Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.679
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Merkelig, denne tiltroen til regler; er de slik og slik må man følge de. Aldri spørsmål om reglene kan være feil, og om de kan være politisk motivert.

    Å forsvare regler, fordi de er regler- ikke fordi de er riktige, blir som å melde seg ut av den tenkende verden.
     
    Sist redigert:

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    En misforstått "moral" og "etikk"
    Eventuelt en etisk vurdering du ikke er enig i. Det kan jo tenkes at det rett og slett er ulike vurderinger som er årsaken til at ikke alt blir sånn du ville hatt det, og ikke nødvendigvis inkompetanse…
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.679
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Eventuelt en etisk vurdering du ikke er enig i. Det kan jo tenkes at det rett og slett er ulike vurderinger som er årsaken til at ikke alt blir sånn du ville hatt det, og ikke nødvendigvis inkompetanse…
    Handler ikke om inkompetanse, derimot om at etikk og moral kan ikke være det som styrer. Det blir akkurat som å la "tallene" styre, når faktorer mangler i regnestykket.

    I denne etikk-vurderingen er det ganske tydelig at man har vurdert alt for smalt. Altså mangler man faktorer - som burde vært med i beregningen.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Det gjorde de. Vi husker vel alle tv- dekningen av 105- åringen som fikk vaksinen.

    Det såkalte "Etikk-rådet" fikk sette premissene for vaksinestrategien. Det etisk "riktige" var å gi vaksine til de aller skrøpeligste først; de som nærmet seg enden på livet. Hvorvidt disse ville overleve vaksinen, var tilsynelatende ikke en del av rådets vurderinger. Ikke ble livskvalitet de siste uker/ måneder av livet vurdert heller. En misforstått "moral" og "etikk" ble det viktigste kriteriet. Ved influensavaksine blir slike ting hensyntatt, hvertfall i den grad at man opplyser om farene òg at det på institusjoner ikke gis influensavaksine til de skrøpeligste.
    Var det det norske etikk rådet som bestemte i UK også eller hadde de et eget?
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.023
    Poenget er vel i grunn at jeg synes det er galt å hugge løs på tildelinger til kulturen, dersom du ikke har konkrete bevis for at de er tildelt på feilaktig grunnlag.
    ....
    Det er soleklart at disse ordningene som ble til på rekordfart, har medført store utlegg til en lang rekke firmaer innen reiseliv og kultur (m.fl.), og det har åpenbart gått litt fort i svingene enkelte ganger.
    Fro det første kom ikke kulturordningene "på rekordfart". Det tok lang tid før det var klart, så det var greit med tid til å tenke seg om.

    Tons of Rock i Oslo gikk 35 millioner i overskudd - uten å ha arrangert festival. I årene de faktisk arrangerer festival så går de mellom i null og pluss en million. De har, så vidt jeg kan se, fått kompensert billettinntektene og har så godt som ingen utgifter siden det jo ikke har vært noen festival.

    Operan hadde rekordresultat. Ingen dyre oppsettinger, statlig støtte tikker inn som normalt men de langt fleste ansatte er permitterte og får lønn fra NAV så utgiftene er mye mindre enn normalt.

    Artister får støtte basert på bookede konserter og honorarene for dette. Ikke til å dekke kostnader, men de får altså inntektene sine. CC Cowboys kjøpte seg vel nytt studio for pengene de fikk om jeg ikker husker feil. Jo mer populær, jo høyere honorarer får du og jo mer penger fra staten. Det er fullstendig galskap.

    Kurt Nielsen hadde i det minste anstendighet til å dra på turne, det hadde han ikke trengt for å motta støtten.

    Og så burtetter og burtetter.

    I hele coronasfæren er kulturordningene det villeste jeg vet om. Spesielt siden det ikke ble slengt ut i all hast i løpet av noen dager i mars 2020.
     
    Sist redigert:

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Fro det første kom ikke kulturordningene "på rekordfart". Det tok lang tid før det var klart, så det var greit med tid til å tenke seg om.

    Tons of Rock i Oslo gikk 35 millioner i overskudd - uten å ha arrangert festival. I årene de faktisk arrangerer festival så går de mellom i null og pluss en million. De har, så vidt jeg kan se, fått kompensert billettinntektene og har så godt som ingen utgifter siden det jo ikke har vært noen festival.

    Operan hadde rekordresultat. Ingen dyre oppsettinger, statlig støtte tikker inn som normalt men de langt fleste ansatte er permitterte og får lønn fra NAV så utgiftene er mye mindre enn normalt.

    Artister får støtte basert på bookede konserter og honorarene for dette. Ikke til å dekke kostnader, men de får altså inntektene sine. CC Cowboys kjøpte seg vel nytt studio for pengene de fikk om jeg ikker husker feil. Jo mer populær, jo høyere honorarer får du og jo mer penger fra staten. Det er fullstendig galskap.

    Kurt Nielsen hadde i det minste anstendighet til å dra på turne, det hadde han ikke trengt for å motta støtten.

    Og så burtetter og burtetter.

    I hele coronasfæren er kulturordningene det villeste jeg vet om. Spesielt siden det ikke ble slengt ut i all hast i løpet av noen dager i mars 2020.
    Det er bra pengene ender opp sånn at det blir live musikk igjen.
     

    weld77

    Æresmedlem
    Ble medlem
    19.09.2014
    Innlegg
    20.561
    Antall liker
    13.023
    Det er bra pengene ender opp sånn at det blir live musikk igjen.
    Støtten ender som sagt opp til de som tjente mest fra før. Som jeg nevnte sist vi diskuterte dette kjøpte jeg et par høyttalere til hjemmekontoret fra en fyr og vi møttes på lydstudioet hans der han jobbet. Han var produsent for et knippe norske musikere og det tror jeg kanskje er den sinteste mannen jeg har truffet på lenge. Fyren var hyggelig , det var ikke det, men når vi begynte å snakke om coronastøtte, eller rettere sagt mangel på sådan, til grasrota innen Norges musikkliv så ble han veldig, veldig sint.

    Om du synes det er fornluftig slik det har blitt gjort så lurer jeg på hva du har røyka. Det er ingen andre jeg har hørt som synes det er rimelig slik det har blitt der store artister får et tårn av penger for å ikke gjøre noesomehelst.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    NRKs faktasjekkere rydder opp i feilinformasjon om dødsfall som spres i sosiale medier. Dette gjelder informasjon om at 14 933 vaskinerte er døde som følge av vaksinen, som har versert på facebook. https://www.nrk.no/norge/hvor-mange-har-dodd-etter-a-ha-fatt-koronavaksine-i-norge_-1.15652835

    Om hensikten med artikkelen var å skape klarhet og trygghet så har de ikke lykkes helt. I artikkelen kan man nemlig lese at bare for 10% av dødsfallene er vaksinen en sannsynlig dødsårsak, og 26% var vaksinen en mulig årsak. 1493 sannsynlige døde som følge av vaksine høres da betryggende ut.

    1631703891564.png
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    NRKs faktasjekkere rydder opp i feilinformasjon om dødsfall som spres i sosiale medier. Dette gjelder informasjon om at 14 933 vaskinerte er døde som følge av vaksinen, som har versert på facebook. https://www.nrk.no/norge/hvor-mange-har-dodd-etter-a-ha-fatt-koronavaksine-i-norge_-1.15652835

    Om hensikten med artikkelen var å skape klarhet og trygghet så har de ikke lykkes helt. I artikkelen kan man nemlig lese at bare for 10% av dødsfallene er vaksinen en sannsynlig dødsårsak, og 26% var vaksinen en mulig årsak. 1493 sannsynlige døde som følge av vaksine høres da betryggende ut.

    Vis vedlegget 748108
    Da foreslår jeg at du begynner med å dokumentere at nærmere 15000 har dødd som følge av vaksine.

    Fra artikkelen leses det følgende
    Blant 3 806 163 individer som er registrert med minst én dose av en vaksine mot covid-19 i SYSVAK, er 14 933 registrert som døde i Folkehelseregisteret. Dødsfallene fant sted mellom 29.12.2020 og 23.08.2021 og inkluderer alle dødsfall, uavhengig av dødsårsak og tidsintervall mellom vaksinasjon og død.
    At det dør ca 45000 mennesker i Norge hvert fordømte år, har da ikke noe med vaksine å gjøre!!

    Hva i alle dager forsøker du å påstå med dette?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.679
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Nå skrev vel Khanate at 10% av disse muligens døde av vaksinen.

    Må lære deg og lese.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Da foreslår jeg at du begynner med å dokumentere at nærmere 15000 har dødd som følge av vaksine.

    Fra artikkelen leses det følgende


    At det dør ca 45000 mennesker i Norge hvert fordømte år, har da ikke noe med vaksine å gjøre!!

    Hva i alle dager forsøker du å påstå med dette?
    Litt usikker på hvor du vil her. Det er fullt mulig at artikkelen er missvisende, men påstandene i artikkelen er ikke mine.

    Det er ikke jeg som har hevdet at nærmere 15000 individer er omkommet som følge av vaksinen.
     

    Alek264

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    08.06.2017
    Innlegg
    2.671
    Antall liker
    1.837
    Sted
    Høyjord
    Torget vurderinger
    1
    Støtten ender som sagt opp til de som tjente mest fra før. Som jeg nevnte sist vi diskuterte dette kjøpte jeg et par høyttalere til hjemmekontoret fra en fyr og vi møttes på lydstudioet hans der han jobbet. Han var produsent for et knippe norske musikere og det tror jeg kanskje er den sinteste mannen jeg har truffet på lenge. Fyren var hyggelig , det var ikke det, men når vi begynte å snakke om coronastøtte, eller rettere sagt mangel på sådan, til grasrota innen Norges musikkliv så ble han veldig, veldig sint.

    Om du synes det er fornluftig slik det har blitt gjort så lurer jeg på hva du har røyka. Det er ingen andre jeg har hørt som synes det er rimelig slik det har blitt der store artister får et tårn av penger for å ikke gjøre noesomehelst.
    Nei det er ikke rett var ikke det jeg sa bare at vi kanskje i det minste får live musikk. Har ikke satt meg inn i saken i det hele tatt heller, skum leste såpass at jeg kun fikk med meg at Tons hadde gått 35mill i overskudd å tenkte umiddelbart mer rock til folket. Musikk til befolkninga er bra men jeg skjønner at det har vært noen kraftige feil beregninger og feil prioriteringer.

    Røyker forøvrig kunn crack cocain
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Litt usikker på hvor du vil her. Det er fullt mulig at artikkelen er missvisende, men påstandene i artikkelen er ikke mine.

    Det er ikke jeg som har hevdet at nærmere 15000 individer er omkommet som følge av vaksinen.
    Nei, og det finnes INGEN holdepunkter for at så er tilfellet, heller. Så hvorfor i det hele tatt nevne det tallet?
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Nei, og det finnes INGEN holdepunkter for at så er tilfellet, heller. Så hvorfor i det hele tatt nevne det tallet?
    Hvor hårsår kan man bli? Tallet er sentralt i faktasjekk artikkelen som jeg viser til. Om du tar deg tid til å lese hva jeg skriver, og hva som står i artikkelen så blir debatten litt enklere å gjennomføre.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.679
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    At en del av de eldste og skrøpeligste ikke tålte vaksine, burde jo ikke komme som noen overraskelse for noen. Dette er jo mennesker i livets siste fase, og argumentene for å vaksinere de var tynne.

    Skal man regne på samme måte som det ble gjort med "død av eller med corona" - altså dødsfall i løpet av 30 dager, vil det jo si at alle vaksinerte som døde innen 30 dager etter vaksinering døde av denne. Det siste blir selvsagt ikke mer riktig enn det første.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Hvor hårsår kan man bli? Tallet er sentralt i faktasjekk artikkelen som jeg viser til. Om du tar deg tid til å lese hva jeg skriver, og hva som står i artikkelen så blir debatten litt enklere å gjennomføre.
    Det sentrale med tallet er at i løpet av 8 måneder døde det nesten 15 000 mennesker. Det at de hadde blitt vaksinert i løpet av sine siste levemåneder er irrelevant, så når du trekker fram at det kan bety at 10% av dem døde som følge av vaksine, gir det ingen fornuftig mening.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    I denne etikk-vurderingen er det ganske tydelig at man har vurdert alt for smalt. Altså mangler man faktorer - som burde vært med i beregningen.
    En annen tolkning er selvfølgelig at man har vurdert det slik at det er andre faktorer som skal vurderes enn akkurat de du ville vurdert – med andre ord at du og komiteen er uenige. Det *kan* hende de har tenkt på det.

    I artikkelen kan man nemlig lese at bare for 10% av dødsfallene er vaksinen en sannsynlig dødsårsak, og 26% var vaksinen en mulig årsak.
    Det står:

    "En ekspertgruppe med geriatere har sett nærmere på de første 100 dødsfallene som ble meldt etter vaksinering med Pfizer-vaksinen. Det er knyttet usikkerhet til vurderingene, men gruppen mener at bare et fåtall av dødsfallene hadde en sannsynlig sammenheng med vaksinen.

    Ifølge ekspertene var det en «sannsynlig» årsakssammenheng mellom vaksinen og dødsfall i 10 av de 100 tilfeller. I 26 tilfeller mente gruppen det var en «mulig» sammenheng, mens det var «usannsynlig» i 59 tilfeller. Fem tilfeller var «ikke klassifiserbare»."


    Det er ikke prosent, men et antall av de 100 som ble vurdert. Å ekstrapolere en prosentandel fra et utvalg på 100 personer til et på 15.000 blir veldig usikkert og er derfor ikke gjort her.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Det er ikke jeg som påstår at 10% av dødsfallene sannsynligvis var forårsaket av vaksinen.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.679
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    En svært viktig problemstilling er jo også tellemåten hva gjelder dødsfall av corona.

    Sannsynligvis har langt færre dødd av corona i Norge, enn det offisielle tallet. Dette grunnet den før nevnte måten å regne "død av corona" på. Alle dødsfall innen 30 dager etter smitte ble tatt med, selv om nok en god del uansett ville dødd av alderdom eller svekkelse i innen samme tidsrom.
     

    Valentino

    JB rünnhilde
    Ble medlem
    23.04.2008
    Innlegg
    28.387
    Antall liker
    20.797
    Sted
    Ottestad
    Torget vurderinger
    1
    ^Koret til guttungen endte opp på omtrent nullresultat pga. koronastøtteordningene. Vi fikk for utgifter til øvingslokalleie (våre ordinære som er gratis var stengt for oss fra mars og ut august i fjor), tapte billettinntekter på konserter (50/200, husker dere?), samt for avtalte oppdrag som måtte avlyses.

    Støtteordningene til kulturen har vært pussige. Frilansere, som teknikere gjerne er, har ikke fått særlig til hjelp.
     

    Harry Stoteles

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    18.05.2020
    Innlegg
    2.620
    Antall liker
    2.742
    Sted
    Oslo
    Torget vurderinger
    0
    Det er ikke jeg som påstår at 10% av dødsfallene sannsynligvis var forårsaket av vaksinen.
    Så vidt jeg kan se er det bare du som påstår at 10 tilfeller av et spesifikt utvalg på 100 er det samme som 10% av et annet utvalg på 15.000. Som jeg påpekte over er ikke dette det samme. Det er som å si at i din sokkeskuff er 1/10 sokker kun enkeltsokker og ikke par, og derfor er 1/10 av nabolaget ditt sine sokkeskuffer enkeltsokker. Det kan fort være at du har en spesielt glupsk vaskemaskin. Eller å gå 100 km, finne ut at det er 10 oppoverbakker og si at de neste 15.000 km derfor vil ha 1500 oppoverbakker.

    Her setter du likhetstegn mellom 10 av 100 og 10% av 15.000:

    I artikkelen kan man nemlig lese at bare for 10% av dødsfallene er vaksinen en sannsynlig dødsårsak, og 26% var vaksinen en mulig årsak. 1493 sannsynlige døde som følge av vaksine høres da betryggende ut.
    Man kan faktisk ikke lese dét i artikkelen, men at i 10 av de 100 første dødsfallene etter vaksinering med Pfizer var det en sannsynlig sammenheng mellom vaksinering og dødsfall. Siden vaksineringen begynte med de mest skrøpelige, vil det sannsynligvis være en mye større andel av de tidlig vaksinerte som ikke tåler vaksineringen. Teller du da de 15.000 neste, for eksempel, tipper jeg tallet vil bli mye, mye lavere enn 10%.
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Det er ikke jeg som påstår at 10% av dødsfallene sannsynligvis var forårsaket av vaksinen.
    Jo, det er nettopp det du gjør.

    Du tar tallet fra de 100 innrapporterte dødsfallene, og legger dette inn i et tall som ikke har noe som helst med den saken å gjøre. Det er ingen andre som benytter tallet 10%.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Jo, det er nettopp det du gjør.

    Du tar tallet fra de 100 innrapporterte dødsfallene, og legger dette inn i et tall som ikke har noe som helst med den saken å gjøre. Det er ingen andre som benytter tallet 10%.
    Nå er disse tallene nevnt i artikkelen
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Tallene, som sifre, er nevnt i artikkelen, og du tar dem ut av en sammenheng, og bruker dem i en annen, der de ikke har noen naturlig plass. :)
    Artikkelen er litt rotete. Uansett, tallene fra de 100 undersøkte dødsfallene benyttes for å berolige i forhold til heftige påstander/rykter i sosiale medier. Man har studert et utvalg av de omkomne, 10% av disse døde sannsynligvis som følge av vaksinen. En enkel statistisk eksersis blir da å ekstrapolere dette på det totale antallet døde.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.679
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Tror ikke du har lest verken hva artikkelen inneholder eller hva Khanate faktisk skriver.
    Joda, det har jeg. Og som sagt; det er jo ingen overraskelse at en del av de skrøpeligste døde av vaksinen, eller kort tid etter av svekkelse og alderdom. Prosenttallet er egentlig ikke særlig viktig.

    Jeg er jo (fortsatt) mest opptatt av hvorfor man ikke tok det mest innlysende grepet for å hindre at smitte kom inn på institusjoner.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.522
    Antall liker
    10.054
    Joda, det har jeg. Og som sagt; det er jo ingen overraskelse at en del av de skrøpeligste døde av vaksinen, eller kort tid etter av svekkelse og alderdom. Prosenttallet er egentlig ikke særlig viktig.

    Jeg er jo (fortsatt) mest opptatt av hvorfor man ikke tok det mest innlysende grepet for å hindre at smitte kom inn på institusjoner.
    Det der er vi selvsagt helt enige om, lars_erik.

    Det jeg vil fram til er helt enkelt at det finnes ingen fornuftig bakgrunn for å ekstrapolere tallet 10% inn i alle dødsfall blant vaksinerte mennesker i løpet av 8 måneder, og så hevde at det har noen som helst form for relevans.

    Preben Aavitsland er jo tydelig på hva dette dreier seg om:
    Det er forskjell på å dø på grunn av vaksinasjon, og å dø som vaksinert. De fleste som dør i Norge de nærmeste månedene, vil jo være koronavaksinert, skriver overlege ved FHI, Preben Aavitsland, i en e-post til Faktisk.no.
     

    morbid

    Hi-Fi freak
    Ble medlem
    24.08.2018
    Innlegg
    4.056
    Antall liker
    2.521
    Ikke bare er det "ikke en god løsning" det er jo fullstendig tullete. Kari Jaquesson tullete..
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.283
    Antall liker
    34.817
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Artikkelen er litt rotete. Uansett, tallene fra de 100 undersøkte dødsfallene benyttes for å berolige i forhold til heftige påstander/rykter i sosiale medier. Man har studert et utvalg av de omkomne, 10% av disse døde sannsynligvis som følge av vaksinen. En enkel statistisk eksersis blir da å ekstrapolere dette på det totale antallet døde.
    Det kan man jo gjøre. Først det helt opplagte: Uvaksinerte dør ikke av vaksinen, så den relevante gruppen er vaksinerte som likevel stryker med. Og så kan vi se på de seneste oppdaterte tallene på BBC i går:
    Out of more than 51,000 Covid deaths in England between January and July 2021, only 256 occurred after two doses.

    They were mostly people at very high risk from illness from Covid-19.
    Så om 256 fullvaksinerte døde og man ekstrapolerer nokså faktafritt at 25 av dem døde mer av vaksinen enn av sykdommen, slik vi også så eksempler på med vaksinering av de aller eldste i Norge, så har vi 25 dødsfall av 51000 dødsfall. Hva sier det deg om relativ risiko ved å bli vaksinert vs å ikke bli vaksinert?

    Å se på antall vaksinerte som andel av totalt antall dødsfall er jo helt på jordet. Forhåpentligvis når vi snart 90 % vaksinasjonsgrad, enda mer hos de aller eldste, og da vil jo et sted mellom 90 og 100 % av alle som dør f eks i bilulykker være vaksinerte. Det sier jo ingen ting om hverken effekt eller bivirkninger av vaksinen.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.849
    Antall liker
    19.679
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det er forskjell på å dø på grunn av vaksinasjon, og å dø som vaksinert. De fleste som dør i Norge de nærmeste månedene, vil jo være koronavaksinert, skriver overlege ved FHI, Preben Aavitsland, i en e-post til Faktisk.no.

    Logiske brister er til tider underholdende. Det var nettopp den måten dødsfall av corona ble regnet på; alle som døde innen 30 dager etter smitte ble regnet som "dødsfall av corona".
     

    Pink_Panther

    Æresmedlem
    Ble medlem
    23.03.2006
    Innlegg
    19.030
    Antall liker
    9.310
    Artikkelen er litt rotete. Uansett, tallene fra de 100 undersøkte dødsfallene benyttes for å berolige i forhold til heftige påstander/rykter i sosiale medier. Man har studert et utvalg av de omkomne, 10% av disse døde sannsynligvis som følge av vaksinen. En enkel statistisk eksersis blir da å ekstrapolere dette på det totale antallet døde.
    Har du tenkt over at alle som er innlagt på sykehus dør? Noen dør på sykehuset, men de fleste dør etter oppholdet.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn