Dataspill

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Decoman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    234
    Antall liker
    1
    Her en en av de som har begynt å spille Skyrim:

    [video]s_RSbEzzlGw[/video]
     

    Decoman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    234
    Antall liker
    1
    Noen nevnte BF3 og singleplayer her i tråden. Jeg har kanskje nevnt dette allerede en gang før her, men fra hva jeg så på Youtube så virket singleplayer mode i BF3 for meg banalt og simpelt, så jeg tenker at de kan bli skuffet.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    ja, har ikkje tenkt å kjøpe det. kanskje låne. det er vel i all hovedsak eit MP-spel.
     

    Decoman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    234
    Antall liker
    1
    Battlefield 3 har også noe som kalles Co-Ops, men veit ikke helt hva dette er. Muligens singleplayer med to eller flere spillere. Eneste muligheten for å få spille med AG3 (G3A3) i BF3 multiplayer er å spille Co-ops. :(
     

    Fadamacka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    Single player i BF3 er en middelmådig affære, men så er det heller ikke hoveddelen av spillet. Multi player-utgaven av BF3 er aldeles fantastisk. Anbefales på det varmeste!

    En ting er dog essensielt; spill med flere kompiser i en squad. Alene er man som regel nokså ubrukelig...
     

    Decoman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    234
    Antall liker
    1
    Hehe, jeg mener å ha skjønt at for å greie å henge med i BF3, så må en være forberedt på å måtte skyte hvor du enn måtte befinne deg, til enhver tid, og helst presist. En har nok ikke tid til å kaste bort et halvt sekund på å orientere seg. En litt mer heldig situasjon er når du kan reagere mot andre som kommer mot deg, de vil som regel ikke legge merke til deg med det første hvis du står eller bedre, ligger stille. Akkurat som folk flest nok lærte i militæret, så vil bevegelser gjøre deg lett synlig i terrenget. Å utgjøre en silhuett mot himmelen er også en uheldig situasjon.

    Litt mer avansert, så tror jeg at man med fordel kan måtte instille seg på å bytte posisjon, etter at man har blitt oppdaget på den ene eller andre måten. Dette vil jeg si har å gjøre med denne triangelen som andre vil se over figuren din, som vil gjøre deg lett å oppdage. Tror det er slik, at hvis du kan stikke unna igjen og gjemme deg, så vil trekanten forsvinne og de vil på nytt måtte aktivt identifisere deg visuelt. Et lite triks for å finne andre (kjekt når man flyr helikopter) kan være å trykke "Q" tasten mot et område du mistenker at noen kan være eksponert uten at du egentlig kan se dem, da vil du likevel kunne få opp et triangel for de som ligger i buskene og ikke er helt skjult.

    Helikoptere kan f.eks fly unna rekkevidden for luft til luft eller bakke til luft missiler, eller forsøke å gå lavt bak en hindring som hindrer andre å skyte mot deg med missiler.

    Et artig triks jeg har når en pansret bil kommer forbi, er å tømme pistolen gjennom ruta på siden av bilen, dette tar knekken på sjåføren, forhåpentligvis (hvis han er alene) før han bytter posisjon og setter seg bak maskingeværet. Tror ikke det er mulig å skyte ham gjennom vinduet da, er ikke helt sikker.

    Er glad for å ha unlocka G18 pistolen, som skyter automatisk, som er praktisk på kloss hold. Å greie å treffe folk som springer rundt selv når man har en automatisk pistol til å forsvare seg med,er ikke helt lett dessverre. Mulig at musa jeg bruker er litt dårlig for et sånt spill, er ikke sikker.
     

    karlinn

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    16.10.2005
    Innlegg
    777
    Antall liker
    110
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    7
    skal investere i nytt skjermkort, noe anbefaling herfra? Har også tenkt meg å skaffe meg BF3.
    Ser litt på GTX560 om det er godt nok?
    Vil helst ikke bruke alt for mye av penger på dette.
     

    Decoman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    234
    Antall liker
    1
    Er ikke sikker, men tenker at nye skjermkort vil kunne duge så sant de ikke er de billigste. Bruker selv Radeon 5850 kort (bios justert og overklokka, 920 MHz core & 1120 MHz memory) og når jeg holder nede Ctrl+Alt+s tasten så ser jeg at FPS i BF3 er ofte 50. Er muligens en veldig god ide å ha en prosessor med fire kjerner og ikke bare to.

    Ville nok sjekket med google hvis en tenkte å kanskje prøve en bestemt hardware løsning.

    Veit desverre ikke noe om Nvidia kortet ditt. :p
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.711
    Antall liker
    3.847
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Decoman skrev:
    Noen nevnte BF3 og singleplayer her i tråden. Jeg har kanskje nevnt dette allerede en gang før her, men fra hva jeg så på Youtube så virket singleplayer mode i BF3 for meg banalt og simpelt, så jeg tenker at de kan bli skuffet.
    Jepp, det var meg. Multispillerdelen har jeg ikke prøvd, da jeg ikke synes det er koselig å bli umiddelbart nedskutt av 13-årige twitch-gamers, og jeg liker å ha en kopp kaffe og pause i spillet.
    MW3, derimot, har en framifrå enspillerdel, selv om den dessverre er altfor kort.

    B
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    berxter skrev:
    MW3, derimot, har en framifrå enspillerdel, selv om den dessverre er altfor kort.

    B
    Jepp og jepp :)
    Akkurat kjørt igjennom, neste runde får bli på en hardere vanskelighetsgrad.
    Men liker spillet, meget bra.

    Har jo "solo" delen der også, var ganske bra i MW2, regner med de topper den i MW3.

    /jan
     

    pahf

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.12.2005
    Innlegg
    4.992
    Antall liker
    1.935
    Sted
    huttuheita
    Torget vurderinger
    8
    Gleder meg noe vanvittig til Skyrim dumper ned i postkassen, et høydepunkt for min del!
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.711
    Antall liker
    3.847
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    JanR skrev:
    berxter skrev:
    MW3, derimot, har en framifrå enspillerdel, selv om den dessverre er altfor kort.

    B
    Jepp og jepp :)
    Akkurat kjørt igjennom, neste runde får bli på en hardere vanskelighetsgrad.
    Men liker spillet, meget bra.

    Har jo "solo" delen der også, var ganske bra i MW2, regner med de topper den i MW3.

    /jan
    Ja, jeg har kommet meg et stykke ned i solodelen, og mener den er bra. Savner dog at jeg ikke kan lagre underveis...

    B
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    berxter skrev:
    JanR skrev:
    berxter skrev:
    MW3, derimot, har en framifrå enspillerdel, selv om den dessverre er altfor kort.

    B
    Jepp og jepp :)
    Akkurat kjørt igjennom, neste runde får bli på en hardere vanskelighetsgrad.
    Men liker spillet, meget bra.

    Har jo "solo" delen der også, var ganske bra i MW2, regner med de topper den i MW3.

    /jan
    Ja, jeg har kommet meg et stykke ned i solodelen, og mener den er bra. Savner dog at jeg ikke kan lagre underveis...

    B
    Iofs enig i det, autosave er ikke ideelt spør du meg.
    Skal ta en liten runde nå igjen, sterkt vanedannende må sies :D

    /jan
     

    tore_v1

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    19.09.2007
    Innlegg
    2.181
    Antall liker
    102
    Torget vurderinger
    2
    Har gjort meg ferdig med SP-delen av BF3. Savner historien fra COD.

    Jeg må faktisk innrømme at en virkelig god SP-del er for meg verdt prisen av et spill alene. Spilte litt Metal Gear Solid en jul, det var fantastisk bra. Skulle gjerne sett den samme kvaliteten med spillbarheten til BF3 eller COD-serien. MW3 er på vei, så jeg får se om det gir meg den samme sitrende følelsen av å være med. Deus Ex (minus bossene) gjorde det til en viss grad.
     
    M

    Morpheus

    Gjest
    Må bare si at jeg ble meget skuffet over MW3. Har stort sett bare testet multiplayer delen. Falt aldri skikkelig for Bad Company, men kansje jeg må gi BF3 en sjanse.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Helvetes forbannede svindlerpakk. Her bestiller jeg Skyrim fra CDON, og gleder meg over å finne en pakke i postkassen.

    Men hva skjer når jeg skal installere...

    Da blir jeg bare henvist til det forbannade dritten Steam og blir bedt om å installere derfra....


    .... men der er det for travelt til at det forpulte drm-viruset skal gidde å installere noe som helst på min maskin.

    Jævla pakk og svindlerfaen. Her tror man at man kjøper et spill.

    Neste jævla dritt fra dette pakket blir lastet ned fra Usenet.

    :mad:
     

    Decoman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    234
    Antall liker
    1
    CDON har tydeligvis en CD/DVD versjon av Skyrim og en for nedlasting. Jeg bestilte den billigste typen i går på torsdag kl 1200 og pakka skal angivelig være på vei (fra Sverige tror jeg) siden klokka 1600 i dag (angivelig 2-3 dager forsendelsestid). Håper ikke jeg får noe med Skype. Ellers veit jeg at det er noe slags DRM som følger med, men veit ikke akkurat hva.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Decoman skrev:
    CDON har tydeligvis en CD/DVD versjon av Skyrim og en for nedlasting. Jeg bestilte den billigste typen i går på torsdag kl 1200 og pakka skal angivelig være på vei (fra Sverige tror jeg) siden klokka 1600 i dag (angivelig 2-3 dager forsendelsestid). Håper ikke jeg får noe med Skype. Ellers veit jeg at det er noe slags DRM som følger med, men veit ikke akkurat hva.
    DVD-versjonen er bløff, du kan ikke installere noe som helst fra den. Man får en DVD i posten, men det eneste som skjer når man skal installere fra den er at man blir henvist til Steam i stedet. Og der er det overbelastede servere så det blir neppe i dag jeg får prøvd spillet.

    :-\
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Men Gjestemedlem var ikke lenge i kjelleren!!!

    :D :D

    Noe enda mer moro dukket opp i postkassen nettopp nå.


     

    Vedlegg

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Gjestemedlem skrev:
    Decoman skrev:
    CDON har tydeligvis en CD/DVD versjon av Skyrim og en for nedlasting. Jeg bestilte den billigste typen i går på torsdag kl 1200 og pakka skal angivelig være på vei (fra Sverige tror jeg) siden klokka 1600 i dag (angivelig 2-3 dager forsendelsestid). Håper ikke jeg får noe med Skype. Ellers veit jeg at det er noe slags DRM som følger med, men veit ikke akkurat hva.
    DVD-versjonen er bløff, du kan ikke installere noe som helst fra den. Man får en DVD i posten, men det eneste som skjer når man skal installere fra den er at man blir henvist til Steam i stedet. Og der er det overbelastede servere så det blir neppe i dag jeg får prøvd spillet.

    :-\
    Hmm, da jeg skulle installere Crysis 2 fra dvd skjedde det som du beskriver. Fant likevel en måte å omgå nedlasting fra steam og kjøre installering fra dvd`en. Spør ikke hvordan, husker ikke mye fra den kvelden. Hadde vel tunnelsyn av vrede pga. steam`s forsøk på hostile takeover.

    edit: gratulerer med SW-betatesting =)
     

    Decoman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    234
    Antall liker
    1
    Jeg vurderte å linke til akkurat den videoen i et annet forum, men valgte å la være. :p
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.350
    Sted
    oslo
    noen andre som har investert i Dark souls?

    er ikke noen hardcore gamer og tenkte at jeg tok meg vann over hodet når jeg kjøpte det, men jeg ble skikkelig hektet, og må nesten si at det er ett av de beste spilene jeg noensinne har spillt!
    er oppe blandt mechwarrior 3, total annihilation og deus ex for min del! ;D
     

    Haugenial

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    07.10.2008
    Innlegg
    691
    Antall liker
    204
    Torget vurderinger
    4
    Har lastet ned mw3 og det som slår meg er at dette er en etterfølger av eneren... 2ern er på alle måter bedre når det gjelder spillbarehet. Våpnene og spesielt siktene ser mye mer troverdige ut i 2'ern enn i 3'ern. Hadde nok for store forhåpninger der gitt og ble generelt skuffet. Virker som mw2 komer til å stå igjen som den evige klassikeren.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Skyrim er flott. Virkelig bra. Men buggy som faen. Crasher rett som det er, eller går over i en cli-modus som ikke går å komme ut ifra.

    Blir noen timer i Skyrim dag.
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.711
    Antall liker
    3.847
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Jeg opplever det ikke buggy i det hele tatt. Har hatt én CTD på 26 timer, og det mener jeg er OK. Jeg er ikke helt overbegeistret over menygrensesnittet; det er ting her som jeg ikke liker. Jeg har fått ræva tildelt på sølvfat noen ganger, men det er slik det skal være.

    B
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Hadde en litt artig episode. Var litt overlastet og slengte fra meg en dolk. Da fikk jeg kjeft an en vakt som var redd for at noen skulle skade seg på den, og hvis jeg gjorde slikt igjen ble deg meg. :)
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    kjøpte skyrim men har ikkje fått spelt noko særleg enda.
    er ikkje kjempebegeistra for rollespill, urtemagi og øgler, men koste meg såpass med Oblivion at eg skal gi det ein sjanse.
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    I det siste har jeg kjøpt Heroes VI - Spillt kun tutorial, men det var kjent farvann. Bra ja, men har ikke blitt revet med
    Battlefield 3 - Spillt en del timer her, men har kun rank 7, ingen supersoldat. ;) Men morsomt å spille med en kompis over voice com.
    Skyrim - Spillt 5-6 timer alt, bra spill, men har et par ankepunkter:
    Litt mye styr med utstyrsgreiene, må stasje opp våpen og rustninger, for å selge de hele tida, blir fort lei det.
    Litt for åpent? Har flydd mye rundt uten å finne hvor neste oppdrag kan løses.
    Noen oppdrag er åpenbart bugga.
    Fengende - JA!
     

    Decoman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    234
    Antall liker
    1
    Må si at jeg angrer på at jeg kjøpte Skyrim. Dette er dessverre ikke et fantasispill bygget på gode spillkonsept, men er nok egentlig en kjedsomhetssimulator antagelig myntet på stakkarslige folk som har blitt vant til middelmådig spilldesign. :mad:
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    Jasså?
    Eg hadde middelmådige kjensler då eg dreiv å kåla nedi første grotta, men etter å ha slakta den første dragen og møtt diverse rare skapninger, brygga potions og slått eit troll kjempehardt i hodet så begynner det å gro på meg.

    Designmessig (bugs, historiefortelling, flyt, menydessign) synes eg det er bra.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Hvis man er vant med ultralinjære holde-i-hånden-historier er sikkert Skyrim forvirrende, men liker man en åpen verden er dette noe av det ypperste som er laget av single-player-spill i rollespillgengren.
     

    Brasse

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.05.2008
    Innlegg
    5.095
    Antall liker
    9
    I morgon er det Skyrim-dag igjen og nok eit vindu til å dykke ned i djupna.
    Trur eg kun har fått 4-5 timar i spelet, inkludert ein jækli lang spasertur til eit område eg aldri skulle ha vore.
    Føler eg må sette meg ned og la spele sluke, istadenfor å ta ein halvtime her og ein halvtime der.

    I mellomtida går det i Forza 4 og kniving i "Car cluben". Rivals er jækli kult!
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    Hadde en feriedag i går, fikk spilt Battlefield 3 i et par timer. Intense greier!

    Forvillet meg for tidlig til tøffe områder i Skyrim, etter at jeg hadde kjøpt en hest. Fikk juling av to troll, hvor den ene slo meg til himmels... Senere av et par magikere, som spyttet lyn og ild på meg.

    Nå har jeg hoppet tilbake til startområdene, slik at jeg møter mer moderat motstand neste gang jeg spiller.
    Enig i at man bør ha minst et par timer til rådighet skal man få noe ut av Skyrim.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn