Den optimale signalkabel?

Status
Stengt for ytterligere svar.

Bols

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
23.05.2007
Antall liker
15
Sted
Sarpsborg
Torget vurderinger
2
unodostres skrev:
Det urkomiske er jo at det - i fullt alvor - hevdes at en skarve meter med kobber som bør være egnet til formålet og milevis innenfor spec til oppgaven er den begrensede faktor i å formidle "overtonestrukturen til instrumentene" og "luft mellom instrumentene" og jeg vet ikke hva i det aktuelle anlegget.
Det ennå mer urkomiske er at du har rett, men altså et så urkomisk feil sted å ha den meningen. ;D

L

lark

Gjest
rolfozzy skrev:
Grøftekabelen har jeg til gode og prøve. Der bruker jeg fremdeles Audioquest.
Men jeg skal med tid og stunder få prøvd grøftekabelen også.
Godt råd: Skrell av ytterisolasjon for handteringens skyld. Et helvete å bakse med denne stive kabelen. Jeg bruker den i bass/mellomtone på mine B&W 703. Diskanten ivaretas av Straightwire Octave II, men på sikt må det nok prøves med 6 kv massive ledere der også. Og jeg må innrømme at det er hold i det hr. Solhaug så standhaftig hevder angående slike kabler. Det låter skikkelig bra.

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Er jeg sur? Jeg er hoderystende lattermild Askeland. Godt gehør følger tydeligvis ikke med på kjøpet uansett hvor mye eller hvor kostbart utstyr man handler. Svært få audiofile har god lydforståelse, det vet alle som har deltatt i lyttepenaler, eh paneler.

Kos deg med det geniale tilbehøret og ha en fin dag!

Mvh. RS

Endre Askeland skrev:
Hvorfor i all verden blir du sur? Du har laget den optimale signalkabel sier du, og i mitt oppsett beviste den at den ikke var optimal.
Jeg har testet kabelen din med ett åpent sinn. Hadde jeg ment at den var optimal hadde jeg helt klart valgt å brukt den. I mitt oppsett faller den gjennom. Den har store mangler i lydgjengivelsen som jeg mener er kritikkverdig.
Har tidligere lest innlegg fra en person som også har brukt kabelen din. Han har nå valgt å bruke Transparent Audio sine signalkabler. Hvis kabelen din er optimal, så skulle man tro at den personen ville ha valgt å fortsette å bruke kabelen din. Dette har han ikke gjordt. Hvorfor det? Kan det være at han oppfatter kabelen din som ikke optimal? Hvis du ikke tåler kritikk av dine produkter, så bør du ikke sende dem ut til test.

Siden du er så såret og vonbroten over min vurdering av kabelen din, send den inn til Fidelity og la dem foreta en vurdering. Kanskje du får plaster på såret og oppreising fra dem. Fidelity har jo ett annet oppsett enn meg. Kanskje kabelen din blir en bedre match i det oppsettet? Men en optimal kabel skal vel i teorien spille optimalt i alle oppsett, eller hva?

mvh

Viking

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.02.2002
Antall liker
435
Torget vurderinger
4
Alle må jo ha skjønt nå at man er døv, blind, idiot og det som er om man ikke er ening med RS ;)

Per_Olsen

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
03.01.2006
Antall liker
3
Torget vurderinger
3
Jeg har fulgt denne og lignende tråder her på Sentralen en god stund nå, og dette er mitt første innlegg noensinne.

Askelands beskrivelse av kabelen var grei, og plasserer den i kategori sammen med mye standard gjennomsnittlige greier. Så vidt jeg kan forstå en grei attest sett i forhold til prisen.

Solhaug påstår å sitte på den optimale kabelen. Når andre (les: Askeland) er av en annen oppfatning etter å ha testet den, blir avfeid med påstander som "enhver openminded audiofil må etter å ha prøvd kabelen i eget anlegg innse at Askelands bedømmelse ikke henger på greip", så er det naturlig å spørre seg hvor openmided du selv er Solhaug.
Jeg var selv fristet til å spørre om å få teste denne kabelen, fordi jeg alltid hører forskjell på kabler jeg tester, men det var før ditt siste innlegg.
Du påstår videre at svært få audiofile har god lydforståelse, basert på egne erfaringer fra lyttepaneler. Hvor mange lyttepaneler sitter du i Solhaug? Hender det at noen er uenig med deg der? Dersom ja, blir de da stemplet som lite "openminded"? Eller blir de anklaget for dårlig gehør?

Poenget mitt til Solhaug og andre lignende debattanter er; forstår dere ikke at slike innlegg dreper debatten, i alle fall den seriøse delen? Jeg ser da vekk fra de av dere som benytter dette forumet som ren underholdning, og som sekundært er opptatt av temaet HiFi.

Jeg takker for meg i denne omgang.

Mvh
Per Olsen

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Dette kunne ha vært et fornuftig innlegg om du hadde visst hva du snakka om. Du bør også legge merke til at Askeland får liten støtte blandt dem som faktisk har hørt kabelen.

Må forresten presisere; jeg har aldri hevdet at kabelen er verdens beste, det er Askelands useriøse innspill.

Mvh. RS

Per_Olsen skrev:
Jeg har fulgt denne og lignende tråder her på Sentralen en god stund nå, og dette er mitt første innlegg noensinne.

Askelands beskrivelse av kabelen var grei, og plasserer den i kategori sammen med mye standard gjennomsnittlige greier. Så vidt jeg kan forstå en grei attest sett i forhold til prisen.

Solhaug påstår å sitte på den optimale kabelen. Når andre (les: Askeland) er av en annen oppfatning etter å ha testet den, blir avfeid med påstander som "enhver openminded audiofil må etter å ha prøvd kabelen i eget anlegg innse at Askelands bedømmelse ikke henger på greip", så er det naturlig å spørre seg hvor openmided du selv er Solhaug.
Jeg var selv fristet til å spørre om å få teste denne kabelen, fordi jeg alltid hører forskjell på kabler jeg tester, men det var før ditt siste innlegg.
Du påstår videre at svært få audiofile har god lydforståelse, basert på egne erfaringer fra lyttepaneler. Hvor mange lyttepaneler sitter du i Solhaug? Hender det at noen er uenig med deg der? Dersom ja, blir de da stemplet som lite "openminded"? Eller blir de anklaget for dårlig gehør?

Poenget mitt til Solhaug og andre lignende debattanter er; forstår dere ikke at slike innlegg dreper debatten, i alle fall den seriøse delen? Jeg ser da vekk fra de av dere som benytter dette forumet som ren underholdning, og som sekundært er opptatt av temaet HiFi.

Mvh
Per Olsen

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
Per_Olsen skrev:

Mvh
Per Olsen
Godt innlegg! bruk av hersketeknikker som å kalle folk døve samt påstander som "hadde du vist hva du snakka om" forsimpler etter min mening debatten

Høvdingen

The big chief
Administrator
Ble medlem
01.01.2001
Antall liker
6.427
Torget vurderinger
2
Kjære Mr. Solhaug - nå har du gått langt over streken.

Du kan ikke komme med slike utsagn basert på at Endre Askeland ikke har samme oppfatning som deg.

Forøvrig så ville jeg satt oddsen til 1:100.000.000 på at Vivanco kabelen hadde slått Endres kabel (eller hvilken som helst annen kabel utført av hvilken som helst person) med tanke på foranliggende diskusjoner og påstander som RS har kommet med her på HFS. Den eneste måten å avgjøre dette på måtte vært en kontrollert blindtest.

Hvis du ønsker å bli tatt seriøst Mr. Solhaug, så tror jeg du må bite i det sure eplet fra tid til annen, og rett og slett godta at ikke alle på planeten er enig med deg, samtidig som du utvise langt større ydmykhet hvis du ønsker tilgang til å diskutere her på HFS.

Jeg sletter ingen innlegg.

Mvh
Høvdingen

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Utsagn? Hvilke utsagn?

Hold deg til ting du har greie på du "høvding".

Mvh. RS

Cundis

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.08.2005
Antall liker
550
Sted
Stockholm
No fense RS, men jeg var heller ikke heldig med Vivanco'ene i mitt anlegg for ca 10 år siden. Også jeg opplevde bassen som det beste med de, resten ble litt for "grått", og jeg syns det ble litt lite pulver/luft i toppen med disse i kjeden. Dette sett i forhold til bl.a. AudioQuest Diamond/Lapis som jeg bl.a. testa de opp mot på den tida. Alt virka også bedre definert gjennom AQ, og da spesielt gjennom Diamond.

Om anlegget "holdt mål" veit jeg ikke, men det bestod på den tiden av en Musical Innovation kombinasjon, kan det ha vært MI1 og MI3? Var iallefall et 120 watts effektrinn. Høyttalerne var Audiovector 3x, cd spiller var Denon DCD S-10.

McLaren

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.02.2002
Antall liker
275
Torget vurderinger
11
Har selv hatt RS nettkabler som gikk inn døra for og gå rett ut.

Gjennomtrekk? Yes.

Ble erstattet av LMC kabler som var vesentlig bedre enn RS. Mer fleksible var de også.

LMC ble byttet ut med PS Audio The Statement. Disse var mye bedre spør du meg enn LMC kablene.

Jeg hørte en Oyaide nettkabel til en 5-6 000 her for en liten stund siden som virket svært lovende. hakket vassere enn PS Audio faktisk.

Blir nok ikke kjøp av disse men jeg vet hva jeg hadde kjøpt idag, selv om de ikke er rimelige.

McLaren

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Det er din vurdering, om enn noe underlig i mine ører. Men jeg var ikke der og hørte det du hørte.

I de ikke rent få oppsett jeg har hørt denne kabelen overta er det jo nettopp det stikk motsatte som har funnet sted; lyden åpner seg, blir vesentlig mer luftig og slipper høyttalerne.
Apropos Audioquest; toppmodellene derfa ble fort plukket vekk om jeg kom innom Klubben i Marcus Tranesgt. medbringende mine hjemmelagede.

Mvh. RS

Cundis skrev:
No fense RS, men jeg var heller ikke heldig med Vivanco'ene i mitt anlegg for ca 10 år siden. Også jeg opplevde bassen som det beste med de, resten ble litt for "grått", og jeg syns det ble litt lite pulver/luft i toppen med disse i kjeden. Dette sett i forhold til bl.a. AudioQuest Diamond/Lapis som jeg bl.a. testa de opp mot på den tida. Alt virka også bedre definert gjennom AQ, og da spesielt gjennom Diamond.

Om anlegget "holdt mål" veit jeg ikke, men det bestod på den tiden av en Musical Innovation kombinasjon, kan det ha vært MI1 og MI3? Var iallefall et 120 watts effektrinn. Høyttalerne var Audiovector 3x, cd spiller var Denon DCD S-10.

pemek

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
20.09.2005
Antall liker
11
Sted
Bergen
Alltid morsomt å gløtte innom kabeldiskusjonene for å se hvordan deltakerne ender opp med å bite hverandre. Det slår aldri feil.
Det kan være passende å minne om gjør-det-selv guru Thomas Schicks visdomsord:

If there is any universal advice in Audio that I would be asked to give:

don't buy expensive cables

be inspired and creative

learn an instrument

listen to music.....

Skink_123

Bransjeaktør
Ble medlem
08.10.2008
Antall liker
1.466
Sted
Oslo
Torget vurderinger
4
pemek skrev:
Alltid morsomt å gløtte innom kabeldiskusjonene for å se hvordan deltakerne ender opp med å bite hverandre. Det slår aldri feil.
Det kan være passende å minne om gjør-det-selv guru Thomas Schicks visdomsord:

If there is any universal advice in Audio that I would be asked to give:

don't buy expensive cables

be inspired and creative

learn an instrument

listen to music.....
Er jo nettopp dette som hjelper en å si hva som er rett eller ikke. Hva det er som høres ut som de instrumentene en kan å spille selv. At alt kommer fram rett til rett tid så musikerne høres ut som om de er samspillte etc. Derfor Steely Dan er så fantastisk til å teste anlegg med. Sånn at ikke trommene høres litt bakpå ut og vokalen litt frampå, men at det er et band som trøkker slik det skal være!

M

musicus

Gjest
Retten til å si hva man opplever som den rette, eller optimale om man foretrekker, kabelen i sitt eget system, burde jo ligge hos den enkelte som pröver. Det henvises ofte til at noen ikke fatter etter eller annet her, men det er vel tydeligvis mer enn bare kabler som trengs å fattes i diskusjonen om den optimale kabelen.

Får litt sånne ekle "sentralstyrings" vibber her :-X ....

mvh

lydbjørn

Hi-Fi freak
Ble medlem
21.04.2005
Antall liker
50
Sted
Oslo
Mere krangling ;D

Ikke steng denne tråden!

Visse personer burde høre på flere kabler.

el_mariachi

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.11.2002
Antall liker
397
Den optimale signalkabel finner dere her: Elfa nr.55-466-01

gut_man

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.02.2004
Antall liker
3.184
Torget vurderinger
6
Etterlyser nok en gang dokumentasjon på RS sine påstander (artikkel fra danske High Fidelity) og henvisninger til sannhetsvitner? Hvor er de? Alle disse menneskene (for de hevdes å være flere) som foretrekker denne ubeskjedne nordmannens kabler fremfor alskens parfyme fra eksotiske leverandører. Rolfozzy har kommet på banen på eget initiativ, og det skal han ha kreditt for. Hans innlegg var nøytrale og informative, og ærlige!

R.E.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
31.05.2006
Antall liker
6.735
Torget vurderinger
34
I sin tid fikk jeg tilsendt kabler fra RS for å prøve. Den gang hadde jeg Conrad Johnson Premier 17LS2 forforsterker, CJ Premier 350 effektforsterker, Audio Aero Capitole mk2 cd-spiller og Magnepan MG 3,6R høyttalere. Elektronikken stod plassert i et Finite Elemente rack.

Med forbehold om at det er noen år siden, så erindrer jeg at min vurdering av kablene til RS var prikk lik denne vurderingen til Endre Askeland. Jeg mente også at bassen var det beste på de kablene, mens mellomtone og ikke minst diskant falt helt igjennom i forhold til de kablene jeg brukte den gang (noen diy sølvkabler laget i Danmark).

Etter min mening er det stor forskjell på det å ha tro på egne produkter, oppdagelser og meninger og det å mistro alt annet og andres opplevelser.

De aller fleste ønsker gjerne å finne utstyr som koster lite, men som låter best. Det virker å være mange som mener at RS-kablene er glimrende, men det finnes også mange som har hørt dem som ikke er enige. Det er en virkelighet det burde være mulig å leve med uten å idiotisere de som ikke er enig med en selv.

For øvrig er det mitt inntrykk at reproduksjon av lyd hele tiden går fremover. Det lages bedre forsterkere, høyttalere, cd-spillere og platespillere enn tidligere. Utviklingen går fremover.

Man skulle tro det samme var tilfelle med kabler, så å bruke gamle inntrykk fra enten hifiblader eller hifibutikker som sannhetsvitner for noe som helst annet enn hvordan det var den gang, er etter min mening lite relevant, siden de eneste kablene det kan virke som det ikke er gjort noen utvikling på er nettopp RS-kablene. (PS. i dette tilfelle vil selv 80- og 90-tallet være gamle dager).

NB. men jeg prøver gjerne RS-kablene med like åpent sinn som sist. For alt jeg vet, kan det jo hende at RS-kablene passer bedre til mitt nåværende anlegg enn det jeg hadde for noen år siden.

Roy

S

Slorbak

Gjest
McLaren skrev:
Har selv hatt RS nettkabler som gikk inn døra for og gå rett ut.

Gjennomtrekk? Yes.

.

McLaren
:)

Driver og tester ut ei padde og en strømkabel til forsterker fra RS. Har jeg fått annen lyd? Ja det har jeg.
Mørkere lyd blir konklusjonen,dette merkes særlig på cd. Cd lyden har jeg slitt med og nå er den blitt bra. :)

Til den prisen jeg har betalt er dette et røverkjøp og for de som ikke har tenkt og kaste ut tusenvis av kroner på kabler er kansje RS kablene verdt et forsøk og prøve.

Skal prøve signalkablene til RS utover. Vet at flere her på forumet er meget godt fornøyd med RS kablene og at mange dyre kabler er lagt i skuffen etter at RS kablene ble testet.

Mvh Roar

JanR

Rubinmedlem
Ble medlem
26.01.2006
Antall liker
1.529
Sted
Sarpsborg
gut_man skrev:
Etterlyser nok en gang dokumentasjon på RS sine påstander (artikkel fra danske High Fidelity) og henvisninger til sannhetsvitner? Hvor er de? Alle disse menneskene (for de hevdes å være flere) som foretrekker denne ubeskjedne nordmannens kabler fremfor alskens parfyme fra eksotiske leverandører. Rolfozzy har kommet på banen på eget initiativ, og det skal han ha kreditt for. Hans innlegg var nøytrale og informative, og ærlige!
Sitter på samme kablene som Rolf, mangler kun en strømkabel til cd spiller.
Opplever det samme som Rolf hjemme hos meg, nå har ikke vi så ulike anlegg så kanskje ikke så rart ? Ikke vet jeg.

Alle andre brukere av de kablene (strøm/signal), som jeg kjenner til, ser du neppe her på hfs.
Kanskje ikke så rart det heller ;)

Skal la inntrykkene synke godt inn før jeg legger ut noen inntrykk men så langt meget bra i mine ører.
Kommer nok litt lesing i tråden min etterhvert.

Roy:
Meget bra innlegg :)

/jan

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.780
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
jeg kan bekrefte at danske high fidelity skrev en notis om solhaugs kabler en gang på 90-tallet (lurer på om jeg ikke har dette nummeret liggende og slenge et eller annet sted fremdeles).
innholdsmessig gikk det på at kabelen var billig og overraskende god.

på dette tidspunktet sendte vel solhaug kabler til diverse magasiner i håp om test (samtidig som han trålet diverse butikker på jakt etter forhandlere), og high fidelity skrev riktignok ikke en full test, men en kort notis.

over til nåtid:
solhaugs offensive opptreden og hysteriske forsvar av sine kablers fotreffelighet er nærmest av psykotisk karakter, im(not so very)ho.

mange har fått glimrende resultater fra disse kablene, og dette er jo strålende. solhaugs kabler er billige, og det er alltid hyggelig å finne ting som funker og som ikke koster en formue.

samtidig er det andre som ikke har likt disse kablene, og dette må solhaug bare akseptere, uten å slenge rundt seg med masse piss om at folk er døvhørt, ikke har gehør, ikke har peiling på lydgjengivelse, har et drittanlegg, osv.

jeg likte ikke signal- og høyttalerkablene til solhaug da jeg teste dem.
jeg syntes de lått litt klemt og trangt, med en litt grå lyd.
kablene falt igjennom særlig på kompleks klassisk- og operamusikk. tenor- og sopranstemmer fikk en merkelig "glare" på de høyeste tonene, og store orkestere bar preg av litt lite luft og rom.
jeg foretrakk kimbers billige kabler pbj og 8tc milevis foran solhaugs kreasjoner, og ble derfor stemplet som tunghørt og i besittelse av et inkompetent anlegg.
fett nok.

andreas

Hi-Fi freak
Ble medlem
03.10.2003
Antall liker
155
el_mariachi skrev:
Den optimale signalkabel finner dere her: Elfa nr.55-466-01
OT: skal bygge en rca og en xlr utgave med denne ledningen. Deler ligger på arbeidsbordet, og kabelen virker som et bra utgangspkt: tynn, godt skjermet og ganske fleksibel.

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Signalkabler er passive komponenter på linje med f.ex. kondensatorer og har en definitiv egenlyd ganske uavhengig av oppsett. Når enkelte tåkelegger bildet ved å hevde alt er et kun spørsmål om matching skyldes dette i stor grad mangel på kunnskap.

Mvh. RS

Gago skrev:
mange har fått glimrende resultater fra disse kablene, og dette er jo strålende. solhaugs kabler er billige, og det er alltid hyggelig å finne ting som funker og som ikke koster en formue.

samtidig er det andre som ikke har likt disse kablene, og dette må solhaug bare akseptere, uten å slenge rundt seg med masse piss om at folk er døvhørt, ikke har gehør, ikke har peiling på lydgjengivelse, har et drittanlegg, osv.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.780
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
R.Solhaug skrev:
Signalkabler er passive komponenter på linje med f.ex. kondensatorer og har en definitiv egenlyd ganske uavhengig av oppsett. Når enkelte tåkelegger bildet ved å hevde alt er et kun spørsmål om matching skyldes dette i stor grad mangel på kunnskap.

Mvh. RS

"en definitiv egenlyd" åpner jo for at ikke alle liker akkurat egenlyden i dine kabler.

har du problemer med å akseptere det?

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.109
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Alle kabler har en "definitiv egenlyd"? Er det etterprøvbart? *host*

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Førts måtte i så fall kabelen hatt en egenlyd, poenget er jo nettopp kabelens totale mangel på egenlyd.

Mvh. RS

Gago skrev:
R.Solhaug skrev:

Mvh. RS

"en definitiv egenlyd" åpner jo for at ikke alle liker akkurat egenlyden i dine kabler.

har du problemer med å akseptere det?

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.780
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
R.Solhaug skrev:
Førts måtte i så fall kabelen hatt en egenlyd, poenget er jo nettopp kabelens totale mangel på egenlyd.

Mvh. RS

du skriver jo at "signalkabler er passive komponenter på linje med f.ex. kondensatorer og har en definitiv egenlyd..."

mener du at alle andre signalkabler har egenlyd, men ikke dine egne?

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Delvis riktig. Danskene fikk ingen pris på kabelen fra meg, kun to sett demokabler. Og konklusjonen var som jeg tidligere nevnte; "kabelen har en frapperende oppløsning". Når enkelte så hevder at det stikk motsatte er tilfelle er det min absolutt trygge overbevisning at begge deler ikke kan være riktig.

Mvh. RS

Gago skrev:
jeg kan bekrefte at danske high fidelity skrev en notis om solhaugs kabler en gang på 90-tallet (lurer på om jeg ikke har dette nummeret liggende og slenge et eller annet sted fremdeles).
innholdsmessig gikk det på at kabelen var billig og overraskende god.

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Her henger du tydeligvis ikke med.

Mvh. RS

Gago skrev:
R.Solhaug skrev:

Mvh. RS

du skriver jo at "signalkabler er passive komponenter på linje med f.ex. kondensatorer og har en definitiv egenlyd..."

mener du at alle andre signalkabler har egenlyd, men ikke dine egne?

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.780
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
R.Solhaug skrev:

Mvh. RS

da er det greit at du utdyper litt.
dine formuleringsevner er definitivt på undermålernivå, ikke alltid like greit å henge med da.

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.109
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Q: Hvordan låter en kabel?
A: Det kommer an på.

B

Back_Door

Gjest
Denne var interessant:

"Hifi-verdens svar på Snåsamannen"

Er det dokumentasjonsnivået som er felles mellom RS og Snåsamannen?? ;D

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Jeg tror ikke jeg ville rope for høyt om undermålernivå om jeg var deg. Lær deg heller litt om hva du snakker om før du hiver deg inn i en debatt :-*

Mvh. RS

Gago skrev:
R.Solhaug skrev:

Mvh. RS

dine formuleringsevner er definitivt på undermålernivå, ikke alltid like greit å henge med da.

rama

biskopen av holmlia
Ble medlem
09.06.2003
Antall liker
21.780
Sted
oslo
Torget vurderinger
17
R.Solhaug skrev:
Jeg tror ikke jeg ville rope for høyt om undermålernivå om jeg var deg. Lær deg heller litt om hva du snakker om før du hiver deg inn i en debatt :-*

Mvh. RS

Gago skrev:
R.Solhaug skrev:

Mvh. RS

lol, du når nye høyder. ;D
ha en fin dag, baby.

:-*

R.S.

Hi-Fi freak
Ble medlem
18.03.2002
Antall liker
18
Dette forstår jeg er gresk for deg, ikke obverraskende ;D

For en fagmann er komponenters lydpåvirkning like forutsigbar som krydder er for en kokk. Tok du den tru ::)

Mvh. RS

Valentino skrev:
Q: Hvordan låter en kabel?
A: Det kommer an på.

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.109
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Er det debatt du bedriver, R.S?
Det likner mer på agitasjon. Det finnes historiske personer som har vært flinke til det.

rolfozzy

Æresmedlem
Ble medlem
01.11.2005
Antall liker
7.214
Torget vurderinger
2
Synd at dette som egentlig kunne vært en bra og opplysende tråd skal havne under kategorien tastaturhuggeri.

Men jeg hadde vel egentlig bare et spørsmål, som er følgende:
Er kabler og regne som ferskvare som etter 8-10 år må byttes ut med noe mer moderne ting. Går det an og dra en kabels ytelse mer enn det den er beregna for, lyd fra A til B ?

unodostres

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
14.01.2009
Antall liker
0
rolfozzy skrev:
Men jeg hadde vel egentlig bare et spørsmål, som er følgende:
Er kabler og regne som ferskvare som etter 8-10 år må byttes ut med noe mer moderne ting. Går det an og dra en kabels ytelse mer enn det den er beregna for, lyd fra A til B ?
Da burde også utstyr som er eldre enn 8-10 år være "ubrukelig" siden det står en del av standardvare inne i boksene. Og om man skal bruke noe til å teste f.eks signalkabler, kan det være greit å sjekke innsiden av boksene bare for å finne ut om øvelsen i det hele har noen mening (hvilket man da oftest burde finne ut at den ikke har)

S

Slorbak

Gjest
Skal la inntrykkene synke godt inn før jeg legger ut noen inntrykk men så langt meget bra i mine ører.
Kommer nok litt lesing i tråden min etterhvert.

/jan

[/quote]

:)

Er ikke du fornøyd med dine RS kabler da Jan? :) Rolf mente jo at de var bedre enn de dyre han hadde. Han hadde vel kabler for 20 lapper og RS sine koster vel 1 lapp. :)
Fy denne kabelindustrien er det mye hysteri og humbug i, og det viktigste for enkelte er vel utsende på kablene. Penere de er bedre låter de. ;) ;D

Vet dere hvilket land som utvinner og lager det reneste kobberet som er og finne i dag?

Mvh Roar

Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp Bunn