Ser frem til resultatene av en statistisk signifikant, grundig dobbel-blindtest.
I mellomtiden sparer jeg CO2 og flybillett.
|
Holder lenge med en demonstrasjonBarbaresco skrev:Ser frem til resultatene av en statistisk signifikant, grundig dobbel-blindtest.
Begynner ikke dette å bli vel privat ???. Og forresten, hvorfor bak anlegget? Personlig velger jeg et dertil mer egnet sted for formålet.lark skrev:Hva med et miniatyr svart hull bak anlegget til å trekke kablene gjennom?roger skrev:Jeg holder på med å lage noe tilsvarende som dette, men basert på å trekke kablene gjennom ormehull. Jeg sliter bare med å finne noen egnede ormehull. Hvis det er noen som har noen liggende så gi undertegnede beskjed.
Mvh Roger, kvasifysikker
Har det skjedd noe nytt her?cobra skrev:Personlig har jeg vel mer tro paa et design en kollega av meg lagde. Som soerget for at utgangsimpedansen og kapasitansen fra forforsterkeren ble tilpasset kabelen (manuell innstilling) slik at alle refleksjoner i kabelen doede ut. Det laat visstnok hinsides bra. Han leter i rotet sitt etter tegningene. Venter i spenning.
Sleiven skrev:
Vil den? personlig finner jeg det mer interessant om det kan høres (enn ses) at denne boksen er i kjeden.....f skrev:Sleiven skrev:
Verden vil bedras!
Dette ser ut som moderne bondefangeri 8)
Dvs blindtest?musicus skrev:Vil den? personlig finner jeg det mer interessant om det kan høres (enn ses) at denne boksen er i kjeden.....
mvh
Og rasjonelle.Barbaresco skrev:Men det er selvsagt ikke verre enn å få barnearbeidere til å lage noen bukser eller andre klær, og selge med ganske mange tusen prosent avanse.
Forskjellen er at motebransjen ikke prøver å dekke seg bak voodoo-vitenskap, de fremstår ærlige.
Kjøper du Oblivions forklaring på hvordan denne funker?Roysen skrev:Keep up the good work og nobelprisen er innen sikte evt HFS besserwisser pris avhengig av om Folkeuniversitetets påbyggings brevkurs er tatt. Vi andre vet da å sjekke kredibilitet vi andre også.
Mvh
Roysen
kom opp med en god forklaring på hvorfor den ikke fungerernb skrev:Kjøper du Oblivions forklaring på hvordan denne funker?Roysen skrev:Keep up the good work og nobelprisen er innen sikte evt HFS besserwisser pris avhengig av om Folkeuniversitetets påbyggings brevkurs er tatt. Vi andre vet da å sjekke kredibilitet vi andre også.
Mvh
Roysen
Det er vel strengt tatt ikke en forklaring som er blitt levert, nb?nb skrev:Kjøper du Oblivions forklaring på hvordan denne funker?Roysen skrev:Keep up the good work og nobelprisen er innen sikte evt HFS besserwisser pris avhengig av om Folkeuniversitetets påbyggings brevkurs er tatt. Vi andre vet da å sjekke kredibilitet vi andre også.
Mvh
Roysen
Fordi dette strider mot all logikk som underbygges av elektrisitetslære og elektronisk teori. Med andre ord den kunnskapen resten av anlegget er tuftet på.65finger skrev:kom opp med en god forklaring på hvorfor den ikke fungerernb skrev:Kjøper du Oblivions forklaring på hvordan denne funker?Roysen skrev:Keep up the good work og nobelprisen er innen sikte evt HFS besserwisser pris avhengig av om Folkeuniversitetets påbyggings brevkurs er tatt. Vi andre vet da å sjekke kredibilitet vi andre også.
Mvh
Roysen
Nå ligger vel bevisplikten hos de som utfordrer all etablert vitenskap - og som hittil ikke har kommet opp med en eneste troverdig forklaring. Eller? Forøvrig har jeg sivilingeniørgraden med diplom innenfor fysikalsk elektronikk og bølgeutbredning.Roysen skrev:Mange besserwissere her som med og uten to dagers kveldskurs på folkeuniversitetet kjenner svaret på all verdens spørsmål og gåter.
Keep up the good work og nobelprisen er innen sikte evt HFS besserwisser pris avhengig av om Folkeuniversitetets påbyggings brevkurs er tatt. Vi andre vet da å sjekke kredibilitet vi andre også.
Mvh
Roysen
Her kommer en kontroversiell tanke, som vil møte motbør:Barbaresco skrev:Jeg har i en annen tråd påstått at enkelte debattanter på HFS utøver kunnskapsforakt, og blitt kraftig skjelt ut for det utsagnet. Ovenstående sitat underbygger vel min påstand ganske grundig. Og det er ikke det eneste eksemplet.
Jeg overlater til den enkelte å finne flere gode eksempler....
Holdningene er uverdige, og jeg vet ikke av flere fagfelt som preges av dette.
Meget mulig. Jo lenger jeg jobber med elektronikk utvikling, jo billigere elektronikk har jeg i stereoen. Den kan jo også hende at det kommer av alderen, og derved svekket hørsel, hvem vet..vredensgnag skrev:Her kommer en kontroversiell tanke, som vil møte motbør:Barbaresco skrev:Jeg har i en annen tråd påstått at enkelte debattanter på HFS utøver kunnskapsforakt, og blitt kraftig skjelt ut for det utsagnet. Ovenstående sitat underbygger vel min påstand ganske grundig. Og det er ikke det eneste eksemplet.
Jeg overlater til den enkelte å finne flere gode eksempler....
Holdningene er uverdige, og jeg vet ikke av flere fagfelt som preges av dette.
Er det et motsetningsforhold mellom investeringslyst i HiFi og grad av innsikt i elektronikk?
Eller jo mer man skjønner av hva som foregår jo mindre blir viljen til å betale for emballasjen funksjonaliteten kommer i, ditto med viljen til å betale for kun emballasjen.vredensgnag skrev:Er det et motsetningsforhold mellom investeringslyst i HiFi og grad av innsikt i elektronikk?
Om ingen vektla forståelsen som komponentene er konstruert utfra, ville du hatt fint lite å lytte til i lytterommet, om du da ikke spiller selv.BigSwifty skrev:...er det så jævla viktig å skjønne?
Kan man ikke bare bruke ørene og høre?
Enhver kan ta en kikk på min tråd om værets innvirkning på lytteforhold, og etterprøve påstandene i disse. Det er ikke ugjennomtrengelig, og lett å tilbakevise om det skulle være feil.Roysen skrev:Om man er godt nok utrustet til å fremme velbegrunnede sterke kritikse meninger til validiteten bak produkter basert på kvante teori finner jeg det både forunderlig og en smule tilfredsstillende at innlegget mitt skal forårsake hodekløe.
Mvh
Roysen
Hr Gnag,vredensgnag skrev:Om ingen vektla forståelsen som komponentene er konstruert utfra, ville du hatt fint lite å lytte til i lytterommet, om du da ikke spiller selv.BigSwifty skrev:...er det så jævla viktig å skjønne?
Derfor er det også viktig å bygge en forståelse for hva som faktisk har effekt, og hva som er innbilt effekt, eller tom. lurium.
Roysens innlegg skjønner jeg ingen ting av, må jeg få lov å si. Eller også sparker det begge veier, og det er vel i orden.
Du er ikke alene, BigSwifty. Jeg elsker å røres til tårer av lytteopplevelser. Og vil påstå jeg også er klar over det subjektives betydning for disse.BigSwifty skrev:Hr Gnag,vredensgnag skrev:Om ingen vektla forståelsen som komponentene er konstruert utfra, ville du hatt fint lite å lytte til i lytterommet, om du da ikke spiller selv.BigSwifty skrev:...er det så jævla viktig å skjønne?
Derfor er det også viktig å bygge en forståelse for hva som faktisk har effekt, og hva som er innbilt effekt, eller tom. lurium.
Roysens innlegg skjønner jeg ingen ting av, må jeg få lov å si. Eller også sparker det begge veier, og det er vel i orden.
Jeg mener ikke at man skal se bort fra teknikken . Har stor respekt for konstruktører og deres kompetanse og har hatt gleden av å møte mange av dem (John Curl, Ken Ishiwata, Charlie Randall (McIntosh), Per Abrahamsen, Bjørn E Edvardsen og mange fler) Felles for de jeg har møtt er (bortsett fra deres ubestridte tekniske kompetanse) en grenseløs nysgjerrighet og en ydmykhet overfor det faktum at den siste oppdagelse på ingen måte er gjort innenfor lydgjengivelse.
Det er den ydmykheten jeg av og til savner på sentralen.
Personlig mangler jeg det genet som gjør at jeg på død og liv må vite hvorfor mitt anlegg får meg til å grine når jeg hører Tosca eller
Tannhaüser.
Jeg trenger heller ikke vite den vitenskapelige forklaring på hvorfor jeg elsker min kone, eller hvorfor jeg foretrekker Bordeauxvin fremfor Burgunder.
Men det er nå meg...
Som jeg skrev tidligere tror du virkelig at produsentene ville tilkjennegitt ny teknologi på et offentlig forum? Deres forklaringer her vil derfor uansett om markedsføringen er korrekt eller ikke alltid være vag. Dette er ikke god nok grunn til å hudflettet produktets funkasjonalitet. Forøvrig regner jeg med at du forstår at produsentens eget reklamematriell (som ofte er årsaken til kritikken som fremmes her) ikke er begrenset av HFS reglementet.vredensgnag skrev:Du siterer forumets regler - og dette gjorde at jeg kom i tvil om intensjonen. Siden denne tråden helt klart synes å ha forbrutt seg mot flere av disse reglene, når det gjelder hva som påstås om disse produktene, uten å bli dokumentert.Roysen skrev:Om man er godt nok utrustet til å fremme velbegrunnede sterke kritikse meninger til validiteten bak produkter basert på kvante teori finner jeg det både forunderlig og en smule tilfredsstillende at innlegget mitt skal forårsake hodekløe.
Mvh
Roysen
He-he. Nå gir jeg meg ende over! Ny teknologi? Plast og en aluminiumsboks til fem kroner, med noen elendige muttere og en særs underholdende pilretning?Roysen skrev:Som jeg skrev tidligere tror du virkelig at produsentene ville tilkjennegitt ny teknologi på et offentlig forum? Deres forklaringer her vil derfor uansett om markedsføringen er korrekt eller ikke alltid være vag. Dette er ikke god nok grunn til å hudflettet produktets funkasjonalitet. Forøvrig regner jeg med at du forstår at produsentens eget reklamematriell (som ofte er årsaken til kritikken som fremmes her) ikke er begrenset av HFS reglementet.vredensgnag skrev:Du siterer forumets regler - og dette gjorde at jeg kom i tvil om intensjonen. Siden denne tråden helt klart synes å ha forbrutt seg mot flere av disse reglene, når det gjelder hva som påstås om disse produktene, uten å bli dokumentert.Roysen skrev:Om man er godt nok utrustet til å fremme velbegrunnede sterke kritikse meninger til validiteten bak produkter basert på kvante teori finner jeg det både forunderlig og en smule tilfredsstillende at innlegget mitt skal forårsake hodekløe.
Mvh
Roysen
Mvh
Roysen
Personlig renger jeg sannsynligheten som tilnærmet null for at noen person som er i frontlinjen innen moderne (kvante)fysikk jobber med å produsere HiFi-utstyr. Å leke seg med slikt krever nok laboratorium og utstyr som er langt utenfor rekkevidden til en produsent som lager tweaks til det høyst marginale HiFi-assesoar-markedet. Hvordan i alle dager skulle forresten disse oppdagelsene være gjort? Leke seg litt med loddebolt og standardkomponenter hjemme i garasjen? Det er neppe slik forskningen på den subatomære verden foregår.Roysen skrev:Dersom man ikke er interessert i en slik dialog med produsenten før produktet hudflettes på disse sider bør kritikerne i det minste dokumentere sin egen bakgrunn som gjør de i stand til å kunne være så kritiske. En slik bakgrunn kan være en spesiell utdannelse eller spesiell erfaring. At man har lest noe i en bok som tilsier noe annet enn det produsenten hevder i sin markedsføring er alene ikke nok til å påvise feilaktighet. Det blir i så fall bare ord mot ord og kritkikerne har da ingen mulighet til å påvise at produsenten ikke har kommet opp med noe nytt og banebrytende som de ikke vil oppgi på et åpent forum.
Det er fint for oss, men litt trist for vitenskapen at de suverent skarpeste hodene innenfor teoretiske fysikk i verden holder funnene sine hemmelige for å tjene penger på kabeleksotika.Roysen skrev:Som jeg skrev tidligere tror du virkelig at produsentene ville tilkjennegitt ny teknologi på et offentlig forum? Deres forklaringer her vil derfor uansett om markedsføringen er korrekt eller ikke alltid være vag. Dette er ikke god nok grunn til å hudflettet produktets funkasjonalitet. Forøvrig regner jeg med at du forstår at produsentens eget reklamematriell (som ofte er årsaken til kritikken som fremmes her) ikke er begrenset av HFS reglementet.
Mvh
Roysen
Jeg har enda ikke sett et eneste fornuftig begrunnelse for hvorfor denne dingsen funker som påstått. Det er derimot mye som tyder på at den ikke gjør det.Roysen skrev:Se min post vedr. oppførsel og hifs reglement.
Mvh
Roysen