Da er hoppsporten død for min del!

Bør Sagen boikotte hoppsportens fesjå i kveld??

  • Ja, noe annet ville være R..slikking!

    Stemmer: 0 0.0%
  • Nei, dette er for viktig!

    Stemmer: 0 0.0%
  • Hæ, who cares?

    Stemmer: 0 0.0%

  • Totalt antall stemmer
    0

furuno

Medlem
Ble medlem
12.01.2010
Innlegg
5
Antall liker
0
Maken til skittent spill fra hoppsportens ØVERSTE SOVJET!

Forbigå Sagen på den måten, jeg kjenner jeg blir rasende!

Det var spikeren i kista for min del når det gjelder en sport som allerede har
mistet det meste av sjarmen (v-stil og anorektiske utøvere).

Nå håper jeg Sagen står oppreist og sier NEI TAKK.
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.151
Antall liker
10.659
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Velkommen til forumet og 100% enig med deg. Garanterer at ikke aller her på HFS er enig.

Nå er vel hopp noe av det kjedeligste som finnes av idrett på tv. Skjer jo ingenting. Håper vi slipper å se alt av hopp som finnes. (prøveomganger, kvalikk og absolutt alle hopp i alle konkurranser.) Virker som om Scheie diktererer mye av idrett som sendes på NRK.
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.518
Antall liker
102.829
Torget vurderinger
23
furuno skrev:
Maken til skittent spill fra hoppsportens ØVERSTE SOVJET!

Forbigå Sagen på den måten, jeg kjenner jeg blir rasende!

Det var spikeren i kista for min del når det gjelder en sport som allerede har
mistet det meste av sjarmen (v-stil og anorektiske utøvere).

Nå håper jeg Sagen står oppreist og sier NEI TAKK.
- Hva har skjedd? Har ikke fått med meg dette. Skulle ikke Sagen hoppe allikevel?
 

furuno

Medlem
Ble medlem
12.01.2010
Innlegg
5
Antall liker
0
Bør Sagen boikotte hoppsportens fesjå i kveld??

Ja, dette må vi ha svar på.
Personlig blir det å kle seg i svart og snu ryggen til en avslått TV kl. 1900 i kveld.
 

furuno

Medlem
Ble medlem
12.01.2010
Innlegg
5
Antall liker
0
Det ble for mye for hoppsportens gubber at ei jente skulle hoppe først så de kuppet showet ved å klistre etiketten "prøvehopper" på Romøren!

Og han lot seg villig bruke.
 

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
Sagen skal stå for den offisielle åpningen.

Det er klart man måtte teste litt i forkant for å se at alt var i orden til åpningsdagen, bl.a. var det vel greit å finne ut hva som var fornuftig fart, slik at Sagen slipper å enten lande på kulen eller slå seg halvt ihjæl på sletta.

Disse første hoppene er å betrakte som en del av arbeidet for å klargjøre byggverket.

Det har nok gått noen over brua eller vært gjennom tunnelen før kongen klipper båndet også.
 

mteinum

Æresmedlem
Ble medlem
29.05.2007
Innlegg
10.121
Antall liker
3.903
Sted
Øya
Torget vurderinger
1
Dersom det er Dronning Sonja som skal åpne en bru, så er det normalt sett ikke Kong Harald som prøver denne i forkant for å se om den er i orden...
 

room

Hi-Fi freak
Ble medlem
01.05.2008
Innlegg
2.598
Antall liker
360
Sted
Kulturhovedstaden
Torget vurderinger
0
Fy f... Snakk om sniking utført av pampeveldet. Første hopper ut kan vel uansett ikke kalles annet enn prøvehopper.
 

furuno

Medlem
Ble medlem
12.01.2010
Innlegg
5
Antall liker
0
Veggen, du må da se ett litt større bilde en det?

Hadde dette vært en reell prøvehopper kunne det vært hvem-som-helst.

Men det ble ikke slik.....merkelig du.

Og hvorfor kunne ikke Sagen selv vært "prøvehopper"?
Det var jo bare å begynne på en lav avsatts, værre er det ikke.

Nei du, this is the night the hoppsport died for min del!
 

erato

Æresmedlem
Ble medlem
15.03.2003
Innlegg
19.532
Antall liker
9.691
Sted
Bergen
Torget vurderinger
1
pengesluk skrev:
furuno skrev:
Maken til skittent spill fra hoppsportens ØVERSTE SOVJET!

Forbigå Sagen på den måten, jeg kjenner jeg blir rasende!

Det var spikeren i kista for min del når det gjelder en sport som allerede har
mistet det meste av sjarmen (v-stil og anorektiske utøvere).

Nå håper jeg Sagen står oppreist og sier NEI TAKK.
- Hva har skjedd? Har ikke fått med meg dette. Skulle ikke Sagen hoppe allikevel?
http://www.vg.no/sport/ski/hopp/artikkel.php?artid=593821

For en patetisk gjeng drittsekker i hoppforbundet. Helt enig med Bredesen, nå kan de bare drite i hele rennet.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Ja,100% enig med trådstarter! Dette var triste greier. Jaggu klarte de ikke å ødelegge for Anette Sagen denne gangen også. Nå må noen få fjerna noen hoppsportledere, eller fortalt de en gang for alle at oppførselen deres er fullstendig uakseptabel.

Mvh. VilhelmW
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.151
Antall liker
10.659
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16


Selvsagt burde han sagt nei om han hadde vært noe til kar....
 

Sluket

Sivilaudiofil og Master Baiter
Ble medlem
11.08.2006
Innlegg
55.518
Antall liker
102.829
Torget vurderinger
23
Vi får melde oss inn i Ottar og gjøre noe med saken ;D ;D ;D
 

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
Sagen kunne uansett ikke hoppe i går fordi hun satt på flyet på vei fra japan.
Disse prøvehoppene har ligget i planene hele tiden, og det var heller ikke meningen at det skulle bli en offentlig sak.
At det så var Romøren som var helt først istedet for en mindre kjent hopper var selvfølgelig idiotisk.

Storm i et altfor politisk korrekt vannglass spør du meg.
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Bør Sagen boikotte hoppsportens fesjå i kveld??

Sagen blir på en måte taper uansett.

Hun er allerede snytt for jomfruhoppet, og nå vil hun bli uglesett som rævslikker hvis hun hopper (??)
 

hugin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
229
Antall liker
2
Torget vurderinger
4
Klassisk maktspill på bakrommet, "noen har snakket sammen".

Min sympati går til Sagen, som helt riktig taper uansett hva hun velger.

Romøren får kun finger'n av meg hver gang han viser seg på TV heretter, en som lot seg bruke.
Og til folk som tror dette kun dreier seg om prøvehoppere anbefaler jeg ett grunnkurs i samfunnslære.
 

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
Bør Sagen boikotte hoppsportens fesjå i kveld??

Hun har fått det ærefulle oppdraget å offisielt innvie norges nye nasjonalanlegg for hopp.
Å trekke seg fordi noen prøvehoppere kom først er ikke henne verdig. Det vil gi gubbene seieren.
Hun bør gjennomføre med stil, og heve seg langt over denne idiotiske debatten.
 

Wergeland

Overivrig entusiast
Ble medlem
15.05.2009
Innlegg
1.073
Antall liker
63
Torget vurderinger
1
Bør Sagen boikotte hoppsportens fesjå i kveld??

Hvorfor skal hun boikotte noe som helst? De må jo ha noen testhoppere utfor før de skal åpne bakken med et direktesendt arrangement.

Men de hadde ikke trengt å bruke Romøren.
 

hugin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
229
Antall liker
2
Torget vurderinger
4
Bør Sagen boikotte hoppsportens fesjå i kveld??

Romøren, en ekte quisling!!!

Nei, ikke F..N om jeg skal i Kollen mer, hasta vista baby!
 

jowil

Hi-Fi freak
Ble medlem
19.07.2006
Innlegg
1.877
Antall liker
9
Bør Sagen boikotte hoppsportens fesjå i kveld??

Dersom Anette Sagen skulle gå svanger med å legge opp som hopper i morgen bør hun absolutt la vær å møte på toppen av kollen, men jeg frykter at hun ikke har noe valg...

Edit: :p :'(
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
Bør Sagen boikotte hoppsportens fesjå i kveld??

Selvfølgelig må bakken testes før den offisielle åpningen. At pressen lager et nummer av dette sier mest om sjornalistene.
Sporet i tilløpet ble justert, og man fikk kunnskap om hvor mye fart man må ha i forhold til kritisk punkt i bakken.
Det er rett og slett en del av prosessen for å ferdigstille bakken.

Skulle Kongen nekte å åpne en tunnel fordi der har kjørt biler før?
 

bambadoo

Æresmedlem
Moderator
Ble medlem
11.10.2002
Innlegg
22.151
Antall liker
10.659
Sted
Lørenskog
Torget vurderinger
16
Bør Sagen boikotte hoppsportens fesjå i kveld??

Og under den offisielle åpningen skal vel Romøren være hopper nr2. Om det er tilskuere der så spørs det da om det blir pipekonsert?

Kommer til å slå sammen kommentarer i disse 2 trådene om kollen. Blir uoversiktlig med 2 tråder.
 

JackX

Hi-Fi freak
Ble medlem
08.03.2002
Innlegg
2.428
Antall liker
1.377
Bør Sagen boikotte hoppsportens fesjå i kveld??

Veggen skrev:
Hun har fått det ærefulle oppdraget å offisielt innvie norges nye nasjonalanlegg for hopp.
Å trekke seg fordi noen prøvehoppere kom først er ikke henne verdig. Det vil gi gubbene seieren.
Hun bør gjennomføre med stil, og heve seg langt over denne idiotiske debatten.
+1

(for lat til å klekke ut ytterligere argumenter for at A.S. bør hoppe & samtidig heve seg over almuen)

Det blir som om kongen åpner en ny bro eller tunnel - "alle" husker ham for dèt, men hvem bryr seg om de uttallige lastebiler etc som har tatt "møydommen" før Rex kom?!?

Cheers!
 

ErosLoveking

Æresmedlem
Ble medlem
03.02.2004
Innlegg
15.747
Antall liker
3.916
Sted
Oslo
Bør Sagen boikotte hoppsportens fesjå i kveld??

gubber er gubber nærmest
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
hugin skrev:
Klassisk maktspill på bakrommet, "noen har snakket sammen".

Min sympati går til Sagen, som helt riktig taper uansett hva hun velger.

Romøren får kun finger'n av meg hver gang han viser seg på TV heretter, en som lot seg bruke.
Og til folk som tror dette kun dreier seg om prøvehoppere anbefaler jeg ett grunnkurs i samfunnslære.
Jeg regner med at Sagen er stolt over å stå for den offisielle åpningen av bakken etter at den er overlevert fra entreprenøren, direkte på TV, og med tilhørende festligheter.
Hun er slett ingen taper.

Samfunnslære?
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.984
Antall liker
326
Sted
Oslo Vest
Bør Sagen boikotte hoppsportens fesjå i kveld??

oddgeir skrev:
Sporet i tilløpet ble justert, og man fikk kunnskap om hvor mye fart man må ha i forhold til kritisk punkt i bakken.
Hun må ha mye høyere fart enn gutta uansett, ellers detter hun ned på kulen og slår seg i hjel.

Hadde kansje vært like greit.
 

Trane

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.09.2003
Innlegg
8.166
Antall liker
6.853
Torget vurderinger
4
Jenta er tøff og søt hun, men kvinnehopping er ennå en mikroidrett. Skihopping har vært en mannsdominert bastion siden tidenes morgen. Sagen er ikke representativ for idretten som sådan og har heller ingen lokal tilknytning. Når politikerne i byrådet frarøver hopperne det ærefulle oppdraget og bruker det i populistisk likestillingspolitikk forstår jeg at det vekker harme. Like ille er det at byrådet på vegne av Oslos befolkning tar regningen, men velger å gi bort æresoppdraget til en nordlending.

Dette har ikke noe med kvinnesaken å gjøre. Valget handlet om å finne den mest verdige hopperen. Anette Sagen er en pionér innen idrett i Norge, og er helt klart riktig å la henne hoppe først, sier hopplandslagets sportssjef Clas Brede Bråthen til VG Nett.
Dersom Sagen er den mest verdige hopperen hopplandslagets sportssjef klarer å finne i Norge, uten å se på det kvinnepolitiske, da er han pokker ikke rett mann i jobben.

Forøvrig har jeg inget imot hverken Sagen eller kvinnehopping som sådan og ønsker dem velkommen i bakkene på like linje med alle andre.
 

realist

Hi-Fi freak
Ble medlem
12.01.2005
Innlegg
3.230
Antall liker
277
Veggen skrev:
Sagen skal stå for den offisielle åpningen.

Det er klart man måtte teste litt i forkant for å se at alt var i orden til åpningsdagen, bl.a. var det vel greit å finne ut hva som var fornuftig fart, slik at Sagen slipper å enten lande på kulen eller slå seg halvt ihjæl på sletta.

Disse første hoppene er å betrakte som en del av arbeidet for å klargjøre byggverket.

Det har nok gått noen over brua eller vært gjennom tunnelen før kongen klipper båndet også.
Enten er man først, eller så er man det ikke! Akkurat som om man er gravid eller ikke! Skammelig!!
 

hugin

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
09.06.2003
Innlegg
229
Antall liker
2
Torget vurderinger
4
oddgeir skrev:
hugin skrev:
Klassisk maktspill på bakrommet, "noen har snakket sammen".

Min sympati går til Sagen, som helt riktig taper uansett hva hun velger.

Romøren får kun finger'n av meg hver gang han viser seg på TV heretter, en som lot seg bruke.
Og til folk som tror dette kun dreier seg om prøvehoppere anbefaler jeg ett grunnkurs i samfunnslære.
Jeg regner med at Sagen er stolt over å stå for den offisielle åpningen av bakken etter at den er overlevert fra entreprenøren, direkte på TV, og med tilhørende festligheter.
Hun er slett ingen taper.

Samfunnslære?

Litt naiv?
 

oddgeir

Hi-Fi freak
Ble medlem
24.10.2005
Innlegg
7.604
Antall liker
9
hugin skrev:
oddgeir skrev:
hugin skrev:
Klassisk maktspill på bakrommet, "noen har snakket sammen".

Min sympati går til Sagen, som helt riktig taper uansett hva hun velger.

Romøren får kun finger'n av meg hver gang han viser seg på TV heretter, en som lot seg bruke.
Og til folk som tror dette kun dreier seg om prøvehoppere anbefaler jeg ett grunnkurs i samfunnslære.
Jeg regner med at Sagen er stolt over å stå for den offisielle åpningen av bakken etter at den er overlevert fra entreprenøren, direkte på TV, og med tilhørende festligheter.
Hun er slett ingen taper.

Samfunnslære?

Litt naiv?
Nei. Realist. Det er forskjell på testing og offisiell åpning. At valget av Romøren var uheldig, er lett å se, men utover det, er dette en storm i et vannglass.
 

Veggen

Hi-Fi freak
Ble medlem
11.04.2006
Innlegg
1.224
Antall liker
6
Denne prøvehoppingen har vært en del av planen hele tiden. Sagen har vært kjent med dette.
At det ble Romøren som var først er en gedigen tabbe gitt debatten i forkant, og er det noen som bør trekke seg fra arrangementet i kveld er det vel han.
 
K

Kaare G. Opsahl

Gjest
oddgeir skrev:
hugin skrev:
oddgeir skrev:
hugin skrev:
Klassisk maktspill på bakrommet, "noen har snakket sammen".

Min sympati går til Sagen, som helt riktig taper uansett hva hun velger.

Romøren får kun finger'n av meg hver gang han viser seg på TV heretter, en som lot seg bruke.
Og til folk som tror dette kun dreier seg om prøvehoppere anbefaler jeg ett grunnkurs i samfunnslære.
Jeg regner med at Sagen er stolt over å stå for den offisielle åpningen av bakken etter at den er overlevert fra entreprenøren, direkte på TV, og med tilhørende festligheter.
Hun er slett ingen taper.

Samfunnslære?

Litt naiv?
Nei. Realist. Det er forskjell på testing og offisiell åpning. At valget av Romøren var uheldig, er lett å se, men utover det, er dette en storm i et vannglass.
Enig!
 

Boffen

Hi-Fi freak
Ble medlem
22.04.2002
Innlegg
5.984
Antall liker
326
Sted
Oslo Vest
pengesluk skrev:
Vi får melde oss inn i Ottar og gjøre noe med saken ;D ;D ;D
Er ikke de fleste her medlemmer allerede da , er ihvertfall mitt intrykk.
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Veggen skrev:
Sagen skal stå for den offisielle åpningen.

Det er klart man måtte teste litt i forkant for å se at alt var i orden til åpningsdagen, bl.a. var det vel greit å finne ut hva som var fornuftig fart, slik at Sagen slipper å enten lande på kulen eller slå seg halvt ihjæl på sletta.

Disse første hoppene er å betrakte som en del av arbeidet for å klargjøre byggverket.

Det har nok gått noen over brua eller vært gjennom tunnelen før kongen klipper båndet også.
Og det kunne ikke Sagen sjøl stått for?? Nei, her er det på sin plass med minst en skikkelig konspirasjonsteori!! Enig med Espen Bredesen; dette var direkte skammelig!

Jeg håper virkelig at Anette Sagen hopper, og gjerne slår Romøren & co. med adskillige meter. Det ville vært noe å tygge på for Kollenhopp, ledelsen i hoppidretten og mafiaen innen norsk toppidrett. Begynner å få sånn høvelig avsmak til heile gjengen. Det virker å være en ny "Klubb Aker Brygge" eller Heiberg & co. i den tida de satt i hverandres styrer innen næringslivet, og bestemte lønn, fallskjermer og opsjonsstørrelser til hverandre!

Drit i dem og: Hopp, Anette, hopp!!

;D Mvh. VilhelmW
 
Z

Zomby_Woof

Gjest
Dette er så illojalt og egoistisk at bare idrettsfolk kunne gjort det.
 

Balla1823

Hi-Fi entusiast
Ble medlem
28.12.2007
Innlegg
133
Antall liker
1
Bør Sagen boikotte hoppsportens fesjå i kveld??

Tor Nado skrev:
oddgeir skrev:
Sporet i tilløpet ble justert, og man fikk kunnskap om hvor mye fart man må ha i forhold til kritisk punkt i bakken.
Hun må ha mye høyere fart enn gutta uansett, ellers detter hun ned på kulen og slår seg i hjel.

Hadde kansje vært like greit. jævla grinekjærring.
Ja vel :-\
 

VilhelmW

Hi-Fi freak
Ble medlem
20.03.2009
Innlegg
3.960
Antall liker
217
Sted
Alltid lofotværing
Trane skrev:
Jenta er tøff og søt hun, men kvinnehopping er ennå en mikroidrett. Skihopping har vært en mannsdominert bastion siden tidenes morgen. Sagen er ikke representativ for idretten som sådan og har heller ingen lokal tilknytning. Når politikerne i byrådet frarøver hopperne det ærefulle oppdraget og bruker det i populistisk likestillingspolitikk forstår jeg at det vekker harme. Like ille er det at byrådet på vegne av Oslos befolkning tar regningen, men velger å gi bort æresoppdraget til en nordlending.

Forøvrig har jeg inget imot hverken Sagen eller kvinnehopping som sådan og ønsker dem velkommen i bakkene på like linje med alle andre.
Åneisåjassådu! Ville du sagt det samme om de hadde klart å stabla Altaværingen Bjørn Wirkola til å jumpe utafor først?? Han er heller ikke Oslogutt! Lokal tilknytning?? Kjøss meg der legemet er høgst når jeg plukker tyttebær!! Og hvor kommer pengan som byrådet bruker fra? Til syvende og sist fra Felleskassa, vil jeg tro. Hvem bidrar mest i den pr. hode? Ikke Oslos innbyggere, iallefall. Nei, legg den ballen død, fortere enn svint. En sånn argumentasjon blir det bare tull av!

Du karakteriserer kanskje Romøren & co som "tøffe og søte" også? Anette Sagen ER tøff. Punkt slut. Hennes bidrag for å fremme hoppsport også for jenter, står det virkelig respekt av. Det er beundringsverdig at ho gidder, og for det fortjener hun en skikkelig hederspris. Kvinnelig hoppsport kommer, i likhet med kvinnelig snøbrett, kvinnelig alpint, kvinnelig kulekjøring osv. osv.

Hadde nå enda denne "prøvehoppinga" skjedd i heilt anonymiserte former, stilt og rolig uten at noen utenforstående visste det, hadde alt vært annerledes. For alt jeg veit, kan anette Sagen godt ha godkjent dette - men en eller anna klarte sjølsagt ikke å holde kjeften, og media MÅ jo hive seg på sånne "happenings". Nå har uløkka skjedd, og jeg håper virkeligat Anette hopper, og at hun hopper så steikanes dugelig at toppidrettsledelsen og ledelsen i Kollenhopp får hakeslepp. Romøren er vel bare en nyttig idiot i dette spillet, han...

Mvh. VilhelmW
 
Topp Bunn