Dataspill

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.228
    Torget vurderinger
    1
    Battelfield 3 er det jeg venter på! Portal 2 er spilt og funnet underholdende og intelligent.
     

    kasol

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    16.03.2005
    Innlegg
    4.336
    Antall liker
    3.527
    Torget vurderinger
    4
    Gleder meg til BF 3! :D
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.228
    Torget vurderinger
    1
    Da blir det fighting, ass..! -håper det opprettes noen 128 player servere.
     

    Decoman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    234
    Antall liker
    1
    Wow, "World of tanks" er skikkelig moro å spille.

    Dette spillet krever full konsentrasjon, hele tida, men likevel så er det nesten moro å feile hvis det ikke går så bra. En artig ting selv om tank'en blir skutt i filler, er at man kan trykke på høyre museknapp og følge med hver enkelt av de andre til de vinner eller taper kampen. Noen ganger kan det være artig å følge med på hva som skjer videre, selv om en selv er ute av spillet.

    Det er verdt å nevne at hvis en blir satt ut av spill (heh), så kan en forlate kampen og begynne på nytt med en annen tanks så sant man eier minst to tanks. Så da kan man spille hele tida selv om det ikke går så bra. Det er visst sånn at når man får såkalt tier 8+ tanks så må man visst bli forsiktig med å ikke tape for mye, fordi det koster visst en del "credits" å reparere tanks.

    Hvis en kjøper såkalt "gull" x 2500 (eller noe sånt), så kan få "premium account" (eller noe sånt) i 30 dager, og få 50% ekstra erfaringspoeng og "credits" fra kamper. Litt falskt juks, men jeg gjorde det bare for å gi utviklerne noen penger, ellers så er World of tanks gratis å spille.

    Poengsystemet for å skaffe seg nye, bedre og større tanks virker litt forvirrende, men det går an å lære det. Litt forvirrende at de har noe som heter "free experience points" i tillegg til "experience points" så vidt jeg har skjønt. Æhm, jeg får se etter en gang til hva dette heter.

    Kunne ha skrevet mer her, men jeg gidder ikke, jeg vil heller få meg noe mat og spille World of tanks. ^^

    Åja, en ting, pass deg for artilleri. Mobilt artilleri kan skyte tilsynelatende overalt på kartet, men kan kun gjøre dette når fiendens posisjon er observert. Så hvis en liten rask light tank kommer susende forbi, så forvent at artilleri granater kan komme dalende ned noen sekunder seinere.

    Edit: Etter å spilt 500 kamper så skjønner jeg at det er mulig å zoome inn med kamera med tre hakk, etter å bare brukt "shift" tasten til å bytte til kanonsikte-modus.
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Decoman skrev:
    Wow, "World of tanks" er skikkelig moro å spille.
    Med camonett, rammer (hurtiglader) og en lav TD er spillet fullkomment. Har det mye moro i WOT med SU85, spiller under navnet VidarK ;D
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.228
    Torget vurderinger
    1
    Da har jeg spilt betaen til BF3. Origin er noe skikkelig dritt...
     

    ArtDeco

    Overivrig entusiast
    Ble medlem
    21.08.2003
    Innlegg
    889
    Antall liker
    58
    Sted
    Modum
    Prøvde BF3 open Beta i går. Det var alt for enkelt. Håper på bedre motstand etterhvert.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.228
    Torget vurderinger
    1
    Betaen er begrenset. MYe lagg og hakking, krasj osv. akkurat nå. Men, jeg kjøper neppe spillet før det slippes på Steam. Den nye Origin distribusjons-plattformen er den største dritten jeg har sett på lenge.
     

    Decoman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    234
    Antall liker
    1
    Edit: Jeg fant denne artikkelen litt seinere i dag ( http://www.sweclockers.com/nyhet/14558-amd-slapper-skraddarsydd-drivrutin-for-id-software-rage )
    Edit2: Jeg fant enda en artikkel (http://www.hardocp.com/news/2011/10/04/h_further_enraged/ )

    Rage

    Har ikke spilt dette spillet (nytt spill), men grafikken ser skikkelig bra ut. Det blir nevnt i videoen her at nvidia kort kommer bedre ut enn ATI. Men spillet har kanskje ennå ikke kommet ut, sånn at det kommer kanskje patcher og sånt like etter:

    [video]8IQ4FBXg8WY[/video]


    Like under her er en video fra en fyr med en mindre bra pc som ikke fungerer så bra. Det kan se ut som at det blir galt å bruke aller siste versjon av ATI catalyst driver (twitter meldingen på slutten av videoen).

    [video]6IY7SAsQrko[/video]

    Er verdt å nevne at frapsing (gjøre video opptak) senker fps når man spiller.
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Gleder meg til Rage. Håper John Carmack & co ved iD har lykkes med spillet.

    Anbefalt system spec:

    OS: Win XP SP3, Vista, Win 7
    Processor: Intel Core 2 Quad or Equivalent AMD
    Memory: 4GB
    Hard Disk Space: 25GB
    Video Card: GeForce 9800 GTX, ATI Radeon HD 5550

    M.a.o. ikke veldig tøffe systemkrav.
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Rage ser tøft ut ja. Sånne spill liker jeg med mye variasjon og store områder å utforske.
    Kanskje jeg får sette opp en moderne PC igjen :)
     

    LydMekk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2003
    Innlegg
    2.307
    Antall liker
    2
    Rage er utviklet med hånda opp i ræva. Iht. artikler rundt om er PC-utgaven portet FRA konsoller!!! Helt elendig grafikkløsning på PC-siden iht. samme artiklene.

    Mye bedre når en utvikler lager spillet for PC og tar den helt ut for så å porte til konsoller i ettertid samt skalere ned.

    Her prøver de dessverre å gå andre veien. Voldsomt med pepper så langt på nett som sagt.

    Class, tror nok ikke du trenger ny boks grunnet akkurat DETTE spillet .... ;D
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.659
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Akkurat innstallert Rage. Får teste senere ikveld. SKal finnes noe patch greier etc. til pc versjonen. Sikkert endel info. på nett om det.
     

    Ketil

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.05.2004
    Innlegg
    2.318
    Antall liker
    886
    Hvis man bruker ATI gfx kort man installere den spesifikke driveren fra ATI. Uten den er spillet ikke spillbart. I tillegg for å få høyere oppløsning på teksturene bør man lage en fil med navn rageconfig.cfg med innhold:

    vt_pageimagesizeuniquediffuseonly2 8192
    vt_pageimagesizeuniquediffuseonly 8192
    vt_pageimagesizeunique 8192
    vt_pageimagesizevmtr 8192
    vt_restart
    vt_maxaniso 4
    image_anisotropy 4

    og lagre den i \rage\base folderen. Da bør man ha et kort med mye ram fra 768MB og opp. Rage har i tillegg mye screen tearing og man må gå inn i Catalyst (eller tilsvarende for nVidia) og skru vsync på slik at den overkjører applikasjonen.
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    LydMekk skrev:
    Class, tror nok ikke du trenger ny boks grunnet akkurat DETTE spillet .... ;D
    Jeg har en gammel 3GHz C2D/4GB. Grafikkortet er nyere riktignok men den boksen duger ikke til så mye lenger tror jeg :)
    PC-en blir/ble bare brukt til å spille med etter at jeg byttet til Mac så den er sørgelig utdatert hehe.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.228
    Torget vurderinger
    1
    Trenger ikke være helt borte. Kjører selv c2q enda, men blir nok å bytte snart.
     

    LydMekk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2003
    Innlegg
    2.307
    Antall liker
    2
    Har selv en C2D 3Ghz klokket til 3.6 Luft på den ene av mine to maskiner. Går fort nok det :)

    Viktigere med nytt skjermkort IMO. Jo dyrere jo bedre so to speak.
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    Ok, da får jeg prøve :)

    Jeg mente å huske skjermkortet var bra men ved nærmere ettertanke ble det hårete kortet som bråkte som et jetfly byttet i noe fra hvermansen hylla i stedet, mulig det er et GF GT240 eller noe.
     

    LydMekk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2003
    Innlegg
    2.307
    Antall liker
    2
    220 og 240 er de absolutt minste GPUene du fikk fra nVidia. 560, 570 eller 590 anbefales for tunge spill.

    Se litt på www.tomshardware.com for tester og sammenligninger av grafikkkort.
     

    LydMekk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2003
    Innlegg
    2.307
    Antall liker
    2
    Alternativt 2 stk i SLI hvis hovedkortet ditt støtter det. Ikke alle spill har støtte for SLI dog.

    Bruker to nVidia 460GTX i SLI på min andre PC med meget bra effekt, PCen med i7-960, 12GB minne og SSD.

    Kjører begge mine maskiner på 1080p, den ene på projektor og den andre på en 24".

    Uansett, hvis du kjøper en kurant grafikkløsning er det bare å flytte denne over på et nytt hovedkort/ny PC hvis du oppgraderer senere. Med forutsetning om at kortet(ene) er PCI-Express 2.0 (dagens kortstandard).
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Ketil skrev:
    Hvis man bruker ATI gfx kort man installere den spesifikke driveren fra ATI. Uten den er spillet ikke spillbart. I tillegg for å få høyere oppløsning på teksturene bør man lage en fil med navn rageconfig.cfg med innhold:

    vt_pageimagesizeuniquediffuseonly2 8192
    vt_pageimagesizeuniquediffuseonly 8192
    vt_pageimagesizeunique 8192
    vt_pageimagesizevmtr 8192
    vt_restart
    vt_maxaniso 4
    image_anisotropy 4

    og lagre den i \rage\base folderen. Da bør man ha et kort med mye ram fra 768MB og opp. Rage har i tillegg mye screen tearing og man må gå inn i Catalyst (eller tilsvarende for nVidia) og skru vsync på slik at den overkjører applikasjonen.
    Da får vi teste driverne og cfg filen når Rage er i hus. Takk for tips :)

    /jan
     

    Class

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    11.03.2009
    Innlegg
    2.763
    Antall liker
    496
    Sted
    Vestfold
    Torget vurderinger
    7
    LydMekk skrev:
    220 og 240 er de absolutt minste GPUene du fikk fra nVidia. 560, 570 eller 590 anbefales for tunge spill.

    Se litt på www.tomshardware.com for tester og sammenligninger av grafikkkort.
    Ja, er klar over det. Jeg rasket med meg det eneste alternativet de hadde i hyllen da jeg returnerte jetflyet. Mulig det er en 260, jeg husker ikke.

    Som andre har nevnt er det et forsøk verdt til Rage kanskje, ellers blir det ny innmat i boksen :)
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    "Jag trivs bäst i öppna landskap" - kan jeg skrive under på når jeg spiller gode gamle Far Cry (1 og 2) og Stalker (alle tre) - blant andre. Har ikke fulgt med på spillfronten. Finnes det noen "like gode" nyere spill av samme type, dvs. FPS med store åpne landskap, helst lyse omgivelser hvor du ser langt (altså ikke bek-mørke "horror scenarioer")?
     

    berxter

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2007
    Innlegg
    5.713
    Antall liker
    3.853
    Sted
    Trondheim
    Torget vurderinger
    1
    Hva med Fallout 3 og Fallout: New Vegas? Aldeles utmerkede spill med stor frihet og mangt å oppdage. Jeg spiller forresten fortsatt Oblivion, rett nok hardt moddet.

    B
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    kjøpte meg The binding of isaac på steam i går kveld.
    genialt spill, som til tross for enkel mekanikk, har nærmest uendelig replay-value.
    anbefales!
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    berxter skrev:
    Hva med Fallout 3 og Fallout: New Vegas? Aldeles utmerkede spill med stor frihet og mangt å oppdage.
    Takker for tipset! Har tittet på diverse sekvenser og trailer på youtube. Ser spennende ut. Åpne landskap ja. Får assosiasjoner til Far Cry (store brett), Serious Sam (tegneserie-action) og Unreal Turnament ("arena FPS"). Tenker også: Du verden hvordan ting har utviklet seg siden jeg første gang lot meg rive med av Doom og Wolfenstein i DOS for nesten hundre år siden (føles sånn nå). :)
     

    noen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2008
    Innlegg
    136
    Antall liker
    13
    zimon skrev:
    berxter skrev:
    Hva med Fallout 3 og Fallout: New Vegas? Aldeles utmerkede spill med stor frihet og mangt å oppdage.
    Takker for tipset! Har tittet på diverse sekvenser og trailer på youtube. Ser spennende ut. Åpne landskap ja. Får assosiasjoner til Far Cry (store brett), Serious Sam (tegneserie-action) og Unreal Turnament ("arena FPS"). Tenker også: Du verden hvordan ting har utviklet seg siden jeg første gang lot meg rive med av Doom og Wolfenstein i DOS for nesten hundre år siden (føles sånn nå). :)
    Hvis du skal spille fallout 3 anbefaler jeg å ta en titt på http://www.fallout3nexus.com/ for brukergenererte mods til spillet.
    (gratis nedlastning hvs du registrerer deg)
    Mange av tingene jeg har lastet ned derfra er umulig å skille fra orginalinnholdet og gir en mye mer variert opplevelse.
    http://www.fallout3nexus.com/downloads/top/ og de mest populære musikkpakkene er vel se mest aktuelle i tilegg til de orginale dlc pakkene.
    Fook2 (http://www.fookunity.com/downloads/) er også en god tileggspakke.
     

    bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.659
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Da gjør vi et forsøk på Rage. Spiller på en laptop :) Lenovo W520 med Nvidia skjermkort. Nettopp reinnstallert på Intel ssd510 disk. Svinger bra foreløpig.
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    noen skrev:
    Hvis du skal spille fallout 3 anbefaler jeg å ta en titt på http://www.fallout3nexus.com/ for brukergenererte mods til spillet.
    (gratis nedlastning hvs du registrerer deg)
    Mange av tingene jeg har lastet ned derfra er umulig å skille fra orginalinnholdet og gir en mye mer variert opplevelse.
    http://www.fallout3nexus.com/downloads/top/ og de mest populære musikkpakkene er vel se mest aktuelle i tilegg til de orginale dlc pakkene.
    Fook2 (http://www.fookunity.com/downloads/) er også en god tileggspakke.
    Takker for lenker og tips. Finnes alltid en del modifikasjoner (mods) og tillegg til ulike spill, men ikke alltid like lett å finne frem til de beste. Det fine er nå uansett at når man føler at man "kan" et spill ut og inn, så kan slike mods gi nye opplevelser og mer å oppdage (såfremst de ikke krasjer alt), herunder muligheten til slik å ”tweake” egenskaper, legge til nye osv. Takk til internett og de mange samarbeidende og sjenerøse menneskene der ute (og her inne!) som finner glede i å dele gode opplevelser! :)
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.228
    Torget vurderinger
    1
    LydMekk skrev:
    220 og 240 er de absolutt minste GPUene du fikk fra nVidia. 560, 570 eller 590 anbefales for tunge spill.

    Se litt på www.tomshardware.com for tester og sammenligninger av grafikkkort.
    GTX 560 Ti utgaven er sterkt anbefalt, og hvis man mangler 2-300 kr. kan AMD Radeon HD 6870 være et godt alternativ.
     

    zimon

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    02.11.2002
    Innlegg
    1.355
    Antall liker
    85
    bjornh skrev:
    LydMekk skrev:
    220 og 240 er de absolutt minste GPUene du fikk fra nVidia. 560, 570 eller 590 anbefales for tunge spill.

    Se litt på www.tomshardware.com for tester og sammenligninger av grafikkkort.
    GTX 560 Ti utgaven er sterkt anbefalt, og hvis man mangler 2-300 kr. kan AMD Radeon HD 6870 være et godt alternativ.
    HD-6950 hakket bedre (og ca 500 dyrere) enn 6870, ligger mellom GTX-560 og GTX-570 i ytelse ser det ut til. Her sammenlignet med GTX-560Ti http://www.anandtech.com/bench/Product/293?vs=330 og her med GTX-570 http://www.anandtech.com/bench/Product/293?vs=306
    Og her sammenlignet med "lillebror" HD-6870 http://www.anandtech.com/bench/Product/293?vs=290. Flere slike oversiktelige sammenligninger kan man gjøre på http://www.anandtech.com/bench/GPU11/188.
     

    Bjørn.H

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    03.07.2004
    Innlegg
    23.925
    Antall liker
    8.228
    Torget vurderinger
    1
    HD 6950 har ikke noe entydig overtak på GTX 560 Ti, du får 560 Ti under 1800,- og er et opplagt bedre kjøp i forhold til pris/ytelse. Dog, jeg ville heller pr. i dag sett på GTX 570 enn HD 6950 hvis man går opp i prisklassen 2500,- +/-.

    HD 6870 kan du få under 1500,- men er et noe dårligere kjøp enn GTX 560 Ti etter min mening.
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    Hvilken skjermoppløsning bruker du, zimon?
    Ellers vil jeg nevne 560 GTX super overclock-varianten til Gigabyte, en mellomstasjon før 570 GTX. Noen hundrelapper mindre.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    bambadoo skrev:
    Da gjør vi et forsøk på Rage. Spiller på en laptop :) Lenovo W520 med Nvidia skjermkort. Nettopp reinnstallert på Intel ssd510 disk. Svinger bra foreløpig.
    Og det fungerte ?

    /jan
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn