Dataspill

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Portal

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    556
    Antall liker
    0
    Spilte mye data i hine hårde dager før hverdagen ble så seriøs :p

    Hehe... men finner tid til litt spilling nå og da. Online går det i Half Life 2 og Counterstrike. Ellers er jeg glad i gode singleplayerspill og - Max Payne, Oblivion og gamle Deus Ex er noen av favorittene.
     

    Viking

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    2.702
    Antall liker
    434
    Torget vurderinger
    4
    Det hele startet med Delta Force serien. Når 2-ern kom begynte jeg med online spilling og jeg tok nicket *MIB*Viking etter klanen Men in battle. Det nicket fulgte så med til Delta Force 3 og Battlefield 1942. I dag er det Battlefield 2 som gjelder. Online rankingen er "Captain" og nicket er fortsatt det samme :)
     

    BT

    Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Innlegg
    20.948
    Antall liker
    6.128
    Jeg er sjefspilot i Space Invaders, som jeg har spilt siden midten av 70-tallet. Her tråkker jeg til minst et par gang hvert 10-år. 8)
     

    noruego

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.06.2003
    Innlegg
    6.536
    Antall liker
    7.022
    Dataspill eller andre spill har det blitt lite med tid til de siste årene; det siste var vel Europa Universalis som jeg bare måtte avinnstallere etter at en hel helg hadde gått med til spilling og fint lite annet. Har dog nyligen handlet meg en PS3 for, bokstavelig talt, moro skyld, og noen timer innimellom med Call of Duty 2 har det jo blitt...
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Er det noen som har Nintendo Wii-konsollen og som har noen erfaringer? Funderer på å skaffe meg en slik til ungene og meg.
     

    Ste-Reo.

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    07.07.2006
    Innlegg
    82
    Antall liker
    0
    Har wii. Morro for ungen. Morro for meg de første 14 dagene...:) Ellers, for å koble hjernen ut (!) fra dagens tjas og mas og kona har lagt seg så hifi ikke er lov, hender det jeg tar et slag med cod2 rifle-mod. Tror ingen av dere greier å slå meg der... HAHA
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Du milde så morro det var å fly IL-2 igjen.
    Ingenting er som å fly ME-109 i Russland ;)

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Noen som har prøvd Bioshock ennå ? Den nye altså.

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Ett ingame bilde fra IL-2 forgotten battles.
    I Russland og flyr ME-109F



    For de intereserte så flyr jeg alt på realistisk utenom fuel/ammo/engine overheat.
    ME-109 er alt annet enn "a walk in the park" å fly ;)
    Landing og takeoff er bitchete men utrolig morro.

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Må vel nesten ha ett bilde av arbeidsplassen også.
    Ikke rart man ser under takeoff,gjør det hele litt spennende ;)



    Desverre så er bildene konvertert,fra bmp til jpg og forminsket til 800x600,men ser iaf hva det er :)

    /jan
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    JanR skrev:
    Noen som har prøvd Bioshock ennå ? Den nye altså.

    /jan
    Jepp, er godt i gang med spillet. Det lever (nesten) opp til all hype`en. Det er totalt sett en meget bra produksjon. Særlig lyd- og stemmeproduksjonen gir veldig bra stemninger. Fascinerende historie, gir konkurranse til det meste som finnes av spill- (og film?)-plot. Vanskelighetsgraden kan settes på flere måter. Bør uansett prøves av enhver seriøs spiller, test i hvertfall demoen.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    atonal skrev:
    Jepp, er godt i gang med spillet. Det lever (nesten) opp til all hype`en. Det er totalt sett en meget bra produksjon. Særlig lyd- og stemmeproduksjonen gir veldig bra stemninger. Fascinerende historie, gir konkurranse til det meste som finnes av spill- (og film?)-plot. Vanskelighetsgraden kan settes på flere måter. Bør uansett prøves av enhver seriøs spiller, test i hvertfall demoen.
    Da skal demo'n testes :)

    /jan
     

    Fiesta

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    26.12.2006
    Innlegg
    68
    Antall liker
    0
    Det beste spillet gjennom tidende må være Age Of Empires II. Ingenting slår det ;)
     
    L

    Ludo

    Gjest
    Ferdig med Bioshock - litt kjedelig i lengden egentlig - det er jo tross alt en begrensning på hvor lenge det er spennende å kverke sjuke folk med kaninmasker...

    Er i gang med World In Conflict - anbefales absolutt!!
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.672
    Antall liker
    3.705
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Enig der; ble sånn at jeg gikk ganske mange "baner" i god-mode; bare for å se om det etterhvert ble interessant. Og det ble det ikke. Medal of Honor: Airborne var liksom heller ikke det store; som vanlig med MoH er aller siste bane nesten umulig, og jeg gadd rett og slett ikke fullføre. Får se om jeg setter på en ny Oblivionkarakter, men der kommer jeg vel til å velge det vanlige oppsettet og gjøre det på samma gamle viset.....

    Bernt K
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    berxter skrev:
    Enig der; ble sånn at jeg gikk ganske mange "baner" i god-mode; bare for å se om det etterhvert ble interessant. Og det ble det ikke. Medal of Honor: Airborne var liksom heller ikke det store; som vanlig med MoH er aller siste bane nesten umulig, og jeg gadd rett og slett ikke fullføre. Får se om jeg setter på en ny Oblivionkarakter, men der kommer jeg vel til å velge det vanlige oppsettet og gjøre det på samma gamle viset.....

    Bernt K
    Oblivion var virkelig morro. Men spilte det aldri helt ferdig da Wow kom i veien og jeg ikke har lyst til å starte helt fra begynnelsen en gang til. Assassin profession questene var spesielt geniale.
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.672
    Antall liker
    3.705
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    ;D Jeg nekter plent å spille på nett mot testosteronstinkende 14-åringer, så WoW har ikke blitt prøvd. Nesten 2000 timer Oblivion, med Oscuro's mod og alle offisielle utvidelser, Gothic 3 osv, derimot, det ka' jæ' s'gu' li'.

    Bernt K
     
    N

    nb

    Gjest
    Akkurat ferdig med Resistance: Fall og Man på PS3. Helt ok, ganske kul atmosfære i en del av brettene og en ganske ok historie til sjangeren å være, men det meste er jo gjort før.

    Men gutta i Insomniac Games kan å finne på tøffe våpen, det skal de ha
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    berxter skrev:
    ;D Jeg nekter plent å spille på nett mot testosteronstinkende 14-åringer, så WoW har ikke blitt prøvd. Nesten 2000 timer Oblivion, med Oscuro's mod og alle offisielle utvidelser, Gothic 3 osv, derimot, det ka' jæ' s'gu' li'.

    Bernt K
    Wow og andre online verdener kan være riktig morro det. De serverne som er flagget som rollespillservere pleier å ha et mye mer modent publikum. Og kommer man med i et bra guild og en raidgruppe er disse ofte veldig bra drevet med en seriøsitet og organisering som ville vært et børsnotert selskap verdig. Iallefall sålenge de ikke er altfor opptatt av status og ofrer morroen for å være først og størst i alt.
     

    Boffen

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Innlegg
    5.984
    Antall liker
    326
    Sted
    Oslo Vest
    (2) Anand,V (2792) - Grischuk,A (2726) [C88]

    1.e4 e5 2.Nf3 Nc6 3.Bb5 a6 4.Ba4 Nf6 5.0-0 Be7 6.Re1 b5 7.Bb3 0-0 8.a4 b4 9.d3 d6 10.Nbd2 Na5 11.Ba2 c5 12.c3 Nc6 13.d4 bxc3 14.bxc3 exd4 15.cxd4 Nb4 16.Bb1 Bg4 17.h3 Bh5 18.g4 Bg6 19.d5 Nd7 20.Nc4 Rb8 21.Bf4 Nb6 22.Nxb6 Rxb6 23.Nd2 Bg5 24.Bxg5 Qxg5 25.Nc4 Rbb8 26.Qd2 Qxd2 27.Nxd2 f6 28.Nc4 Rfd8 29.f4 Bf7 30.Ra3 g5 31.h4 gxf4 32.Rf3 Be8 33.Rxf4 Kg7 34.h5 Bxa4 35.h6+ Kxh6 36.Rxf6+ Kg7 37.g5 Rf8 38.Rxd6 Bc2 39.Ne5 Rf4 40.Rf6 Rh4 41.d6 Bxb1 42.Rxb1 Rxe4 43.Rf7+ Kg8 44.Re7 Rd8 45.Rd1 c4 46.d7 Rf4 47.Rf1 Rff8 48.Rxf8+ Kxf8 49.Rxh7 c3 50.Ng6+ 1-0

    Ble spilt i Mexico City i går. Utrolig hvor enkelt det ser ut når Anand maler sort i senk i en noenlunde normal lukket Spansk.
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    5
    Spiller utelukkende Return to castle Wolfenstein online. Har gjort det nesten daglig i sju år. Antar jeg trenger hjelp.
    [WHK]Roger|OK
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    toriamos skrev:
    Spiller utelukkende Return to castle Wolfenstein online. Har gjort det nesten daglig i sju år. Antar jeg trenger hjelp.
    [WHK]Roger|OK
    Velkommen ut av skapet ;D
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    toriamos skrev:
    Spiller utelukkende Return to castle Wolfenstein online. Har gjort det nesten daglig i sju år. Antar jeg trenger hjelp.
    [WHK]Roger|OK
    Ja de vil bare ikke dø de der naziene. Så hva skal man ellers gjøre? Stå på! Ikke gi opp kampen!
     

    toriamos

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.02.2005
    Innlegg
    2.255
    Antall liker
    24
    Torget vurderinger
    5
    Gjestemedlem skrev:
    toriamos skrev:
    Spiller utelukkende Return to castle Wolfenstein online. Har gjort det nesten daglig i sju år. Antar jeg trenger hjelp.
    [WHK]Roger|OK
    Ja de vil bare ikke dø de der naziene. Så hva skal man ellers gjøre? Stå på! Ikke gi opp kampen!
    Nå misforstår du. ONLINE sier jeg. Multiplayeren med andre ord. Er defor like ofte nazi som allies.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    toriamos skrev:
    Gjestemedlem skrev:
    toriamos skrev:
    Spiller utelukkende Return to castle Wolfenstein online. Har gjort det nesten daglig i sju år. Antar jeg trenger hjelp.
    [WHK]Roger|OK
    Ja de vil bare ikke dø de der naziene. Så hva skal man ellers gjøre? Stå på! Ikke gi opp kampen!
    Nå misforstår du. ONLINE sier jeg. Multiplayeren med andre ord. Er defor like ofte nazi som allies.
    overløper
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Atonal:

    Skal vi ta en runde UT en kveld ? Server er klar,jeg er klar om enn noe rusten ;D
    Har du sett på UT3 demoen foresten ?

    /jan
     

    larsfs123@mail.com

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.07.2003
    Innlegg
    228
    Antall liker
    1
    godag!

    Eg er med på en runde UT2004 eller UT3 om du ønsker.
    Har fri ikveld. Gi meg en tilbakemld om du ønsker å spele!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Sandbakk skrev:
    godag!

    Eg er med på en runde UT2004 eller UT3 om du ønsker.
    Har fri ikveld. Gi meg en tilbakemld om du ønsker å spele!
    UT3 drøyer jeg til spillet kommer ut.
    2K4 server har jeg ikke :(
    Men en UT server har man oppe og går :)

    Er klar etter 7 i kveld.Må få de små i seng før jeg setter meg til her ;)

    /jan
     

    larsfs123@mail.com

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.07.2003
    Innlegg
    228
    Antall liker
    1
    Helsike:)

    Eg har ``berre`` ut2k4 og beta demoen av UT3. Vi får ta det igjen når UT3 kjem ut!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Sandbakk skrev:
    Helsike:)

    Eg har ``berre`` ut2k4 og beta demoen av UT3. Vi får ta det igjen når UT3 kjem ut!
    Grrr.
    Skal sjekke om jeg kan få lånt en 2K4 server men tviler...
    Aldri likt 2K4 uansett ;)

    UT er vel bare å "laste" ned ? ;D

    /jan
     

    larsfs123@mail.com

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.07.2003
    Innlegg
    228
    Antall liker
    1
    Eg veit om mange UT2k4 serverar vi kan spele på. Du treng berre sjølve spelet så fiksar eg resten :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Sandbakk skrev:
    Eg veit om mange UT2k4 serverar vi kan spele på. Du treng berre sjølve spelet så fiksar eg resten :)
    Spillet har jeg :)
    Liker det bare ikke....dårlig følelse i 2K4
    Men er tilgjengelig etter 7 i kveld så kan vi jo ta en 1on1.
    Nå er jeg latterlig dårlig i NW,spiller nesten bare instagib.

    /jan
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Har nylig spilt gjennom demoen til Crysis, http://gamer.no/product.php?productId=43331. Utviklerne er de samme som stod for Far Cry.Tøff sci-fi-historie, store, åpne landskap. AI`en virker bra. Flott grafikk for de som har god maskin. Spillet er et shoot`em up, men har flere fine strategielementer. Spillet ga virkelig mersmak. Release 15.november.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    atonal skrev:
    Har nylig spilt gjennom demoen til Crysis, http://gamer.no/product.php?productId=43331. Utviklerne er de samme som stod for Far Cry.Tøff sci-fi-historie, store, åpne landskap. AI`en virker bra. Flott grafikk for de som har god maskin. Spillet er et shoot`em up, men har flere fine strategielementer. Spillet ga virkelig mersmak. Release 15.november.
    Ja det var en stilig demo. Men det er svært krevende maskinmessig. Jeg prøvde å kjøre det med high settings på grafikk. Og da gikk det tregt selv med en rask maskin med godt med ram og et 8800gtx kort. Regner med du må ha 2 slike i SLI for å kjøre de høye settingsene i 1600*1200. Men det var svært stilig på vanlige settinger også, spesielt vegetasjonen så mye mer levende ut enn den pleier i slike spill. Blir nok morro å spille dette en gang.

    Har spilt litt Overlord i det siste. Det er et useriøst og morro spill der man kontrollerer hosrder med goblins som man kommanderer rundt istedet for å sloss selv etc. tidi.
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Ja, Crysis krever mye. Har ikke hardware selv som får frem grafikkpotensialet. Kjører 800 x 600 på high settings, og da knaker det i sammenføyningene fra min aldrende maskin. Likevel er det gøy å spille.

    Overlord har jeg prøvd litt, ja. Morsomt spill, får en også til å bli konfrontert med "gode" og "onde" valg. Virker som det er litt trendy for tiden, det samme gjelder i Bioshock. Skjønt, akkurat dèt elementet er velkjent siden Jedi Knight-dagene.

    Ellers vil jeg jo anbefale Half-Life Episode 2, en vellaget oppfølger historiemessig og teknisk. Gir mest utbytte for de som har spilt HL1 & 2 fra før, og Episode 1. Og ikke minst det lille puzzle-spillet Portal, hvis en ønsker litt originalt hodebry.
     

    breuer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Innlegg
    814
    Antall liker
    581
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    7
    atonal skrev:
    Ja, Crysis krever mye. Har ikke hardware selv som får frem grafikkpotensialet. Kjører 800 x 600 på high settings, og da knaker det i sammenføyningene fra min aldrende maskin. Likevel er det gøy å spille.

    Overlord har jeg prøvd litt, ja. Morsomt spill, får en også til å bli konfrontert med "gode" og "onde" valg. Virker som det er litt trendy for tiden, det samme gjelder i Bioshock. Skjønt, akkurat dèt elementet er velkjent siden Jedi Knight-dagene.

    Ellers vil jeg jo anbefale Half-Life Episode 2, en vellaget oppfølger historiemessig og teknisk. Gir mest utbytte for de som har spilt HL1 & 2 fra før, og Episode 1. Og ikke minst det lille puzzle-spillet Portal, hvis en ønsker litt originalt hodebry.
    Portal er bare genialt ;D. Ingen krig, ingen myrderier, ikke så mye som litt glavold engang. Et intellegent spill som samtidig er morsomt. Kommentarene fra den dame er hysteriske:)
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Portal var stor morro. Håper vi får se mer av slikt.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.875
    Antall liker
    8.159
    Torget vurderinger
    1
    Jeg har 8800GTX, men vurderer sterkt å sette 2 stk. 8800GT i SLI, som kan skaffes for under 4000- (Asus 8800gt, under 1800- pr. stk.) som enkeltvis faktisk puster 8800GTX og 8800Ultra tett i nakken med lavere varmeproduksjonen og strømbehov.


    Bjørn
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn