Da er hoppsporten død for min del!

Bør Sagen boikotte hoppsportens fesjå i kveld??

• Ja, noe annet ville være R..slikking!

Stemmer: 0 0.0%
  • Nei, dette er for viktig!

• Hæ, who cares?

• Totalt antall stemmer
    0

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
http://www.facebook.com/?ref=logo#!/group.php?gid=340396364075&ref=nf
Ja, ja- kommer sikkert flere slike på FB- som her på HFS....

Min mening er at Sagen skal gjennomføre som planlagt og noen bør gå i seg selv samt å vurdere saksgangen i det hele.

(er redd for at Sagen gjør ett "kråkehopp" men det spiller ingen rolle for meg- var ikke akkurat vakkert hoppet under OL-åpningen i -94 heller)

bber

Hi-Fi freak
Ble medlem
28.02.2005
Antall liker
20
Naturligvis!

Veggen skrev:
Sagen skal stå for den offisielle åpningen.

Det er klart man måtte teste litt i forkant for å se at alt var i orden til åpningsdagen, bl.a. var det vel greit å finne ut hva som var fornuftig fart, slik at Sagen slipper å enten lande på kulen eller slå seg halvt ihjæl på sletta.

Disse første hoppene er å betrakte som en del av arbeidet for å klargjøre byggverket.

Det har nok gått noen over brua eller vært gjennom tunnelen før kongen klipper båndet også.
Naturligvis. Skjønner ikke ståket.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Ustyrtelig morsomt hvis Sagen hoppet med burka ikveld.

Da hadde gubbe-klubben graut, satt kanelen og smørøyet i halsen tenker jeg. Både her og der.......

Roberten

Hi-Fi freak
Ble medlem
10.10.2008
Antall liker
1.646
ErosLoveking skrev:

Da hadde gubbe-klubben graut, satt kanelen og smørøyet i halsen tenker jeg. Både her og der.......
Det hadde vært tidenes markering, uten tvekan.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Roberten skrev:
ErosLoveking skrev:

Eller palestinasjal! Synes forresten at de derre headover'ne som terrorgruppa til Politiet bruker, minner veldig mye om et muslimsk hodeplagg...

;D Mvh. VilhelmW

emotikon

Æresmedlem
Ble medlem
24.10.2004
Antall liker
3.027
Sted
Trondheim
Torget vurderinger
1
Nytt ordtak fra Espen Eckbo:
"Å hoppe etter Wirkola" = å måtte følge opp noe stort.
"Å hoppe etter Romøren" = å måtte følge opp noe smålig

U

utgatt60135

Gjest
Veggen skrev:
Sagen skal stå for den offisielle åpningen.

Det er klart man måtte teste litt i forkant for å se at alt var i orden til åpningsdagen, bl.a. var det vel greit å finne ut hva som var fornuftig fart, slik at Sagen slipper å enten lande på kulen eller slå seg halvt ihjæl på sletta.

Disse første hoppene er å betrakte som en del av arbeidet for å klargjøre byggverket.

Det har nok gått noen over brua eller vært gjennom tunnelen før kongen klipper båndet også.
Du tror ikke de er mulig å se om bakken er godt preparert? Tror du de er usikker på om bakken til 1 milliard eller hva det ble er sikker å hoppe i? Tror du ikke seere til førstehoppet skjønner at de ikke vil risikrere høy fart? Er det så mye mindre farlig for en mindre god prøvehopper å hoppe enn Sagen?

Det er helt tåpelig synes jeg og synes det hadde vært tøft av Sagen å trekke seg helt, særlig fordi en kjent hopper har hoppet først alikevel.

Ikke det er det er noen alvorlig sak i seg selv, men veldig klønete å ta fra glansen med første hopper ut. Særlig blir jo markeringen i kveld bare veik.

Sniff

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.09.2005
Antall liker
94
Roberten skrev:
ErosLoveking skrev:

Synes hun kan hoppe uten en tråd jeg :D. Stolt sterk og fri! Da kan det hende gubbeklubben graut hadde fått et aldri så lite hjertestans, og så kunne vi kommet videre.

Mvh
Sniff

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Antall liker
12.520
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Kanskje hun kan hoppe med et budskap under skiene? Slik som klysa og sutrekoppen Romøren gjør med 239m under sine.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Sniff; Ser du for deg Romøren og anorektiker-klubben komme svevende etter, nakne med familiejuvelene flagrende som bremseskjermen på en F-16?

Nå hører og ser jeg at dette har tatt HEIL av i media, så journalistene berga jaggu dagen. De er vel de eneste vinnerne i dette - og det var vel meininga også? Enkelte redaktører bør ta ei stille stund for seg sjøl nå, VELDIG beskjemma. Dette burde vært tidd i hjel og kvalt i fødselen.
Jeg håper Anette hopper LAAAAAAAAAAAAAAAAAANGT og stilfullt!

8) mvh. VilhelmW

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.783
Torget vurderinger
4
VilhelmW skrev:
neisåjassådu! Ville du sagt det samme om de hadde klart å stabla Altaværingen Bjørn Wirkola til å jumpe utafor først?? Han er heller ikke Oslogutt! Lokal tilknytning?? Kjøss meg der legemet er høgst når jeg plukker tyttebær!! Og hvor kommer pengan som byrådet bruker fra? Til syvende og sist fra Felleskassa, vil jeg tro. Hvem bidrar mest i den pr. hode? Ikke Oslos innbyggere, iallefall. Nei, legg den ballen død, fortere enn svint. En sånn argumentasjon blir det bare tull av!
Da er det jo bare for "Felleskassa" å overføre øremerkede midler da til Oslo Kommune da ?

VilhelmW skrev:
Du karakteriserer kanskje Romøren & co som "tøffe og søte" også? Anette Sagen ER tøff. Punkt slut. Hennes bidrag for å fremme hoppsport også for jenter, står det virkelig respekt av. Det er beundringsverdig at ho gidder, og for det fortjener hun en skikkelig hederspris. Kvinnelig hoppsport kommer, i likhet med kvinnelig snøbrett, kvinnelig alpint, kvinnelig kulekjøring osv. osv.
Jeg skrev tøff og søt fordi at uten det søte mediatekket hun har ville hun heller ikke fått den posisjonen media som nå gjør at hun er valgt til gallionsfigur fullstendig uten blikk for prestasjonene...ene og alene pga. hennes innsats for å fremme kvinneidrett. Så for politikerne (og ikke minst idrettspolitikerne) som ønsker henne som førstehopper ta bladet fra munnen og si at det er nettopp pga. at hun er et foregangseksempel for fremme av kvinneidrett...altså et likestillingspolitisk valg.

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
VilhelmW skrev:
Sniff; Ser du for deg Romøren og anorektiker-klubben komme svevende etter, nakne med familiejuvelene flagrende som bremseskjermen på en F-16?

Nå hører og ser jeg at dette har tatt HEIL av i media, så journalistene berga jaggu dagen. De er vel de eneste vinnerne i dette - og det var vel meininga også? Enkelte redaktører bør ta ei stille stund for seg sjøl nå, VELDIG beskjemma. Dette burde vært tidd i hjel og kvalt i fødselen.
Jeg håper Anette hopper LAAAAAAAAAAAAAAAAAANGT og stilfullt!

8) mvh. VilhelmW
Du må være nordfra slik som du bærer deg!! ;D

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
— Ja, sier Nordby, og legger til:

— Anette Sagen vil ikke ha noen problemer med å hoppe i denne bakken, men vi måtte forsikre oss om at hun ikke lander på kulen
under åpningen live på TV.
Etter å ha hoppet fra avsats 20—26 i dag, vet vi at Sagen må hoppe fra avsats 28 eller 29 ettersom hun trenger mer fart, sier Nordby.

Folk flest later til å være uoppmerksomme på at disse jentungene må ha høy fart og stort sett bare seiler ned bakken.

Og hvem hadde fått skylden om hun ikke hadde høy nok fart og datt ned på kulen og brakk nakken. Skjerp dere folkens.

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
oddgeir skrev:
Du må være nordfra slik som du bærer deg!! ;D
Selvfølgelig. Men jeg hadde meint akkurat det samme om Anette kom fra Fredrikstad, Drammen eller Rena, for den saks skyld. Oslo....mnei, kanskje ikke. De er jo litt sytate av seg, rundt om kring der!

;D Mvh. VilhelmW

furuno

Medlem
Ble medlem
12.01.2010
Antall liker
0
emotikon skrev:
Nytt ordtak fra Espen Eckbo:
"Å hoppe etter Wirkola" = å måtte følge opp noe stort.
"Å hoppe etter Romøren" = å måtte følge opp noe smålig
Tiltredes.

Og til alle som forsvarer Judas Romøren, hoppforbundet signaliserer KREFTIGE reaksjoner mot han og Kollen-gjengen!

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.563
Torget vurderinger
0
Forbannelsen kommer ikke av at Sagen kommer nordfra eller er søt/ikke søt!
Det er noen drittsekker som har jukset i Ludo! Og det bør de få svi for!!

Romøren har tatt et valg, heretter er han prøvehopper og KUN prøvehopper.
Han har meldt seg ut av landslaget, 239 meter eller ei!

Hvis jeg haddehatt muligheten til å gi Anette et råd ville det vært å gå ut på bommen, vise fingeren for så gå ned igjen! Slipper pampene unna med dette, og det kommer de til å gjøre fordi Anette er "snill pike", vil damehopp være satt på et sidespor i all overskuelig framtid.

Hvis Anette hopper ved åpningen viser hun dessverre bare at: "Gjør som dere vil med jentene, for de finner seg i det!"

Hvis noen av dere som sier "big deal" tenker dere om i et tusendels sekund og vurderer hva som hadde vært situasjonen om Romøren hadde blitt utpekt og Anette Sagen hadde gjort et slik stunt? Hadde dere fortsatt sagt "big deal"? Nei dere hadde ikke det!

For min del er skihopp historie fra og med nå! Ikke noe stress i framtiden om å få med seg nyttårshopprennet, - kan ses på som en grei ting. Nyttårskonserten og så ut på en "nyttårsspasertur" om været er slik. Skal nok bli bra det!

Men er jeg sint for dette jukset? JA!

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Spiralis skrev:
og Anette Sagen hadde gjort et slik stunt?
Hadde vært direkte uforsvarlig... farlig rett og slett.

"- Da jeg ble oppringt i går kveld skjønte jeg at mange forventet seg at jeg skulle bli overrasket over at det ble hoppet i Kollen allerede,
men det ble jeg selvsagt ikke. Jeg har tatt det for gitt hele tiden at det ville bli hoppet testhopp på forhånd, man må sette farten, velge avsats, slike ting."

- Arne Scheie

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Antall liker
10
Spiralis skrev:
Nordfra du også ja.
Kan ikke vi i hovedstaden få ordne med hoppbakken vår slik vi vil da. Hvorfor i svarte skal folk fra den nordre utkanten av kongeriket komme å bry seg med hvordan vi tester våre nye faciliteter? Dere skal være glade for at vi i det hele tatt tar oss bryet med å sikkerhetssjekke bakken, slik at frøkna fra Helgeland kan sette utfor uten å risikere livet. 8) ;D

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.563
Torget vurderinger
0
Bør Sagen boikotte hoppsportens fesjå i kveld??

Tor Nado skrev:
..... jævla grinekjærring.
Har du hørt/sett/lest at Anette Sagen har kommentert dette? Hvor? Det siste jeg hørte var at hun sitter på et fly på vei hjem fra Japan. Link til Anettes kommentarer og grining pls!!

Er du sikker på at du ikke blander henne sammen med en annen kvinnelig utøver? En som går på skøyter? Ja du liker ikke henne heller har jeg forstått!

Mulig du på et generellt grunnlag misliker kvinnelige idrettsutøvere av prinsipp? Inkluderer du kvinnelige sandvolleyballspillere også i dette ? Eller definerer du dem som "ikke idrett - bare babes" ??

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
oddgeir skrev:
bryet med å sikkerhetssjekke bakken, slik at frøkna fra Helgeland kan sette utfor uten å risikere livet. 8) ;D
Tror vi snakker for døve ører, folk er rett og slett for tjukke i hue.

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.139
Sted
Nøtterøy
Sagen var jo også klar over at det skulle prøvehoppes først.
At Romøren hoppet først er jo bra, for han er jo en av våre mest erfarene hoppere.

Sagen kunne jo ikke hoppe etter Wirkola heller? ;)

Bjørn.H

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
03.07.2004
Antall liker
9.856
Torget vurderinger
1
Da vi har to heftige emner angående samme sak, har disse for ordens skyld blitt sammenslått.

bjornh, moderator

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.563
Torget vurderinger
0
oddgeir skrev:
Spiralis skrev:
Nordfra du også ja............
.......... Dere skal være glade for at vi i det hele tatt tar oss bryet med å sikkerhetssjekke bakken, slik at frøkna fra Helgeland kan sette utfor uten å risikere livet. 8) ;D
http://www.vg.no/sport/ski/hopp/artikkel.php?artid=593821

Vår venn Bredesen innviet Granåsen, da var det ikke nødvendig å la andre hoppe først!! Er det kun fordi hun er jente det behøves prøvehoppere?

Nordfra? Tror "nordlendingene" vil protestere på den beskrivelsen. Er trønder jeg. Bor bare i nord for å bibringe landsdelen litt kultur og sivilisasjon. Som en slags misjonær på en måte! ;D ;D ;D ;D

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.783
Torget vurderinger
4
Og jeg som var redd livet skulle bli tomt og kjedelig nå når OL er over og Nordtug har kommet seg hjem til mor for en stakket stund...Kollengutta har reddet dagen for mange journalister, idrettsidioter og OT-kverulanter de :-X

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Antall liker
9
Vel, vel. Holmenkollen er nå stygg uansett hvem som hopper der. Horekollen hadde vært et mer passende navn nå IMO. :-\

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Antall liker
7.783
Torget vurderinger
4
Spiralis skrev:
oddgeir skrev:
Spiralis skrev:
Nordfra du også ja............
.......... Dere skal være glade for at vi i det hele tatt tar oss bryet med å sikkerhetssjekke bakken, slik at frøkna fra Helgeland kan sette utfor uten å risikere livet. 8) ;D
Nordfra? Tror "nordlendingene" vil protestere på den beskrivelsen. Er trønder jeg. Bor bare i nord for å bibringe landsdelen litt kultur og sivilisasjon. Som en slags misjonær på en måte! ;D ;D ;D ;D
Og det misjonsoppdraget har en trønder påtatt seg? Trøste og bære ! :eek:

xerxes

Æresmedlem
Ble medlem
08.01.2005
Antall liker
10.312
Sted
Holmestrand
mteinum skrev:
Dersom det er Dronning Sonja som skal åpne en bru, så er det normalt sett ikke Kong Harald som prøver denne i forkant for å se om den er i orden...
Nei, men det er heller ikke dronning Sonja som er først over. det har kanskje vært tusenvis av passeringer før hun kommer så langt.

Legg merke til at Sagen er smart nok til å ikke hisse seg opp over dette. Hun legger vekt på offisiell åpning. Om 10 år husker ingen hvem som hoppet først. I boka står d nemlig hvem som åpnet ballet.

S

Slubbert

Gjest
Denne saken har alt; mediekontrovers, kontemporær feminisme, politisk brodd og eitrende sinte nordlendinger som er som lemen. Ja er det rart at det er krig i verden? Jeg gidder ikke ta stilling til om Sagen er "den rette", ikke bryr det meg så mye heller, men det er jo dårlig gjort mot en person å love bort noe stort og så snike seg unna det da. Det er forøvrig ikke farlig å lande på kulen, hoppere gjør det hele tiden.

Spiralis

Æresmedlem
Ble medlem
13.03.2005
Antall liker
8.563
Torget vurderinger
0
Trane skrev:
Og det misjonsoppdraget har en trønder påtatt seg? Trøste og bære ! :eek:
Ingen andre hadde guts til å prøve!! Det krever sin mann skal jeg si deg!
Om man lykkes i sine forsetter?? Nei er redd det ikke går så bra det der prosjektet. ;D

strag

Medlem
Ble medlem
05.09.2007
Antall liker
0
Som gammel kulhopper mener jeg at det ikke hadde vært noe problem om Sagen hadde hoppet først, jomfruhopp er et jomfruhopp. Har jo ikke mye å si om Sagen hopper 90m eller 120m i det første hoppet. Begynner å bli lei det sure trynet til Romøren, får bue han ned på kulen i prøve vm om han i det hele tatt klarer og kvalifisere seg?
Hoppsporten er ikke død men Romøren og Kollenhopp prøver jo
Mvh

Andy

Hi-Fi freak
Ble medlem
13.07.2003
Antall liker
6.139
Sted
Nøtterøy
Slubbert skrev:
Denne saken har alt; mediekontrovers, kontemporær feminisme, politisk brodd og eitrende sinte nordlendinger som er som lemen. Ja er det rart at det er krig i verden? Jeg gidder ikke ta stilling til om Sagen er "den rette", ikke bryr det meg så mye heller, men det er jo dårlig gjort mot en person å love bort noe stort og så snike seg unna det da. Det er forøvrig ikke farlig å lande på kulen, hoppere gjør det hele tiden.
;D

Dessuten så dreier det seg bare om en jævla hoppbakke. ;D

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
Andy skrev:
Slubbert skrev:
;D

Dessuten så dreier det seg bare om en jævla hoppbakke. ;D
iblandet Ottar politikk.

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Antall liker
6
- Jeg visste at at de skulle teste bakken. Alt annet ville være unormalt. Det kunne faktisk være noe «krisegærnt» med bakken, og de ville vel ikke sette helsa mi på spill, sier hun.
Sagen tar dette pent og konsentrerer seg om sin egen innsats i kveld. Fornuftig dame.

Synd at media prøver det de kan å ødelegge opplevelsen for henne.

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Antall liker
3.906
Sted
Oslo
Veggen skrev:
- Jeg visste at at de skulle teste bakken. Alt annet ville være unormalt. Det kunne faktisk være noe «krisegærnt» med bakken, og de ville vel ikke sette helsa mi på spill, sier hun.
Sagen tar dette pent og konsentrerer seg om sin egen innsats i kveld. Fornuftig dame.

Synd at media prøver det de kan å ødelegge opplevelsen for henne.
ingen media, ingen hoppsport, men det er en annen diskusjon. :-*

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Godt sagt, Spiralis! Jeg har forresten fått voldsomt sansen for curling og ishockey etter dette OL'et. Særlig curling - det er en skikkelig gentlemans sport.
;D mvh. VilhelmW

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Antall liker
333
Sted
Oslo Vest
VilhelmW skrev:
Særlig curling - det er en skikkelig gentlemans sport.
;D mvh. VilhelmW
Muligens for utøverne men ikke tilskuerne i Canada, som brøt ut i stormende applaus når
motsanderen misset med en sten. Eller hvor de reiste seg opp og begynte å hoppe og trampe
for å forstyrre damen når hun skulle sette en sten. (Danmark - Canada, damer)

Topp Bunn