Dataspill

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • bambadoo

    Æresmedlem
    Moderator
    Ble medlem
    11.10.2002
    Innlegg
    22.151
    Antall liker
    10.658
    Sted
    Lørenskog
    Torget vurderinger
    16
    Har ikke tid til å spille så mye men her fra tidlig i crysis2. Tatt med iphone dritt...
    Skal ha et par timer ikveld er planen.
     

    Vedlegg

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Da var Duke Nukem bestilt, så får vi nå se om det kommer eller ikke ;)
    Release date er 10 juni i europa, hvis jeg ikke så syner.


    http://www.dailymotion.com/video/xcttnb_duke-nukem-forever-gametrailer-trai_videogames


    Bulletstorm, skal reinstaleres og testes i win7. Hadde litt fps drop i xp. Er vel ett directx 10-11 spill så...
    Crysis 2, reinstalert og funker greit i win7. Føles litt mere "sirup" enn i XP, sikkert bare en vane.

    UnrealTournament, fungerer ikke bra i win7 med direct3d, men fungerer ok opengl, merkelige greier. Gammelt skrotspill 8)

    Nå skal IL-2 Cliffs of Dover reinstaleres så får vi se om det fungerer tilfredstillende ;)

    http://www.gamespot.com/games.html?category=First-Person+Shooters&platform=5&type=games

    Noen som har testet portal 2 ?

    /jan
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    Nye Duke blir sikkert Epic slik som originalen. 8)
     

    shaunv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    17.01.2006
    Innlegg
    1.577
    Antall liker
    67
    Sted
    Drøbak
    Torget vurderinger
    19
    JanR skrev:
    shaunv skrev:
    Nye Duke blir sikkert Epic slik som originalen. 8)
    Lov å håpe.
    Bare de har beholdt den "dårlige" humoren ;)

    /jan
    Traileren sier da virkelig at humoren er der.^^ Får satse på litt mangel på sensur. Haha.
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    shaunv skrev:
    JanR skrev:
    shaunv skrev:
    Nye Duke blir sikkert Epic slik som originalen. 8)
    Lov å håpe.
    Bare de har beholdt den "dårlige" humoren ;)

    /jan
    Traileren sier da virkelig at humoren er der.^^ Får satse på litt mangel på sensur. Haha.
    Hehehe ja.
    Den europeiske utgaven er nok den vi vil ha ;)
    Slippes først i europa, og den (sensurerte vil jeg tro) utgaven 4 dager senere i usa.

    /jan
     

    rumath

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.03.2004
    Innlegg
    1.653
    Antall liker
    228
    "Capsized" folkens! Det bringer frem nostalgia, men kombinerer det med herlig grafikk, strålende gameplay og en atmosfære av de sjeldne.

    Sjekk det ut, er svært billig. :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Da var Duke Nukem forever instalert og klar til testing ;)

    /jan
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    JanR skrev:
    Da var Duke Nukem forever instalert og klar til testing ;)

    /jan
    Med tanke på at det er noen år siden sist man spilte Duke.... 8) det her tror jeg kan bli helt ok og morro ;)

    Kun tatt ett par maps, kommentarene er på plass, virker ikke helt borte det her.
    Bruker foresten Unreal motoren, ingen nedtur det heller.

    /jan
     

    LydMekk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2003
    Innlegg
    2.307
    Antall liker
    2
    Venter med spenning på SW Tor. Håper på 2. halvår iår. Me faur sjåu :)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    LydMekk skrev:
    Venter med spenning på SW Tor. Håper på 2. halvår iår. Me faur sjåu :)
    Ventet i 12 år på Duke Nukem, bare å smøre seg med tålmodighet ;)

    /jan
     

    Elektron

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.07.2007
    Innlegg
    1.886
    Antall liker
    120
    Sted
    Bergen
    JanR skrev:
    Ventet i 12 år på Duke Nukem, bare å smøre seg med tålmodighet ;)

    /jan
    Jeg husker ennå spillet sin syrlige kommentar hvis Duke Numen ikke var rask nok på labben. "What are you waiting for, christmas?" ;D

    mvh Elektron
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Elektron skrev:
    JanR skrev:
    Ventet i 12 år på Duke Nukem, bare å smøre seg med tålmodighet ;)

    /jan
    Jeg husker ennå spillet sin syrlige kommentar hvis Duke Numen ikke var rask nok på labben. "What are you waiting for, christmas?" ;D

    mvh Elektron
    Hehehe, herlig vettu.
    Virker som de har tatt vare på vittighetene i den nye også. Og ja, har allerede "i'll rip of your head and shit down the hole....." i spillet ;)

    /jan
     

    HCS

    En vanlig fyr fra bygda..
    Ble medlem
    22.02.2007
    Innlegg
    26.718
    Antall liker
    32.599
    Sted
    Nesten Gjøvik..
    Torget vurderinger
    28
    "Damm, I am looking good" , yes, endelig er'n tilbake... ;D
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Hvordan er det med hardware kravene? har jo ei maskin som begynner å dra litt på årene...
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Hvordan er det med hardware kravene? har jo ei maskin som begynner å dra litt på årene...
    Minimum er ikke noe vi bryr oss om.

    Anbefalt derimot, 2 gig ram - gf8800/ati 3850 (512 ram eller mere) - win7 - duo 2.4 evt 2.6 amd cpu.

    Ikke noen super pc det jeg har, intel 3.16 duo - ati 5870(1 gig minne) - 4 gig minne - win7 (32 bit) og det flyter helt greit.

    /jan
     

    HoJ

    En glad amatør.
    Ble medlem
    11.11.2006
    Innlegg
    19.451
    Antall liker
    35.272
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    2
    transport tycoon deluxe, ingen over....
     

    Fadamacka

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    28.11.2002
    Innlegg
    343
    Antall liker
    1
    Torget vurderinger
    1
    HoJ skrev:
    transport tycoon deluxe, ingen over....
    Artig spill, med et svært catchy soundtrack!

    Forøvrig var gjensynet med herr Nukem fornøyelig. Hadde ikke høye forventninger, så det ble en svært så gøyal opplevelse.
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    Pcn er vel en AMD Athlon 64 X2 4000+ 2.1GHz prosessor med 4 giga minne Windows Vista 32 bit, skjermkortet er et HIS Radeon HD 4850 512MB GDDR3 IceQ 4, har en 22 " skjerm. Alt begynner å dra på årene, men lurer på om den henger med fortsatt?
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Milenko skrev:
    Pcn er vel en AMD Athlon 64 X2 4000+ 2.1GHz prosessor med 4 giga minne Windows Vista 32 bit, skjermkortet er et HIS Radeon HD 4850 512MB GDDR3 IceQ 4, har en 22 " skjerm. Alt begynner å dra på årene, men lurer på om den henger med fortsatt?
    Burde duge til 85-90% av spillene (regner med det var det du tenkte på) pr i dag. Om ikke alt på max osv.
    Her i huset arver den yngre garde pc's/deler etterhvert som far oppgraderer ;) Ikke noen super pc det jeg har pr i dag men fungerer greit til mitt bruk.
    Vista er noe herk, imho, men ikke så halvgalt som ett "spill OS", utrolig nok.

    Har bygd endel spill pc's, bla, på jobben. Koster ikke allverden vet du :)

    /jan
     

    Milenko

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2003
    Innlegg
    5.835
    Antall liker
    1.418
    Sted
    Steinkjer
    JanR skrev:
    Milenko skrev:
    Pcn er vel en AMD Athlon 64 X2 4000+ 2.1GHz prosessor med 4 giga minne Windows Vista 32 bit, skjermkortet er et HIS Radeon HD 4850 512MB GDDR3 IceQ 4, har en 22 " skjerm. Alt begynner å dra på årene, men lurer på om den henger med fortsatt?
    Burde duge til 85-90% av spillene (regner med det var det du tenkte på) pr i dag. Om ikke alt på max osv.
    Her i huset arver den yngre garde pc's/deler etterhvert som far oppgraderer ;) Ikke noen super pc det jeg har pr i dag men fungerer greit til mitt bruk.
    Vista er noe herk, imho, men ikke så halvgalt som ett "spill OS", utrolig nok.

    Har bygd endel spill pc's, bla, på jobben. Koster ikke allverden vet du :)

    /jan
    var det jeg tenkte på ja :)
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Spiller The Witcher 2 for tiden.

    Det er virkelig bra, et av de beste rollespill jeg har vært borti. Solid historie, spillbart, pent og vanskelig. Alt hva man kan ønske seg. Dette er et av de alle beste i genren.

    Man kan kjøpe det på Good old Games for $50, og da får man det i drm-fri utgave også. (277 kr)

    På steam koster det 50 Euro. (395 kr)
     

    noen

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    24.03.2008
    Innlegg
    136
    Antall liker
    13
    Jeg ble så bortskjemt av Oblivion og Fallout 3's valgmuligheter og frihet ift å bevege seg rundt på kartet at the witcher 2 var litt skuffende.
    Men stort pluss for grafikken,kuttscenene og vill sverdslossing.

    Gleder meg til Skyrim.
    http://www.elderscrolls.com/
     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.521
    Antall liker
    888
    Torget vurderinger
    1
    Då sit eg og ventar på at Duke lastar ned frå Steam ;D Me får vona at det fortsatt er gladvald 8)
     

    JanR

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.01.2006
    Innlegg
    32.190
    Antall liker
    1.529
    Sted
    Sarpsborg
    Palmaris skrev:
    Då sit eg og ventar på at Duke lastar ned frå Steam ;D Me får vona at det fortsatt er gladvald 8)
    Duke berger seg på humoren ja ;)

    /jan
     

    palmaris

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    29.11.2002
    Innlegg
    1.521
    Antall liker
    888
    Torget vurderinger
    1
    Heite hinmann :mad:! Prøver å starta spelet, so kjem Norman med beskjed om at det inneheld W32/FakeAlert.CKDC trojaner. WTF ???
     

    Anonym

    Æresmedlem
    Ble medlem
    08.08.2008
    Innlegg
    11.403
    Antall liker
    1.137
    Torget vurderinger
    4
    Spiller World of Tanks om dagen, artig å fyre av 76mm kanon mot alt som beveger seg ;D
     

    bjarnetv

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.03.2008
    Innlegg
    3.794
    Antall liker
    5.351
    Sted
    oslo
    sommerferie er tid for spilling ;D

    kjøpte meg dead space 2 for 180kr på biit.no, latterlig billig for et så nytt spill.
    så langt er det like bra som eneren i alle fall, liker spydgeværet!
     

    Decoman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    234
    Antall liker
    1
    Etter å ha slutta med Eve Online (spilte daglig i over to år, bittervet i dag) så veit jeg ikke om noe annet dugelig MMO spill. World of Tanks virka artig, men er jo vant til mer kompliserte ting fra før og har liksom ikke helt lyst til å begynne på noe som ikke holder seg artig over tid. :p

    Edit: Her er forresten en parodi på CCP's siste trailer:
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Decoman skrev:
    Etter å ha slutta med Eve Online (spilte daglig i over to år) så veit jeg ikke om noe annet dugelig MMO spill. World of Tanks virka artig, men er jo vant til mer kompliserte ting fra før og har liksom ikke helt lyst til å begynne på noe som ikke holder seg artig over tid. :p
    Nei det er ikke så mye som frister der for tiden.

    Er spent på Star Wars Old Republic når det slippes, men det er jo en stund til.

    Secret World fra Funcom kan blir bra. Eller Blizzards nye en gang i en fjern fremtid samt Elder Scrolls når det slippes.
     

    atonal

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    14.09.2006
    Innlegg
    3.256
    Antall liker
    424
    Sted
    Friedrichstadt
    bjarnetv skrev:
    sommerferie er tid for spilling ;D

    kjøpte meg dead space 2 for 180kr på biit.no, latterlig billig for et så nytt spill.
    så langt er det like bra som eneren i alle fall, liker spydgeværet!
    Dead Space 2 er meget bra, bra story og noen virkelig kule space-scener i det spillet :)
     

    Decoman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    234
    Antall liker
    1
    Kjøpte "Hearts of Iron 3 - For the motherland" ekspansjonen for noen dager siden. Dette er slitsomme greier, men moro. Men fy, jeg blir vel aldri ferdig med å lære meg hvordan jeg spiller spillet.

    Jeg var dum og spilte videre etter midnatt og holdt på til klokka ble 0600-0700 på morgenen. Kroppen var helt gåen og selv med litt søvn ble resten av dagen og dagen etter smått ubehagelig, hvor jeg hadde en litt sånn trøtthett så å si hengende over meg.

    Edit: Hehe, HOI3 er kanskje en av de ytterst få grunnene til at vanlige folk kan finne på å pusle med swastika flagg i bildebehandlingsprogram for å modde grafikken. Jeg så forresten at plastbyggesettet Revell - Type VII C/41 1:144 skala har swastikaen fjerna fra decalene. Tamiya har dette inkludert i et flybyggesett. Årsaken er kanskje at Revell er et tyskt firma, eller i det minste har et firma i Tyskland som tydeligvis lager dette byggesettet. Ubåten i 1:144 skala er skikkelig tøff, detaljert og delene passer godt sammen. Tynne plastdeler har en tendens til å brekke i to hvis en tuller for mye med de mellom fingertuppene (f.eks for å skulle bore hull i delene), eller også fyfaenihelvete ramle ned på gulvteppet hvor det kan være vanskelig å finne igjen de små plastdelene.
     
    G

    Gjestemedlem

    Gjest
    Decoman skrev:
    Etter å ha slutta med Eve Online (spilte daglig i over to år, bittervet i dag) så veit jeg ikke om noe annet dugelig MMO spill. World of Tanks virka artig, men er jo vant til mer kompliserte ting fra før og har liksom ikke helt lyst til å begynne på noe som ikke holder seg artig over tid. :p
    Nå er pre-order på Star Wars: The Old Republic åpnet.
     

    Decoman

    Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Innlegg
    234
    Antall liker
    1
    "Men Of War" er skikkelig gøy. Eneste som drar ned er et inventarsystem som ikke helt fungerer når spillet settes på pause. Voiceover på gebrokkent engelsk er litt komisk, men greit nok.

    Det er automatisk sikting på mål, når mål er selektert, men en kan selv ta kontroll og sikte ved å holde nede Ctrl tasten.

    Første kampanjedel er russisk og så fortsetter den med britisk. Lengre enn det har jeg hittil ikke kommet. (Jeg spiller "Men of war" uten add-ons foreløpig)

    Hadde opprinnerlig tenkt å linke til Gamersgate som solgte "Collector pack" til 50% rabatt i helgen (Men of war + Red Tide + Assault Squad), men nå to dager seinere er det ikke lenger noen rabatt. Utgiverne skal snart lansere "Men of war: Vietnam".

    http://www.gamersgate.com/games?prio=relevance&q=men of war
    http://en.wikipedia.org/wiki/Men_of_War

    Jeg kjenner kun til kampanjemodus og ikke flerspillermodus.

    http://www.youtube.com/watch?v=fezVTfeum7M (Gameplay, videoen viser lagging, men jeg har selv ikke opplevd noe lagg i spillet i det hele tatt faktisk)
    http://www.youtube.com/watch?v=ldlIFA9CgLY (Men of war: Vietnam trailer)

    Tips:
    • Husk å deselektere en enhet skikkelig (høyreklikke) sånn at du ikke sender en enhet på ville veier.
    • Dobbelt venstreklikk gjør at enheter skynder seg fram til målet. Soldater reiser seg og begynner å løpe.
    • Høyreklikk i "direct mode" veksler mellom hovedvåpen og sekundært våpen. F.eks velge mellom kanon og maskingevær.
    • Spacebar brukes for å enkelt veksle mellom å ha soldater stående opp eller liggende nede på bakken.
    • Gruppering gjøres med en klikk-og-dra seleksjon. Seleksjonen er grupperingen og gruppen kan velges på venstre side av skjermen.
    • Det skal visst være mulig å flytte drivstoff mellom kjøretøy.
    • Det skal visst være mulig å flytte lik inn i buskene. Noe med "hånd" verktøyet å gjøre tydeligvis.
    • For å flytte ting mellom enheter, så velg enhet 1 og klikk på "øyet" og så klikk på enhet 2, og de vil møtes. Et vindu vil dukke opp når de er nære hverandre.
    • En kan høyreklikke minimap for å flytte kamera.
    • Det kan være lurt å prøve å springe og ikke alltid krype for å unngå å bli sett.
    • Når man ikke kommer noen vei ved å snike seg rundt, så kan det være nødvendig å skyte seg fram.
    • Anbefales å lagre ofte.
    • For å sette time'a sprengstoff på fiendens kjøretøy, må de legges i kjøretøyets inventar. Tilgjengelig via "øyet" kommandoen.
    • Det er mulig å skyte på søkelys for å slukke det.
    • For å kunne reparere et kjøretøy, så må kjøretøyet være skadet og ikke være et vrak. Så må noen ha en verktøykasse, noe som gjerne finnes i kjøretøyet. En skal kunne klikke på kjøretøyet og så "repair", så skal mannskap hoppe ut og begynne å reparere skadene. Vrak inneholder gjerne ammunisjon.
    • Det er et par patcher som kan lastes ned, men last også ned "hotfix" for siste patch slik at en kan avslutte aller første del (tutorial).

     

    LydMekk

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    01.08.2003
    Innlegg
    2.307
    Antall liker
    2
    SW:Tor er ankommet heimen. Registrert pre-release koden så nå får vi se om mailen med tilgangen kommer ila. noen uker.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn