Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    1.933
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Hvis det hadde blitt innført sertifikat hadde det plutselig ikke vært frivillig lenger
    og vi var svært nær

    Men man blir vel aldri enig og enten så har de rett eller de rett..
    Slik jeg ser det så er det vinn/vinn begge veier

    Enten dauer veldig mange de neste åra og det er bra for klima og miljø.
    Eller så er det en nothingburger og livet går sin tralte gang, og vi får press på råvarer og areal.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.506
    Antall liker
    35.405
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hvis det hadde blitt innført sertifikat hadde det plutselig ikke vært frivillig lenger
    og vi var svært nær
    Så hva bråker antivaxxerne for nå, da? Det er ikke påtvunget, var aldri påtvunget, ble ikke engang innført krav om sertifikat for innenlands bruk nettopp av hensyn til frivilligheten. Så hvorfor bjeffer man fortsatt om et eller annet og later som man utsettes for et overgrep? Foliehatter.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Eller ved å påstå at man blir «tvunget» til noe som faktisk er frivillig (men anbefalt).
    Dette vil ikke du forstå noe av, men for andre her inne med evne til prinsipiell tenkning:

    Et fenomen som vaksinepass innføres ikke uten at man har planer om å benytte dette til å sette begrensninger på uvaksinerte. Og slike pass er benyttet verden rundt nettopp med dette formålet, nemlig å stenge døra for uvaksinerte. Strengere tiltak mot uvaksinerte har vært debattert mange ganger gjennom pandemien, så det må være opplagt at det finnes mennesker som kan tenke seg å gå temmelig langt for å få vaksinert absolutt alle, og som vil legge strenge begrensninger på uvaksinerte. I et slikt klima vil naturligvis de som stiller seg skeptisk til vaksineprogrammet protestere. Dette er naturligvis trist for totalitære galninger i et hifi-forum, men foreløpig har vi ytringsfrihet, også for vaksineskeptikere. Jeg ser ikke bort fra at neste "pandemi" vil bli benyttet til å legge begrensinger på denne ytringsfriheten. For, de som ikke er rettroende sprer nemlig feilinformasjon. Vi har akkurat hatt en rettssak i Hamar hvor en ansatt i helsevesenet fikk sparken fordi hun nektet å la seg vaksinere. Vi snakker her om en vaksine som ikke hjelper folk mot å bli syke av viruset selv etter femte boosteren. For dere som logrer uansett hva som kommer fra ledelsen er alt dette uproblematisk, men for de som har betenkeligheter oppleves det hele som et massivt press.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.506
    Antall liker
    35.405
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    …og så lot man være å innføre vaksinepass innenlands. Hva klager dere egentlig over?

    For min del hadde det forøvrig vært helt OK om det ble innført. Man slipper ikke folk ut på veiene i 18-hjuling uten en del sertifikater heller, så det er ikke slik at den individuelle retten til å gi faen i omgivelsene bør trumfe alle samfunnshensyn. Men man valgte altså å dulle med en liten, men høylydt minoritet og deres «prinsipielle» standpunkter. Og likevel bjeffes det videre.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    Dette vil ikke du forstå noe av, men for andre her inne med evne til prinsipiell tenkning:

    Et fenomen som vaksinepass innføres ikke uten at man har planer om å benytte dette til å sette begrensninger på uvaksinerte. Og slike pass er benyttet verden rundt nettopp med dette formålet, nemlig å stenge døra for uvaksinerte. Strengere tiltak mot uvaksinerte har vært debattert mange ganger gjennom pandemien, så det må være opplagt at det finnes mennesker som kan tenke seg å gå temmelig langt for å få vaksinert absolutt alle, og som vil legge strenge begrensninger på uvaksinerte. I et slikt klima vil naturligvis de som stiller seg skeptisk til vaksineprogrammet protestere. Dette er naturligvis trist for totalitære galninger i et hifi-forum, men foreløpig har vi ytringsfrihet, også for vaksineskeptikere. Jeg ser ikke bort fra at neste "pandemi" vil bli benyttet til å legge begrensinger på denne ytringsfriheten. For, de som ikke er rettroende sprer nemlig feilinformasjon. Vi har akkurat hatt en rettssak i Hamar hvor en ansatt i helsevesenet fikk sparken fordi hun nektet å la seg vaksinere. Vi snakker her om en vaksine som ikke hjelper folk mot å bli syke av viruset selv etter femte boosteren. For dere som logrer uansett hva som kommer fra ledelsen er alt dette uproblematisk, men for de som har betenkeligheter oppleves det hele som et massivt press.
    Neida. Jeg kjenner folk som har valgt å avstå fra vaksinering, med rasjonelle syn på saken. De har ikke hatt behov for å juge på seg en masse press, heller, de har ganske enkelt ikke tatt vaksinen. Og de jeg kjenner har ikke gått på noen smell, den ene ble ganske sjuk, men var ung og frisk, så det gikk rimelig greit, den andre ble knapt sjuk i det hele tatt.
    Og deres eneste begrunnelse for å avstå, var at de ikke syntes det var et reelt behov, gitt sykdommens natur og deres alder. Be that right or wrong, men de har ikke opplevd noen negativ respons fra samfunnet, kun litt spørsmål om vurderingene av ren nysgjerrighet. Problemfritt.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    …og så lot man være å innføre vaksinepass innenlands. Hva klager dere egentlig over?

    For min del hadde det forøvrig vært helt OK om det ble innført. Man slipper ikke folk ut på veiene i 18-hjuling uten en del sertifikater heller, så det er ikke slik at den individuelle retten til å gi faen i omgivelsene bør trumfe alle samfunnshensyn. Men man valgte altså å dulle med en liten, men høylydt minoritet og deres «prinsipielle» standpunkter. Og likevel bjeffes det videre.
    Du skal ikke se bort fra at litt motstand i befolkningen er av betydning.
    At du drømmer om et totalitært regime vil vel ikke overraske noen.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Neida. Jeg kjenner folk som har valgt å avstå fra vaksinering, med rasjonelle syn på saken. De har ikke hatt behov for å juge på seg en masse press, heller, de har ganske enkelt ikke tatt vaksinen. Og de jeg kjenner har ikke gått på noen smell, den ene ble ganske sjuk, men var ung og frisk, så det gikk rimelig greit, den andre ble knapt sjuk i det hele tatt.
    Og deres eneste begrunnelse for å avstå, var at de ikke syntes det var et reelt behov, gitt sykdommens natur og deres alder. Be that right or wrong, men de har ikke opplevd noen negativ respons fra samfunnet, kun litt spørsmål om vurderingene av ren nysgjerrighet. Problemfritt.
    Nå må du slutte med dette gnålet om at folk lyver. Det er ingen som har noen interesse av å få gjentatt i det uendelige at du mener, på generelt grunnlag, at folk lyver.

    Om folk ikke har opplevd et press for å la seg vaksinere så er det fint. Når jeg snakker med kolleger og andre om dette blir de stort sett alltid svært overrasket når jeg sier at jeg ikke er vaksinert, vaksinering blir nemlig betraktet som en selvfølge, noe vi gjør for fellesskapet. Vaksinen var løsningen på alle utfordringene, bare vi ble vaksinerte alle mann så kunne vi besøke bestemor, klemme hverandre osv. Kanskje du sliter litt med å forstå hvor kraftig gruppepress oppleves? Når Erna snakker om dugnad, og du ikke har lyst til å delta, da må du tåle å stå utenfor.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Tedros i WHO har nylig snakket om "feilinformasjon". Nå er Bourla på saken. Ytringsriheten vil nok bli utfordret fremover, særlig om vi løper inn i en ny pandemi:

    1675779058520.png
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    Poenget, Khanate, er at det flyter med juging der ute, om vaksinen, om vidundermedisiner og konspirajsoner av alle mulige slag, det ene mer idiotisk enn det andre.

    Og ytringsfrihet er fortsatt noe helt, helt annet enn retten til å ikke bli motsagt når du farer med fanteri. WHO har rett når de hevder at vaksinemotstand potensielt kan koste x antall liv, og det vil alltid være et spørsmål om tvang når det handler om retten til å påstå at det ufarlige er farlig, mens det farlige er ufarlig. For på et eller annet tidspunkt bidrar man til en slags form for folkemord, og det må jo ansvarlige myndigheter nødvendigvis gjøre noe med, om det blir for utbredt.
    Jeg sier IKKE at det er tilfellet angående covid spesifikt, men trenden er klar, den typen holdninger kan komme til å bli katastrofale om det ikke temmes.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    1.933
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    …og så lot man være å innføre vaksinepass innenlands. Hva klager dere egentlig over?

    For min del hadde det forøvrig vært helt OK om det ble innført. Man slipper ikke folk ut på veiene i 18-hjuling uten en del sertifikater heller, så det er ikke slik at den individuelle retten til å gi faen i omgivelsene bør trumfe alle samfunnshensyn. Men man valgte altså å dulle med en liten, men høylydt minoritet og deres «prinsipielle» standpunkter. Og likevel bjeffes det videre.
    Min kropp, mitt valg
    I tillegg skal vi ikke diskriminere i denne verden
    Eller er plutselig diskriminering og tvang ok nå?
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    1.933
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Poenget, Khanate, er at det flyter med juging der ute, om vaksinen, om vidundermedisiner og konspirajsoner av alle mulige slag, det ene mer idiotisk enn det andre.

    Og ytringsfrihet er fortsatt noe helt, helt annet enn retten til å ikke bli motsagt når du farer med fanteri. WHO har rett når de hevder at vaksinemotstand potensielt kan koste x antall liv, og det vil alltid være et spørsmål om tvang når det handler om retten til å påstå at det ufarlige er farlig, mens det farlige er ufarlig. For på et eller annet tidspunkt bidrar man til en slags form for folkemord, og det må jo ansvarlige myndigheter nødvendigvis gjøre noe med, om det blir for utbredt.
    Jeg sier IKKE at det er tilfellet angående covid spesifikt, men trenden er klar, den typen holdninger kan komme til å bli katastrofale om det ikke temmes.
    Det der er det dummeste jeg har lest på lenge.
    Ja vi får gå noen hundre år tilbake ift ytringsfrihet da, alt for å blidgjøre de politisk korrekte.
    Skal si deg mye annet som tar mange menneskeliv, feks alkohol, vi får forby all snakk om dette også da. Dele oppskrifter på god drikke
    Eller sukker og feit mat
    Eller røyking

    Hvis vi mener alvor med folkehelsa må vi forby alt dette nå, ellers snakker vi dobbeltmoral
    Jeg vil ikke at sykehusplassen min skal bli tatt av en røyker som var så dum å trodde på det han leste på nettet om at røyking er tøft og digg.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    Det der er det dummeste jeg har lest på lenge.
    Ja vi får gå noen hundre år tilbake ift ytringsfrihet da, alt for å blidgjøre de politisk korrekte.
    Skal si deg mye annet som tar mange menneskeliv, feks alkohol, vi får forby all snakk om dette også da. Dele oppskrifter på god drikke
    Eller sukker og feit mat
    Eller røyking

    Hvis vi mener alvor med folkehelsa må vi forby alt dette nå, ellers snakker vi dobbeltmoral
    Jeg vil ikke at sykehusplassen min skal bli tatt av en røyker som var så dum å trodde på det han leste på nettet om at røyking er tøft og digg.
    Vis meg en eneste som hevder at alkohol er ufarlig, og at myndighetenes opplysningskampanjer om farligheten i realiteten er det som dreper folk, så er vi i nærheten av saklighet i innlegget ditt.

     
    K

    Khanate

    Gjest
    Poenget, Khanate, er at det flyter med juging der ute, om vaksinen, om vidundermedisiner og konspirajsoner av alle mulige slag, det ene mer idiotisk enn det andre.

    Og ytringsfrihet er fortsatt noe helt, helt annet enn retten til å ikke bli motsagt når du farer med fanteri. WHO har rett når de hevder at vaksinemotstand potensielt kan koste x antall liv, og det vil alltid være et spørsmål om tvang når det handler om retten til å påstå at det ufarlige er farlig, mens det farlige er ufarlig. For på et eller annet tidspunkt bidrar man til en slags form for folkemord, og det må jo ansvarlige myndigheter nødvendigvis gjøre noe med, om det blir for utbredt.
    Jeg sier IKKE at det er tilfellet angående covid spesifikt, men trenden er klar, den typen holdninger kan komme til å bli katastrofale om det ikke temmes.
    La oss ikke glemme at vaksinene innledningsvis var 97% effektive. Og så anklager du de andre siden for å lyve. Glem ikke hvor bevisbyrden ligger.

    Ute i folkedypet vil du finne alle mulige forklaringsmodeller. Det er antagelig fint lite å få gjort med dette. Ikke en gang bolsjevikene klarte å programmere massene til å tenke likt.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    97% effektive mot alvorlig sykdom, ja. Og det tallet gjelder fortsatt, men noen har så jævelig tungt for det, at de i stedet hevder tusenvis vil dø av vaksinen.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    1.933
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Vis meg en eneste som hevder at alkohol er ufarlig, og at myndighetenes opplysningskampanjer om farligheten i realiteten er det som dreper folk, så er vi i nærheten av saklighet i innlegget ditt.

    Vi skal ikke mange år tilbake før du ble dampa i trynet av en full lege som hadde tatt lunsj drammen sin. Alt for å sjekke helsen din.
    Og hvis du klagde på hoste så ble du bedt om røyke filter sigaretter en stund for det er jo helsekost.

    Kanskje vi sitter om 30år og ler av det samme idiotiet rundt vårt naive forsøk på å temme naturen og alt viser seg å bunne i vårt overdrevne plastforbruk som både er kreftfremkallende og steriliserende, kan vel like så godt gjøre oss covid sjuke også.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    1.933
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    97% effektive mot alvorlig sykdom, ja. Og det tallet gjelder fortsatt, men noen har så jævelig tungt for det, at de i stedet hevder tusenvis vil dø av vaksinen.
    97% effektiv mot første mutasjon ja kanskje med litt forsker talltweaks, for de andre mutantene så er de ikke på langt nær så effektive.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.506
    Antall liker
    35.405
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Min kropp, mitt valg
    I tillegg skal vi ikke diskriminere i denne verden
    Eller er plutselig diskriminering og tvang ok nå?
    Fyllekjørere er jo diskriminert så det rekker. Blir dratt ut av bilen, tvunget til å blåse ballong og greier. Overtramp mot deres menneskerettigheter!
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    1.933
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Fyllekjørere er jo diskriminert så det rekker. Blir dratt ut av bilen, tvunget til å blåse ballong og greier. Overtramp mot deres menneskerettigheter!
    Det der er også en uting, mange fyllekjører er flinkere til å kjøre med promille enn feks gamle tanter med reaksjonsevne som titanic.
    Får begynne å dra de ut av bilen og få de til å ta noen kognitive tester også
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.506
    Antall liker
    35.405
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Ja, som å tvinge dem til å forsøke å gå rett bortover en strek på veien under trussel om mer tvang hvis man sjangler for mye. Fryktelige greier, du.

    Men poenget er og blir at samfunnet har et legitimt behov for å avveie mellom individuelle rettigheter og samfunnshensyn (dvs hensynet til alle andre individer enn den ene som skriker høyest i øyeblikket). Det er ikke alltid like enkelt, men antivaxxere i Norge har ingen ting å klage over. Fåglarna vet hvorfor de fortsetter å bjeffe.
     
    Sist redigert:

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    1.933
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    For meg person spiller det ingen rolle hva som er best for samfunnet.
    Og for samfunnet spiller det ingen rolle hva som er best for meg.

    Men ja, foreløpig ingenting å klage over bortsett fra de vaxxerne som hele tiden skal prøve å fortelle hvor smarte de var som ble med på et stort medisinsk prøveprosjekt og hvor dumme alle andre er som heller tok sjansen.
    Lurer på hvordan verden hadde vært hvis ingen tok noen sjanser.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    97% effektive mot alvorlig sykdom, ja. Og det tallet gjelder fortsatt, men noen har så jævelig tungt for det, at de i stedet hevder tusenvis vil dø av vaksinen.
    Jeg har jævlig tungt for det ja, for de som dør av covid i dag er vaksinerte. Er død alvorlig nok for deg? Underlig nok tiltok dødeligheten etter utrullingen av vaksinene.
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Du vet, dersom den samme gruppen folk bare hadde sagt nei takk til vaksine, hadde det hele blitt forbigått i stillhet.
    Så hva bråker antivaxxerne for nå, da? Det er ikke påtvunget, var aldri påtvunget, ble ikke engang innført krav om sertifikat for innenlands bruk nettopp av hensyn til frivilligheten. Så hvorfor bjeffer man fortsatt om et eller annet og later som man utsettes for et overgrep? Foliehatter.
    Dere var kanskje blant de "heldige"... Vax ble PÅTVUNGET mange. Og resten ble det laget KAMPANJER for at de skulle føle seg som "kriminelle", om du var u-vaxet.
    Du fikk ikke arbeide i nærheten av statlige eller kommunale arbeidssteder uten vax.

    OG du har sikkert dratt lua så godt nedover, at du ikke har lagt merke til hvor mange liv som er skjendet/ødelagt av vax. Uten å nevne de direkte døde...

    Dette vil vi ha stilt noen til ansvar for.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.506
    Antall liker
    35.405
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Dere var kanskje blant de "heldige"... Vax ble PÅTVUNGET mange. Og resten ble det laget KAMPANJER for at de skulle føle seg som "kriminelle", om du var u-vaxet.
    Du fikk ikke arbeide i nærheten av statlige eller kommunale arbeidssteder uten vax.
    Du er på et norsk nettsted. Vaksinering var og er frivillig i Norge. Hvem i Norge ble «påtvunget» vaksine?

    I enkelte tilfeller var det krav fra arbeidsgiver for helsepersonell, men da med omplassering til andre roller uten pasientkontakt og/eller testing om man ikke gikk med på det. Det er ingen menneskerett å velge om man vil etterleve arbeidsgivers regler eller ikke, alternativet er jo å finne seg et annet sted å jobbe. I de fleste tilfeller har ikke arbeidsgiver engang rett til å spørre uten særlig grunn, som at den ansatte jobber med pasienter i risikogrupper.

    Kan inneholde spor av ironi:

    I den virkelige verden:

    Det var ikke og er ikke noen generell regel om at man ikke fikk arbeide i statlige og kommunale arbeidsplasser uten vaksine. Rent oppspinn. Forsøk gjerne å dokumentere den påstanden.
     
    Sist redigert:

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Vax eller jobb = tvang.

    Jeg vet ikke hvor mange grupper, men det gjaldt de fleste innen helse, og nordsjø.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.506
    Antall liker
    35.405
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Vaksine eller testing eller omplassering til rolle uten pasientkontakt med skrøpelige eldre, tenker jeg vi sier.

    Arbeidsgivers risikovurdering og styringsrett har også en viss betydning i et fritt samfunn. Det samme har hensynet til pasienter for helsepersonell. Det er ditt eget valg om du vil jobbe der eller ikke. Slutt å syte over innbilt «tvang».

    Der jeg jobber hadde vi ikke engang lov til å spørre ansatte om vaksinasjonsstatus.
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Vaksine eller testing eller omplassering til rolle uten pasientkontakt med skrøpelige eldre, tenker jeg vi sier.
    Omplassering på tvers av fylker fungerer dårlig for de fleste. Hva med de som gjør Norge rike?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.506
    Antall liker
    35.405
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Omplassering på tvers av fylker fungerer dårlig for de fleste. Hva med de som gjør Norge rike?
    Jeg tenker det er en rimelig risikoanalyse fra oljeselskapene at de ikke ville ha uvaksinerte på plattform med høyere risiko for smitteutbrudd og alvorlig sykdom. Det kunne blitt dyrt. Arbeidsgivers styringsrett gjelder, etter risikovurdering og dialog med tillitsvalgte, ref Arbeidstilsynets link over.

    Det er ingen menneskerett å jobbe i åljå hvis man ikke vil etterleve arbeidsgivers sikkerhetskrav. Nesten tvert imot. Slutt å syte.
     

    Cobra2

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    26.02.2003
    Innlegg
    4.980
    Antall liker
    1.055
    Sted
    Stavanger
    Torget vurderinger
    75
    Og Politi, Brann,....forsvaret...
    Forresten ... hvilken ALVORLIG sykdom?
    Og NÅR begynte myndighetene å bry seg særlig om menneskerettigheter...
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    1.933
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Det der var bare bullshit, snakk om storm i vannglass.
    Norsk sokkel brukte over 2mrd på tiltak, i tillegg til tapt produksjon ved nedstenginger
    Heldigvis var det noen bedriftsleger hos noen operatører som så galskapen, men allikevel var man bundet til avtaler mellom operatørene om at alle skulle gjøre det likt så det tok lang tid får man skalerte ned tiltakene
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    Ufattelig hvor mye støy som kan skapes fra et moderat antall vrangforestillinger.
    Men ytringfriheten består, så støy er tillatt.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    1.933
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    Herregud så tåpelig... bare for å krangle liksom
    ytringsfriheten gjelder for deg også kompis
     

    Elmer

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    23.08.2009
    Innlegg
    1.944
    Antall liker
    2.193
    :unsure: ??? Jeg skulle likt å vite hva du prøver å fortelle meg her.
    Vel, jeg skjønner ikke hvorfor du prøver å fortelle Disqutabel (#42.747) hva du egentlig prøver å fortelle meg. For jeg skjønner heller ikke hva du prøver å fortelle.

    Opplevelsen med antivaxeren i "Frihetsmarkeringen" (# 42.743) var en ytterst selsom opplevelse. Han frådet i vei, jeg kom nesten ikke til orde, like greit, jeg prøvde å stille han et spørsmål . Visste han hva vitenskapsteori var ? Han var totalt uinteressert i hva den var, disse teoretikerne hadde han fått nok av. Stolte ikke et sekund osv. Det var en høylytt og engasjert (!!!!) oppramsing av en saus av konspira tenkning f.eks "forskere" som var tiet ihjel og "alt" fra det alternative ammolager. Hele remsa Et kvarter stod jeg der og fikk skutt inn en setning av og til. Vedkommende hadde tydeligvis en høy stjerne i miljøet . Når jeg gikk hørte jeg kommentarer som "Høh,høh tenker han fikk kjørt seg." "Han nn veit hva han snakker om.... " Det var svært interessant opplevelse og observasjon.

    Nei, jeg hater ingen, verken rare kryp i fjæresteinen eller rabiate antivaxere. Prøver å finne ut mer om begge artene. Jeg har som tidligere nevnt, og vært på Alternativmessen i Grieghallen, man må lære sine motstandere å kjenne. Det som foregikk der og blei presentert, var i tråd med mye av det som bæres frem her.

    Kjenner et par av den mere moderate typen uvaksinerte, nei de har ikke følt noe press av betydning. Den ene, minst moderate, er forøvrig glødende opptatt av chemtrails, kornsirkler og tvillingtårnene som blei sprengt i lufta av USA/Israel. Ting henger noen gang sammen.

    Vedkommende fra markeringen så jeg på en parkeringsplass dagen etterpå i det han entret bilen. Kunne ikke dy meg, veit nå hva han heter og hvor han bor, og hva han jobber med. Ingen overraskelser.

    Dr.E
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    1.933
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    ikke begynn å blande inn kornsirkler også a
    Det er et reelt fenomen hvis man ser bort i fra de åpenbart falske
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Opplevelsen med antivaxeren i "Frihetsmarkeringen" (# 42.743) var en ytterst selsom opplevelse. Han frådet i vei, jeg kom nesten ikke til orde, like greit, jeg prøvde å stille han et spørsmål . Visste han hva vitenskapsteori var ? Han var totalt uinteressert i hva den var, disse teoretikerne hadde han fått nok av. Stolte ikke et sekund osv. Det var en høylytt og engasjert (!!!!) oppramsing av en saus av konspira tenkning f.eks "forskere" som var tiet ihjel og "alt" fra det alternative ammolager. Hele remsa Et kvarter stod jeg der og fikk skutt inn en setning av og til. Vedkommende hadde tydeligvis en høy stjerne i miljøet . Når jeg gikk hørte jeg kommentarer som "Høh,høh tenker han fikk kjørt seg." "Han nn veit hva han snakker om.... " Det var svært interessant opplevelse og observasjon.
    Det er jo en del raringer der ute. Og blant de som velger å holde på sin egen oppfatning vil du finne mer individualitet, på godt og ondt, enn blant de som søker trygghet i flokken. Men for ordens skyld, det er ikke sikkert det er smart å gunne på med 5 boostere selv om en galning hevder det motsatte.
     

    Dr_BASS

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.12.2013
    Innlegg
    4.697
    Antall liker
    1.933
    Sted
    Rælingen
    Torget vurderinger
    4
    ikke du også a...
    Nei det forklarer ikke alle
    Men du tror vel ikke at det finnes liv utenom det på jorden heller da kanskje
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.506
    Antall liker
    35.405
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Vet ikke. Sannsynligheten taler for det (Drake’s ligning), men samtidig er universet så stort at eventuelt liv kan være langt bortenfor vår observerbare horisont i tid og rom. Aliens i UFO’er - glem det.

    Antivaxx, 5G, aliens, chemtrails, kornsirkler, … begynner vi å se et mønster her? Tilfeldig? Neppe!!! :unsure:
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.637
    Antall liker
    10.189
    ikke du også a...
    Nei det forklarer ikke alle
    Men du tror vel ikke at det finnes liv utenom det på jorden heller da kanskje
    Det tror jeg.
    Men jeg tillater meg å tvile på at de bruker tiden sin på å fly tett opp mot lysets hastighet i noen år, for å komme hit uten å være synlige, mens de presser et vakkert mønster ned i matfatet, bare for å leke med oss.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn