Da er terroren mest sannsynlig kommet til Norge

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Status
    Stengt for ytterligere svar.
    K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Karma skrev:
    Har ikke lest mer enn noen få innlegg i denne tråden. Beklager dersom jeg tar opp noe som allerede er diskutert.

Har noen sett noen intervju med Gro Harlem Brundtland? Er det ikke rart om ikke hun har vært intervjuet? Hvor har hun oppholdt seg etter at hun forlot Utøya? Mye tyder på at hun var et primært mål for terroren. Er et ikke da merkelig hvor stille det har vært rundt henne i ettertid?
    http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article4183135.ece

Z

Zomby_Woof

Gjest
    el_mariachi skrev:
    noruego skrev:
    Leste akkurat Guardian hvor de har gjengitt deler av ABBs dagbok for de siste månedene. Der kommer det blant annet fram at han elsker Melodi Grand Prix, og aldri har gått glipp av en finale. Hvilket sykt sinn!
    Vet ikke om jeg skal le eller gråte.
    Begge deler, muligens?

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    929
    MaKi skrev:
    Jeg ytret her til formiddagsmat at samtidig som jeg er "lettet" over at det ikke var muslimer som sto bak, og hva det ville skapt av lynsjestemning for all fremtid her til lands, så viser det samtidig at dette er så nært oss som det kan få blitt. Det jeg nå aner konturene av, er at noen virker en anelse skuffet over nettopp dette faktum, da det reduserer legimiteten til at de kan fortsette med sine synspunkter på innvandring, ekstremitisme, skjære alle en kam osv. Det skremmer meg. Når dette har lagt seg litt, hvor lang tid tar det før vi er tilbake til status quo med all fremmedfrykten?
    Misantropien er dypt rotfetet i mange sinn. Det er vanskelig å endre et tankemønster som har gått vill. Bare se hvordan noen ønsker å gi hele saken en psykologisk forklaring - som om ideene til denne mannen var medfødt, eller kom innenfra.

Det er ingenting som kommer av seg selv. Vi formes i samspill med de vi omgir oss med. Ingen er rene individualister, og "individets rett", som vi hører om iblandt, er en underlig konstuksjon som kan rettferdiggjøre så mangt.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    28.05.2009
    Antall liker
    160
    65finger skrev:
    Karma skrev:
    Har ikke lest mer enn noen få innlegg i denne tråden. Beklager dersom jeg tar opp noe som allerede er diskutert.

Har noen sett noen intervju med Gro Harlem Brundtland? Er det ikke rart om ikke hun har vært intervjuet? Hvor har hun oppholdt seg etter at hun forlot Utøya? Mye tyder på at hun var et primært mål for terroren. Er et ikke da merkelig hvor stille det har vært rundt henne i ettertid?
    Takk.

Likevel påfallende lite fokus på henne fra media generelt, sett i lys av hennes posisjon i AP.

K

Kaare G. Opsahl

Gjest
    Karma skrev:
    65finger skrev:
    Karma skrev:

Takk.

Likevel påfallende lite fokus på henne fra media generelt, sett i lys av hennes posisjon i AP.
    Tenkte på det samme.

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    233
    Torget vurderinger
    4
    Skal på ingen måte forsøke å score billige, politiske poenger. Oppfattes det slik, sletter jeg gjerne innlegget. Men, som mange allerede har vært inne på: partiene bør rydde opp i egne rekker hvis de føler fare for at de huser meninger de ikke kan eller bør stå inne for. FRP har vel ett eksempel her?

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article3783373.ece

Dette var ett eksempel og intet initiativ til sverting eller debatt rundt partiet. Bare konstaterer at jeg selv oppfatter dette som relativt nær farlige meninger.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.162
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Gjest skrev:
    MaKi skrev:
    Jeg ytret her til formiddagsmat at samtidig som jeg er "lettet" over at det ikke var muslimer som sto bak, og hva det ville skapt av lynsjestemning for all fremtid her til lands, så viser det samtidig at dette er så nært oss som det kan få blitt. Det jeg nå aner konturene av, er at noen virker en anelse skuffet over nettopp dette faktum, da det reduserer legimiteten til at de kan fortsette med sine synspunkter på innvandring, ekstremitisme, skjære alle en kam osv. Det skremmer meg. Når dette har lagt seg litt, hvor lang tid tar det før vi er tilbake til status quo med all fremmedfrykten?
    Misantropien er dypt rotfetet i mange sinn. Det er vanskelig å endre et tankemønster som har gått vill. Bare se hvordan noen ønsker å gi hele saken en psykologisk forklaring - som om ideene til denne mannen var medfødt, eller kom innenfra.

Det er ingenting som kommer av seg selv. Vi formes i samspill med de vi omgir oss med. Ingen er rene individualister, og "individets rett", som vi hører om iblandt, er en underlig konstuksjon som kan rettferdiggjøre så mangt.
    Helt enig. Ser også tendenser her nå til å forklare han som mindre begavet- ala Grand Prix.
    Dersom ikke engang dette fører til at man ser hvor alvorlig det er at vi har folk i ledende posisjoner i dette landet som omtaler utlendinger som "svartinger", og skaller de ned når de går tom for argumenter, da vet jeg sannelig ikke om dette er siste gang vi opplever noe sånt som denne grufulle handlingen.

FatmanFlump

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2007
    Antall liker
    3
    MaKi skrev:
    Skal på ingen måte forsøke å score billige, politiske poenger. Oppfattes det slik, sletter jeg gjerne innlegget. Men, som mange allerede har vært inne på: partiene bør rydde opp i egne rekker hvis de føler fare for at de huser meninger de ikke kan eller bør stå inne for. FRP har vel ett eksempel her?

Dette var ett eksempel og intet initiativ til sverting eller debatt rundt partiet. Bare konstaterer at jeg selv oppfatter dette som relativt nær farlige meninger.
    Det er blitt stuerent å ønske seg et Norge for Nordmenn bare man uttaler seg med omhu, og dersom man påpeker hva det lukter av slike tendenser blir man anklaget for å være useriøs og foreta et Reductio ad Hitlerum. Sunn fornuft er kastet ut av vinduet i dialogens navn. Før 22.juli 2011 var nærmest alle synspunkter fra den ekstreme høyresiden legitime, la oss håpe det vil være annerledes etter dette.

Gjest.

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    12.09.2006
    Antall liker
    929
    MaKi skrev:

Innlegget er godt siden det er skrevet av Fr.p - erene selv, og viser for alle hvordan de har en forståelse av kultur som mange trodde forvant for over 60 år siden. De gir dessuten et parti alene ansvaret for den politikken som har vært vedtatt i Stortinget gjennom en årrekke.

Spiralis

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.03.2005
    Antall liker
    8.643
    Torget vurderinger
    0
    Gjest skrev:
    Jeg vil gjerne vite hva du mener med ytterste venstre her, og om du kan dokumentere dette om ryktene. Jeg var ung på samme tid, og husker ryktene, men så aldri noe god dokumentasjon.
    Kun som saksopplysning:

Jeg er selv blitt vist en liste med mitt navn på da jeg gikk på gymnasiet.

Det var oppgitt to grunner ( tall eller bokstavkoder, husker ikke for å være ærlig. Det er "noen" år siden! ) for min deportasjon til "omskoleringsleir". Medlem i Unge Høyre og del av "borgerskapets valdsmakt" (Frivillig i HV ungdommen) Samtlige HV undom på min skole sto på listen. Det skal sies at vi ikke tok det veldig alvorlig, vi lo vel mest av det. Så liksom ikke for oss at de der "langhårede ML gutta" skulle være i stand til å gå seierende ut av et forsøk på "væpna revolusjon". Men jeg mistenker at i allefall noen av ML'erne tok dette seriøst.

Vi på vår side hadde drømmer om USA, og de drømte om sin revolusjon. Vi har vel på begge sider blitt noe mer voksne og ikke bare eldre? Og man kan vel si at for begge sider at vi har opplevd at våre ungdommelige illusjoner brast, ganske så grundig!

Vi på den "blå" siden har sett sider ved USA vi ikke var forberedt på og slett ikke liker, og de "røde, i allefall de fleste av dem, har vel sett sider ved sin ideologi som de i voksen alder ikke setter pris på. Man blir nok litt klokere med alderen. ;)

jokris

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    07.12.2006
    Antall liker
    2.604
    Torget vurderinger
    7
    FatmanFlump skrev:
    MaKi skrev:

Det er blitt stuerent å ønske seg et Norge for Nordmenn bare man uttaler seg med omhu, og dersom man påpeker hva det lukter av slike tendenser blir man anklaget for å være useriøs og foreta et Reductio ad Hitlerum. Sunn fornuft er kastet ut av vinduet i dialogens navn. Før 22.juli 2011 var nærmest alle synspunkter fra den ekstreme høyresiden legitime, la oss håpe det vil være annerledes etter dette.
    i stoltensbergs ånd bør det vel bare bli mer takhøyde for slik meninger slik at vi kan hanskes med problemet i dialog og diskusjonsforaer, det værste vi kan gjøre er vel å knyte sammen sekken og forsøke å tie de ihjel ?

Kabeldragern

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.01.2003
    Antall liker
    1.272
    Sted
    Kristiansund
    Torget vurderinger
    1
    Multikulturell? Norge er i ferd med å bli et multikulturelt land slik som New York er en multikulturell by.

Hva er galt med det?

MaKi

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    04.04.2005
    Antall liker
    233
    Torget vurderinger
    4
    Takhøyde for retten til å ha og ytre meningen, ja. Den må derimot møtes med hardeste mulig skyts, nettopp dialog og motstand, som du sier.
    Det vil allikevel gjøre utrolig mye for debattens grunnlag at partiet tar avstand fra det, i likhet med andre partier.

jokris skrev:
    FatmanFlump skrev:
    MaKi skrev:

i stoltensbergs ånd bør det vel bare bli mer takhøyde for slik meninger slik at vi kan hanskes med problemet i dialog og diskusjonsforaer, det værste vi kan gjøre er vel å knyte sammen sekken og forsøke å tie de ihjel ?

FatmanFlump

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    02.11.2007
    Antall liker
    3
    jokris skrev:
    FatmanFlump skrev:
    MaKi skrev:

Vi kan ta avstand fra synspunkter som ikke kan sies å være legitime i et moderne demokrati. Vi kan slutte å tie når fremstående politikere fremmer tanken om at andre folk og kulturer er uønskede. At noen har lov til å ytre seg betyr ikke at deres synspunkter er legitime, og ihvertfall ikke at alle andre må tie om den sure stanken. Det er tvert i mot deres fordømte plikt å ta til motmæle. Og det er journalistenes og redaktørenes fordømte plikt å vurdere dekningen av ulike uttalelser, både med hensyn til omfang og hvorvidt det er kritisk journalistikk.

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.050
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    I hvert fall sjokkert over rettskrivingen.

Og FatmanFlumps (hvor fikk du det nicket fra) dekker omtrent det jeg mener når jeg sier at det må ryddes opp. Ikke ved angrep på ytringsfriheten, men ved å gjøre det vanskeligere å misbruke den.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.162
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    erato skrev:
    I hvert fall sjokkert over rettskrivingen.

Og FatmanFlumps (hvor fikk du det nicket fra) dekker omtrent det jeg mener når jeg sier at det må ryddes opp. Ikke ved angrep på ytringsfriheten, men ved å gjøre det vanskeligere å misbruke den.
    Enig. Fatmans innlegg oppsumerer veldig godt det jeg mener.

Boffen

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.04.2002
    Antall liker
    333
    Sted
    Oslo Vest
    mteinum skrev:
    Yikes - igjen! mon tro om dette er relatert til saken?
    Ja, mon tro.

Domain Information

NORID Handle...............: ZY2D-NORID
    Domain Name................: zy.no
    Domain Holder Handle.......: TBES3O-NORID
    Registrar Handle...........: REG42-NORID
    Legal-c Handle.............: BES99P-NORID
    Tech-c Handle..............: DH38R-NORID
    Name Server Handle.........: NSHY11H-NORID
    Name Server Handle.........: NSHY46H-NORID
    Name Server Handle.........: NSHY81H-NORID

Additional information:
    Created: 2001-02-28
    Last updated: 2011-02-19

NORID Handle...............: TBES3O-NORID
    Type.......................: organization
    Name.......................: TV1 BERNT EGIL SKARNING
    Id Type....................: organization_number
    Id Number..................: 980295087
    Registrar Handle...........: REG42-NORID
    Post Address...............: Fabakkveien 8
    Postal Code................: NO-4812
    Postal Area................: Kongshavn
    Country....................: NO
    Phone Number...............: +47.37096633
    Fax Number.................: +47.37096633
    Email Address..............: epostminister@regjeringa.net

mteinum

Æresmedlem
    Ble medlem
    29.05.2007
    Antall liker
    5.139
    Sted
    Øya
    Torget vurderinger
    1
    Tor Nado skrev:
    Name.......................: TV1 BERNT EGIL SKARNING
    Er i følge twitter gartner av yrke.

Søkte etter personen på google og følgende kom opp:

Han har slettet sin fb profil.

edit:

Bildet tilhører brorskapet Luxor

http://www.amazon.com/o/ASIN/0877288380

--

edit2:

justis.no er nå redigert:

Denne siden er lastet opp for en del måneder siden.
    Siden skal kanskje fungere som en informasjonside om en kommende rettsak, i svært alvorlig karakter.

Denne siden har ingen relasjoner med det tragiske som har skjedd i Oslo eller Utøya. Jeg forstår veldig godt at personer har sett på denne siden som mistenktsomt.

Jeg har nå fjernet foregående logo og melding, av hensyn til det tragiske som har skjedd i Oslo.

--Justis.no
    Utrolig merkelig.

Vedlegg

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.162
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Hører akkurat nå på dommeren lese opp siktedes begrunnelse. Det er så jeg nesten må spy. Det er som å høre en debatt i et herværende parti. Om muslifisering, landssvik og multikulturisme.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    391
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Undrer meg på hvorvidt det å være kledd i rød skjorte med rød genser over er selvvalgt eller ikke, han hadde jo ønsket seg uniformen sin.
    Vil jo ikke tro at han er spesielt glad i rødt, for å si det mildt ::)

KW

BT

Æresmedlem
    Ble medlem
    13.10.2005
    Antall liker
    6.882
    Først fikk vi tidenes største sjokk, så gikk det gradvis over i tidenes største tragedie. Nå er det i ferd med å gå over i tidenes største sirkus. Rettere sagt mediesirkus. Voksne folk med kamera løper rundt tinghuset som ville hunder for å bringe oss bilder av skrullingen.

Decoman

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Antall liker
    1
    Kabeldragern skrev:
    Mye å gjøre for PST etterhvert, ser det ut til...
    Det er jo umulig å vite hva du sikter til når du lar det bli med en ellipsis på slutten av setningen, men vil benytte muligheten her til å si, at jeg håper politiet eventuelt sender meg brev og ikke kommer på døra og lager kvalm. Ikke sånn å forstå at jeg så å si følte meg berørt av kommentaren, er bare det at jo lengre jeg skal forsøke forholde meg til realitetene hvor diskurs alene er en nødvendighet, så må jeg si at jeg aner framtidige komplikasjoner når mine meninger kanskje kommer på trykk om enn på tilfeldig tid og tilfeldig sted i diverse nettaviser og fora slik som her. Så her har faktisk politiet muligheten å starte korrespondanse for å avklare eventuelle bekymringer de eventuelt måtte ha, men ellers er det jo slik at de er ikke velkomne til å mene noe.

For det må her sies at det er tilfeldigvis slik at jeg er en privatperson som av grunner anser norske myndigheter, den norske stat og dets beskyttere (hva hvem nå enn dette måtte være) for å ikke være et legitimt styre. Min holdning her sånn helt enkelt, har ikke alltid vært slik, men det forholder seg da altså sånn i dag og det ser ikke ut som at det vil være noen grunn til å tro noe annet om framtida. Et annet problem igjen får desverre bli mangelen på noen spesiell saklig kritikk innenfor rammen av statsvitenskap og slikt begrepsbruk. Det er slettes ikke slik at jeg anser meg for hevet over lover og sedvane, er bare det at jeg neppe vil ta det i noen spesiell betraktning annet enn for nysgjerrighetens skyld.

Poenget med forumposten min her, er egentlig ment å ganske enkelt vemodig konstatere, at jeg ser det som et problem at jeg ikke kan forvente annet enn intimidasjon eller ubehageligheter hvis jeg skulle finne på å ytre meg mer konkret, spesielt i etterspillet av det som skjedde nylig. Til tross for ugjerningene så synes jeg likevel det er på sin plass å bare hinte at nesegrus eller ustyrlig nasjonalisme ikke har noe for seg når så å si den samme sentimentalitet for det nasjonalistiske eller folkelige om du vil, nok er å finne på bekostning av de ting man ellers nok ville tro måtte kunne fungere som å garantere eller i det minste være opptatt av folks velferd som sådan. At ord som demokrati og samfunn brukes i media er nok ingen tilfeldighet og ikke av nødvendighet, hvor først og fremst politikere fronter slik ordbruk og da på en heller triviell måte som nok er myntet på en generell befolkning og da nok ment for å spille på muligheten om nytten av samhørighet og ikke så mye om folk som sådan.

Jeg ser at selv ikke Harald på slottet kan i sin tale dy seg mot å fare med et heller uforståelig snakk om "frihet". Det er kanskje litt urettferdig overfor ham å legge til, at jeg synes det også er litt pussig at Harald tydeligvis har latt være å hengi seg til ape etter begrepsbruken til Jens Stoltenberg som snakker om ondskap eller også ren ondskap som han skal ha sagt litt seinere igjen, og Harald begrenset seg til å snakke om det vonde, likevel kan jeg ikke undre meg om monarken som person eller i kapasitet som eh monark, virker uoppriktig og falsk. Jeg har aldri vært for noen republikk og ei for noen avskaffelse av monarkiet, men jeg vil ganske enkelt ikke støtte monarken og ei de folkevalgte, som nok må forstås som å være en del av problemet i at enkelte mennesker nok opplever at livet dems går fra vondt til verre på grunn av vanstyre.

Som en fyr et sted sa til meg og her gjengjeldt til alle dere i form av noen pixler på din dataskjerm; Jeg er ikke din venn!

Honkey-Chateau

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    13.02.2007
    Antall liker
    388
    Decoman skrev:
    Kabeldragern skrev:
    For det må her sies at det er tilfeldigvis slik at jeg er en privatperson som av grunner anser norske myndigheter, den norske stat og dets beskyttere (hva hvem nå enn dette måtte være) for å ikke være et legitimt styre. Min holdning her sånn helt enkelt, har ikke alltid vært slik, men det forholder seg da altså sånn i dag og det ser ikke ut som at det vil være noen grunn til å tro noe annet om framtida.
    Du vide verden. Hvordan i alle dager skal man skaffe seg legitimitet som styre, dersom det norske IKKE har det? Noe av det mer svimle jeg har lest.

Honkey

Decoman

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Antall liker
    1
    Honkey-Chateau skrev:
    Decoman skrev:
    Kabeldragern skrev:
    For det må her sies at det er tilfeldigvis slik at jeg er en privatperson som av grunner anser norske myndigheter, den norske stat og dets beskyttere (hva hvem nå enn dette måtte være) for å ikke være et legitimt styre. Min holdning her sånn helt enkelt, har ikke alltid vært slik, men det forholder seg da altså sånn i dag og det ser ikke ut som at det vil være noen grunn til å tro noe annet om framtida.
    Du vide verden. Hvordan i alle dager skal man skaffe seg legitimitet som styre, dersom det norske IKKE har det? Noe av det mer svimle jeg har lest.
    Honkey
    Du misforstår det jeg skrev, jeg har ingen formening om akkurat formalitetene omkring dette med statsstyre, jeg bare sier at på et personlig gunnlag vil jeg ganske enkelt ikke være med på å støtte opp om noe, om enn i overført betydning, som fungerer som en legitimering av myndighetene slik man anser dette i form av et sånt demokrati eller et demokrati jeg vil støtte.

Selvfølgelig, myndighetene selv har ingen vanskelighet med å fungere som stat, det ville fungert selv uten noe demokrati, eller så er det vel rimelig å tenke seg vel.

Jeg vil bare legge til og si at Norge er nok ikke det flotte landet du kanskje vil ha deg til å tro, for det kan se ut som at du mener noe slikt selv om du ikke gjør noe bestemt poeng ut av akkurat det.

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.162
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Decoman skrev:
    For det må her sies at det er tilfeldigvis slik at jeg er en privatperson som av grunner anser norske myndigheter, den norske stat og dets beskyttere (hva hvem nå enn dette måtte være) for å ikke være et legitimt styre.
    Ekstremismens ondskap finnes overalt. Også her inne!

Jeg for min del har bestemt meg for at jeg aldri mer skal la slikt passere uten å reagere.

Decoman

Hi-Fi entusiast
    Ble medlem
    22.02.2011
    Antall liker
    1
    lars_erik skrev:
    Decoman skrev:
    For det må her sies at det er tilfeldigvis slik at jeg er en privatperson som av grunner anser norske myndigheter, den norske stat og dets beskyttere (hva hvem nå enn dette måtte være) for å ikke være et legitimt styre. Min holdning her sånn helt enkelt, har ikke alltid vært slik, men det fo
    Jeg vil si at jeg tror faktisk, at jeg nesten hele livet har møtt andre med en holdning om enn kanskje dumsnillhet, som neppe noen vil kunne karakterisere som egoistisk, men nå som jeg er voksen og ser hvor ille det kan bli med å bare jatte med, da har jeg ingen skrupler i å her si hva jeg mener.

LydGeir

Overivrig entusiast
    Ble medlem
    22.10.2006
    Antall liker
    25
    Sted
    Tromsø
    Decoman skrev:
    Selvfølgelig, myndighetene selv har ingen vanskelighet med å fungere som stat, det ville fungert selv uten noe demokrati, eller så er det vel rimelig å tenke seg vel.
    Demokrati er jo bare én styreform, og da den som benyttes i dette landet (konstitusjonelt demokrati). Men det finnes en rekke andre. Listen er fra Wikipedia, og neppe uttømmende.
    http://no.wikipedia.org/wiki/Styreform

Anarki
    Aristokrati
    Autokrati (Autarki)
    Demokrati
    Despoti
    Diktatur
    Konstitusjonelt monarki
    Kleptokrati
    Meritokrati
    Monarki
    Oligarki
    Oklokrati (Oklarki)
    Parlamentarisme
    Polyarki
    Presidentmodellen
    Semipresidentialisme
    Teknokrati
    Teokrati
    Timokrati
    Tyranni

lars_erik

Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Antall liker
    21.162
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Decoman skrev:
    lars_erik skrev:
    Decoman skrev:
    For det må her sies at det er tilfeldigvis slik at jeg er en privatperson som av grunner anser norske myndigheter, den norske stat og dets beskyttere (hva hvem nå enn dette måtte være) for å ikke være et legitimt styre. Min holdning her sånn helt enkelt, har ikke alltid vært slik, men det fo
    Jeg vil si at jeg tror faktisk, at jeg nesten hele livet har møtt andre med en holdning om enn kanskje dumsnillhet, som neppe noen vil kunne karakterisere som egoistisk, men nå som jeg er voksen og ser hvor ille det kan bli med å bare jatte med, da har jeg ingen skrupler i å her si hva jeg mener.
    Jeg kan love deg at fra og med 22.juli vil færre gjøre det. Jatte med holdninger som du og særlig Smorte har gitt uttrykk for her inne. Dere skal aldri få definisjonsmakten for hvordan vårt samfunn skal være!

Kjendis

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    22.02.2010
    Antall liker
    730
    Sted
    Norway
    Torget vurderinger
    2
    Dette viser med all mulig tydelighet at kristenfundamentalister og ekstremister ikke evner å ta noe som helst innover seg! Rystende.

http://www.t-a.no/kultur/article171501.ece

Hva menes her med kristenfundamentalister??? Breiviks handlinger har ingenting med evangeliet å gjøre. Og ingenting med konservativ kristendom å gjøre i det hele tatt. Frelste kristne åndsfylte kristne bruker kjærlighet og guds ord som sverd.

Breivik identifiserer seg med korstogsridderne som tilhører et samfunssystem 1000 år tilbake i tid.
    Ja mulig det blir innført Sharialover i halvparten av Oslo. Men hva er galt med det?

erato

Æresmedlem
    Ble medlem
    15.03.2003
    Antall liker
    13.050
    Sted
    Bergen
    Torget vurderinger
    1
    Det er flere svært gode artikler i dagens utgave av DN som gjør det verdt det å kjøpe papirutgaven, i hvert fall for de som ønsker å bli litt klokere. Dessverre ikke tilgjengelige i nettugaven sist jeg sjekket.

KW

Hi-Fi freak
    Ble medlem
    30.11.2002
    Antall liker
    391
    Sted
    Bærum
    Torget vurderinger
    1
    Da er terroren kommet til Norge mest sannsynlig.

Decoman skrev:
    Jeg stod hjemme og lagde middag og satte meg ned for å spise da jeg hørte om alt dette. Gir selv 99% blanke i hva som skjedde for å være ærlig.

Er bare litt glad for at jeg ikke kom gående forbi regjeringskvartalet da dette skjedde.
    Ja, det var godt at DU slapp unna det.
    Hevder du fortsatt at du gir 99% blanke i hva som har skjedd?
    Jeg spør mye på grunn av dine senere innlegg, som på meg virker ganske forvirrende.

Mvh.KW

S

Smorte24

Gjest
    lars_erik skrev:
    Decoman skrev:
    lars_erik skrev:
    Decoman skrev:
    Jeg kan love deg at fra og med 22.juli vil færre gjøre det. Jatte med holdninger som du og særlig Smorte har gitt uttrykk for her inne. Dere skal aldri få definisjonsmakten for hvordan vårt samfunn skal være!
    Og nå kan jeg ikke la være å ikke skrive her lenger, du går nå personlig på meg og forbinder meg med en terrorist og massemorder.

I dine øyne er det greit at etniske norske blir drept eller voldtatt av innvandrere/asylsøkere.
    I mange år nå har dere hatt Holmlia drapet mot oss etniske norske, i år har 3 etniske norske blitt drept av asylsøkere, dette har du forsvart og synes er greit.

Forskjellen mellom deg og meg er at jeg mener at fredagens og de andre drapene er forferdelige, du synes kun de begått av etniske nordmenn som er kritikkverdig.

Status
    Stengt for ytterligere svar.
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

• Laster inn…
Topp Bunn