Digitale avspillere Den siste cdspiller

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.491
    Torget vurderinger
    4
    hifiguru skrev:
    BTW, en spiller godt innenfor budsjettet (8000) som jeg kunne levd med leeeenge er Audiolab's nye 8200. Låter fortreffelig og har digitale innganger (selv om ikke dette var nødvendig)
    Den har blitt/er vurdert.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.491
    Torget vurderinger
    4
    J.J skrev:
    Har skaffet meg en slik en - virker bra solid ;)

Hvordan er den å betjene? Er den like treg som det påstås?

J

J.J

Gjest
    Den står for det meste nedpakket pga renovering - men litt har den blitt brukt.
    Det kommer litt an på hva en er ute etter. Det finnes helt klart raskere cd spillere der ute som er enklere å betjene.
    Men for en som liker vinyl og ikke stresser når en lytter til musikk så er det helt fint, faktisk hva jeg er ute etter.
    Det er jo et lite rituale og få opp lokket av med clamp og vise versa...
    Vil ikke si så mye om lyd enda - men det virker som at fundamentet er meget godt.
    Kun hørt på et "byggeanlegg" med Dali Menuett som lydflytter.

/JR

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.491
    Torget vurderinger
    4
    bambadoo skrev:
    Står en wadia 860x på finn.no for 20k...
    Det var noe sånt jeg lurte på. Hvor bra er en slik sammenlignet med f.eks Electrocompaniet EMP 2 eller annen ny spiller i den prisklassen. Wadia er vel OOB nå? Hva med service og deler på en slik?

Sigmund_B

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    05.07.2003
    Antall liker
    28
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    1
    Minutten skrev:
    bambadoo skrev:
    Står en wadia 860x på finn.no for 20k...
    Det var noe sånt jeg lurte på. Hvor bra er en slik sammenlignet med f.eks Electrocompaniet EMP 2 eller annen ny spiller i den prisklassen. Wadia er vel OOB nå? Hva med service og deler på en slik?

Bedre spiller til 20k er det nok ikke så lett å få fatt i, hverken ny eller brukt - ny pris på denne var vel rundt 80k?
    Tror heller ikke de aller nyeste Wadia spillerne er noe særlig mye bedre enn denne. Vet denne kom i en SE versjon som var enda mer påkostet og forfinet, men som også kostet betydelig mer. Men det er sikkert noen Wadia-eiere her inne som vet mer om denne enn meg.

zimon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Antall liker
    85
    Minutten skrev:
    hifiguru skrev:
    BTW, en spiller godt innenfor budsjettet (8000) som jeg kunne levd med leeeenge er Audiolab's nye 8200. Låter fortreffelig og har digitale innganger (selv om ikke dette var nødvendig)
    Hva syns du manglet med Audiolaben?

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.491
    Torget vurderinger
    4
    zimon skrev:
    Minutten skrev:
    hifiguru skrev:
    Har ikke hørt den eller de fleste andre her. Er sikker bra i sin klasse, men om det er "Min siste" er jeg nok litt skeptisk til.
    Blir jo hauset opp i engelske hifi magasiner, men det blir jo det meste av engelsk utstyr. (inkludert min cd kombo)

zimon

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Antall liker
    85
    Minutten skrev:
    zimon skrev:
    Minutten skrev:
    hifiguru skrev:
    Har ikke hørt den eller de fleste andre her. Er sikker bra i sin klasse, men om det er "Min siste" er jeg nok litt skeptisk til.
    Blir jo hauset opp i engelske hifi magasiner, men det blir jo det meste av engelsk utstyr. (inkludert min cd kombo)
    De skryter stort av lyden til Audiolaben ja. Har ikke sett eller hørt den selv, men man kan jo få inntrykk (tekst og bilder) at den kanskje ikke er like tung og solid som man skulle ønske m.t.p et "siste drivverk". (Greit om ens "siste" varer like lenge som en selv.) Men hva vet jeg. Leste på et forum en som hadde med en hjem og hevdet det var klart hørbar forskjell på balansert/ubalansert mtp dynamikk, at den hørtes noe "ordinær og kjedelig ut" via ubalansert (hva nå det vil si).

Britisk presse, joda, patrioter de. Men ikke helt utvetydig vel. Rega Applo-R fikk f.eks lett lunken omtale i What Hi-Fi ("New Apollo shoots for the moon, but falls short") men stående applaus i Hi-Fi Choice ("Rega's new Apollo-R CD player blasts budget rivals".)

VilhelmW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.03.2009
    Antall liker
    217
    Sted
    Alltid lofotværing
    Minutten skrev:
    VilhelmW skrev:
    Densen har nylig lansert sin nye cd-spiller, B-476+ Super leggera. Se meir info her;

http://densen.dk/index.php?page=densen-b-475

Jeg sliter med å tørke vekk sikkelet.... ;D
    Denne koster DK 50000,- og er OT.
    Pent brukt..om et par år??? Jeg kan vente, jeg - godt fornøyd som jeg er med min b-400XS. Som for øvrig er en klar kandidat i denne tråden. Den spiller forrykende godt, selv om den har noen år på baken. Er kanskje ikke så enkelt å få fatt i brukt. Jeg har ikke sett noen her på Børsen.

Hva med drømmespilleren min, Electrocompaniet Emc-1 UP? Den er da solid nok, og bygd som en tanks.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.491
    Torget vurderinger
    4
    Jo den er vurdert. Har bare hørt den en gang sammen med Krell KAV-280cd og da foretrakk jeg Krell. (men det var bare en kort lytt) En KRELL KPS 25 SC hadde nok vært noe, men det var det med prisen igjen da. (har vel bare sett en her til ca 50K som vel ikke er så helt galt for en slik spiller.)

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.491
    Torget vurderinger
    4
    Jakten er midlertidig avlyst....
    Kjenner jeg er litt lei hele hifistyret og kommer til å bruke Cyrusen på hovedanlegget når den kommer tilbake fra service.
    Rydder litt opp i stua der det nok blir mest streaming, men med mulighet for cd avspilling på slik:

Vedlegg

torem

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    20.12.2007
    Antall liker
    865
    Ser jo det ligger en Wadia ute nå, men litt over budsjettet dog.

Kalle Klovn

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.09.2009
    Antall liker
    3.979
    Sted
    Sandnes
    Torget vurderinger
    7
    Minutten, du får fortelle hvordan Cyrus ble etter oppgraderingen (når du får den i hus igjen).

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.491
    Torget vurderinger
    4
    Er ikke noe oppgradering, er en av trykkbryterne på dacen som ikke liker seg når det er under 20 grader, dette medfører at dacen ikke fungerer før den blir "stuevarm". Tenke det var best å få fikset det mens det er garanti på den. Har ikke gjort noe med XT SE enda.

niha

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Antall liker
    408
    Torget vurderinger
    7
    Har i dag en Meridian G08.2. Meget velspillende i mitt oppsett og jeg ser ikke bort fra at dette blir min sist cd-spiller.

Trond_B

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    06.08.2004
    Antall liker
    223
    Torget vurderinger
    19
    Dette var min siste CD-spiller. Et smykke å ha i racket men syntes ikke jeg hadde råd til å bare la den stå der til pynt.

sa7.jpg

Geir Kristiansen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.01.2011
    Antall liker
    2.295
    Sted
    Tromsø
    Det er noe som sier meg at den siste CD-spiller for mange blir en multispiller. CD, SACD og Blu-Ray i en og samme boks. Harddiskbasert avspilling på høyoppløstformatene er rett og slett for mye jobb å ordne til. SACD er å toppen av det vel hele ikke mulig p.t.

EMP2_Front.jpg

EMP2_Back.jpg

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.193
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Dette er min, foreløbig. siste cd-spiller. dCS Puccini.

puccini.jpg

En kjempespiller, som blir i anlegget. Om den da ikke byttes i en APL.

faltro

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    10.09.2007
    Antall liker
    2
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    16
    Densen B-400XS
    Tror jeg har funnet spilleren som kommer til og bli stående hos meg lenge.
    (hørt den før ??)
    Kanon spiller, samtidig som den er lekker og se på .
    Densen.jpg

JanR

Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Min siste, ikke mye å skryte av kanskje men spiller bra :)

/jan

montesi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.11.2002
    Antall liker
    971
    Torget vurderinger
    7
    Min siste, koblet til en Stello 100 signatur dac :)

x5000es.jpg

mikefish

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.01.2005
    Antall liker
    517
    Ser for meg at jeg kommer til å spille cd-plater i årevis fremover,og jeg vil nok få flere og bedre spillere etterhvert.Men som JanR her over blir nok Rega Planet'en som jeg kjøpte i '99 min siste cd-spiller.Den skal jeg ha til jeg stryker med.Den trenger en service,da den begynner å "hakke" litt etter en ukes påkobling.Men det skal jeg koste på den.En klassiker dette som er kjent for sin analogaktige lyd.

mvh. s,

Odd J

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.07.2007
    Antall liker
    3.450
    Torget vurderinger
    1
    Hadde denne hatt digitale innganger så hadde den vært svært aktuell om lyden hadde passet med resten av anlegget.
    En slik eller tilsvarende er jo og alternativer til litt eldre rene cdspillere. (Må vurdere å strekke budsjett litt da)

Primare BD32
    Har ikke denne digitale innganger da? Mener den tar det meste helt opp til 24/192, trådløst om det trengs også. Synes dette er den peneste og kanskje beste (?) Oppotvillingen så langt. Fikk kjempeomtale i Hifinews.

Minutten

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2007
    Antall liker
    3.491
    Torget vurderinger
    4
    Ble en Naim cds3/xps til slutt.

cds3.jpg

• Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning