A
ANM
Gjest
Dette blir bare verre og verre!
Jadda - du har rett - men la meg få være litt grumpy da!Ingen, absolutt ingen er hellige artister. Gode låter er til for å tolkes, slik er det i alle andre genre enn rock. Blues, jazz og country er alle basert på at det finnes fantastiske låttolkere. Og som jazzmann som hører mye på klassisk så ville min verden vært fattig hvis en tolkning fits'em all skulle vært den rådende filosofien. Dessuten, hellige kuer bør slaktes! Hvis ikke blir rocken mer reaksjonær enn alle andre genre.
Aurora har vel tidligere nevnt at hun ble mobbet på skolen. Det er for øvrig ikke en ny ting at de som har veldig mye kontakt med egne følelser ikke passer inn blant de "gjennomsnittlige". Samtidig er det gjerne de samme personene som blir de største komponistene, kunstnerne eller performerne. For å ha noe å meddele verden så er det en fordel å ha kontakt med egne følelser og å ha et rikt indre liv. Vi finner mange "store" artister i den kategorien. Bowie var også en slik type - lite mainstream med den fyren. Jeg har sett noen av de eldre intervjuene av ham - han virker som en usikker og spe fyr men med egne tanker.På forhånd beklager min grumpiness: Aurora framstår som et mobbeoffer fra skolegården som har forvillet seg inn på scenen.
Men - hun virker genuin og dedikert til musikken. Jeg tror hun har mye potensiale - men hun bør ligge unna å tolke hellige artister.
Absolutt. Men hva er det med hfs-griser og og unge syngedamer som i mine ører ikke har annet personlig uttrykk enn å høres tandre, usikre og nølende ut?Ingen, absolutt ingen er hellige artister. Gode låter er til for å tolkes, slik er det i alle andre genre enn rock. Blues, jazz og country er alle basert på at det finnes fantastiske låttolkere. Og som jazzmann som hører mye på klassisk så ville min verden vært fattig hvis en tolkning fits'em all skulle vært den rådende filosofien. Dessuten, hellige kuer bør slaktes! Hvis ikke blir rocken mer reaksjonær enn alle andre genre.
Hmmm!Absolutt. Men hva er det med hfs-griser og og unge syngedamer som i mine ører ikke har annet personlig uttrykk enn å høres tandre, usikre og nølende ut?
Minner meg om at jeg plukka med meg en Beth Hart-CD fra loppis, siden hun er så poppis, på hfs. Jeg trodde oppriktig at noe hadde gått i stykker i anlegget.Den Idol-performancen funket dårlig for meg. Jeg hater uskolert vibrato som overbrukes, ala Beth Hart.
Minner meg om at jeg plukka med meg en Beth Hart-CD fra loppis, siden hun er så poppis, på hfs. Jeg trodde oppriktig at noe hadde gått i stykker i anlegget.Den Idol-performancen funket dårlig for meg. Jeg hater uskolert vibrato som overbrukes, ala Beth Hart.
SRV gir nå en kul rock´n´roll edge da. Selv om det er en ren 80-talls skive, så er SRV med på å vise hvor Bowie kommer fra.Gjennom det meste av Loving the alien-boksen.
Må si at 2018-utgaven av Never let me down er en av de hyggeligste musikalske overraskelsene på en stund.
Let's dance og Tonight er hva de er. Det viktigste budskapet i Let's dance er kanskje 'fuck you Tony Defries' enda det er noen gode låter der. Synes ikke SRV er noe godt valg for den skiva.
Never let me down i originalutgave og Glass spider-turneen er og blir en nedtur, Peter Frampton blir mer onani enn noe annet for min del. Får nesten en følelse av at hele bandet er opptatt av å gi publikum det de har betalt for og så komme seg hjem...
Blanda drops, for å si det sånn. Gleder meg til neste boks.
Den var elegantHistorien bak Life on Mars.