Dataspill

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • wotg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    2.376
    Antall liker
    4
    Hvem her inne spiller data/consoll spill?
    Hvilke spill spiller du?
    Hvilke nick bruker du ved online spill?

    personlig så spiller jeg Rainbow six, Arma, Lock on, CS og BF2.
    Det er hovedsakelig BF2 som tar opp mesteparten av spill tiden.
    Nick på det fleste spill er WOTG, men på BF2 er det luxuslexus
    http://www.bf2stats.nl/player/59476312/
     
    O

    OivindJ

    Gjest
    Gode gamle DUNE 2 var helt konge ;D . Har ikke blitt like hekta på noe nytt.

    Litt bedre grafikk på Dune 2000 da:



    Spiller mest på Bettson i dag :)
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    wotg skrev:
    Hvem her inne spiller data/consoll spill?
    Jeg har vært en ivrig dataspiller de siste 25 årene.

    RPG, Adventures og Turn Based Strategy er vel favorittene.

    De siste årene har jeg brukt mye til på MMOs og har vært innom de aller fleste i kortere eller lengre tid. Fra MUDs via EQ til WOW og LOTRO.

    Har ikke noen faste nick, men har brukt navn som Rezrov Izyuk (Wizard i DAOC), Ogama Kenzo (Monk i EQ), Lykkeliten (Warlock i WOW), Garraxx Shaman i EQ), Arson Welles (Superhelt), Retsudo (sorcerer EQII) + mange andre som jeg ikke husker lengre.

    Andre favoritter oppigjennom:

    Elite, Red Moon, Paradroid, Kick Off, Zork, Baldurs Gate, Heroes of Might and Magic III, Deus Ex, The Longest Journey, Knights Of The Old Republic, Anachronox, Master of Orion II, Fallout II, Elder Scrolls Oblivion,
     

    Raven8

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.09.2004
    Innlegg
    706
    Antall liker
    4
    Nå går det i nordicmafia på nettet. master_disaster er nicket mitt der. Ellers går det litt xbox med 1 person spill. Av forskjellig type.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Raven8 skrev:
    Nå går det i nordicmafia på nettet. master_disaster er nicket mitt der. Ellers går det litt xbox med 1 person spill. Av forskjellig type.
    Har aldri forstått hvordan man kan spille FPS spill uten mus.

    Beyond Good and Evil var et morro Xbox spill forresten.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    atonal skrev:
    Elsker pc-spill. Gleder meg stort til Bioshock som kommer ut snart, blanding av first person shooters og rpg, http://en.wikipedia.org/wiki/Bioshock. Gamle favoritter er System Shock og Thief-serien. Liker best fps.
    Online er det Unreal Tornament som gjelder, men er ganske inaktiv i klanen, http://clanbase.ggl.com/claninfo.php?cid=371515.
    UnrealTournament er nr1 FPS uten tvil.

    Spilt det siden det kom,er semi aktiv ennå.Før UT var det Unreal som ble spilt.
    Trappet ned når [DMC] ble nr i 5on5 stigen på CB.
    Vært innom ett par klaner etterpå,mere på hobby basis.

    Nå om dagen er det ikke mest spilling.
    Blir litt ww2 flightsims,IL-2.
    Liker singel player spill også,CoD/Fear/Painkiller osv.
    FPS er sjangeren,tror jeg lider av "motsatt motionsickness" , blir dårlig av spill som går sakte/low gamespeed.

    Bil er også artig,F1 99 (lan spill så det holder)/Collin McRae (de gamle)/litt GTR2.

    /jan
     

    OKA

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    21.03.2002
    Innlegg
    1.273
    Antall liker
    418
    Gjestemedlem skrev:
    wotg skrev:
    Hvem her inne spiller data/consoll spill?
    Jeg har vært en ivrig dataspiller de siste 25 årene.

    RPG, Adventures og Turn Based Strategy er vel favorittene.

    De siste årene har jeg brukt mye til på MMOs og har vært innom de aller fleste i kortere eller lengre tid. Fra MUDs via EQ til WOW og LOTRO.

    Har ikke noen faste nick, men har brukt navn som Rezrov Izyuk (Wizard i DAOC), Ogama Kenzo (Monk i EQ), Lykkeliten (Warlock i WOW), Garraxx Shaman i EQ), Arson Welles (Superhelt), Retsudo (sorcerer EQII) + mange andre som jeg ikke husker lengre.

    Andre favoritter oppigjennom:

    Elite, Red Moon, Paradroid, Kick Off, Zork, Baldurs Gate, Heroes of Might and Magic III, Deus Ex, The Longest Journey, Knights Of The Old Republic, Anachronox, Master of Orion II, Fallout II, Elder Scrolls Oblivion,
    Elite var det første dataspillet som virkelig grep meg. Jeg spilte det på BBC model B og det var med stjernekart og novelle i boksen. Hadde også en plansje med de forskjellige romskip om jeg ikke husker feil. Har originalen samt maskinen liggende men jeg tror minnene er langt sterkere enn et gjensyn.

    Jeg har prøvd en del i årenes løp men det eneste spillet som virkelig har vært verdt innsatsen i de senere år er Il2. Det er et helt fantastisk spill. Nyeste utgave heter 1946 og dekker hele serien. Anbefales.

    Jeg spiller som Tjaika online på hyperlobby.
     

    breuer

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.10.2006
    Innlegg
    814
    Antall liker
    583
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    7
    Jeg er for tiden på WOW avvenning. ;D
    Blir litt BF 1942 til tider. Orginalen er best. Nick: Breuer
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    OKA skrev:
    Elite var det første dataspillet som virkelig grep meg. Jeg spilte det på BBC model B og det var med stjernekart og novelle i boksen. Hadde også en plansje med de forskjellige romskip om jeg ikke husker feil. Har originalen samt maskinen liggende men jeg tror minnene er langt sterkere enn et gjensyn.[/img]
    Ja husker godt den novellen som fulgte med. Dark Wheel, om Alex Ryders leten etter den legendariske planeten Raxxla.. lette fælt etter den i spillet :)

    Har prøvet forskjellige spill senere i forsøk på å gjenskape spenningen.. Star Wars Galaxy, Earth and Beyond, EVE .. men ingen av dem han hatt noen langvarig tiltrekning. Har et håp om at det en gang dukker opp et online Elite.


    Jeg har prøvd en del i årenes løp men det eneste spillet som virkelig har vært verdt innsatsen i de senere år er Il2. Det er et helt fantastisk spill. Nyeste utgave heter 1946 og dekker hele serien. Anbefales.

    Jeg spiller som Tjaika online på hyperlobby.
    Har ikke blitt mye flysimulatorer de siste årene. Forige som fenget var nok Hind. En simulator av det sovjetiske kamphelikopteret. Det var litt som å styre en flygende hval med påhengsmotor. Spillet var genialt i den forstand at man kunne koble to PCer sammen og en var pilot og den andre styrte våpensystemene. Rigget i stand et oppsett for to midt i stuen med en skytterer på en stol forran og en nedovertiltet monitor og piloten i en stol bak med hevet monitor.. Og store høyttalere for lyd. Grafikken var puslete men opplevelsen var herlig. Fin følese å fly gjennom dalfører i Afganisten og slippe 500kg bomber over opprørerlandsbyer.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    atonal skrev:
    Elsker pc-spill. Gleder meg stort til Bioshock som kommer ut snart, blanding av first person shooters og rpg, http://en.wikipedia.org/wiki/Bioshock. Gamle favoritter er System Shock og Thief-serien. Liker best fps.
    Online er det Unreal Tornament som gjelder, men er ganske inaktiv i klanen, http://clanbase.ggl.com/claninfo.php?cid=371515.
    System Shock var topp, og toeren var slett ikke ille den heller. Ikke mange spill som kunne fremkalle slik spenning og årvåkenhet. Jeg likte godt Thief serien også, spesielt det første av dem. Sniking og klatring og et herlig arsenal av piler som ville gjort Green Arrow missunnelig.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Gjestemedlem skrev:
    Har ikke blitt mye flysimulatorer de siste årene. Forige som fenget var nok Hind. En simulator av det sovjetiske kamphelikopteret. Det var litt som å styre en flygende hval med påhengsmotor. Spillet var genialt i den forstand at man kunne koble to PCer sammen og en var pilot og den andre styrte våpensystemene. Rigget i stand et oppsett for to midt i stuen med en skytterer på en stol forran og en nedovertiltet monitor og piloten i en stol bak med hevet monitor.. Og store høyttalere for lyd. Grafikken var puslete men opplevelsen var herlig. Fin følese å fly gjennom dalfører i Afganisten og slippe 500kg bomber over opprørerlandsbyer.
    Hind var genialt :)
    Gode gamle "kabel link tiden"
    Kom vel en 2-3-4,Hind/A64 og ett par til.
    Var vel kun Hind som hadde muligheten til 2 spillere i coop/samme heli av de der ?

    Må vel nesten nevne Doom i samme slengen,kabelen glødet rødt en periode ;D

    Av nyere Heli sims er vel Commanche/Commanche2 ganske så artig og ikke minst vanskelig til tider.
    Er vel ikke helt nytt det heller men utrolig morro.

    IL2 er helt klart favo flight sim.
    Artig i Deathmatch også ;)
    Jaggu plukke fram spillet igjen og se om man husker gamle triksene.

    /jan
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    JanR skrev:
    Hind var genialt :)
    Gode gamle "kabel link tiden"
    Kom vel en 2-3-4,Hind/A64 og ett par til.
    Var vel kun Hind som hadde muligheten til 2 spillere i coop/samme heli av de der ?
    Longbow hadde også denne muligheten, men det var ikke samme morroen med spillet. Kontrollene og våpensystemene var for moderne og automatiserte til at det var samme feelingen, og det var heller ikke samme utfordringen og fly helikopteret heller.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Gjestemedlem skrev:
    Longbow hadde også denne muligheten, men det var ikke samme morroen med spillet. Kontrollene og våpensystemene var for moderne og automatiserte til at det var samme feelingen, og det var heller ikke samme utfordringen og fly helikopteret heller.
    Sikkert derfor jeg ikke husket det i farta 8)
    Nei nå skal det jaggu spilles litt,ble litt "revet med" av den her tråden.

    /jan
     

    wotg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    2.376
    Antall liker
    4
    Longbow var bra, faktisk var de fleste spillene fra janes the shit!
    utrolig deilig følelse å suse over bakken, gjemme seg bak en knaus for så sette igang fyrverkeriet :)
    lock on er en ganske kul flysim som kan anbefals.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    wotg skrev:
    Longbow var bra, faktisk var de fleste spillene fra janes the shit!
    utrolig deilig følelse å suse over bakken, gjemme seg bak en knaus for så sette igang fyrverkeriet :)
    lock on er en ganske kul flysim som kan anbefals.
    Lock On er helt klart en av de bedre jet flight sims.
    Personlig fortrekker jeg ww2/propell fly sims ;)

    Ble en runde Painkiller i går,knallbra spill i FPS sjangeren.

    /jan
     

    Geir_H

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.06.2005
    Innlegg
    1.602
    Antall liker
    77
    Nå for tiden går det mye på Unreal Tournament 2004.
    Ser frem til UT 2007 kommer, håper det er like dra eller bedre.
    Andre spil er Battlefield 1942,2 og 2142.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Geir_H skrev:
    Nå for tiden går det mye på Unreal Tournament 2004.
    Ser frem til UT 2007 kommer, håper det er like dra eller bedre.
    Andre spil er Battlefield 1942,2 og 2142.
    Må innrømme at UT 2003/2004 ikke var i nærheten/hadde den gode UT følelsen.
    UT2007 skal vistnok være mere UT lik enn UT2004 så da er det håp ;)

    Nå er det 1on1 vs en svenske (UT) ;D

    /jan
     
    U

    utgatt60135

    Gjest
    Spiller endel Half life 2 på nettet.. pass på.. er dårlig taper 8)
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    JanR skrev:
    Geir_H skrev:
    Nå for tiden går det mye på Unreal Tournament 2004.
    Ser frem til UT 2007 kommer, håper det er like dra eller bedre.
    Andre spil er Battlefield 1942,2 og 2142.
    Må innrømme at UT 2003/2004 ikke var i nærheten/hadde den gode UT følelsen.
    UT2007 skal vistnok være mere UT lik enn UT2004 så da er det håp ;)

    Nå er det 1on1 vs en svenske (UT) ;D

    /jan
    Hva med en 1on1 UT en kveld? Send gjerne en PM med server IP hvis det skulle være interessant 8)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    atonal skrev:
    Hva med en 1on1 UT en kveld? Send gjerne en PM med server IP hvis det skulle være interessant 8)
    Det skal vi få til :)
    Har server,en GS (NL)
    Må bare advare deg,jeg er extremt rusten ;)
    Det er gamle UT vi snakker om ?
    Spiller sjelden eller aldri NW,instagib er det som gjelder ;D

    Slenger over en PM i løpet av dagen.

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    For de som måtte ha interessen og irc/Qnet oppe og går så finns reporter room til serveren her:
    #nonamerep (på QuakeNet)

    Vi ses i kveld ato ;)

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Kjøpte Colin Mcrae dirt idag, steike for en nydelig grafikk, fartsfølelsen er tilbake til gode gamle Colin Mcrae 2. Eneste minus er at det krever ei schvææær maskin. Har nettopp kjøpt ny så det går (litt derfor jeg måtte ha nytt spill for å se hvor bra det har blitt). Spiller ellers mest Fm (Football manager), csi spill og andre mordgåre spill som f.eks. post mortem. Liker også fps spill, men er bare det at jeg er så himla håpløs på slike spill.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    CM dirt,verdt å sjekke ut ?
    Grafikk er ikke det viktigste men er spillbarheten fra de gamle impletert så skal det jaggu kjøpes.

    Rally er x antall ganger mere morro enn asfalt race.
    Toca serien er vel ok iofs.

    En kompis som jobber på funcom,kanskje sjekke ut spillene deres.Fikk ett par cd's av han for en tid tilbake,ligger her å samler støv *kremt*

    /jan
     

    Chalshus

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.02.2002
    Innlegg
    6.246
    Antall liker
    3.488
    Sted
    Horten
    Torget vurderinger
    7
    Spiller kun et sppill, og det er Call Of Duty UO. Nick er The Rat.
     

    R.S.

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.03.2002
    Innlegg
    3.476
    Antall liker
    12
    Har brukt mange timer på å mode og kjøre SportscarGT, grenseløst bilspill, ble ram på å gjøre realistiske "car physics" 8)

    Og Civilization III PTW, nesten like modda den og.. ::)
     

    Berg

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    11.02.2003
    Innlegg
    1.039
    Antall liker
    1
    Jeg spilte endel Quake2 i min yngre ungdom. Da var det sol sin server som var plassen. Ranket faktisk ganske høyt der engang i tiden.

    Etter at data ble et fultids arbeidsverktøy, er jeg så drittlei av å glo på skjerm når dagen er over at spill ikke klarer å fenge meg mere enn 5 minutter sånn ca.
     
    L

    Ludo

    Gjest
    Nettopp ferdig med Ghost Recon Advanced Warfighter 2. Anbefales absolutt! Ellers så er det jo spennende å se hva de får ut av Crysis, skal jo bli noe ala Far Cry med store åpne landskap...
     

    wotg

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    10.04.2005
    Innlegg
    2.376
    Antall liker
    4
    Stor oppstandelse på BF2 forumene!
    f1r3starter som ligger på nummer 1 på rankingen er blitt tatt for juks. Stakkars mann, han har spillt i over 4000 timer! noe som tilsvarer et gjennomsnitt på over 6 timer om dagen!
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    wotg skrev:
    Stor oppstandelse på BF2 forumene!
    f1r3starter som ligger på nummer 1 på rankingen er blitt tatt for juks. Stakkars mann, han har spillt i over 4000 timer! noe som tilsvarer et gjennomsnitt på over 6 timer om dagen!
    Tatt for juks også sier du stakkars mann ??? !!

    Slitt mye med botting i UT/UT2004 også,desverre :-[
    Får håpe at flere spillprodusenter kan levere online spill med en form for "anti cheat"

    /jan
     

    Raven8

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    26.09.2004
    Innlegg
    706
    Antall liker
    4
    Har dere noen gode anbefalinger til online spill jeg bør prøve ut? Er ekstremt svak for detektiv spill da. Men alt som er slik at jeg spiller alene er gøy. Endten det er til PC eller MAC. har begge deler stående her.
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Minner om release av Bioshock den 24.08.07, dette ser virkelig lovende ut!
    http://www1.vg.no/spill/artikkel.php?artid=195135

    NB: den som går til anskaffelse av pc-versjonen bør ha sjekket at skjermkortet har Shader Model 3.0.

    Tillegg: demoen blir visstnok tilgjengelig i løpet av tirsdag kveld, iflg. en Bioshock-tråd på hw.no.
     

    journeyman

    Hi-Fi interessert
    Ble medlem
    22.04.2005
    Innlegg
    61
    Antall liker
    1
    Gode gamle Championship Manager 2 ;D ;D
    Tør ikke tenke på alle timene som brukt.....

     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Jeg er fortsatt lidenskapelig Championship manager eller nå Football manager spiller, alle kompisene mine ga seg med det for en 10 års tid siden, men jeg slår fortsatt gjerne ihjel noen timer med det
     

    larsfs123@mail.com

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    02.07.2003
    Innlegg
    228
    Antall liker
    1
    Har sjølv kun spelt UT-serien.
    Har ikkje blitt så mykje speling siste året grunna studier og jobb.
    Men for dei som er interessert så send ein PM så kan vi ta ein duel!
    Hadde vore artig å spelt mot nye bekjentskaper.
    Dykk finn meg også på irc, quakenet #Unrealnorth under nicket Sandbakk

    NB! Spelet gjeld UT2004
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn