Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.498
    Antall liker
    1.788
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Veldig flaks at de har diskutert dette og veldig flaks at Erna var statsminister når dette skjedde. Hu vet jo hva som må gjøres
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Og en "høyre-ekstremist" om hjerte-problemene..: (og MILDE tilfeller av DØD)

     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Nei, de er like "gamle" som animalsk liv...forskjellen ligger i teksten ETTER understrekingen....
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Nei, de er like "gamle" som animalsk liv...forskjellen ligger i teksten ETTER understrekingen....
    Deri ligger forskjellen på kompetanse og konspirasjoner.
    Noen etterpåkloke kommer på at det er merkelig at noen viruskyndige ytret noe om sin kunnskap og fikk rett. Alle gangene de har ytret noe og tatt feil, har ikke samme interesse.

    Synes vi bør finne på noen konspirasjoner omkring værmeldingene også. spesielt de som inneholder farevarsler.
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Med den stadige sjølgodheten, selvinnsikten og egen-ekspertisen noen har her, tror jeg jeg heller jeg vil diskutere kabel
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Spørsmålet er vel hva tallene hadde vært om overvektige ikke vaksinerte seg en masse.
     
    • Liker
    Reaksjoner: MML

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Spørsmålet er vel hva tallene hadde vært om overvektige ikke vaksinerte seg en masse.
    Som er en av gruppene DSD / FHI / media utpekte som "utsatte" ?

    Mer "godkjent" litteratur:
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Vitamin D funker som bare fanken i følge en relativt ny studie

    Utdrag fra innledningen til artikkelen: "Vitamin D administration results in a decreased risk of death and ICU admission (standardized mean difference (95% CI): 0.49 (0.34–0.72) and 0.28 (0.20–0.39), respectively)."

    Oversatt til norsk: Administrasjon av vitamin D viser seg å redusere risikoen for å dø med en faktor på 0,49 og risikoen for å havne på intensiven med en faktor på 0,28.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.822
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Vitamin D funker som bare fanken i følge en relativt ny studie

    Utdrag fra innledningen til artikkelen: "Vitamin D administration results in a decreased risk of death and ICU admission (standardized mean difference (95% CI): 0.49 (0.34–0.72) and 0.28 (0.20–0.39), respectively)."

    Oversatt til norsk: Administrasjon av vitamin D viser seg å redusere risikoen for å dø med en faktor på 0,49 og risikoen for å havne på intensiven med en faktor på 0,28.
    Interessant, og det er vel en del biologiske grunner til at det kan være riktig, siden vitamin D har en viktig rolle i immunsystemet. Forskjellige studier har kommet til litt ulike resultat, noe denne artikkelen kanskje kan forklare:
    Jeg mener derfor at man ikke kan trekke konklusjonen om at D-vitaminsubstitusjon er virkningsløs mot covid-19-infeksjon. Man har ikke testet den relevante populasjonen, nemlig pasienter med signifikant D-vitaminmangel. For denne gruppen har tidligere studier vist effekter av D-vitamintilskudd. Den eneste konklusjonen man kan trekke fra den norske og den engelske studien er etter min oppfatning at ytterligere økning av vitamin D-nivåer over normalnivået ikke beskytter mot covid-19-infeksjon.
    Men for befolkninger med stor grad av vitamin D-mangel kan nok effekten bli ganske stor. Det er også et visst overlapp der med grupper som ble hardt rammet i første bølge av covid.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Jeg hadde gått for de studiene som viser at økte nivåer har en gunstig effekt. Vitamin D forgiftning er et relativt ubetydelig problem i vår verden. Nå har man så vidt jeg vet økt daglig anbefalt dose i Norge. Lovlig omsatt vitamin-D preparater er maks 400 IE pr dagsdose. Jeg antar at svært få vil ha problemer med å innta mer enn en dagsdose i døgnet. I England selges piller med 10 000 IE, for de som er dristige.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    100% of COVID Deaths in Canada Now Due to mRNA Vaccine, New Data Shows

    Man kan helt sikkert diskutere påstanden i denne overskriften. Grunnen til at jeg poster er imidlertid en annen, artikkelen reiser nemlig noen viktige spørsmål: Hvorfor øker antallet covid dødsfall etter at vaksinene ble rullet ut, og 85% av befolkningen er vaksinerte? Og hvorfor har man sluttet å registrere dødsfall relatert til vaksinestatus? Kanskje forsikringsanalytikeren Josh Stirling er inne på noe når han hevder at hvert skudd øker sannsynligheten for å dø med 7%?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.822
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    100% of COVID Deaths in Canada Now Due to mRNA Vaccine, New Data Shows

    Man kan helt sikkert diskutere påstanden i denne overskriften. Grunnen til at jeg poster er imidlertid en annen, artikkelen reiser nemlig noen viktige spørsmål: Hvorfor øker antallet covid dødsfall etter at vaksinene ble rullet ut, og 85% av befolkningen er vaksinerte? Og hvorfor har man sluttet å registrere dødsfall relatert til vaksinestatus? Kanskje forsikringsanalytikeren Josh Stirling er inne på noe når han hevder at hvert skudd øker sannsynligheten for å dø med 7%?
    Eller kanskje lockdowns og regler om maskebruk har blitt opphevet, slik at mange gamle folk med så svakt immunsystem at vaksinen ikke gir særlig beskyttelse også blir utsatt for smitte?
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Eller kanskje lockdowns og regler om maskebruk har blitt opphevet, slik at mange gamle folk med så svakt immunsystem at vaksinen ikke gir særlig beskyttelse også blir utsatt for smitte?
    Ikke en gang du tror at maskebruk og håndsprit har hatt noen målbar effekt. Den svenske statsepidemiologen Tegnell påpekte problemet med å gå ut av en lockdown helt i startfasen av pandemien, det ser ut til at han hadde rett. Så langt ser det ut til at svenskene hadde den beste tilnærmingen til pandemien. Tegnell ble mannen alle elsket å hate, men så hadde han altså rett. Den bærende tanken bak lockdown var at nettopp vaksinene skulle gjøre utgangen av lockdown lettere, med andre ord at den effekten Tegnell påpekte skulle utebli. Om vi sammenligner norske og svenske tall blir det vanskelig å se noen positiv effekt av den norske strategien, vi hadde lockdown til ingen nytte. Tegnell fortjener honnør for at han holdt fast på sin egen bedømming under relativt heftig press.

    Det sier seg vel selv at det ikke er hensiktsmessig å gi vaksiner til folk som knapt har et immunforsvar. Uten at det stoppet noen, tvert imot gamle, syke og svake ble prioritert.

    Man skulle tro det ville dukke opp statistikk på hvor galt det gikk med de uvaksinerte ("we have an epidemic of the unvaccinated"), men det beste jeg har sett så langt kommer fra Josh Stirling og hans tall tyder på en helt annen realitet enn den myndighetene forespeilet oss.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Spist dem daglig siden Januar 2021, har funket helt fint. Gikk akkurat tom, så må kanskje bestille ny batch.
    Man kan jo måle halten av D vitamin på et laboratorie. Jeg har spiste en god del tilskudd og likevel hatt relativt lave nivåer.

    Noen hevder at vitamin D halten bør stå i et balansert forhold til halten av vitamin A og K2, og at fenomen som "vitamin D indusert nyrestein" beror for lave nivåer av A og K2 relativt D
     

    PederP

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    27.04.2019
    Innlegg
    4.187
    Antall liker
    12.690
    Sted
    Nordvest på Jæren
    Torget vurderinger
    2
    Har tranen i kjøleskapet og tek ein støyt kvar morgon. Har ikkje hatt corona enda. Kan det vere D-vitaminane...
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.822
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Man skulle tro det ville dukke opp statistikk på hvor galt det gikk med de uvaksinerte ("we have an epidemic of the unvaccinated"), men det beste jeg har sett så langt kommer fra Josh Stirling og hans tall tyder på en helt annen realitet enn den myndighetene forespeilet oss.
    En dag jeg kjeder meg kan jeg grave litt i tallene Stirling mener å ha funnet. Mht troverdighet av ham som kilde starter han på -10 poeng hos meg, som alle andre som stilte opp i «høringen» Ron Johnson arrangerte. Makan til samling av desinformasjon på ett sted skal man lete lenge etter.

    En annen studie du selv gjorde et nummer utav for noen uker siden viste bra beskyttelse fra første vaksinedose, men forbausende liten/ingen nytte av en tredje boosterdose med oppdatering for nye varianter. Studien så seriøs og grundig ut, så jeg går ut fra at tallene i den stemmer. De resultatene kan ikke stemme samtidig med Stirlings tall.

    Uansett, for å kunne si noe fornuftig om dødelighet vs vaksinasjon (dvs hvilken beskyttelse vaksinene gir mot å stryke med av covid) må man se på sammenlignbare aldersgrupper og annen risikoprofil. Når vaksinasjonen startet med de eldste og svakeste, for etterhvert å nå tilnærmet 100 % dekning, så bør man kunne se noen litt sære statistikker over tid.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Uansett, for å kunne si noe fornuftig om dødelighet vs vaksinasjon (dvs hvilken beskyttelse vaksinene gir mot å stryke med av covid) må man se på sammenlignbare aldersgrupper og annen risikoprofil. Når vaksinasjonen startet med de eldste og svakeste, for etterhvert å nå tilnærmet 100 % dekning, så bør man kunne se noen litt sære statistikker over tid.
    Aldersfordelt sammenligning av vaksinerte og uvaksinerte burde la seg gjøre. Om man vil. Det er vel bare å hente ut tallene av databasen. Om man begynner å blande inn andre faktor i en slik studie er jeg redd det blir lett å rote seg bort.
     

    Jim I Hendriksen

    Krisestab konsulent
    Ble medlem
    06.04.2019
    Innlegg
    6.167
    Antall liker
    8.930
    Har tranen i kjøleskapet og tek ein støyt kvar morgon. Har ikkje hatt corona enda. Kan det vere D-vitaminane...

    Resultatet av studien er helt entydig; det vanlige kosttilskuddet med tran i den norske befolkninga har absolutt ingen påvist virkning mot pandemien. Tilskuddet av tran har heller ingen virkning mot andre luftveisinfeksjoner
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.498
    Antall liker
    1.788
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    vitamin d mangel er ganske utbredt her i landet, spesielt for de som er mørke i huden.
    Viktig å ta tilskudd nå på vinteren
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Det er mildest talt underlig hvor sprikende resultat man kan få innen forskningen. En studie på tran, som inneholder noe vitamin D, viser null effekt. Metastudien jeg lenket til lenger opp viser det stikk motsatte. I sin tid var oppdagelsen av vitaminene en revolusjon. Folk kan seile jorden rundt, overvintre på Svalbard eller i en romstasjon uten å måtte ende opp med mangelsykdommer. Tidene har imidlertid endret seg, vitaminene har sluttet å virke.
     

    Drossel

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    05.05.2012
    Innlegg
    9.890
    Antall liker
    3.221
    100% of COVID Deaths in Canada Now Due to mRNA Vaccine, New Data Shows

    Man kan helt sikkert diskutere påstanden i denne overskriften. Grunnen til at jeg poster er imidlertid en annen, artikkelen reiser nemlig noen viktige spørsmål: Hvorfor øker antallet covid dødsfall etter at vaksinene ble rullet ut, og 85% av befolkningen er vaksinerte? Og hvorfor har man sluttet å registrere dødsfall relatert til vaksinestatus? Kanskje forsikringsanalytikeren Josh Stirling er inne på noe når han hevder at hvert skudd øker sannsynligheten for å dø med 7%?
    Oh my god
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Nothingburger igjen? Noen norske forskere finner at viruset mest sannsynlig er skapt i et laboratorium. Men da de forsøkte å varsle myndigheter og å publisere i de store journalene ble de resolutt avvist med at viruset kort og godt var av naturlig opprinnelse, eller at informasjonen ikke tjente samfunnets interesser.

    "As soon as the virus sequence was published my colleagues in Norway, Birger Sørensen and Andres Susrud immediately assessed the sequence with regards to designing an optimal vaccine.....Rather than just use the whole of a component of a virus, such as the envelope or spike, their approach was to look for the Achilles heel of the virus and design the vaccine around that. Whilst looking closely for these features it became immediately obvious that this virus was extremely unlikely to have come from a bat, even via another animal, as it had inserts around the receptor binding region and - a feature not present on any similar virus - that would make it more infectious. Moreover, these features had been previously published by researchers in Wuhan, which was the largest coronavirus research laboratory in the world. We, therefore, concluded that the chances that this virus was not natural but had escaped from the laboratory were extremely high and pointed out that SARS-1 had escaped from high-security laboratories on over six occasions since its isolation."

    "China’s put-down was especially strong and it was so very obvious that they were covering up something as all specimens and databases were either altered or withdrawn."

    "It became obvious that there was a complete lack of evidence to support this virus coming from a natural source. Indeed, all the evidence showed that this virus, unlike SARS and MERS, was so supremely adapted to infecting human cells that it did not need several months to adapt to infecting humans and causing disease, it had done so immediately."

    "Indeed, only Sweden had enough sense to realise that lockdown would not work for a respiratory-born virus and in retrospect has one of the best outcomes of all the countries (with those having the worst lockdowns, often showing the worst death rates). The worldwide community of scientists, including 2,000 eminent scientists in Sweden, were highly critical of Andres Tegnell, the Chief Medical Officer in Sweden who refused to advise a lockdown, that he nearly didn’t last and the Swedish Government showed great courage in standing by him."

    Jeg frykter dessverre at jeg er en av de få debattantene i tråden som faktisk oppfattet at den offentlige debatten omkring pandemien og håndteringen var utsatt for sterk regi og sensur. Jeg savner det debattmiljøet vi hadde før begrepet konspirasjonsteoretiker for alvor fikk fotfeste. På den tiden oppfattet man ikke motsetninger innenfor de faglige miljøene som et problem, snarere tvert imot.


    'Knew Covid had been engineered to make it infectious to humans but were told to shut-up'

    Artikkelforfatteren: Angus Dalgleish
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.286
    Antall liker
    34.822
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Det er mildest talt underlig hvor sprikende resultat man kan få innen forskningen. En studie på tran, som inneholder noe vitamin D, viser null effekt. Metastudien jeg lenket til lenger opp viser det stikk motsatte. I sin tid var oppdagelsen av vitaminene en revolusjon. Folk kan seile jorden rundt, overvintre på Svalbard eller i en romstasjon uten å måtte ende opp med mangelsykdommer. Tidene har imidlertid endret seg, vitaminene har sluttet å virke.
    Nei, men det viser seg at vitaminmangel fører til både det ene og andre, samtidig som det ikke er noen ytterligere gevinst av å spise mer når man allerede har tilstrekkelig. Det hele kommer an på utgangspunktet i populasjonen. Akkurat det er ikke veldig vanskelig.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn