Den gilde DAC-tråden - hvor alle deler sine erfaringer og favoritter!

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Hva behager? :
Mer saklig: hva slags trøbbel?

O.
Valentino skrev:
Til og med RMEen min fikk trøbbel med lakrissnøre...

K

kbwh

Gjest
I stedet for musikk, en blanding av bzzt, urk, og stillhet. Dro pluggen ut 2mm og da kom det musikk, gitt.
For ordens skyld: Jeg bruker SPDIF/Videospesifisert kabel. Lakrisen var kun et eksperiment. Må jo sjekke at ting ikke virker når de ikke skal virke, litt i gata:
"-Ikke sykle skrått opp på fortauskanten når det er vått!"
"-Voffodea?"*
Krasj.

*Moteriktig skriveform på HFS.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Nettopp...pluggen som tullet altså?
Uansett, nervene mine er for svake til å bruke lakris noe sted....

O.

K

kbwh

Gjest
Ikke egentlig pluggen. Audiokabel er bare ikke designet for SPDIF-frekvenser.

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
impulse skrev:
Om du bruker et lakrisssnøre, og ikke en dedikert digitalkabel, kan det dra lyden helt ut på viddene, Kjell. En filterløs dac er ekstremt følsom for både kabling og drivverk netopp fordi den er filterløs. Dermed, ikke avskriv Deva´n før du har eksperimentert....en stund! Theta med turbo synes jeg jo høres ekstremt lovende ut!
Lakrissnøre i form av en veldig gammel og billig RCA kabel som heter: Vampire Wire :D
Har industri standard 75ohm kabel som jeg skal terminere om med RCA kontakter (DIY) til jeg får tak i en skikkelig coax kabel..
Har langt fra avskrevet DEVA, men ekstrem høy gain i pre i dag (18dB) og annen pre som kommer (25dB) så er det nye 7dB som blir tilført..
Får jeg DEVA til å spille slik jeg "tror" den vil spille med skikkelig kabel, så vurderer jeg Rothwell plugger inn til pre og inn til effekt, da skal jeg få 20dB lavere gain i teorien, det er like mye gain som det er i DEVA ;)

Det er veldig lett å høre at Vampire Wire får frem bare bass og at musikken blir "borte i rotet"..
Så mye annet godt som jeg hører i DEVA og i tillegg så er det masse oppgraderings potensiale i den, er full bredde og ca 8cm høy (masse plass), så tror jeg den blir værende, OM jeg får bukt med gain problematikken.!

Uten å helt vite hva jeg prater om, så innbiller jeg meg at filterløse DAC'er er hyperfølsomme på veldig mange måter, det er nettbrønn og jeg bruker bare standard strøm kabel, underlag (forskjellig underlag på XB-770 og XA-50, det kan være grunnen til at jeg fikk så ekstremt forskjellige resultater) og coax kabel.?
Tar gjerne imot råd fra de som har litt erfaring på de områdene..
Kjell

Stavros

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.05.2002
Antall liker
21
Så kom min X-Dac V8 i posten, har avløst PT A3/A1/Monolith-comboen og står nå til "brenning." Så får vi se om det var verdt spontankjøpet.......

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
Stavros skrev:
Så kom min X-Dac V8 i posten, har avløst PT A3/A1/Monolith-comboen og står nå til "brenning." Så får vi se om det var verdt spontankjøpet.......
Grattis.!
Forventer at du kommer med en dønn ærlig kommentar på åssen den der er ;)
Kjell

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
Må komme med en anbefaling i denne fine tråden jeg og da.

Jeg har funnet ut at mitt DIY DAC/pre-prosjekt trekker laaangt ut i tid grunnet lite tid og mye reising. Var egentlig fornøyd med å spille musikk på på mine JBL Creatures, men fant ut at siden prosjektet trakk ut kunne jeg like godt gjøre det beste ut av situasjonen... Jeg bestillte så en Harmony Audio til den nette sum av 700 kr fritt levert på døra. :eek: :eek: :eek:

Og jeg må bare si at denne lille tassen virkelig spiller musikk! :) Selv om resten av anlegget prismessig ligger langt over dette, er det nesten som om man mister all motivasjon for å bygge seg noe bedre! ;D

Tillegg: Denne DACen tar jo kun FireWire slik at det begrenser jo bruksområdet til disse gærningene som bruker PC/Mac som avspiller.

ralex

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.04.2006
Antall liker
6
Sted
Fredrikstad
Må få spørre litt her jeg siden det tydeligvis sitter mange dyktige mennesker med erfaring her :) Har en Theta DS Proprime DAC som jeg kjøpte i 94´. Noen som vet noe om hvor god det er i dag og hvilken dac løsning som sitter i den? Har bare stått å støvet ned de siste årene da jeg fikk for meg at Burr Brown Dacen som sitter i Vincent CDS6MK låter en del bedre.
Saken er at jeg nå skal gå til innkjøp av en Squeezebox V3 eller Duet. Vil jeg ha noe å hente på Thetaen tro? Og noen som vet noe om V3 sin Burr Brown kontro Duet sin Wolfson?

Siste spm, hva med DIY Monica DACen. Er den noe?

Takker masse for innspill :)

Vermin

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.09.2006
Antall liker
5.924
Sted
Bjerkreim
Torget vurderinger
45
ralex skrev:
Må få spørre litt her jeg siden det tydeligvis sitter mange dyktige mennesker med erfaring her :) Har en Theta DS Proprime DAC som jeg kjøpte i 94´. Noen som vet noe om hvor god det er i dag og hvilken dac løsning som sitter i den? Har bare stått å støvet ned de siste årene da jeg fikk for meg at Burr Brown Dacen som sitter i Vincent CDS6MK låter en del bedre.
Saken er at jeg nå skal gå til innkjøp av en Squeezebox V3 eller Duet. Vil jeg ha noe å hente på Thetaen tro? Og noen som vet noe om V3 sin Burr Brown kontro Duet sin Wolfson?

Siste spm, hva med DIY Monica DACen. Er den noe?

Takker masse for innspill :)
Jepp, den er knallgod

yasman

Hi-Fi freak
Ble medlem
04.10.2006
Antall liker
310
Sted
Grenland
Torget vurderinger
13
ralex skrev:
Fåes den kjøpt i vårt landstrakte land noe sted?
Har hørt Theta gen V, dcs er det delius den heter tro..., stello 100, stello da220 mk2, ec, dp, muse.

Mest skuffende med ec dac, de andre meget gode, selv om jeg synes dp dacen får vel mye skryt...

Er ufattelig fornøyd med Stello da220mk2; kjøpte den med en gang etter sml. med min burmester 992 cd spiller. Den stod seg godt mot esoteric også.....

Vegardaase

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.07.2005
Antall liker
2
ralex skrev:
Har en Theta DS Proprime DAC som jeg kjøpte i 94´. Noen som vet noe om hvor god det er i dag og hvilken dac løsning som sitter i den?
Du kan jo sjekke denne.

Har ikke hørt denne DACen, men har hørt en del eldre DACer som fortsatt er meget gode.
Saken er at jeg nå skal gå til innkjøp av en Squeezebox V3 eller Duet. Vil jeg ha noe å hente på Thetaen tro?
Jeg vil tro at Theta DACen vil være en del bedre, men eneste mulighet for å finne ut det er å teste selv. :)

ralex

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.04.2006
Antall liker
6
Sted
Fredrikstad
Takk for svar. Min oppfatning, " sist jeg brukte dacen" var også at den låt bra, men har ikke testet så mye de siste årene. Men, nå kjenner jeg iveren igjen er der, siden jeg har fått eget rom her i huset dedikert musikk, så kan jeg kose meg mens kona ser på tv hehe.

Noen som kan tippe Thetan opp mot Monica v3 ?

KHH

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.03.2005
Antall liker
18
ralex skrev:
Noen som kan tippe Thetan opp mot Monica v3 ?
Uhøytidelig og ukvalifisert gjetting: Theta har en mer analog, varm spillestil, men minst like oppløst og detaljert, Theta vinner også på tyngden nedover, typisk USA-High-End spillestil..
Theta har også veldig sort bakgrunn og masse rom rundt instrumenter, vet ikke om Monica har det samme.?
Håper jeg får en dom om jeg hadde rett eller feil på mine gjettinger ;)
PS: husk jord til Theta eller avled statisk elektrisitet.!
Kjell

Valentino

Lustig im Tempo und keck im Ausdruck
Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.734
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Relevant for denne tråden også, skulle jeg mene.

impulse om RME ADI-2 (hodetelefonutgang) v.s. Logitech Transporter i anlegget mitt:
Jeg ble oppmerksom på at det skjedde noe ganske eiendommelig med gjengivelsen av strykere. Det låt som om alle fiolinene mistet farge og uttrykk. Den rike klangen jeg forventet var plutselig summarisk og klemt. Luftighet og fasetter mangler. Litt som strykerrekka gjerne låter på lydsporet til en amerikansk etterkrigsfilm. Flygelet ble også fratatt uttrykk og farger. Dette var ganske påtagelig , men var ikke noe jeg la merke til tidligere på kvelden, da vi spilte jazz.
Det ble etterhvert klart  hvilket av komponentene som var synderen. I påvente av en Logitech Transpoerter bruker Valentino som nevnt sin RME-dac som preamp. Den struper fargene i toppen. Denne tendensen var helt borte da høyttalerkonstruktøren ankom med sin Transporter under armen.
RME ADI-2 er en tokanals proff ADC/DAC med to digitale innganger/utganger og hodetelefonforsterker. Den koster 6500,- (eller kanskje litt mindre)
Logitech Transporter er en hifi musikkserver/DAC/preamp med tre digitale innganger/utganger, klokkeinngang, og ubalanserte og balanserte analogutganger. Den koster 10500,- (ca. laveste pris sett så langt)

roffe

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Antall liker
7
Jeg har i en tid av pengemangel (alle kjenner vel til regningshaugen som ofte kommer i februar til april) kombinert med innkjøp av NAS/SqueezeBox, så gikk jeg for et rimelig alternativ, nemlig Beresford TC-7510 mk6/3. Dette er tydeligvis (basert på andres tilbakemeldinger) en DAC man enten liker eller hater. Hos meg har den ihvertfall erstattet de to alternativene, nemlig å bruke analogutgangen fra SqueezeBox eller å bruke den interne DACen i Arcam AVR300 (som da utelukker bruk av Stereo Direct).

I forhold til begge de ovennevnte alternativene opplever jeg Beresford-DACen som nøytral i tonal balanse. Den farger ikke lyden hørbart i forhold til alternativene jeg har testet mot. Den tilfører imidlertid mer detaljering og presisjon, noe som manifesterer seg som mer luft mellom instrumentene og en finere instrumentrealisme. Andre DACer jeg har forsøkt tidligere (bl.a Xindak DAC-5 før en ommøblering av anlegget, slik at direkte sammenligning ikke er gyldig) har tydelig kunne gi forbedringer som øket bredde i lydbildet og mer engasjement og varme i forhold til Arcam AVR300s innebygde DAC.
Øket bredde og klangfarging er egenskaper som ikke er til stede med Beresford-DACen. (Bredden i lydbildet som tidligere DACer kunne gi var som regel alltid en opplevd forbedring, mens engasjement og varme ble opplevd som en farging som kunne være positiv eller negativ i forhold til musikken som ble spilt.)

Synes Beresford-DACen gir mye for pengene (den koster jo svært lite), men den gir ingenting nytt i klangfarger i forhold til standard-DACene integrert i utstyret ellers. Forbedringen oppleves utelukkende på detaljering og presisjon, og det er jo ikke så galt i seg selv. :)

ralex

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.04.2006
Antall liker
6
Sted
Fredrikstad
Takk for inspill her :) Noen som vet hvor man får kjøpt ren Monica dac uten den derra trekassa hehe. Vil lage eget kabinett i såfall dersom det blir en Monica v3 på meg.
Noen som har prøvd Zhaolu DAC D3.0 eller Citypulse DA2.03e ? ser AudioMagus selger de i USA og skryter av de, men hvilken leverandør gjør ikke det hehe.

impulse

Æresmedlem
Ble medlem
26.02.2006
Antall liker
7.676
Sted
Hølen
Det ligger vel en Monica ute på børsen nå? Eller har du allerede kjøpt den,kanskje? Kan forresten bekrefte at den er forrykende bra...

ralex

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.04.2006
Antall liker
6
Sted
Fredrikstad
Takk for tipset. Men det er jo en ferdigbygd i kabinett. Tenkte jeg skulle lage selv da vet du siden det bor en liten DIYer i meg hehe. Har planer klare for kabinett osv, men skulle vært greit med selve Monica å putta inni kabinettet ;D Liker når jeg vet hvor jeg har ho hehehehe. Noen andre som vet hvor man får byggesettet uten kabinett?

ralex

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
06.04.2006
Antall liker
6
Sted
Fredrikstad
Er der jeg har kikket siden det jo skal være han som lager Monica sin side. Men han selger jo bare med slike trekabinetter og jeg trenger ikke det. Mulig det bare er slik nå, men får kanskje høre med han. Noen som har hørt Monica V2 opp mot V3?

Labbelensk

Medlem
Ble medlem
31.03.2006
Antall liker
0
Pcb-modulen til Monica 3 er kun å få kjøpt direkte fra diyparadise.com for de som tidligere har kjøpt monica 2, forsterkeren eller øvrige komponenter derfra. Han mener kundestøtten til de som ikke kunne lodde tok for mye tid...

Hva kvaliteten angår kan jeg kun snakke av egen erfaring, og uten de helt store sammenligningene. Jeg har Monica 3 og 2 (med gainsteget), og kjører to strømforsyninger, samt dac-chip-modifikasjonene som ligger beskrevet på hjemmesiden (hovedsakelig blackgates i super-e konfig fra pin 5 og pin 7 til jordingen i pin 4).

Monica 3 er nå integrert i min Teac vrds 10, men M2 brukes til tv og dvd.

Dette er vel dac-er som ganske enkelt kan kritiseres på div punkter, men som spiller bra. Jeg synes de gir mye musikkglede, og kan godt anbefale dem videre. De er ikke ment å konkurrere med Audionote dac5 sig, men må tas for det de er: en billig måte å få tilgang på ganske mange av kvalitetene til highendutstyr, men at noe av marsipanen selvfølgelig vil mangle.

Mvh.

Stavros

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
19.05.2002
Antall liker
21
X-Dac v8;
Etter en uke med ny dac påslått: dette ble VELDIG mye bedre enn jeg turte å håpe på, men det tok sin tid.
Startet med rør, men skiftet fort til solid state, i tråd også med Dogs tips. Etter er par dager hadde jeg ennå ikke våget å sende min hederskronte Perpetual Technologies-combo som overaskelsesgave til min svoger.....Merket imidlertid gradvis bedring. Også jeg har etterkommere med gullører, og min musiserende 18-åring ble hentet som referanse etter 3 dagers kontinuerlig oppvarming. Jeg var nå uansett sikker på at denne ville jeg beholde i alle fall en stund. Etter et par tre låter skiftet jeg - for moro skyld - over til rørbufferutgangen for første gang, og SÅ skinte solen PLUTSELIG - en soloppgang kommentert med høylydte uoppfordrede superlativer fra husets unge metal-gitarist. Jøss!

I korte ordelag: Jeg deler alle superlativene fra Stereophile så langt. Men til forskjell fra Dog: hos meg handlet det definitivt om å aktivisere rørbufferen: stor forskjell! Dette var moro. Og smilet er bare blitt bredere i løpet av de siste dagene, samtidig som PT'en er på veg til Drammen og allerede glemt.
Selvsagt finnes det bedre der ute, jfr. timc o.a, men hos meg ble dette en vesentlig oppgradering. Synergien med X-Ray'en min er vel også relativt optimal, vil jeg tro. Så vesentlig at jeg inntil videre terminerer tanken om nye høytalere........Slik sett ble det kanskje en billig fornyelse, tross alt. Inntil videre, da..........

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Bra du ble fornøyd Stavros!
Rørbufferet mitt gikk mye inn og ut i starten det også, de dBene det spiller høyere(som er hørbart) bidrar til forførelsen :) Sjalter fortsatt inn på enkelte innspillinger som rett og slett trenger den behandlingen...men stort sett så bruker jeg nå solid state-utgangen. Syntes rør-bufferet rotet det til i litt mer kompleks musikk(klassisk og jazz primært). Men det er strålende at det fungerer for deg, et fleksibelt produkt!

O.

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
Her er den jeg bruker. Accuphase DAC-20 som i mitt tilfelle står i forforsterkeren C-2000. DAC'en har to stk AD-1955 i parallell. Dette er samme type DAC chip som står i Accuphase DP-78 som har 6 i parallell (DP-700 og DC-801 har 8 i parallell). De lærde strides om dette er den beste DAC chip på markedet men i mine ører er den milevis foran EC DAC som jeg hadde tidligere (som har CS-43122 DAC tror jeg).

Vedlegg

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Antall liker
74
Sted
OSLO
Torget vurderinger
9

Oi. Her har i receivere av enkleste sort, ingen reklokking, dårlig avkobling, JRC op amper både for I/V og buffer. At det går an å selge dette som high end er egentlig ganske utrolig. Det hjelper ikke å putte inn noen sølvglimmerkondesatorer for å redde et fantasiløst kretsdesign. Jeg håper for guds skyld at den greia der ikke koster over 1000,- kr.

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
DIY_dude skrev:
Oi. Her har i receivere av enkleste sort, ingen reklokking, dårlig avkobling, JRC op amper både for I/V og buffer. At det går an å selge dette som high end er egentlig ganske utrolig. Det hjelper ikke å putte inn noen sølvglimmerkondesatorer for å redde et fantasiløst kretsdesign. Jeg håper for guds skyld at den greia der ikke koster over 1000,- kr.
Jeg har ikke påstått at dette er high end men jeg visste ikke at det var så ille! Låter bra gjør det ihvertfall. Har du noen tips til konkrete forbedringer?

Her er detaljer om komponentene: Chipen foran til høyre (receiver?) står det AKM AK4114VQ på. De to chipene med merkelapper er muligens mikrokontrollere og det står Accuphase og et serinummer på. De fire OP ampene i midten står det JRC 4580DD HD128 (eller HD12B) og den i midten før releet står det JRC 4556AD. På undersiden er det ingen komponenter.

Den koster litt mere enn kr 1000 men jeg har ikke betalt listeprisen på kr. 7500.

mvh,
OS

DIY_dude

Hi-Fi freak
Ble medlem
15.01.2007
Antall liker
74
Sted
OSLO
Torget vurderinger
9
Joda, det kan sikkert låte helt ok. Men 7500,- kr!? ::) Det har tatt maks et par timer å designe den greia... eller rettere sagt kopiere den ut av et datablad. Deleprisen er vel i størrelsesorden 200,- kr.

Det går sikkert an å gjøre noen oppgraderinger som forbedrer lyden noe, men jeg ville heller begynt fra scratch. Denne dacen trenger i grunnen et helt nytt analogtrinn. Audial og Hagtech lager noen flotte dacer som ikke koster så altfor mye. Her er det brukt innovative løsninger både på digital- og analogsiden.

Det er forøvrig litt rart at det brukes så mye operasjonsforsterkere til I/V-konvertering, når det går an å lage et veldig bra I/V-trinn uten feedback, med kun noen få transistorer.

Sorry hvis jeg virker veldig negativ. :) Jeg blir bare lett provosert når jeg ser sånne enkle løsninger som selges for store summer.

OS

Hi-Fi freak
Ble medlem
27.01.2005
Antall liker
19
Torget vurderinger
3
DIY_dude skrev:
Joda, det kan sikkert låte helt ok. Men 7500,- kr!? ::) Det har tatt maks et par timer å designe den greia... eller rettere sagt kopiere den ut av et datablad. Deleprisen er vel i størrelsesorden 200,- kr.

Det går sikkert an å gjøre noen oppgraderinger som forbedrer lyden noe, men jeg ville heller begynt fra scratch. Denne dacen trenger i grunnen et helt nytt analogtrinn. Audial og Hagtech lager noen flotte dacer som ikke koster så altfor mye. Her er det brukt innovative løsninger både på digital- og analogsiden.

Det er forøvrig litt rart at det brukes så mye operasjonsforsterkere til I/V-konvertering, når det går an å lage et veldig bra I/V-trinn uten feedback, med kun noen få transistorer.

Sorry hvis jeg virker veldig negativ. :) Jeg blir bare lett provosert når jeg ser sånne enkle løsninger som selges for store summer.
No problem, jeg tar det ikke ille opp. :) Når det gjelder forholdet mellom pris og ytelse så har jeg eid mye utstyr som kommer mye værre ut enn DAC-20.

mvh,
OS

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Jeg må komme med en erkjennelse her..etter å ha stort sett brukt SS-utgangen så ville jeg teste rør-utgangen over tid. Kanskje disse rørene trengte litt tid på seg rett og slett, for nå har jeg langt mer glede av denne funksjonen! Større lydbilde og bedre holografi i tillegg til litt mer magi i øvre mellomtoner og diskant. Så nå ser det ut som jeg tok feil - og disse målenissene i Stereophile kan bare ha det så godt! ;D

O.

Dog skrev:
Bra du ble fornøyd Stavros!
Rørbufferet mitt gikk mye inn og ut i starten det også, de dBene det spiller høyere(som er hørbart) bidrar til forførelsen :) Sjalter fortsatt inn på enkelte innspillinger som rett og slett trenger den behandlingen...men stort sett så bruker jeg nå solid state-utgangen. Syntes rør-bufferet rotet det til i litt mer kompleks musikk(klassisk og jazz primært). Men det er strålende at det fungerer for deg, et fleksibelt produkt!

O.

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Med tanke på all ekspertise og erfaring her inne...er det noen som kunne ta på seg å sammenligne Transporter med en høykvalitets dac?
Spesielt siden jeg leste om RME vs Transporter (takk Val+Impulse) lurer jeg på hvordan denne musefabrikantens hifi-dings står seg mot the establishment. Som dac altså?

O.

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.734
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Stikk på OAS-sidene, Dog. achri-d har gjort en grundig sammenlikning av Transporter og en dCS-sak. Velskrevet og informativt.

Hva angår rørutgangen på din DAC: Du liker det altså litt høyere og litt mer forvrengt? ;D

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
Done...ikke state of the art som dac altså...men bra som drivverk. Så da er neste spørsmål; ville man hørt forskjell
på en SB3 og Transporter som drivverk? Jeg har mine tvil.

Valentino skrev:
Stikk på OAS-sidene, Dog. achri-d har gjort en grundig sammenlikning av Transporter og en dCS-sak. Velskrevet og informativt.
Ja, det ser slik ut - det må være fordi alt annet i mitt oppsett er så uendelig fritt for slike unoter ;D

Valentino skrev:
Hva angår rørutgangen på din DAC: Du liker det altså litt høyere og litt mer forvrengt? ;D
O.

Valentino

Ble medlem
23.04.2008
Antall liker
30.734
Sted
Ottestad
Torget vurderinger
1
Høyttalerkonstruktøren min hører ikke forskjell på SB3 og Transporter når de forer hans RME ADI-8 QS. La meg tilføye at denne RME-modellen låter bedre enn ADI-2. Den har i motsetning til ADI-2 bl.a. DC-koplet analogdel.

M

marsboer

Gjest
Må nevne denne som jo også har fire digitale innganger (optisk, coax, BNC og AES/EBU) og fungerer flott som ren DAC:
Slimdevices Transporter - nå Logitech Transporter

Totalt forvrengningsfri lyd helt uten uroelementer. Meget fornøyd med denne!

Denne har også mulighet for ekstern Word clock in

Vedlegg

Dog

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.11.2004
Antall liker
422
Sted
Sola
@Marsboer: Har du hatt andre DACer i oppsettet? Som du kan sammenligne Transporteren med?

O.

Topp Bunn