Medisin og helse Corona

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.650
    Antall liker
    10.217
    Vet ikke om det regnes som moralisme, og jeg gir egentlig blaffen i hva han selv kaller det, men radikalisering på nett er et samfunnsproblem. Det bør være et felles ansvar å sette en grense for hvilke debattformer vi aksepterer og hvilke som er uakseptable. Om utgangspunktet for radikaliseringen er høyreorientert, venstreorientert eller basert på religiøs fundamentalisme er likegyldig.
    100% enig.
    Men jeg merker jo at når jeg påpeker sånt i debatter, er det ikke veldig populært, for å si det sånn. :) Det pleier å medføre en del karakteristikker i min retning.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Synes så tydelig at han omtalte seg som «fritenker» for en 60-100 innlegg siden….WoooohhhAAAAAAA. Første betingelse er at man vet hva ordet betyr.

    Ikke helt klar i diftongen den rednecken fra de mørkeste skoger….
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Det er veldig mange uvaksinerte i USA, men jeg vil tro at det ikke gjelder Boston-områder, der Hareard er. Tipper de har en hod plan B der de kan kjøre business as usual på digitale flater. Og kanskje må studentene drøye noen uker før de kan komme tilbake på Campus.

    Men ja, hvis det var et stort oppslag så likner det hausing.
    Hva skulle de i så fall oppnå med å gå tilbake til digitale flater? Er det ikke på tide å innse at slaget er tapt? Hva mer skal man gjøre? Digitale flater, avstand, munnbind, spriting av hender, jevnlige booster jabs i all fremtid?
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.650
    Antall liker
    10.217
    Synes så tydelig at han omtalte seg som «fritenker» for en 60-100 innlegg siden….WoooohhhAAAAAAA. Første betingelse er at man vet hva ordet betyr.

    Ikke helt klar i diftongen den rednecken fra de mørkeste skoger….
    Både du og ham kan vel falle inn under begrepet "fritenkere", men dere bør kanskje begge to jobbe litt mer med underbyggelse av argumenter, fremfor avfeiing og karakteristikker som førstevalg. :)
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.436
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Hva skulle de i så fall oppnå med å gå tilbake til digitale flater? Er det ikke på tide å innse at slaget er tapt? Hva mer skal man gjøre? Digitale flater, avstand, munnbind, spriting av hender, jevnlige booster jabs i all fremtid?
    De møter opp som normalt i morgen.
     

    Gusto

    Studio Målnes
    Ble medlem
    01.01.2020
    Innlegg
    322
    Antall liker
    327
    Sted
    Tyin Jotunheimen
    Torget vurderinger
    0
    Kan ikke la være og informere dere om Uttar Pradesh fantastiske suksess med tidlig isolajon, og behandling med hjemmepakke med paracet, hestedop, zink, vitaminer og doxycycline.

     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Både du og ham kan vel falle inn under begrepet "fritenkere", men dere bør kanskje begge to jobbe litt mer med underbyggelse av argumenter, fremfor avfeiing og karakteristikker som førstevalg. :)
    Nja…. jeg har helt seriøst bedt ham om å utdype hvem «folket» er og som han jevnlig disser for å være undermålere som følger FHI/myndighetene i tykt og tynt. No Reply.

    Jeg har og utfordret han på hvor man bor trangest i Norge og med det hvor smittediglene teknisk sett befinner seg. No Reply.

    Dette vet han ikke og forsøker konswkvent å avspore diskusjonen ved å trekke inn alt som ikke har relevans. Hadde han vært et par hakk mindre usmart kunne en sett likheter med klassisk student og/eller akkedemmikervås.
     
    R

    rr30629

    Gjest
    Nja…. jeg har helt seriøst bedt ham om å utdype hvem «folket» er og som han jevnlig disser for å være undermålere som følger FHI/myndighetene i tykt og tynt. No Reply.

    Jeg har og utfordret han på hvor man bor trangest i Norge og med det hvor smittediglene teknisk sett befinner seg. No Reply.

    Dette vet han ikke og forsøker konswkvent å avspore diskusjonen ved å trekke inn alt som ikke har relevans. Hadde han vært et par hakk mindre usmart kunne en sett likheter med klassisk student og/eller akkedemmikervås.
    Ja, nå mangler det bare at han svarer på utfordringen med at du har jo internett så du kan jo finne det ut sjæl. Kan du tenke deg.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Kan ikke la være og informere dere om Uttar Pradesh fantastiske suksess med tidlig isolajon, og behandling med hjemmepakke med paracet, hestedop, zink, vitaminer og doxycycline.

    Det er ingen i denne tråden som liker historier i denne kategorien. Vennligst lever artikler som støtter opp om vaksiner, munnbind, avstand, håndsprit, karantene etc.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.436
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Kan ikke la være og informere dere om Uttar Pradesh fantastiske suksess med tidlig isolajon, og behandling med hjemmepakke med paracet, hestedop, zink, vitaminer og doxycycline.
    Jeg legger merke til at artikkelforfatteren er denne "Justus R Hope, MD", en ikke-eksisterende person.
    Indiske medier har en litt annen innfallsvinkel.
     

    WayAhead

    Æresmedlem
    Ble medlem
    27.12.2017
    Innlegg
    14.625
    Antall liker
    3.439
    Sted
    Sky No Limit....
    Torget vurderinger
    0
    Ja, nå mangler det bare at han svarer på utfordringen med at du har jo internett så du kan jo finne det ut sjæl. Kan du tenke deg.
    Jeg vet svarene og de har vært offentlig tilgjengelig. Duggerud er fullstendig på «jordet».Denne evinnelige spisingen av kunstgjødsel tærer vel på ham ….
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.650
    Antall liker
    10.217
    Det er ingen i denne tråden som liker historier i denne kategorien. Vennligst lever artikler som støtter opp om vaksiner, munnbind, avstand, håndsprit, karantene etc.
    Det er vel heller sånn at en hver påstand bør underbygges med et minimum av troverdighet, før de kan tas på alvor.
    Eller er du uenig i dette?
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.950
    Antall liker
    19.806
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Men det får meg til å undre på om du på sett og vis ikke aksepterer at man, etter å ha tenkt sjæl, ender med samme standpunkt som flokken? Kanskje har flokken rett i en god del ting?
    Dermed kan man altså ende med å være mest enig med myndighetene, og argumentere ut fra et sånt ståsted. Altså ganske uenig med dine synspunkter. Men uenighet behøver ikke være tegn på indignasjon, eller føles veldig personlig, selv om man fører en saklig argumentasjonsrekkefølge overfor dine synspunkter.

    Det virker nesten som om du anser enkelte sysnpunkter som illegitime, og det sliter jeg litt med å forstå. Dessuten, når noen fører argumenter som strider imot ditt ståsted, er det egentlig hersketeknikk å benytte begreper som "flokkmentalitet", ettersom det er fullstendig mulig å ende med et flertallsssynsunkt, selv etter å ha spandert ganske mange tanker omkring et tema.
    Du stiller egentlig betimelige spørsmål her.

    Dersom man koker det ned til en slags essens, stiller du vel til syvende og sist spørsmål om respekt for andres meninger. Til det er det jo å si at respekt for meninger går begge veier. Min referering til "flokken" og "moralister" går ikke på deres meninger, derimot på deres opptreden mot de som har meninger på tvers av disse. Man må gjerne mene at norske myndigheter har gjort det meste riktig under corona, men man må også godta at det er det slett ikke alle som mener. Akkurat det er en vanskelig øvelse, siden "flokken" ofte forsvarer sine holdninger med å ta avvikende ståsted personlig, og derfor reagerer med å gå på person.

    Derfor "skuddpremie". På måten "flokken" opptrer på. Å dra noe sånt til radikalisering er det reneste vås, men selvsagt også en måte å hevde seg på overfor de med meninger som avviker. Det er en uredelighet, som er velkjent fra den som først tok det opp.
     

    Gusto

    Studio Målnes
    Ble medlem
    01.01.2020
    Innlegg
    322
    Antall liker
    327
    Sted
    Tyin Jotunheimen
    Torget vurderinger
    0
    Jeg legger merke til at artikkelforfatteren er denne "Justus R Hope, MD", en ikke-eksisterende person.
    Indiske medier har en litt annen innfallsvinkel.
    Vell.. her er en video med en eksisterende person som siterer indiske massemedia, fra artikkel av ikke-eksisterende person.

    Linker Fra video description:
     
    Sist redigert:

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.650
    Antall liker
    10.217
    Du stiller egentlig betimelige spørsmål her.

    Dersom man koker det ned til en slags essens, stiller du vel til syvende og sist spørsmål om respekt for andres meninger. Til det er det jo å si at respekt for meninger går begge veier. Min referering til "flokken" og "moralister" går ikke på deres meninger, derimot på deres opptreden mot de som har meninger på tvers av disse. Man må gjerne mene at norske myndigheter har gjort det meste riktig under corona, men man må også godta at det er det slett ikke alle som mener. Akkurat det er en vanskelig øvelse, siden "flokken" ofte forsvarer sine holdninger med å ta avvikende ståsted personlig, og derfor reagerer med å gå på person.

    Derfor "skuddpremie". På måten "flokken" opptrer på. Å dra noe sånt til radikalisering er det reneste vås, men selvsagt også en måte å hevde seg på overfor de med meninger som avviker. Det er en uredelighet, som er velkjent fra den som først tok det opp.
    Igjen, med hensyn til aksept for andres meninger, ikke avfei det som "vås", da, ettersom det viser alt annet enn respekt for andres meninger. Det er ikke vås å påpeke at karakteristikker og metaforer som inneholder "ønsker om massedrap" på meningsmotstandere, kan oppfattes noe annerledes enn avsenderen har tenkt seg.
    Jeg opplever det som ganske provoserende når mine med- og motdebattanter avfeier mine standpunkter som vås, spesielt dersom dette ikke underbygges på skikkelig vis, slik at man faktisk viser hvorfor akkurat mine påstander er såpass på jordet, at de fortjener en slik karakteristikk. Jeg kan forstå at anti-vaxx'ere og religiøst ekstreme holdninger kan fortjene den typen begreper, men det er virkelig ikke innafor å anse en hver annen mening enn sin egen som enten idioti, eller vås, ganske enkelt.
    Radikalisering er en glidende skala, og det begynner med nettopp den typen debatteknikk som påpekes her. Det behøver slett ikke bety at man er på vei inn i galskapen, men du kan uansett ta inn det at andre debattdeltakere oppfatter det som ganske radikal språkbruk blant venner.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.950
    Antall liker
    19.806
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    "Massedrap".
    Det er selvsagt det reneste vås. Så er det helt opp til deg om du blir provosert av at det karakteriseres som nettopp det.

    Skuddpremie var som sagt ment på flokkens opptreden. En opptreden som du nettopp videreførte. "Skyte ned dens måte å opptre på". Der ligger "skuddpremie". Burde ikke være spesielt vanskelig å skjønne at det var innholdet.

    Jada.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.650
    Antall liker
    10.217
    "Massedrap".
    Det er selvsagt det reneste vås. Så er det helt opp til deg om du blir provosert av at det karakteriseres som nettopp det.

    Skuddpremie var som sagt ment på flokkens opptreden. En opptreden som du nettopp videreførte. "Skyte ned dens måte å opptre på". Der ligger "skuddpremie". Burde ikke være spesielt vanskelig å skjønne at det var innholdet.

    Jada.
    Satte setningen "ønske om massedrap" i hermetegn for å vise at jeg forsto dette selvsagt ikke er noe du mener, poenget mitt er fortsatt at det virker forsøplende på debattklimaet, uansett. At jeg blir provosert er mitt problem, så jeg aksepterer at du driter i det, sånn sett. Men det er amatørmessig å bare avfeie, i stedet for å engasjere synapsene for å spisse sitt eget budskap bedre, slik at man både lærer noe selv, samtidig som man får lagt fram poenger som motdebattantene kan lære noe av også.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.950
    Antall liker
    19.806
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Satte setningen "ønske om massedrap" i hermetegn for å vise at jeg forsto dette selvsagt ikke er noe du mener, poenget mitt er fortsatt at det virker forsøplende på debattklimaet, uansett. At jeg blir provosert er mitt problem, så jeg aksepterer at du driter i det, sånn sett. Men det er amatørmessig å bare avfeie, i stedet for å engasjere synapsene for å spisse sitt eget budskap bedre, slik at man både lærer noe selv, samtidig som man får lagt fram poenger som motdebattantene kan lære noe av også.
    Ikke dersom det er et poeng for meg å nettopp få en slik reaksjon, der "flokken" avslører seg selv. Enhver reaksjon, der den begjærlig griper alle muligheter til å ta personen, noe som understreker mitt poeng om hvordan flokken opptrer.

    Det har til fulle blitt understreket nå. Akkurat som forventet. Det er så gjennomskuelig at det blir rent komisk.
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Det er vel heller sånn at en hver påstand bør underbygges med et minimum av troverdighet, før de kan tas på alvor.
    Eller er du uenig i dette?
    En viktig del av spillet er å diskreditere det som ikke passer inn i fortellingen. Det finnes en rekke nettroll og nettsteder som har dette som sin hovedoppgave. Uansett hva som fortelles på nettet så finner du en eller flere artikler som diskrediterer fortellingen. Kampanjen mot ivermektin burde være lett å se, for de som har øyne. For de som ikke ønsker å se fremstår det hele som om sinnssyke flat earthers og tin foil hats har et sterkt og inderlig behov for å feilaktig fremstille ivermektin, sink og vitaminer som effektive virkemidler mot konsekvensene av viruset. Fryktelig farlig naturligvis, hvor mange liv har de på samvittigheten? De rettroende hever seg naturligvis over slikt og tar gladelig imot booster jab nummer fjorten, i trykk forvissning om at dette er det eneste saliggjørende. For vi må jo tro på vitenskapen, og vitenskapen er tabloid og enkel: "den eneste løsningen er vaksiner in infinitum".
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.650
    Antall liker
    10.217
    Ikke dersom det er et poeng for meg å nettopp få en slik reaksjon, der "flokken" avslører seg selv. Enhver reaksjon, der den begjærlig griper alle muligheter til å ta personen, noe som understreker mitt poeng om hvordan flokken opptrer.

    Det har til fulle blitt understreket nå. Akkurat som forventet. Det er så gjennomskuelig at det blir rent komisk.
    Man kan ikke komme videre med en slik metadebatt, når motdebattanten ustanselig benytter QED som argument hver gang man hevder noe som tilfeldigvis harmonerer med majoritetsoppfatningen. Dette blir jo etter hvert ganske merkelig.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.436
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Satte setningen "ønske om massedrap" i hermetegn for å vise at jeg forsto dette selvsagt ikke er noe du mener, poenget mitt er fortsatt at det virker forsøplende på debattklimaet, uansett. At jeg blir provosert er mitt problem, så jeg aksepterer at du driter i det, sånn sett. Men det er amatørmessig å bare avfeie, i stedet for å engasjere synapsene for å spisse sitt eget budskap bedre, slik at man både lærer noe selv, samtidig som man får lagt fram poenger som motdebattantene kan lære noe av også.
    Gjestemedlem hadde vel også en slags idé om at han skulle dra "Overton-vinduet" i den retningen han ønsket ved å legge ut stadig mer spissformulerte og groteske innlegg. Tror ikke det fungerte så bra i lengden. Det endte vel bare med at han gjorde seg selv uinteressant og irrelevant.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.650
    Antall liker
    10.217
    En viktig del av spillet er å diskreditere det som ikke passer inn i fortellingen. Det finnes en rekke nettroll og nettsteder som har dette som sin hovedoppgave. Uansett hva som fortelles på nettet så finner du en eller flere artikler som diskrediterer fortellingen. Kampanjen mot ivermektin burde være lett å se, for de som har øyne. For de som ikke ønsker å se fremstår det hele som om sinnssyke flat earthers og tin foil hats har et sterkt og inderlig behov for å feilaktig fremstille ivermektin, sink og vitaminer som effektive virkemidler mot konsekvensene av viruset. Fryktelig farlig naturligvis, hvor mange liv har de på samvittigheten? De rettroende hever seg naturligvis over slikt og tar gladelig imot booster jab nummer fjorten, i trykk forvissning om at dette er det eneste saliggjørende. For vi må jo tro på vitenskapen, og vitenskapen er tabloid og enkel: "den eneste løsningen er vaksiner in infinitum".
    Poenget er fortsatt at påstander må kunne underbygges for å ha verdi. Og deri ligger "flat-earthernes" uoverstigelige problem, for de ønsker ikke å fremlegge annet enn anekdoter, uansett.
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.436
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    En viktig del av spillet er å diskreditere det som ikke passer inn i fortellingen. Det finnes en rekke nettroll og nettsteder som har dette som sin hovedoppgave. Uansett hva som fortelles på nettet så finner du en eller flere artikler som diskrediterer fortellingen. Kampanjen mot ivermektin burde være lett å se, for de som har øyne. For de som ikke ønsker å se fremstår det hele som om sinnssyke flat earthers og tin foil hats har et sterkt og inderlig behov for å feilaktig fremstille ivermektin, sink og vitaminer som effektive virkemidler mot konsekvensene av viruset. Fryktelig farlig naturligvis, hvor mange liv har de på samvittigheten? De rettroende hever seg naturligvis over slikt og tar gladelig imot booster jab nummer fjorten, i trykk forvissning om at dette er det eneste saliggjørende. For vi må jo tro på vitenskapen, og vitenskapen er tabloid og enkel: "den eneste løsningen er vaksiner in infinitum".
    Vitenskapen jobber for tiden ganske hardt med å finne antivirale medisiner som fungerer også. Fra nyhetene i går:

    Fortsatt litt tidlig å si om den vil fungere i praksis, men det ser lovende ut. Kan sammenlignes med tamiflu mot influensa. Fungerer veldig mye bedre enn f eks ivermectin og hydroxychloroquinin i kliniske forsøk. Og det skal jo ikke mye til for å fungere bedre enn de.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.650
    Antall liker
    10.217
    Gjestemedlem hadde vel også en slags idé om at han skulle dra "Overton-vinduet" i den retningen han ønsket ved å legge ut stadig mer spissformulerte og groteske innlegg. Tror ikke det fungerte så bra i lengden. Det endte vel bare med at han gjorde seg selv uinteressant og irrelevant.
    Takker, da lærte jeg noe nytt i dag også! :)
    Overton window var for meg et ukjent begrep, men nå har jeg latt dosent Wikipedia opplyse meg.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.950
    Antall liker
    19.806
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Man kan ikke komme videre med en slik metadebatt, når motdebattanten ustanselig benytter QED som argument hver gang man hevder noe som tilfeldigvis harmonerer med majoritetsoppfatningen. Dette blir jo etter hvert ganske merkelig.
    Selvsagt kommer ikke "flokken" noen vei med de av oss som er klar over hvilke mekanismer den benytter seg av- bevisst eller ubevisst. Det er også en del av poenget mitt; flokken benytter seg av moralsk forargelse, den føler seg truet, den går på person- hvor den benytter seg av alle muligheter for å latterliggjøre, mistolker helt bevisst, opptrer uredelig- for så å ende opp med enten å ignorere eller konkludere høylytt med at diskusjon er fånyttes.

    Derfor er det "skuddpremie" på flokkens opptreden. Den er rett og slett et udyr, forkledd som moralsk opphøydhet.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.650
    Antall liker
    10.217
    Selvsagt kommer ikke "flokken" noen vei med de av oss som er klar over hvilke mekanismer den benytter seg av- bevisst eller ubevisst. Det er også en del av poenget mitt; flokken benytter seg av moralsk forargelse, den føler seg truet, den går på person- hvor den benytter seg av alle muligheter for å latterliggjøre, mistolker helt bevisst, opptrer uredelig- for så å ende opp med enten å ignorere eller konkludere høylytt med at diskusjon er fånyttes.

    Derfor er det "skuddpremie" på flokkens opptreden. Den er rett og slett et udyr, forkledd som moralsk opphøydhet.
    Det er fortsatt ikke gitt at du har fullstendig rett i din tolkning av majortetsoppfatningene. Og det heller ikke gitt at selvopphøyelse tilhører grupper mer enn enkeltpersoner.
    Jeg, som selvstendig individ, med egne, frie tanker, er uenig i mange av dine tolkninger, og det er ikke slett ikke sikkert at noen av oss har mer rett enn den andre. Med andre ord gir det liten mening å avfeie den andres argumenter eller ståsted som "vås".
     
    K

    Khanate

    Gjest
    Poenget er fortsatt at påstander må kunne underbygges for å ha verdi. Og deri ligger "flat-earthernes" uoverstigelige problem, for de ønsker ikke å fremlegge annet enn anekdoter, uansett.
    Dessverre umulig å gjennomføre i sosiale medier som dette
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.950
    Antall liker
    19.806
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Det er fortsatt ikke gitt at du har fullstendig rett i din tolkning av majortetsoppfatningene. Og det heller ikke gitt at selvopphøyelse tilhører grupper mer enn enkeltpersoner.
    Jeg, som selvstendig individ, med egne, frie tanker, er uenig i mange av dine tolkninger, og det er ikke slett ikke sikkert at noen av oss har mer rett enn den andre. Med andre ord gir det liten mening å avfeie den andres argumenter eller ståsted som "vås".
    Du er stort sett uenig i det du selv har feiltolket som mine meninger. Det har hendt utallige ganger. Så har man endeløse diskusjoner, der du fortsetter å la disse feiltolkningene være grunnlaget for diskusjonen - selv etter flere forsøk på å oppklare dine feiltolkninger.

    Som nå.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.650
    Antall liker
    10.217
    Du er stort sett uenig i det du selv har feiltolket som mine meninger. Det har hendt utallige ganger. Så har man endeløse diskusjoner, der du fortsetter å la disse feiltolkningene være grunnlaget for diskusjonen - selv etter flere forsøk på å oppklare dine feiltolkninger.

    Som nå.
    Da må det være fordi du er så uendelig dårlig til å forklare! :D
    Det du kaller feiltolkninger, kaller jeg uenighet.
     

    lars_erik

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    19.10.2006
    Innlegg
    34.950
    Antall liker
    19.806
    Sted
    Hades
    Torget vurderinger
    0
    Da må det være fordi du er så uendelig dårlig til å forklare! :D
    Det du kaller feiltolkninger, kaller jeg uenighet.
    Der benyttet du deg igjen av en unnvikelse; det kan vel aldri være at du feiltolker pga moralsk impulsiv reaksjon?
     

    Asbjørn

    Rubinmedlem
    Ble medlem
    26.03.2006
    Innlegg
    36.532
    Antall liker
    35.436
    Sted
    Vingulmǫrk
    Torget vurderinger
    2
    Youtuberen du linket til.
    ...som også opptrer under falsk navn. F..n vet hvem dette egentlig er eller hvilken bakgrunn han har, men "Justus R Hope, MD" er et påfunnet navn. Pseudonymet har også gitt ut bøker om hvordan kaffe og eksisterende billige preparater kan kurere alt fra covid til kreft. Legevitenskapen og forsikringsselskapene vil selvsagt ikke at du skal få vite dette, men for bare noen få dollar puttet i hans lomme kan du få oppskriften på hvordan du kan kurere det meste selv når du ikke lenger har råd til sykehusbehandling eller reseptmedisin. Det budskapet går rett hjem i Arkansas og West Virginia.
     

    Disqutabel

    Æresmedlem
    Ble medlem
    28.09.2016
    Innlegg
    10.650
    Antall liker
    10.217
    Der benyttet du igjen av en unnvikelse; det kan vel aldri være at du feiltolker pga moralsk impulsiv reaaksjon?
    Den muligheten finnes så absolutt.
    Men jeg forsøker i det minste ustanselig å analysere årsak og virkning. Enn så lenge anser jeg at jeg er saklig uenig i noen av dine ståsteder, samt stort sett av den oppfatning at du benytter en debatteknikk som tidvis er både ufin og urimelig. Men jeg står han av. :)
     

    Gusto

    Studio Målnes
    Ble medlem
    01.01.2020
    Innlegg
    322
    Antall liker
    327
    Sted
    Tyin Jotunheimen
    Torget vurderinger
    0
    ...som også opptrer under falsk navn. F..n vet hvem dette egentlig er eller hvilken bakgrunn han har, men "Justus R Hope, MD" er et påfunnet navn. Pseudonymet har også gitt ut bøker om hvordan kaffe og eksisterende billige preparater kan kurere alt fra covid til kreft. Legevitenskapen og forsikringsselskapene vil selvsagt ikke at du skal få vite dette, men for bare noen få dollar puttet i hans lomme kan du få oppskriften på hvordan du kan kurere det meste selv når du ikke lenger har råd til sykehusbehandling eller reseptmedisin. Det budskapet går rett hjem i Arkansas og West Virginia.
    Nå må du slutte å blande korta. "Justus R Hope, MD" er ikke samme som Dr. John Campbell! Uredelig gjort Asbjørn, og viser at du ikke leser eller setter deg inn i materiale som blir presentert.
     
  • Laster inn…

Diskusjonstråd Se tråd i gallerivisning

  • Laster inn…
Topp Bunn