". Jeg ser for meg n-te sortering te tilsatt eplesaft eller hva det måtte være. Av en eller annen grunn ser det ut som om spesielt damene er begeistret for slikt, og jeg pleier (misbilligenede) å kalle det damete.
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Haja

    ::) jeg tror på elektrisk burn in de første 100, men dette må være nevral burn in

    johnnygrandis skrev:
     

    CDWMcInSpots

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.09.2010
    Innlegg
    7.551
    Antall liker
    564
    Sted
    Bergensregionen
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Det er vel som ellers i hifiland. For noen blir det aldri nok.

    Det er alltid lurt med (litt) sunt bondevett når man beveger seg i hifiland.
     

    Loevhagen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.08.2005
    Innlegg
    5.372
    Antall liker
    1.045
    Sted
    L -> her <- H
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Jeg føler meg så normal og lite nerdete når jeg leser denne tråden. :)

    Takk. :D
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Til tjeneste 8)
     

    Rein

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    13.04.2011
    Innlegg
    65
    Antall liker
    13
    Sted
    Oslo
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Jeg har selvsagt full kontroll på hver eneste time med spilletid på mine klokker, og forventer store mirakler når hver av disse bikker 1 500 timer.

    Selv impregnerer jeg treverket i mine Denon klokker nøyaktig hver hundrede spilletime, og dette gjøres med vaskekte slangeolje. Jeg dypper da også kablene i flytende nitrogen så den elektriske retningsstabiliteten ikke forringes.

    Man skal ikke tulle med vedtatte faktum om hvorledes det optimale lydbildet oppnås.

    Det hender for øvrig at jeg drikker te, dog uten søtningsmidler, eller andre smaksmessige fremmedelementer som eple, kanel, mynte, løpstikke, eller nyper. Av alle ting som ikke bedrer lydkvaliteten, så opplever jeg hvite burgundere som det som for meg gir den beste lydopplevelsen. Men om jeg virkelig skulle ta den helt ut, så er det ingen ting som kan slå en kopp med gode dadler. Det er helgegodis tatt til en høyere dimensjon det. Alle liker dadler, men hvem liker egentlig urtete?

    God påske ;D

    -Rein
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Amen. 8)
     

    ptb

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.11.2008
    Innlegg
    14.310
    Antall liker
    16.930
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    CDWMcInSpots skrev:
    Rørforsterkeroppvarmingsspørsmål
    Spørsmål til de av dere som vet mer om rørutstyr enn meg, hvilket skal meget lite til. Mine tanker går i hvert fall til ardilla, men det er vel flere inkl. johnnygrandis?

    Hva er normal oppvarmingstid før man oppnår (rimelig/tilnærmet) full lydkvalitet med hodetelefonforsterkere med rør?
    Kan kun svare for 2-kanalers rør-forsterkere. Jeg har hatt 3 forskjellige - og erfaring med oppvarmingstid har vært sammenfallende for alle. De "går seg til" i løpet av 5-10 min. Utover det, så er ikke jeg i stand til å kunne registrere ytterligere endringer.
    Det er vel liten grunn til å tro at rør-baserte hodetelefonforsterkere (inkl. STAX) skulle oppføre seg nevneverdig annerledes.

    Men, jeg vet jo at enkelte hevder at det er "umulig" å høre på en rørforsterker for den har stått på minimum en halvtime :-\
     

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    ptb skrev:
    CDWMcInSpots skrev:
    Rørforsterkeroppvarmingsspørsmål
    Spørsmål til de av dere som vet mer om rørutstyr enn meg, hvilket skal meget lite til. Mine tanker går i hvert fall til ardilla, men det er vel flere inkl. johnnygrandis?

    Hva er normal oppvarmingstid før man oppnår (rimelig/tilnærmet) full lydkvalitet med hodetelefonforsterkere med rør?
    Kan kun svare for 2-kanalers rør-forsterkere. Jeg har hatt 3 forskjellige - og erfaring med oppvarmingstid har vært sammenfallende for alle. De "går seg til" i løpet av 5-10 min. Utover det, så er ikke jeg i stand til å kunne registrere ytterligere endringer.
    Det er vel liten grunn til å tro at rør-baserte hodetelefonforsterkere (inkl. STAX) skulle oppføre seg nevneverdig annerledes.

    Men, jeg vet jo at enkelte hevder at det er "umulig" å høre på en rørforsterker for den har stått på minimum en halvtime :-\
    Kan det ha noe å si hvor store strømforsyninger ampene har ? Mine 805 blokker hadde ganske massive isådan.
    Etter 1/2 time kunne jeg fremdeles legge håndflaten på de uten ubehag, etter 1 time begynte ubehaget å melde seg ganske raskt.
    Mrk. dette var fra kaldstart og ikke fra Standby.
    Som sagt ifra mitt Moon transistor sett som alltid sto på og bare ble halvlunken og som alltid ga godlyden ifra begynnelsen ble det direkte slitsomt med Cary blokkene. Jeg har anlegget i stuen og med unger og kone er d ikke alltid like lett å planlegge lyttingen, og når jeg engang i ny og ned rekker å sette meg ned for en kvalitetslytt ble d nærmest umulig å skulle vente 1 time for at sakene skulle spille optimalt.
    Derav kommer vel min interresse i denne tråden og hodetelefoner,..
     

    Vedlegg

    authentic

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    03.07.2007
    Innlegg
    9.238
    Antall liker
    2.373
    Torget vurderinger
    13
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    johnnygrandis skrev:


    Og vi tar det hele ett steg videre med .....





    Burn-in." And that's "Play-in."

    Your changes are good and good to hear! I would like to say that in my own system, I made those changes to the benefit of the D5000 before moving going uptown with the D7000. Adding the Wireworld Electra 5* Power Conditioning Cord w/Furutech 24k gold connector for the amp; Music server & DAC; Wireworld Eclipse 6 Interconnects, were indeed wise choices.

    But to be clear, I'm expressing a different view of the concept of "Burn-in." And that's "Play-in." Even if an electrical component - one that is use to having current flowing through it - is fully burned in but seldom utilized, it will revert away from that fully burned-in status (regress?). Play-in will resolve this. So, I'm not suggesting that the D5000's were not burned-in until some 1,500 hours later. The point I'm trying to make is many users will never know just how good things can get if they don't give themselves a chance to get there - "Magic Up Ahead..."

    There are some members among us who don't believe in the concept of "Burn-in" at all, let alone "Play-in." And I'm so happy for them! Even among those that do, quite a few members own several cans at once. Unless one is "cooking" their cans through the rotation, no one pair of cans will ever be at its best during its moment to shine. Think about how many members with multiple cans, bring in the latest and evaluate whether it stays or goes. Maybe they keep it and sell one from the collection. Either the new can or the one from the collection is likely to have very few hours on them. How can any headphone truly be evaluated with minimum hours played intermittently? Sure, it's done (obviously). But, some might have made their move to sell too soon!

    Of course, those are my views, those are my opinions. And I find it exciting to learn of and learn from other's experiences.

    http://www.head-fi.org/t/599100/denon-d7000-review/165
     

    Vedlegg

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    CARY SLI-80 Signature

    Min favorittforsterker for hodetelefon og en durabelig høyttalerforsterker.

    Bare sier det. 2x40 W i triode, alternativt 2 x 80 lineær modus

    Edit:
    Hender man kommer over et pent brukt eksemplar...... Hvis man leter....særlig i disse dager.For eksempel på finn.no.... ;) blunk blunk
     

    Vedlegg

    emotikon

    Æresmedlem
    Ble medlem
    24.10.2004
    Innlegg
    12.495
    Antall liker
    2.925
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    Kremt..... 6a) i forumsreglene :-\

    ;D
     

    ardilla

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.12.2009
    Innlegg
    4.491
    Antall liker
    1.003
    Sted
    OSLO
    Torget vurderinger
    3
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    emotikon skrev:
    Kremt..... 6a) i forumsreglene :-\

    ;D
    Er det ikke lov å tipse om gode muligheter?
     

    ivar

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.10.2004
    Innlegg
    1.343
    Antall liker
    0
    Egen tråd for Hodetelefonoppsett?

    det burde være det i alle fall!

    Jeg går aldri gjennom _alle_ annonsene til denne finn, men har kommet over en del godbiter etter tips på ymse fora.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn