Dataspill

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.222
    Antall liker
    3.333
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    På tide å skaffe seg Call Of Duty 4:






    Demoen er helt rå!
     

    Pengvim

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    15.12.2005
    Innlegg
    2.184
    Antall liker
    2
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    2
    Ludo skrev:
    Nettopp ferdig med Ghost Recon Advanced Warfighter 2. Anbefales absolutt! Ellers så er det jo spennende å se hva de får ut av Crysis, skal jo bli noe ala Far Cry med store åpne landskap...
    GRAW2 er fett, men AI'en i spillet er jo rett og slett retardert! ::)

    jeg bruker forresten samme nick på alt jeg.. kan observeres nederst på diverse rankinger.. :p
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    COD4 er på vei i posten ;)
    Crysis demo skal testes når jeg kommer hjem i kveld.

    Fikk slengt i ett ATI 2900 pro i går,ett langt jæ*** kort !
    Burde duge til det nye som kommer :)

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Sandbakk skrev:
    vi får prøve ut litt. sender deg ein pm!
    Takk for matchen :)
    Ikke det at det var noen match for deg hehe.
    Neste gang må vi prøve igib.
    Er noe med 2k4 jeg ikke får tak på...nuvel.

    /jan
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Jaja, vi har ennå til gode å ta noen runder UT iDM, JanR. Har brukt litt mindre tid foran pc`en på kvelden, og når jeg først har spilt har tiden heller gått med til andre spill.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    atonal skrev:
    Jaja, vi har ennå til gode å ta noen runder UT iDM, JanR. Har brukt litt mindre tid foran pc`en på kvelden, og når jeg først har spilt har tiden heller gått med til andre spill.
    Skrik ut når det måtte passe :)
    Er stort sett hjemme på kveldene nå om dagen.

    Jo,COD4 er ikke galt,flyter greit au ;D

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Crysis demo var faktisk bra :) Flyter greit med nytt skjermkort også.
    COD4,så der...spillet som sådan er bra men fortrekker absolutt ww2 (cod1 og 2)

    /jan
     

    Fadamacka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    COD 4 er nå bestilt, vel å merke til xbox 360. Håper multiplayer-delen er fet!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Funker greit til pc iaf,multiplayer altså ;)
    Rundet spillet 2 ganger,singelplayer.Liker det litt mere nå.
    Konsol = mario ;D

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Absolutt verdt å kjøpe ja :)
    Bestilt UT3 og Gears of war også,ser ut som det blir litt spilling utover,ikke bare musikk ;D

    /jan
     

    eliasen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    29.07.2005
    Innlegg
    261
    Antall liker
    0
    noen her som er noe særlig aktiv med world in conflict? blitt noen timer med det spillet siden det ble gitt ut, går under navnet [1861]teke om noen skulle være online...
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Noen som har spilt Tabula Rasa? Lurer litt på å kjøpe dette.



    Har spilt litt Hellgate London, men der blir fort bare en FPS versjon av Diablo.
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Mine tre spillfavoritter i år:
    1. Bioshock
    2. Crysis
    3. Call of Duty 4 Modern Warfare

    Har for treig maskin til å ha glede av Unreal Tournament 3 eller Gears of War, men har fått bra inntrykk av disse. Mulig at UT3 endelig blir en reell arvtager til UT1. S.T.A.L.K.E.R. er også bra men hadde ikke nok tålmodighet til å sette med godt nok inn i gameplay`et.
     

    Fadamacka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Call of Duty blir den store favoritten her i år. Både singleplayer og multiplayer er knall!

    Ble skuffa etter noen timer med Assassin's Creed, dog. Monotont!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    CoD4 helt klart bra :) Beholdt spillbarheten fra 1 og 2.
    GOW er ikke inst.ennå.
    UT3,en løft fra de 2 foregående,helt klart :)
    Hvor bra,vi får se.Så langt veldig bra respons hos UT (gamle UT) spillerne.
    Crysis,veldig bra.
    Venter i spenning på Far Cry 2 ;)

    Men først må det bestilles ny psu...ATI 2900 kortet drar noe hemningsløst med strøm.

    /jan
     

    wotg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    2.376
    Antall liker
    4
    Jepp Crysis og COD4 er knallspill.
    Jeg har også spillt litt Quake - enemy territory. ikke min smak, fortrekker helt klart BF2.
    S.T.A.L.K.E.R - helt greit, men så bugget at det etterhvert blir frustrerende.
    ARMA - Høy realismefaktor, men også her så mye bugs at man ender opp med å slutte spillet i frustrasjon.
    GRAW skal spilles i romjulen
    Spiller fortsatt litt RS6 Vegas på nett.
    Venter nok aller mest på BF3 eller hva de nå ender opp med å kalle det.
     

    Fadamacka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har også litt tro på det nye Battlefield-spillet som kommer neste år. Ser litt rått ut.

    Gears of War har jeg spilt meg litt lei på, men det har bidratt til mange bortkastede, men artige timer det også!
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Får vel tilgjennegi noe av min spillhistorikk. En kompis fikk veldig tidlig en Mac+. Så Pirates på Mac var mitt første spill. Det spillet er blandt topp 3 når jeg mimrer over alle spill jeg har spillt.

    Jeg har også spillt endel Civ, samt Heroes of might and magic. Jeg kjøpte nr 5 for en mnd siden, men må nok sørgelig konstatere at pc'en begynner å bli litt utdatert på nyere spill.

    Vi var en gjeng med "real life" kompiser som spillte CS på kveldstid i ny og ne, men så fikk en av dem ideen om at han ville spille WoW. Flere og flere av kompisene fulgte etter mens jeg strittet imot... Jeg visste at faren for å bli hektet ville være stor, men tilslutt gav jeg etter.

    Og joda jeg ble virkelig hektet så jeg endte opp med 3 lvl 70 og 2 lvl 60... ::). Jeg tok et oppgjør med meg selv og sluttet i august da masteroppgaven begynte å bli mer tidkrevende. Det var sinnsykt hardt å slutte! Både fordi de har laget spillet på en psykologisk avansert måte, samt at de hyggelige kveldstundene i instancer ol med 6 "real life" kompiser endte...

    Jeg angrer ikke på at jeg sluttet, men jeg kjenner jo at det er et vakum for å si det slik... Dette er mye av grunnen til at jeg har blitt mer fokusert på hifi igjen denne høsten. Det er en hobby som kommer til å vare livet ut! Men det er endel billigere med "epix" en stadige utskiftninger av komponenter for de som tok den ;)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    3 nye spill som skal pløyes i gjennom til Jul: HL2 episode 2 (kjøpt, men ikke spilt) -Crysis og world in conflict!

    Mvh. Bjørn
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Morpheus skrev:
    Får vel tilgjennegi noe av min spillhistorikk. En kompis fikk veldig tidlig en Mac+. Så Pirates på Mac var mitt første spill. Det spillet er blandt topp 3 når jeg mimrer over alle spill jeg har spillt.

    Jeg har også spillt endel Civ, samt Heroes of might and magic. Jeg kjøpte nr 5 for en mnd siden, men må nok sørgelig konstatere at pc'en begynner å bli litt utdatert på nyere spill.

    Vi var en gjeng med "real life" kompiser som spillte CS på kveldstid i ny og ne, men så fikk en av dem ideen om at han ville spille WoW. Flere og flere av kompisene fulgte etter mens jeg strittet imot... Jeg visste at faren for å bli hektet ville være stor, men tilslutt gav jeg etter.

    Og joda jeg ble virkelig hektet så jeg endte opp med 3 lvl 70 og 2 lvl 60... ::). Jeg tok et oppgjør med meg selv og sluttet i august da masteroppgaven begynte å bli mer tidkrevende. Det var sinnsykt hardt å slutte! Både fordi de har laget spillet på en psykologisk avansert måte, samt at de hyggelige kveldstundene i instancer ol med 6 "real life" kompiser endte...

    Jeg angrer ikke på at jeg sluttet, men jeg kjenner jo at det er et vakum for å si det slik... Dette er mye av grunnen til at jeg har blitt mer fokusert på hifi igjen denne høsten. Det er en hobby som kommer til å vare livet ut! Men det er endel billigere med "epix" en stadige utskiftninger av komponenter for de som tok den ;)
    Stjeler fort noen tusen timer i løpet av et år det spillet der ja. Jeg benyttet anledningen til å gi meg da BC kom ut. Gav bort penger og ubrukt lilla. Nå innser jeg at det vil ta så lang tid å oppdaterer meg på utstyr, nye skills og instanser at dette er nok til at jeg ikke orker å ta fatt på jobben. :)
    For det blir som en jobb etterhvert. Har man tid på dagtid før raids og guildevents så kunne jeg bruke unødvendig mye tid på auksjonshandling i Ironforge og annet dilldall.

    Men jeg savner å spille. Har vært innom de aller fleste MMOGene og WOW, EQ og i litt mindre grad DAOC har vært de desidert største tidstyvene. Hadde jeg hatt timebetaling for å spille hadde jeg vært rik i dag. Svært rik.

    Siste forsøk var Tabula Rasa, men det var rett og slett kjedelig. Sa opp kontoen etter noen dager.

    Blir vel ikke noe nytt nå før Conan frykter jeg. Kanskje Pirates of the Burning Sea eller Warhammer hvis de kommer først.

    Men Heroes har alltid vært en av mine favoritter, og det er riktig rikig morro å spille mulitplayer. Et av de få spillene i dag med Hot Seat spill.

    Er ikke mange gøye spill nå. Prøvde meg på Crysis og Bioshock men maskinen min er blitt så gammel at det så bare trist ut. Da venter jeg heller til jeg har en ny maskin før jeg spiller det. Portal var morro, med det vart ikke så lenge.

    Kanskje en ny episode av Sam and Max vil holde med underholdt noen timer?
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Veldig enig med det du skriver Gjestemedlem. Jeg orker heller ikke å bygge meg opp på nytt i WoW etter at jeg gav kompisene mine "carte blanc" på å " voldta" kontoen min. Men det rykker av og til i fingrene når jeg ser på installasjons-CD'ene... Tidstyv kan jeg skrive under på at WoW var! Hadde lvl 70 Lock, Druide og Shaman. Lvl 60 prest og Mage.

    Før jeg sluttet sa jeg min mening ganske så betraktelig til enkelte super-egoister av noen offiserer slik at det skulle bli vanskelig for meg å reinstallere og komme tilbake... ;)

    Har en kompis jeg har prøvd LoTRO med, men dette spillet faller helt igjennom når jeg sammenligner med wow, så jeg har spillt det 3 timer på 1.5 mnd... Nei tror jeg har fått min lærdom og kommer til å holde meg unna MMO's i fremtiden.

    Helt enig med at HoMM er et glimrende spill, og da spesielt nr 3. Jeg har trådløst nett som gjør at jeg har veldig varierende ping mtp CS, etter at jeg flyttet. Så spiller sjelden CS...
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Morpheus skrev:
    Veldig enig med det du skriver Gjestemedlem. Jeg orker heller ikke å bygge meg opp på nytt i WoW etter at jeg gav kompisene mine "carte blanc" på å " voldta" kontoen min. Men det rykker av og til i fingrene når jeg ser på installasjons-CD'ene... Tidstyv kan jeg skrive under på at WoW var! Hadde lvl 70 Lock, Druide og Shaman. Lvl 60 prest og Mage.
    Hadde en warlock som main. affliction/Dark Pact build. Det var morro. :'(


    Før jeg sluttet sa jeg min mening ganske så betraktelig til enkelte super-egoister av noen offiserer slik at det skulle bli vanskelig for meg å reinstallere og komme tilbake... ;)
    Ja like greit å brenne alle broer hvis man ikke skal tilbake med det første.

    Har en kompis jeg har prøvd LoTRO med, men dette spillet faller helt igjennom når jeg sammenligner med wow, så jeg har spillt det 3 timer på 1.5 mnd... Nei tror jeg har fått min lærdom og kommer til å holde meg unna MMO's i fremtiden.
    Spilte det en stund, til lvl 30 eller så. Men det var tomt, repetitivt og kjedelig, selv på RP serveren.

    Ellers har jeg foruten de tidligere nevnte spilt bla.a.: EQ2, City of Heroes, Anarchy Online, Earth & Beyond, Star Wars Galaxies, Asherons Call 2, EVE (ikke så mye), Tale in the Desert, + en haug med betaer og gratisprøver.

    Helt enig med at HoMM er et glimrende spill, og da spesielt nr 3. Jeg har trådløst nett som gjør at jeg har veldig varierende ping mtp CS, etter at jeg flyttet. Så spiller sjelden CS...
    Kan hjelpe med en bedre ruter som kan prioritere spilltraffikk. D-Link har noen riktig bra.

    Ellers er HOMM 3 absolutt min favoritt også. 5eren har jeg ikke engang spilt i gjennom.

    Gamle Master og Orion 2 var også morro i nettverk, omm enn litt buggete. Samt Disciples som ligner litt på HOMM.
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Kan hjelpe med en bedre ruter som kan prioritere spilltraffikk. D-Link har noen riktig bra.
    Ja jeg har tenkt på det samme :) Har ventet litt da jeg har tenkt å skaffe meg en Squeezebox. Ser du har erfaringer på den fronten også :)

    Var afflicton selv! Særdeles artig. Rent spillteknisk likte jeg best locken, men så er/var lock en smule OP ;). Hjertet mitt ligger nærmest Druiden, men gear, rolledefinisjon i guild osv gjorde det frustrerende å ha den som main, så locken var main på slutten.

    Har en god kompis på 37 år som har 9 lvl 70 nå...
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Mange snissige skilz man lærer seg av å spille WOW :)

    " Den 12 år gamle nordmannen Hans Jørgen Olsen forteller Nettavisen om den gangen han og sin 10 år gamle søster møtte en elg i skogen. Gutten på 12 år brukte ferdigheter han hadde lært i det populære spillet World of Warcraft for å slippe unna elgen!

    Ifølge Nettavisen.no så angrep elgen den lille jenta først, men Hans var smart og brukte en ferdighet han hadde lært når han spillte MMORPG-spillet World of Warcraft. Hans tok først en pinne og stakk elgen mange ganger, og dette ga søsteren muligheten til å rømme. Etter det så kom elgen for å ta gutten på 12 år. Men Hans var smart, og la seg ned for å late som han var død. Elgen sparket han noen ganger, før han mistet interessen for gutten og gikk.


    Hans hadde dette å si om episodene:
    "Når du kommer til level 30, lærer du et triks som kalles «fake death». Det var det jeg gjorde – jeg lot som om jeg var død, og da mistet elgen interessen""

    http://win-xp.no/News/article/sid=1872.html
     

    Animal

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    15.03.2005
    Innlegg
    239
    Antall liker
    0
    Etter nyinnkjøpt PC gikk jeg løs på the orange box.
    Må bare si at dette er noe av det beste jeg har spilt...
    Grafikken og manuskiptet er utrolig bra.

    1600x1200 veldig raskt oppdaterte bildepunkter i kombinasjon med HL2 og epi en og to er bare snadder!!
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.272
    Antall liker
    418
    Jeg lastet ned siste patch til Il2 (en beta, 4,09m beta1) og jeg må si at dette spillet fremdeles er det beste jeg vet om. Utrolig gøy å ta en runde på Herdla utenfor Bergen og fly riktige fly med riktig maling og emblem mot ditto motstander. Jeg hadde luksusen å bruke Spitfire mk V med 4 stk Hispano 20 mm mot Bf 109 emil i siste mk7 versjon. I siste patch kan man se dobbelt så langt i klarvær og det er ikke noe problem for en moderne pc.

    Det eneste som vil slå dette er hvis Oleg klarer å få ut sin Battle of Britain; Storm of War.

    Etter 5 år med dette spillet er det stadig nye ting å oppdage...
     

    akto

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.10.2005
    Innlegg
    595
    Antall liker
    48
    Sted
    Akershus
    Bilspill på Playstation 3.

    Colin McRae DIRT er favoritten. Stol, ratt og pedaler er et must :)

     

    Norum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Innlegg
    582
    Antall liker
    5
    Akto: Det der var rått 8) Dumt spørsmål kanskje, men det du har foran pedalene er det en sub eller en center?
     
    L

    Ludo

    Gjest
    Norum skrev:
    Akto: Det der var rått 8) Dumt spørsmål kanskje, men det du har foran pedalene er det en sub eller en center?
    Avantgarde Solo som dedikert senterkanal... småperverst egentlig ;D
     

    Norum

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    18.07.2006
    Innlegg
    582
    Antall liker
    5
    Temmelig syk men samtidig så rått ;D
     

    kaap

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2004
    Innlegg
    3.446
    Antall liker
    2.630
    Sted
    Mo i Rana
    Torget vurderinger
    5
    akto's hjemmekino er vel kanskje et av de rom i norge jeg mest kunne tenkt meg å besøke. Lekkert som få.

    Men ang spill har jeg innkassert The Orange Box via Steam, må bare få inn windows på nytt, satt hdd'ene i raid og motta 2Gb med ram til, så skal det installeres en del spill :) Gleder meg. Har ikke spilt på lenge lenge! Mulig det blir en 24" også innen kort tid :)
     

    akto

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    12.10.2005
    Innlegg
    595
    Antall liker
    48
    Sted
    Akershus
    Takk for det zemtex, det var hyggelig å høre. Solo som senter er en helt spesiell opplevelse. Den gjengir alt fra tale til eksplosjoner og geværskudd relativt overbevisende, og den er fantastisk dynamisk, langt mer dynamisk enn Duo. For interesserte kan resten av kinoen ses på http://avforum.no/minhjemmekino/show.php/akto
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Skulle ta meg en runde CMR Dirt,fant fram ratt/pedaler og ser at trafo/strømforsyning er borte...

    Det er ett Thrustmaster (Ferrari) force feedback wheel m/pedaler.
    http://www.tweaktown.com/reviews/153/2
    Noen som aner specs på trafo/strømforsyning ?

    Har sendt mail til Thrustmaster/Guillemot,ikke fått svar.
    Snoket litt rundt men ikke blitt noe klokere.

    OEM
    AC Adaptor
    Typ: AD-2075B
    Netz: 230V~50Hz 158mA
    Ausg: 20V - 750mA 15VA
    Skal den vistnok hete.

    I værste fall får man vel kjøpe seg noe nytt men liker det her gamle rattet :)

    /jan
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Er det noen som spiller Unreal Tournament 3 og har noen erfaringer, vs. UT1?
    Skal snart i gang med å oppgradere pc`en, slik at jeg kan spille i litt høyere oppløsning enn 640 x 480...
     

    Audiophile-Arve

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    20.682
    Antall liker
    7.922
    Sted
    Kysten, Nordvestlandet, argaste nynorskdistriktet
    Torget vurderinger
    0
    Har ikkje hatt tid til å spele sidan 80-talet, men i samband med eit datastudium eg er på, skulle eg sjekke ut ein del nettsamfunn. Eg vart veldig fascinert av secondlife, men tør ikkje gå djupare inn i det. Eg er trass alt 50 år, og kan ikkje kaste vekk meir tid...
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Audiophile-Arve skrev:
    Har ikkje hatt tid til å spele sidan 80-talet, men i samband med eit datastudium eg er på, skulle eg sjekke ut ein del nettsamfunn. Eg vart veldig fascinert av secondlife, men tør ikkje gå djupare inn i det. Eg er trass alt 50 år, og kan ikkje kaste vekk meir tid...
    Second Life er mye hype og pynt og lite innhold, men det er nok en smak på hva som er i vente. De store nettsamfunnene finner man i spill som WoW med over 10 millioner aktive kontoer og endel av de store asiatiske spillene som Lineage.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    atonal skrev:
    Er det noen som spiller Unreal Tournament 3 og har noen erfaringer, vs. UT1?
    Skal snart i gang med å oppgradere pc`en, slik at jeg kan spille i litt høyere oppløsning enn 640 x 480...
    UT3 er vel mere likt UT enn 2k3 og 2k4.
    Ett drawback er at man får ikke grafikken langt nok ned,om man kalle det ett minus.Tungt spill.
    Selv på en quad/2900xt/3 gig ram så går det tungt innimellom.Ikke samme flyt som i UT men hey...spillet er ikke så galt;)

    /jan
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn