Den eplekjekke tråden

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • MML

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.02.2010
    Innlegg
    2.068
    Antall liker
    1.501
    Torget vurderinger
    1
    otar: Min 1. gen iPad er som sirup. Har vært slik etter iOS5 selv etter gjentatte gjenoprettinger til ny enhet. Noen tips? Jeg hadde i min enfoldighet gått ut fra at dette var en del av en planlagt strategi fra Apple sin side...
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.722
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Trondheim
    Aner ikke hva som er problemet med din. Min fungerer helt utmerket. Har ikke merket noen reduksjon i ytelse etter som den blir eldre. Har oppdatert til 5.1 og den er like rask som før. Jeg har en 64 GB med kun WiFi.
    Jeg bruker min til nettsurfing, skrive notater i møter, e-post, video og musikk. Leser også noen bøker (laster ned gratisbøker fra gutenberg.org i ePub format) Bruker noen apper, men ikke mange. Har ikke merket noe problemer med hastigheten. Det tar litt tid å åpne bøker i iBooks, men det er det eneste stedet jeg har merket noe hastighetsproblem. Når boken først er åpnet går det raskt å bruke den.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.722
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Trondheim
    bambadoo skrev:
    Janei - ingen vits å oppgradere om man ikke må da. Er jo ikke så mye nytt når man tenker seg om.
    Jeg synes ofte at Apple ikke får nok "cred" for de oppdateringene de gjør. New iPad har 4 ganger oppløsningen til iPad 2 og grafikkprosessor med 4 kjerner. Ytelsen har gått opp uten at batterilevetiden er blitt dårligere. De har inkludert 4G uten at batterilevetiden er blitt vesentlig dårligere. De får større ytelse ut av en 2-kjerne prosessor enn det konkurrentene får ut av en 4-kjerne prosessor.
    Slikt står det respekt av i mine øyne.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.659
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Det er vel ingen som faktisk får mer cred for evolusjonen av teknikk enn apple.
    Kanskje ikke av alle men de har da en stor tilhengerskare som synes alt er flott.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.722
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Trondheim
    Jeg synes de stort sett ikke får annet enn kjeft, jeg. Man dobler ytelsen på en dings, reduserer batteriforbruket, og holder prisen uendret, og får beskjed om at dette var en skuffende oppgradering.
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Ang kjeft, har idag bestemt meg for å ikke lese/bruke itavisen.no flere ganger.. Artikkelforfatterne der kan ikke være mer enn 13-15 år...

    Overskift i går:
    **Derfor suger iOS 5.

    Overskrift idag
    **Derfor suger IKKE iOS 5.1
    **Unnskyld, Apple. Vi tar tilbake alt!

    Måten artiklene er skrevet og den generelle fremtoningen er helt patetisk. Eg har sjelden egnasjert meg i det som skrives på itavisen, men idag var det på nippen før jeg sende artikkelforfatteren en mail og bad om kopi av busskortet (for noe gyldig legitimasjon har vel ikke så umodne personer...)
     

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    MML skrev:
    otar: Min 1. gen iPad er som sirup. Har vært slik etter iOS5 selv etter gjentatte gjenoprettinger til ny enhet. Noen tips? Jeg hadde i min enfoldighet gått ut fra at dette var en del av en planlagt strategi fra Apple sin side...
    Prøvd å slå av alt som har med iCloud-synkronisering å gjøre? Kjedelig, men kanskje også en nødvendighet å erkjenne at 1. gen iPad er i underkanten til fuldt utbytte av det aller nyeste og siste - det er i hvert fall min erfaring med iPhone.
     

    otare

    Æresmedlem
    Ble medlem
    04.04.2007
    Innlegg
    13.722
    Antall liker
    9.345
    Sted
    Trondheim
    Nå sies det jo på nettet at iOS 5.1 skulle fikse de problemene noen hadde med iOS 5 og iOS 5.01. Det sies også at de tidligere problemene kunne skyldes iCloud-integrasjonen, så det er nok et godt råd du kommer med der.
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.703
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Meget meget fint at itunes endelig støtter transcoding til 256kbs!!!
     

    nma

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2003
    Innlegg
    4.703
    Antall liker
    522
    Torget vurderinger
    1
    Skjønner ikke svartmalingen. Gir ikke 3G teoretisk max 42mbit? Har dette noe som helst praktisk betydning for 99,999999% av brukerne?
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    sansui skrev:
    Bach_Man skrev:
    Har sett turister bruke ipad som fotoapparat, og det ser faktisk skikkelig tåpelig ut.

    Mon tro om Steve Jobs hadde latt navnet New iPad passere.
    Det er dog enda tåpeligere å bry seg om en slik trivialitet. Er det rart samfunnet knaker i hengslene når slike ting opptar Ola Nordmann. Hva salige Steve Jobs ville gjort er og knekkende likegyldig - ja, rett og slett tåpelig.
    Takk for den Sansui... :D

    Vi er i en tråd på 173 sider som handler om alt som har med Apple å gjøre, og flere her - men ikke jeg - har lest en hel biografi om mannen, og så blir det av alt dette utpekt som tegn på samfunnets forfall at jeg tillater meg med en spøkefull spekulasjon om hva selskapets gründer ville sagt og gjort, en mann som var både beryktet og beundret for å være besatt av alle slags trivielle detaljer ved produktene, noen sier til og med at detaljfikseringen er en av hovedårsakene til selskapets suksess.
     

    Olav E

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    20.01.2009
    Innlegg
    595
    Antall liker
    727
    Torget vurderinger
    4
    Bach_Man skrev:
    sansui skrev:
    Bach_Man skrev:
    Har sett turister bruke ipad som fotoapparat, og det ser faktisk skikkelig tåpelig ut.

    Mon tro om Steve Jobs hadde latt navnet New iPad passere.
    Det er dog enda tåpeligere å bry seg om en slik trivialitet. Er det rart samfunnet knaker i hengslene når slike ting opptar Ola Nordmann. Hva salige Steve Jobs ville gjort er og knekkende likegyldig - ja, rett og slett tåpelig.
    Takk for den Sansui... :D

    Vi er i en tråd på 173 sider som handler om alt som har med Apple å gjøre, og flere her - men ikke jeg - har lest en hel biografi om mannen, og så blir det av alt dette utpekt som tegn på samfunnets forfall at jeg tillater meg med en spøkefull spekulasjon om hva selskapets gründer ville sagt og gjort, en mann som var både beryktet og beundret for å være besatt av alle slags trivielle detaljer ved produktene, noen sier til og med at detaljfikseringen er en av hovedårsakene til selskapets suksess.
    Hei!

    Jeg synes ikke det er grunn til å stille det som et spøkefullt spørsmål. Det er faktisk et veldig interessant spørsmål hva Steve Jobs ville ment. Etter min oppfatning er det nettopp hans grep om produktiutviklingen og profilering som har skapt suksessen. Å kalle den "nye" iPaden for "New iPad" får ikke jeg ikke til å stemme med det selskapet tidligere har praktisert med sine produkter. Kan det være et behov for den nye ledelsen og distansere seg litt fra SJ og profilere seg selv på?

    Forresten: har noen et svar på mitt spørsmål vedr 3G og WiFi? Må jeg finne fram pcen og kjøre mobilt bredbånd til streaming og AudioPros eminente WF til anlegget? Da holder pc og MS fortsatt ledelsen...... ;)

    Mvh Olav E.
     

    Vidar P

    Æresmedlem
    Ble medlem
    25.12.2003
    Innlegg
    16.745
    Antall liker
    272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    2
    Det fins alltids noen som synes at et "totally uncalled for" bredsideangrep mot en annen person er betimelig. Grunnen til at slike innlegg blir stående ukommentert er vel åpenbar; det sier vel det meste om hva de fleste mener om slikt.

    Uansett; interessant spørsmål dette med Steve Jobs; men er egentlig "New iPad" egennavnet? På hjemmesidene kalles den bare ".. the new iPad" som alle andre nye Apple-produkter når de er nye; the new iMac, the new MacBook Pro etc etc.

    http://www.apple.com/no/ipad/

    Olav; har ingen erfaring med iOS-oppsett av AE (visste ikke at det fantes engang) men prøv å resette den (penn e.l.). Har hendt meg flere ganger at de ikke lar seg sette opp på Airport-verktøyet, også sist en helt ny en hos foreldrene da vi skulle sette den opp for etpar uker siden. Reset hjalp hos meg.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Olav.

    Etter at du har konfigurert AE rett, for musikkstreaming uten nettkontakt, så velger du den i WiFi-menyen på f.eks. iPhone. Når du ønsker å streame skal det dukke opp et Airplay symbol i betjeningspanelet till app'en du bruker. Velg det, og velg din AE.
    Så streamer du fra iPhone til AE, selv om du henter musikken via G3.
     

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    Man skrev:
    Skjønner ikke svartmalingen. Gir ikke 3G teoretisk max 42mbit? Har dette noe som helst praktisk betydning for 99,999999% av brukerne?
    Vet ikke om du henviser til min post, men svartmaling er kanskje å ta litt hardt i :)

    Som så ofte får er det ikke nok bare å se på teoretiske maksimumshastigheter. Poenget er at 3G og 4G er beregnet mobilitet - hvor det skllles mellom forventet hastighet i fart (bil) og stilstand (gå), signalstyrke og annet. 3G er dårlig i fart, om man så må si. 4G utgjør en vesentlig forbedring.

    I praksis er 3G (under mange praktiske forhold) allerede presset ved feks video-streaming (akseptabel kvalitet fra fx. Youtube). Sende/modta større dokumenter, bilder og andre filer er heller ikke akkurat "instant".

    Så alt i alt mener jeg det er hemsko hvis den nye iPad ikke blir kompatibel med 4G. Det vil bety at når den nye, nye iPad kommer så vil man nesten "skulle" opgradere da vi må regne med at det praktiske/reele behov til den tid også er ennu større enn i dag.
     

    Bach_Man

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.04.2005
    Innlegg
    4.390
    Antall liker
    316
    Torget vurderinger
    3
    Vidar P skrev:
    Uansett; interessant spørsmål dette med Steve Jobs; men er egentlig "New iPad" egennavnet? På hjemmesidene kalles den bare ".. the new iPad" som alle andre nye Apple-produkter når de er nye; the new iMac, the new MacBook Pro etc etc.
    Du er vel kanskje inne på løsningen, at iPad heretter bare kommer til å være iPad uten noen nummerering. Nummereringen er jo ikke helt bærekraftig heller, det vil høres mer og mer rart ut når numrene vokser seg store.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    vredensgnag skrev:
    Når du ønsker å streame skal det dukke opp et Airplay symbol i betjeningspanelet till app'en du bruker. Velg det, og velg din AE.
    Jeg finner ikke noe slikt i Spotify. Hvilke andre app'er enn iTunes gjør bruk av dette, egentlig.
     

    noen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2008
    Innlegg
    136
    Antall liker
    13
    Problem:

    Jeg får ikke opp delt usb-disk på airport extreme noe annet sted enn i airport utility når jeg konfigurerer den.

    Er det noen som har fått en usb-harddisk delt trådløst med airport extreme til å fungere med windows 7 ?
     

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    Dr Dong skrev:
    vredensgnag skrev:
    Når du ønsker å streame skal det dukke opp et Airplay symbol i betjeningspanelet till app'en du bruker. Velg det, og velg din AE.
    Jeg finner ikke noe slikt i Spotify. Hvilke andre app'er enn iTunes gjør bruk av dette, egentlig.
    App - så vi snakker vel iOS? Du bør i så fall (i alle apps) kunne dobbelklikke på Hjem-knappen og bla til venstre i multitaske-menyen. Når du kommer til volum-slideren trykker du på symbolet i høyreside. Nu bør du kunne se og velge AE.
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    bhaagensen skrev:
    Dr Dong skrev:
    vredensgnag skrev:
    Når du ønsker å streame skal det dukke opp et Airplay symbol i betjeningspanelet till app'en du bruker. Velg det, og velg din AE.
    Jeg finner ikke noe slikt i Spotify. Hvilke andre app'er enn iTunes gjør bruk av dette, egentlig.
    App - så vi snakker vel iOS? Du bør i så fall (i alle apps) kunne dobbelklikke på Hjem-knappen og bla til venstre i multitaske-menyen. Når du kommer til volum-slideren trykker du på symbolet i høyreside. Nu bør du kunne se og velge AE.
    Det var det jeg hadde hørt også, men det er bare volume-skliaren som vises, og intet symbol på høyre side…

    versjon 0.4.23.11 (Spotify)
    iOS 5.1 (iphone 4)

    iPaden funker som beskrevet (med samme versjon av Spotify og iOS).

    Snålt!
     

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    Merkelig... du er sikker på at iPhonen er på det lokale wlan (og ikke feks. 3G)? Virker det med musikspilleren på iPhonen?
     

    Dr Dong

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.01.2011
    Innlegg
    14.505
    Antall liker
    14.002
    Sted
    landskapet uten motstand
    Torget vurderinger
    1
    bhaagensen skrev:
    Merkelig... du er sikker på at iPhonen er på det lokale wlan (og ikke feks. 3G)? Virker det med musikspilleren på iPhonen?
    Takker! På iPhonen var jeg jo ikke koblet opp på det lokale nettet, viste det seg.

    (Det er bare ikke lov å være så sløv i edru tilstand. Ren sprit resten av kvelden!)
     

    bhaagensen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    30.08.2009
    Innlegg
    408
    Antall liker
    3
    Bare rolig - tror ikke du er den eneste som har hatt problemer med lokale tjenester grunnet tekniske problemer... kremt...
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.659
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Oppgradert iphone 4s til ios5.1 idag. Oppgradering gikk bra. Foreløpig virker det som om det hjalp endel med batterilevetiden. For den var skikkelig ræva.
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Merkelig hvor forskjellige telefonene er? Min iPhone 4s har strålende batteri levetid til smartphone å være.
    Kan det være bruken?

    Mvh

    bambadoo skrev:
    Oppgradert iphone 4s til ios5.1 idag. Oppgradering gikk bra. Foreløpig virker det som om det hjalp endel med batterilevetiden. For den var skikkelig ræva.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.659
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Nei. Og oppgradering til ios5.1 hjalp som jeg skrev.
    Og ja - det er store forskjeller. Snakka med en her en dagen. Telefonen (uten noen apps kjørende) kunne drenere hele batteriet på en time og to. Den ble fryktelig varm så noe er ikke riktig med akkurat den kan man si.. (edit tok en kjapp googling og det er visst relativt normalt det siste - hva det skyldes er usikkert men "noe" henger seg opp i bakgrunnen)... Virker også om push mail kan være en av batterisynderene.


    http://www.dinside.no/891607/nyhetene-i-ios-51
     
    M

    medlem215396

    Gjest
    Stilte et spørsmål her om dagen angående Mac, DV bånd og kopiering? Fant svaret selv!

    I mitt tilfelle, Sony kamera, kjøpte jeg en Firewire 400/800 til mini Firewire (4 pin) kabel på Eplehuset.
    Denne passet i kamera og ble plugget inn i Mac Mini. Åpnet iMovie, trykket kameraknappen og der ifra var det hele så opplagt enkelt at selv en idiot som meg forstod.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    bambadoo skrev:
    Nei. Og oppgradering til ios5.1 hjalp som jeg skrev.
    Og ja - det er store forskjeller. Snakka med en her en dagen. Telefonen (uten noen apps kjørende) kunne drenere hele batteriet på en time og to. Den ble fryktelig varm så noe er ikke riktig med akkurat den kan man si..


    http://www.dinside.no/891607/nyhetene-i-ios-51
    Om batteriet tømte på en time eller to så er jo noe galt. Er automatiske push oppdateringer slått på, sammen med lokaliseringstjenester til en masse apps?

    Min iPhone 4 går hele dagen, i 3G og med WiFi påslått. Slår jeg av 3G og Wifi varer det enda lenger.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.659
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    En dag er da ikke mye..
    Jeg redigerte innlegget litt. Det er mange som har problemer med gloheit tlf. fant jeg akkurat ut.
    Oppgraderte tlf. kl. 1400 igår (til ios5.1) og da var batteriet 100%. Ser på tlf. nå og det står 75%.
    Før oppgraderingen igår måtte jeg hatt lade i mellomtiden ( inatt).
    Så noe har skjedd kan man si. Er fornøyd foreløpig.
    Push mail er aktivert hos meg - ingen lokaliseringstjenester. 3g og wifi på.

    https://discussions.apple.com/thread/3391947?start=0&tstart=0
    780 sider med diskusjon rundt batterilevetid på 4s..
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    Men jeg mener at dersom telefonen er gloheit, så er noe galt. Da kjører prosessoren konstant, og hvorfor vil man det/gjør den det?

    For meg er én dag, fra den ene til den andre, over 24 timer mellom ladinger. Og jeg har ikke varm telefon. Med tanke på alt jeg bruker i den syns jeg det er bra.
     
    S

    Stereo_Mono

    Gjest
    iOS 5.1 har i hvertfall blåst nytt liv i min gamle 3Gs. Nå er det mye bedre respons i menyer og apper igjen og batteri holder 2 dager nå. ca 12-14 timer mere en før. Veldig fornøyd.
     
    K

    Kaare G. Opsahl

    Gjest
    Kuttet ut iPhone etter at iPad kom på markedet. Først og fremst grunnet batterikapasiteten. savner den dog av og til. den er mere hendig enn en ipad. Bruker enn rimlig "håndverker" telefon med 3 uker mellom hver ladning
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.659
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Ja og ipad1 skal visstnok også bli mer respons i.
    Min forrige iphone4 hadde grei batterilevetid. Den iphone4 jeg hadde før det var full av bugs. (men batteriet var ok).
    Iphone4s hadde ekstremt dårlig batterilevetid inntil igår og det er bra.

    Om telefonene blir gloheite er naturligvis noe galt. Det er imidlertid ikke noe konsensus om hva som er galt. Kanskje en oppgradering til ios5.1 er løsningen der også?

    Synes fremdeles en lading i døgnet er dårlig jeg om man ikke ser film på den eller snakker absolutt hele dagen etc. De andre smart telefonene jeg har testet har holdt mye lenger enn det og nå virker det som om min 4s gjør det også.

    Noe som forøvrig suger batteri er "personal hotspot" funksjonaliteten. Den bruker jeg endel på reise og da er den ikke operativ lenge. Håper dette også har bedret seg.
     
    V

    vredensgnag

    Gjest
    65finger skrev:
    Kuttet ut iPhone etter at iPad kom på markedet. Først og fremst grunnet batterikapasiteten. savner den dog av og til. den er mere hendig enn en ipad. Bruker enn rimlig "håndverker" telefon med 3 uker mellom hver ladning
    Ja, er batterilevetid viktig så er det ikke en smarttelefon med mengder av apps og funksjoner man skal satse på.

    En slitsom løsning er å avinstallere apps én for én for å ev. identifisere den som kjører prosessor konstant. Etter at man har sett på slike ting som push-oppdateringer, iCloud element, osv.
     

    Wergeland

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    15.05.2009
    Innlegg
    1.073
    Antall liker
    63
    Torget vurderinger
    1
    bambadoo skrev:
    Nei. Og oppgradering til ios5.1 hjalp som jeg skrev.
    Og ja - det er store forskjeller. Snakka med en her en dagen. Telefonen (uten noen apps kjørende) kunne drenere hele batteriet på en time og to. Den ble fryktelig varm så noe er ikke riktig med akkurat den kan man si.. (edit tok en kjapp googling og det er visst relativt normalt det siste - hva det skyldes er usikkert men "noe" henger seg opp i bakgrunnen)... Virker også om push mail kan være en av batterisynderene.


    http://www.dinside.no/891607/nyhetene-i-ios-51
    bambadoo skrev:
    Nei. Og oppgradering til ios5.1 hjalp som jeg skrev.
    Og ja - det er store forskjeller. Snakka med en her en dagen. Telefonen (uten noen apps kjørende) kunne drenere hele batteriet på en time og to. Den ble fryktelig varm så noe er ikke riktig med akkurat den kan man si.. (edit tok en kjapp googling og det er visst relativt normalt det siste - hva det skyldes er usikkert men "noe" henger seg opp i bakgrunnen)... Virker også om push mail kan være en av batterisynderene.


    http://www.dinside.no/891607/nyhetene-i-ios-51
    Opplevde det samme med min telefon. Telefonen ble gloheit i lomma og batteriet tømte seg på to timer. Så sjekket jeg datatrafikken, telefonen sendte hundrevis av megabytes om dagen av seg selv. Løsningen var å slette alt innhold på telefonen. Gjenoppretting hjalp ikke.

    Har nå skrudd av push-varsler og har ikke hatt noe trøbbel siden. (det var kun "vanlige" apps, twitter, facebook etc. jeg brukte med pushvarsler da telefonen gikk amok.)
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.447
    Antall liker
    2.632
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    Min iph4 begynte etter oppgradering fra 4.3 til 5.0 (og innføring av iCloud) å bruke datanettet som ville f__. Det har jeg måtte betale dyrt for.

    Men har et spm til de som har iPad; Vil 16gb utgaven være tilstrekkelig? Leser på tech-blogger at appene øker i størrelse gjevnt over ganske mye, nå som de skal være lagd for retina skjermen. Det nok lagra lite musikk på den, men sitter å lurer på om en bør kanskje vurdere 32gb utgaven da en 16gb fort kan bli fulle med litt store spill/apps... Tanker om det?

    mvh Kai
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.659
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Du har gått over til ipad 3,4,5 etc. før evt. minnet er blitt brukt opp.
    Skal det lagres filmer, musikk etc. så stiller ting seg muligens litt anderledes.
    Men går det fullt så er det jo bare å slette endel som du ikke bruker likevel.
    Innstegsmodellene er rimelige. Skal man opp i minne etc. så koster det noen kroner. Har ikke kroner noe å si så kjøp en "større" modell.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn