vredensgnag skrev:Dagbladet melder evakuering av Solli Plass.
Vedlegg
-
20.1 KB Visninger: 669
|
vredensgnag skrev:Dagbladet melder evakuering av Solli Plass.
høy andel sommervikarer i redaksjonene for tidennb skrev:Journalister er så smarte at de prøver å ringe de som prøver å gjemme seg på Utøya. Hvor dumme er det mulig å bli?
http://www.nettavisen.no/nyheter/article3196608.ece
Takk til MOD!Mbare skrev:Slettet et innlegg. Hvor vanskelig er det å forstå at personangrep ikke tillates?
Det hadde vært en skjebnens ironi hvis Brynjar Melling skulle forsvare Anders Breivik!Spiralis skrev:Rent umiddelbart er det maktpåliggende at folk ser behovet for at han får en advokat som ikke må legges for hat. Enhver har krav på en rettferdig rettsak og det best mulige forsvar. Får han ikke det kan vi knapt kalle oss for en rettstat, og det vil faktisk være en seier for det denne tufsen står for. Som nasjon har vi et klart forbedringspotensiale her, jfr Brynjar Melling som forsvarer en viss Mullah!
Hvis Melling fikk spørsmålet og takket ja til oppdraget ville jeg være den første til å ta av meg hatten for ham i respekt! Da ville Melling vise at han er en sann prinsippiell forsvarer av vårt demokratiske rettsystem.pedal skrev:Det hadde vært en skjebnens ironi hvis Brynjar Melling skulle forsvare Anders Breivik!Spiralis skrev:Rent umiddelbart er det maktpåliggende at folk ser behovet for at han får en advokat som ikke må legges for hat. Enhver har krav på en rettferdig rettsak og det best mulige forsvar. Får han ikke det kan vi knapt kalle oss for en rettstat, og det vil faktisk være en seier for det denne tufsen står for. Som nasjon har vi et klart forbedringspotensiale her, jfr Brynjar Melling som forsvarer en viss Mullah!
Det blir nok aldri aktuelt. Så vidt jeg vet skal klienten ha et ord med i valget av sin forsvarsadvokat, og da blir det neppe noen på den "rød-grønne" siden for å si det slik.Spiralis skrev:Hvis Melling fikk spørsmålet og takket ja til oppdraget ville jeg være den første til å ta av meg hatten for ham i respekt! Da ville Melling vise at han er en sann prinsippiell forsvarer av vårt demokratiske rettsystem.
Fjordman er vel trønder og har blogget siden tidlig på 2000-tallet. I tillegg er han mye eldre enn Breivik.vredensgnag skrev:Breivik er Fjordman, sies det på et utenlandsk nettsted jeg følger. Noen som vet noe om det?
http://www.google.com/cse?cx=partner-pub-8163483915991597:aywgh59urxe&ie=ISO-8859-1&q=Fjordman&sa=go
Jeg var faktisk innom Gates of Vienna (shame on me) og der ble ryktet avvist på det sterkeste. Men ting som det her gjør at jeg ikke er helt trygg på peewee-nicket ennå.vredensgnag skrev:Breivik er Fjordman, sies det på et utenlandsk nettsted jeg følger. Noen som vet noe om det?
http://www.google.com/cse?cx=partner-pub-8163483915991597:aywgh59urxe&ie=ISO-8859-1&q=Fjordman&sa=go
Slubbert skrev:Jeg var faktisk innom Gates of Vienna (shame on me).
Ja, det har også vært mitt inntrykk -språket virker mer velformulert og innsiktsfullt enn selv hva en belest 32-åring burde klare.oddgeir skrev:vredensgnag skrev:Breivik er Fjordman, sies det på et utenlandsk nettsted jeg følger. Noen som vet noe om det?
Fjordman er vel trønder og har blogget siden tidlig på 2000-tallet. I tillegg er han mye eldre enn Breivik.
mvhAuf mehreren Webseiten ist jetzt zu lesen, Breivik sei ein rechtsradikaler Nazi. Auf einschlägigen nordischen Seiten der Szene wird die Schuld wiederum den Islamkrtikern in die Schuhe geschoben und sogar geschrieben, Brevik sei die wahre Identität des Extrem-Zionisten Fjordman. Diese Behauptung wird auch von LGF verbreitet und hat bis in die Türkei die Runde gemacht dort wird die Tat auch schon mit Israelfreundlichkeit in Beziehung gebracht. Da es sich bei Fjordman zwar um einen Israelfreund handelt, er aber Mitgliedern der Redaktion persönlich bekannt ist, können wir versichern, dass Gleichsetzung Breiviks mit Fjordman auf purer Fantasie beruht.
Dette er så trist. Lest ulike distriktsaviser i dag, og ikke funnet én hvor det ikke er noen lokale som er berørt.bjornh skrev:For å opplyse alle, så er dette som sagt en nasjonal tragedie. Fra Troms fylke deltok ca 40 personer på AUF sin sommerleir. Dette er status:
1 drept
1 livstruende skadd, og kjemper for livet
1 hardt skadd, men ikke livstruende
2 er fortsatt savnet, og vi kan bare ane hva det innebærer
Med andre ord: alle deler av landet er rammet. I Norges største tragedie etter krigen. En hensynsløs, uhyrlig massakre på ungdom med forferdelig hensynsløshet. Ingen skal måtte oppleve noe sånt. Jeg eier ikke ord.
Jeg lurer på om noen kan være så galne at de slipper denne mannen ut fra fengsel igjen. Ingen kan garantere at han ikke gjøre noe lignende igjen.Proffen skrev:Min aller dypeste medfølelse til alle de som er berørt av det tragiske som har hendt.
Synes igrunnen ord blir litt fattige i en slik sammenheng... Det er så lite en føler at en kan gjøre, både mht hva som har skjedd, og mtp hva mennesker rundt omkring vil ha behov for i fremtid.
Når det er sagt, har jeg seff gjort meg mine tanker, og har noen spørsmål som skal bli "interessante" å få svar på.
For det første lurer jeg på hvor i løypen det har gått galt for gjerningsmannen?
For det andre lurer jeg på hva det er han har åpenbare problemer med å forstå?
For det tredje lurer jeg på hva i alle dager han har ønsket/håpet på å oppnå gjennom en slik meningsløs handling?
For det fjerde lurer jeg på hva som skal til for at samfunnet vårt skal unngå at slikt hender igjen, noensinne?
Er rimelig sikker på at jeg overhodet ikke vil endre syn på gjerningsmann eller handling, uansett svar på spørsmålene over, men vil gjerne vite det likevel.
mvh
Proffen
http://no.wikipedia.org/wiki/Columbine-massakrenProffen skrev:Min aller dypeste medfølelse til alle de som er berørt av det tragiske som har hendt.
Synes igrunnen ord blir litt fattige i en slik sammenheng... Det er så lite en føler at en kan gjøre, både mht hva som har skjedd, og mtp hva mennesker rundt omkring vil ha behov for i fremtid.
Når det er sagt, har jeg seff gjort meg mine tanker, og har noen spørsmål som skal bli "interessante" å få svar på.
For det første lurer jeg på hvor i løypen det har gått galt for gjerningsmannen?
For det andre lurer jeg på hva det er han har åpenbare problemer med å forstå?
For det tredje lurer jeg på hva i alle dager han har ønsket/håpet på å oppnå gjennom en slik meningsløs handling?
For det fjerde lurer jeg på hva som skal til for at samfunnet vårt skal unngå at slikt hender igjen, noensinne?
Er rimelig sikker på at jeg overhodet ikke vil endre syn på gjerningsmann eller handling, uansett svar på spørsmålene over, men vil gjerne vite det likevel.
mvh
Proffen
Godt å høre.Kabeldragern skrev:Min datter var invitert som ny AUF'er til Utøya i år. Heldigvis (!) var hun på ferie sammen med oss gamlingene....
Hvis dette bare er gal manns verk skal vi ikke analysere det som skjedde, og prøve å finne ut hvorfor. Hvis vi ikke vet hvorfor det skjedde kan vi ikke forhindre slike ting i framtida. Da er vi like langt, og vi kan nesten si "værsågod neste".BT skrev:Det er trist om enkelte vil slå politisk mynt på denne tragedien. Vi lever i et demokrati og det er bred støtte bak politikken som føres. Dette er en gal manns verk og vi må ikke begynne å stille uskyldige mennesker eller politiske partier til ansvar for denne terroren.
Problemet er at man ikke vet hvor mange som var tilstede. Det kan ha vært helt opp til 650 personer. Da vil antallet savnede være mye høyere.BT skrev:Det er bare 4-5 savned igjen på Utøyai følge politiet.
Ja, men ymse pårørende har nok peil på om ungene deres skulle være på Utøya eller har sagt at de skulle være der eller kunne tenkes å være der. De som ikke har fått kontakt har nok kontaktet politiet. Så man kan håpe at tallet ikke stiger så mye selv om man ikke helt vet hvor mange og hvem som befant seg på øya.lars_erik skrev:Problemet er at man ikke vet hvor mange som var tilstede. Det kan ha vært helt opp til 650 personer. Da vil antallet savnede være mye høyere.