Personlig tror jeg IKKE at dette er en gal manns verk!Gjest skrev:Hvis dette bare er gal manns verk skal vi ikke analysere det som skjedde, og prøve å finne ut hvorfor. Hvis vi ikke vet hvorfor det skjedde kan vi ikke forhindre slike ting i framtida. Da er vi like langt, og vi kan nesten si "værsågod neste".BT skrev:Det er trist om enkelte vil slå politisk mynt på denne tragedien. Vi lever i et demokrati og det er bred støtte bak politikken som føres. Dette er en gal manns verk og vi må ikke begynne å stille uskyldige mennesker eller politiske partier til ansvar for denne terroren.
Derimot tror jeg at noe har gått forferdelig galt underveis.
Hvorvidt dette er gjerningsmannens "rop på hjelp" eller markeringsbehov som kommer til uttrykk, er jeg mer usikker på. Mistenker kanskje at markeringsbehovet er det han har forsøkt å tilfredsstille, og at han har vært så desperat at han ikke har klart å finne på noen annen måte.
For når en leser seg opp på karen, virker han jo både belest og utdannelse har han og. Lurer derfor på om han kan betegnes som gal? Til det mener jeg han har opptrådt for målrettet og bevisst...
Men at han har foretatt seg noe grusomt, er det ingen tvil om...
mvh
Proffen