Den optimale signalkabel?

Status
Stengt for ytterligere svar.

endrea

Hi-Fi freak
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
142
Sted
Bergen
I forhold til deg er jeg presis i det jeg skriver. Jeg vil være deg evig takknemlig hvis du kan hjelpe meg med å finne ut hvor jeg har skrevet at "absolutt alle" har fått samme resultat som jeg med denne kabelen ???
Hvis du øver deg på å lese, så vil du se at jeg skriver at FLERE i denne tråden som har testet kabelen, har kommet til samme konklusjon som jeg.
Da har jeg ett spørsmål til deg; Betyr ordet "flere" det samme som "absolutt alle"(ditt utsagn) ???

rolfozzy skrev:
Endre Askeland skrev:
Men nå er det flere i denne tråden som også har testet kabelen din, og de har kommet frem til nøyaktig samme konklusjon som jeg.
Er vi alle på bærtur, eller kan det være en mikroskopisk sjanse for at vi faktisk hører det samme? Betyr dette i såfall at vi alle er tonedøv, ikke har gehør, eller er problemet at vi alle sammen bare ikke vet hva vi holder på med?

mvh

R.Solhaug skrev:
Du blander korta litt; jeg poengterte at ved å bruke to coaxer var kabelen i praksis elektrisk optimal med to fullverdige og skjermede ledere.

Du sier ikke at den er verdens beste, bare optimal, der er jeg upresis.

Hva ditt gehør angår stiller jeg meg svært uforstående til din lyttebeskrivelse i og med at den ikke bare avviker noe men er stikk i strid med hva jeg selv har hørt av kabelen, foruten hva f.ex danskene hørte osv.

Mvh. RS

Endre Askeland skrev:
Her trenger du å øve på å lese bedre!
Du har selv hevdet at du har laget den optimale signalkabel.
Jeg vil være deg evig takknemlig hvis du kan hjelpe meg med å påvise hvor jeg har sagt at kabelen din er verdens beste ???
Jeg har skrevet som du selv har skrevet her på sentralen, at du iht til deg selv har laget den optimale kabel.
Da har jeg ett spørsmål til deg; Vil en optimal kabel være en bedre kabel enn alle andre kabler?
Nå er det vel ikke absolutt alle som har fått samme resultat med kabelen som du har.

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.112
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Lets drink to the hard working people
Lets drink to the lowly of birth
Raise your glass to the good and the evil
Lets drink to the salt of the earth

Say a prayer for the common foot soldier
Spare a thought for his back breaking work
Say a prayer for his wife and his children
Who burn the fires and who still till the earth

And when I search a faceless crowd
A swirling mass of gray and
Black and white
They dont look real to me
In fact, they look so strange

Raise your glass to the hard working people
Lets drink to the uncounted heads
Lets think of the wavering millions
Who need leaders but get gamblers instead

Spare a thought for the stay-at-home voter
His empty eyes gaze at strange beauty shows
And a parade of the gray suited grafters
A choice of cancer or polio

And when I look in the faceless crowd
A swirling mass of grays and
Black and white
They dont look real to me
Or dont they look so strange

Lets think of the lowly of birth
Spare a thought for the rag taggy people

Lets drink to the two thousand million
Lets think of the humble of birth

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.214
Torget vurderinger
2
Endre Askeland skrev:
I forhold til deg er jeg presis i det jeg skriver. Jeg vil være deg evig takknemlig hvis du kan hjelpe meg med å finne ut hvor jeg har skrevet at "absolutt alle" har fått samme resultat som jeg med denne kabelen ???
Hvis du øver deg på å lese, så vil du se at jeg skriver at FLERE i denne tråden som har testet kabelen, har kommet til samme konklusjon som jeg.
Da har jeg ett spørsmål til deg; Betyr ordet "flere" det samme som "absolutt alle"(ditt utsagn) ???

rolfozzy skrev:
Endre Askeland skrev:
Men nå er det flere i denne tråden som også har testet kabelen din, og de har kommet frem til nøyaktig samme konklusjon som jeg.
Er vi alle på bærtur, eller kan det være en mikroskopisk sjanse for at vi faktisk hører det samme? Betyr dette i såfall at vi alle er tonedøv, ikke har gehør, eller er problemet at vi alle sammen bare ikke vet hva vi holder på med?

mvh

R.Solhaug skrev:
Du blander korta litt; jeg poengterte at ved å bruke to coaxer var kabelen i praksis elektrisk optimal med to fullverdige og skjermede ledere.

Du sier ikke at den er verdens beste, bare optimal, der er jeg upresis.

Hva ditt gehør angår stiller jeg meg svært uforstående til din lyttebeskrivelse i og med at den ikke bare avviker noe men er stikk i strid med hva jeg selv har hørt av kabelen, foruten hva f.ex danskene hørte osv.

Mvh. RS

Endre Askeland skrev:
Her trenger du å øve på å lese bedre!
Du har selv hevdet at du har laget den optimale signalkabel.
Jeg vil være deg evig takknemlig hvis du kan hjelpe meg med å påvise hvor jeg har sagt at kabelen din er verdens beste ???
Jeg har skrevet som du selv har skrevet her på sentralen, at du iht til deg selv har laget den optimale kabel.
Da har jeg ett spørsmål til deg; Vil en optimal kabel være en bedre kabel enn alle andre kabler?
Nå er det vel ikke absolutt alle som har fått samme resultat med kabelen som du har.
Min feil Askeland, jeg leste upresist, og da ble det jeg skrev også upresist. Beklager.
Men uansett så fins det andre resultater.

Nightpuma

Hi-Fi freak
Ble medlem
23.01.2005
Antall liker
505
Sted
Agder
Torget vurderinger
2
Kabeldebatter ender alltid så hyggelig :D

Jeg har ikke prøvd alle verdens kabler, men noen har det blitt.
Jeg synes signalkabler uten skjerm spille mest luftig og flytende, de puster fint. Jeg bruker selv lakkisolert 0,3mm kobbertråd. Hvis det støyer er det bare å tviste de litt. Det er nok ikke mine siste kabler, men det er definitivt veien å gå. Jeg har samme erfaring med skjerm på strømkabler. De blir klart og tight, men stramt og displinert, og det er jo ikke musikk. Den skal flyte så fritt som mulig IMO.

Asbjørn

L

lark

Gjest
Debatten er gått litt i loop her. Hvordan definerer man egentlig den optimale signalkabel?

Min definisjon er som følger:

Helt nøytral, dvs. uten lydsignatur.
God kvalitet på plugger og ledere
Flott design
Lav pris

That's it :)

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.214
Torget vurderinger
2
lark skrev:
Debatten er gått litt i loop her. Hvordan definerer man egentlig den optimale signalkabel?

Flott design
Lav pris

Og der kom jaggu beskrivelsen av kablene mine ;D

Bols

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.05.2007
Antall liker
15
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
lark skrev:

Flott design
Lav pris

Det som er kjekt med kabler er at vi alle kan ha hver vår verdens beste.

56fwb

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.05.2007
Antall liker
137
Sted
Volda
lark skrev:

Flott design
Lav pris

Glemte du ikke betegnelsen Virtuoso her lark ;D ;D ;D ;D ;D ;D

L

lark

Gjest
56fwb skrev:
lark skrev:

Flott design
Lav pris

Glemte du ikke betegnelsen Virtuoso her lark ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Oppfyller neppe kravet om lav pris. Om den er uten lydsignatur vites ikke, men ellers er Virtuoso-ledningen helt sikkert god nok i massevis. Jeg har jo opplevd den "live" i ditt oppsett ;)

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.112
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Klare vi ikke å drepe denne tråden i går?

56fwb

Hi-Fi freak
Ble medlem
16.05.2007
Antall liker
137
Sted
Volda
lark skrev:
ansepe74 skrev:
rolfozzy skrev:
Og der kom jaggu beskrivelsen av kablene mine ;D
Hey...
Trodde det var min jeg;)
Min beskrivelse av den optimale kabel passer faktisk på mange "lavpriskabler"
Hva legger du i begrepet "lavpriskabler" lark (tenker på prisklasse fra/til her), og hvilke av de oppfyller alle de spesifikasjonene du har listet opp???
Kunne vert greit å vite.. :D

mvh
FreddB :)

L

lark

Gjest
Hva som regnes som "lavpriskabler" er vel nokså individuellt, og sikkert avhengig av hvor man selv befinner seg på kabel-prisstigen. Fidelity omtalte jo i sitt beryktede "kabelnummer" en kabel til 20 000,- som en budsjettkabel. Sjøl synes jeg at ca. 1000,- er en grei kabelgrense. Bruker sjøl optimale DIY-kabler til under 500 inkl. plugger. Låter fint det ;D

Vedlegg

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.541
Torget vurderinger
1
Valentino skrev:
Klare vi ikke å drepe denne tråden i går?
Å drepe diskusjonen rundt kabler er like lett som å drukne en ål.

Når jeg først har ordet, så minner jeg om at signalkabel SILK II (i den versjonen med størst tverrsnitt) i balansert konfigurasjon bare låter bedre og bedre hjemme hos meg. Jo mer jeg oppgraderer og forbedrer anlegget ellers, jo mindre opptatt blir jeg av å bytte kabler.

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
Brrr...Silk I og II er noe av det kjedeligste jeg noensinne har hørt på av kabler faktisk...

Testet flere av disse ved amnge anledninger, mot andre typer ICer. Faller igjennom HVER gang.

Petter: Tar du et hint? ;D

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Antall liker
745
Sted
Haslum
Torget vurderinger
4
LydMekk skrev:
Brrr...Silk I og II er noe av det kjedeligste jeg noensinne har hørt på av kabler faktisk...

Testet flere av disse ved amnge anledninger, mot andre typer ICer. Faller igjennom HVER gang.

Da har du ikke evnen til å lytte, som jo selvfølgelig de fleste ikke evner. Dessuten mangler du erfaring til å kunne høre hvor bra denne kablen er. Mange andre har hørt at denne er veldig bra, og hvis du ikke klarer å høre DET.......
I tillegg har du for dårlig oppløsning i anlegget...... ;) ;D

Pedal

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.02.2007
Antall liker
5.541
Torget vurderinger
1
EiK skrev:
LydMekk skrev:

Da har du ikke evnen til å lytte, som jo selvfølgelig de fleste ikke evner. Dessuten mangler du erfaring til å kunne høre hvor bra denne kablen er. Mange andre har hørt at denne er veldig bra, og hvis du ikke klarer å høre DET.......
One cable was made to rule them all;
SILK

Bra dere har humor karer. Det hjelper i tråder som dette.

olaps

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
167
Sted
Kongsberg
Torget vurderinger
4
pedal skrev:
EiK skrev:
LydMekk skrev:

One cable was made to rule them all;
SILK

Bra dere har humor karer. Det hjelper i tråder som dette.
Hehe :)
Har hatt Silk sjøl jeg, i et rimelig bra anlegg. Ingen dårlig kabel, men IMO LANGTFRA den beste.
Med fare for å gjenta meg sjøl ::) Acoustic Zen Absolute er den klart beste XLR-kabelen jeg har "hørt" i både mitt eget anlegg og to andre..
Men det finnes jo ingen fasit her..............
Mvh

LydMekk

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.08.2003
Antall liker
2
EiK skrev:
LydMekk skrev:

Ah, ironi...var bekymret der et øyeblikk... ;D

EiK

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.05.2007
Antall liker
745
Sted
Haslum
Torget vurderinger
4
LydMekk skrev:
EiK skrev:
LydMekk skrev:

Ah, ironi...var bekymret der et øyeblikk... ;D
He-he, du kjente kanskje igjen argumentasjonsteknikken til en hvis annen person.... ;D

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.427
Torget vurderinger
2
Og der tror jeg vi stenger denne tråden.

Mvh
Høvdingen

Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn